Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Isfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Gammelgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gammelgaard Avatar

Tilmeldt:: 02 Sep 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gammelgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Isfiskeri
    Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:16
Hej og godt nytår til alle.

Er der nogle der ved om der er is der kan bære på nogle af søerne i det midtjyske, Glenstrup, Ravnsø eller Skanderborg?

Isfiskeri er vildt spændende, en aborre på 0,20 line mellem frosne fingre kan give varmen igen.

Håber at jeg kan komme ud med Katrineholm pirkene.

Husk at tjekke istykkelsen og medbringe isdubber så du kan hale dig op hvis du ryger i.

Per Gammelgaard

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
Til top
Dennis Aarfelt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
DennisBakke Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2007
Geografisk: herning
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisBakke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:21
så folk på stå på skøjter på sundssø i går...;-)
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:29
Ja hullet behøver ikke engang være særlig stort :-)

- se linket HER

vh
TRHM
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:19
Igår ved middagstid var knudsø ved ry helt isfri
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:26
Glenstrup er frossen, men jeg vil tro vi lige skal ha et par dage mere med kraftig frost, før den er sikker nok.

Rasmus
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:32
hej . husk nu at isen skal være 13 cm. !!! så der er nok lidt vej endnu.. og så husk de isdubber! ellers kommer man bare ikke op igen . hvis isen skulle briste... god vinter ! steen.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:36
Hej Per.
Vær forberedt på lidt af hvert:-)

- se linket HER

Mvh. Ivan
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 19:37
Elev grusgrav skulle være sikker nok, min bror var derude idag og måle lidt. små 15cm 5-6meter fra kanten.

med omkring 3 froster i dag og med udsigt til 10-15 frostgrader i nat, bliver isen nok ikke ligefrem tyndere.

søen har dybder på op til 20m, målte med ekkolod i sommers fra flydering, så har en lille date med den imorgen.

http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Elev&sll=55.869147,11.228027&sspn=5.600648,13.952637&ie=UTF8&hq=&hnear=Elev&ll=56.236028,10.186493&spn=0.005414,0.013626&t=h&z=16

da det er en lille grusgrav der ligger i et hul, er der aldrig noget vind til at røre i gryden, og der er ikke nogen til/fraløb skal der ikke mange dage til med frost før end at den kan bære.


af arter er der: aborre, skalle, karper og gedder.

søen er MEGET klar.
Til top
Henrik Leth Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Leth Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2004
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 19:41
Var forbi Glenstrup i dag. Søen skal have et par frostdøgn mere!
Til top
Per Gammelgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gammelgaard Avatar

Tilmeldt:: 02 Sep 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gammelgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 20:04
Det ser ud til at der kommer mere frost.

Har du solgt dit isbor (Henrik Leth)

Det er måske steget i værdi:o)

Hvad koster det?

mvh. Per Gammelgaard
Til top
Per Gammelgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gammelgaard Avatar

Tilmeldt:: 02 Sep 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gammelgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 20:11
Jeg bor selv i Elev og har også selv været derovre, kunne dog ikke måle mere end 10 cm. men det er også fint så lænde det er ren is.

Jeg er bare ikke så vild med at fiske der, da jeg ikke tør spise de aborrer jeg evt. fanger.

Der har været skydebane der i mange år og før i tiden skød man bed blyhagl ud over søen/grusgraven. Så den er formentlig forurenet med bly, og det forsvinder ikke lige med det samme.

Det er jo lidt ærgerligt da man også kan fange krebs der.

Men isen er fin og jeg fik afprøvet isboret.
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:01
Per Gammelgård, har heller ikke selv den store lyst til at spise fiskene, men det er et super dejligt sted at ´´spilde tiden´´...... arbejder i lisbjerg, så tager rimeligt ofte til grusgraven til fyraften for at falde lidt ned.

men glæder mig nu til at komme ud og prøve noget isfiskeri for første ganng i mit liv......... bliver super, kaffe, et par pilsnere og nogle tiimer med brormand.
Til top
Per Gammelgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gammelgaard Avatar

Tilmeldt:: 02 Sep 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gammelgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 09:16
Hej Mikkel.

Du har helt ret, det er et dejligt sted. Har også fisket der og går derover med hunden ofte.
Grusgraven bliver jo brugt meget, til fiskeri, dykning og ungerne bader der hele sommeren.

Knæk og bræk.

Gammelg@rd
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres