Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varme Fingre.?

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Varme Fingre.?
    Sendt: 02 Jan 2010 kl. 11:19
Hej..
Søger et par varme handsker som jeg samtidig kan bruge sammen med Fluestang og Line..
Det vil sige nogle der stadig er føling igennem..!

Jeg har åbenbart dårligt blodomløb i fingrene, de bliver hurtigt kolde og stive.. Fingerspidserne helt følesløse..

Håber på nogen kan hjælpe..?

Mvh. Chris Pedersen
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 11:30
Jeg har et par neoprenhansker, dem kan du få Chris. Jeg har fundet ud af den bedste metode er at dyppe fingerne i vandet så er de varme resten af dagen( ret koldt når du lige har dyppet dem), det virker bedst for mig.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 11:42
Helt enig, dyp poterne i det kolde vand !! (y)
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:14
Hejsa

Jeg har de sidste år forsøgt at finde et par handsker som ik tager alt ´´følingen´´ med fluelinen.. Det kan godt lyde lidt spjøst, men jeg tager bare et par thinsulate uldhandsker og klipper fingrene af, og inde under dem har jeg et par latex/gummi handsker på. Det ser lidt weird ud. Men det virker 100% (for mig) Der er simpelthen ik noget værre end at fiske med handsker, men dette setup har som sagt virket for mig de sidste år uden problemer.


Rasmus
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:53
Hej med jer.
skønt at se jeg ikke er den eneste der bruger, det med at dyppe fingerne i vandet!! når det så er sagt.
så tror jeg IKKE det virker på folk med dårligt blod omløb i fingerne. jeg havde en god fiske kammerat som til sidts måtte opgive at fiske om vinteren pga. kulden og hans finger.. :0( men langt hen på året bruger han, de der grønne hansker, som er lavet af det samme stof, de hvide med dupperne på er lavet af.. og det virker for ham..... et stykke hen af vejen...
Vh.
Tommy Lund
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:58
hej Chris

Simms Windstopper handsker fungerer fint men kræver lige lidt tilvænning (evt. blot på højre hånd hvis du er højrehåndet)

bruger dog kun mine i frostvejr og vind

mvh
Michael
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 14:44
Den med at dyppe poterne i det kolde vand virker helt sikkert, men en helt anden ting er, håndledene de skal være godt pakket ind og holdes varme, for det er et af de steder, foruden hovedet og halsen, hvor varmetabet er størst.
Godt nytår
Per Hansen
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:53
Nemlig Per (y)
Jeg fik nogle gode lange sved armbånd i julegave til netop det formålet..;-)
de er afprøvet og virker!!
vh.
Tommy Lund
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:55
Jeg så en gang en anmeldelse af et par fiske vanter i et dansk fiskeblad. Det er sådan lidt fleece agtige men med en gummi agtig vandtæt membran. De skulle eftersigende være rigtig gode, men har ikke selv kunne finde dem. Nogen herinde der har en ide om hvilke det kunne være og hvor man finder dem?
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:51
Jeg bruger selv et par cykelhandsker, de fungerer fint :) Var ude nytårsdag i 3-4 timer uden problemer.

Mvh Thomas
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 08:40
Tak for de gode svar.. Så skal jeg købe Neopren Handsker som PLING BING nævner... Tage afsted og dyppe hænderne og så på med handskerne..
Det skal testes..!!

Kan de Neopren Handsker købes nogen steder i DK..??
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 10:54
De har Glacier Gloves i Almas...(y)
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 07:51
Tak for det, Jan Ly..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres