Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

geddestænger

 Besvar Besvar
Forfatter
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: geddestænger
    Sendt: 02 Jan 2010 kl. 14:27
jeg skal snart ud og købe mig et par geddestænger som skal bruges til flådfiskeri, eller bottom bouncing, levende eller død agn.
stængerne skal være 9-10 fod og skal bruges til murtihjul.

ville høre hvilke stænger i fortrækker ?

knæk og bræk
frederik
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 14:43
Jeg bruger Scierra ATP 10´´ 45 gr. Er vist beregnet til fastspole, men fungerer upåklageligt til multi. Og den er sjauv at fighte fisk på!

Er der forresten nogen der har et eksemplar stående de vil sælge, så giv gerne besked, tak!
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 14:53
Hej Frederik

Hvor store skal agnen være,jeg bruger 2,stk,savagear Mp 10
300,cm vægt 20-60,g,og 2,stk fenwick silver-wings hmg
10 300,cm vægt 20-60.

Mvh
Henrik
buresøen
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:52
Henrik, hvad er dit indtryk af Savagegear kontra Fenwick - mhs. til fightegenskaber, opgivet kastevægt etc. ?

Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 18:56
tak for henvændelserne.
jeg skal bruge skaller som er ret store og en stang som kan give et godt modhug, måske en kastevægt op til 100 gram.
men hvad syntes i om stængerne, er 60 gram nok ?
hvad koster de forskellige stænger, og hvor forhandles de ?

frederik
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:21
Hej Peter

Fenwick silver-wings HMG 10,300,cm.20-60,g,blødre action
end savagegear MP 10,300,cm.20-60,silver-wings har kok
håndtag hvor MP har filt,og en rigtig slider

- se linket HER

Fredrik den fåes også i 10.300.cm 40-100.g

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:35
Henrik Buresøen skrev: Hej Peter

Fenwick silver-wings HMG 10,300,cm.20-60,g,blødre action
end savagegear MP 10,300,cm.20-60,silver-wings har kok
håndtag hvor MP har filt,og en rigtig slider

- se linket HER

Fredrik den fåes også i 10.300.cm 40-100.g

Mvh
Henrik
buresøen(y)...


10.300cm???? er det ikke noget i stil med 10,3m???? er det ikke lige voldsomt nok???? hehe
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:56
Men hvilken stang er den, efter din mening, største fornøjelse at fighte fisk på? Ja, jeg ved godt det ikke kan besvares objektivt, men alligevel...

Grunden til mit spm. er, at jeg har fået fortalt af en forhandler at MP'en ikke er pengene værd.
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:59
hmm, jeg bruger kun en kraftig 9fods kyst/mole stang. kan ikke huske liige nu hvad mærke, men er med en kastevægt på omkring 40gram, men i de søer jeg fisker i er der heller ikke behov for super kastere.......
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 23:34
Hej Frederik

Jeg bruger selv shimano beastmaster 11 fod 20-50 gr. og den kaster nemt de store skaller.

Jeg skal selv have investeret i en ny indenfor nær fremtid, og har overvejet Daiwa Whisker 10 fods 10-60 gr.

Den fåes til fornuftige penge her

- se linket HER


Allan
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 23:39
Hej Peter

hvad bruger du under dit fiskeri her tænker jeg på stænger til pirkfishing


Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 18:11
tak for de gode råd alle sammen.

jeg har kigget på nettet og kan ikke rigtig finde stangen Fenwick silver-wings HMG 10,300,cm.20-60,g på nettet i dk.
savagear MP 10,300,cm.20-60 g kan jeg godt finde men ved i hvordan MPen er i 40-100 gram ?

knæk og bræk
frederik
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 18:31
Hej Frederik,

Tror du vil fortryde stænger med kastevægt op til 100 g. de bliver meget stive (specielt MP´erne) og du skal jo ikke kaste med agnene, men bare sænke dem i fra jollen og så trække rundt med dem. Og med mindre du har et helt ekseptionelt godt vand er de fleste fisk vel fra 3-6 kg. ;o)

Bruger selv en ældre Scierra PPT 10´6 fod 20-60 g. til flådene og en Edge TPR 9 fod op til 65 g. til bundstang. Det fungerede helt fint sidst jeg var på Esrum Sø, fik bl.a. 3 fine fisk på 7, 5 - 7,75 og 8,2 kg på Edge-stangen, det var go´ gas på den forholdsvis lette stang...

K&B
Johnny
- se linket HER
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 18:36
Hej Frederik

Savagear op til 100,g er meget stiv,Grejonline har Fenwick
silver-wings under stænger men de har kun 9 på lager
10 eren ligger på de 1500,kr i forhold til mperen på de
omkring 999.kr,noget mere overkomlig hvis det er to man skal bryge men der er oså mange andre muligheder
man skal nok også stå med en eksemplar for at bedømme
stangen.

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 18:42
Glemte lige at tilslutte mig Allans forslag om en Daiwa Whisker i 10 fod 10-60 g. Har netop købt en, men dog ikke fået prøvet den endnu.
Den er pænt og solidt bygget (i Skotland), og hvis der er minusser er det den lidt højere vægt og mangel på trigger-håndtag, men ellers en superfed stang...

K&B
Johnny
- se linket HER
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 21:06
Hvor kan man se en Whisker i KBH ?
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 21:21
tak for henvendelserne.

jeg har kigget på de forskellige stænger i har anbefalet, og er kommet frem til at det enten skal være fenwick eller Edge
stængerne jeg skal vælge.

ville være dejligt hvis i kom med jeres mening om hvilken stang i foretrækker mest.

knæk og bræk
frederik
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 23:31
Hej Frederik,

kender ikke Fenwick´en, men er meget glad for min Scierra PPT der desværre ikke fremstilles mere.

Edge TPR Pike er lidt til den bløde side og en 9 fods vil kun med besvær kunne overføre et godt tilslag på lang line hvis du tænker at bruge den til fiskeri med flåd.
En 10 fods er bedre til fiskeri med flåd pga længden, men der skal nok stadig trækkes igennem for at sætte krogene ;o).
Til fiskeri med bottom-bouncer tackel fungerer min 9 fods Edge dog helt fint, nok mest pga den nærmest direkte kontakt med tacklet.

Held og lykke med at finde et sæt stænger til dit fiskeri!

Johnny
- se linket HER
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 18:21
hej johnny.
nu hvor du siger at Edge stangen ikke kroger så godt, ved jeg ik helt om der er stangen jeg skal købe.
så jeg tror jeg vil købe fenwick stangen, og finde den et sted på nettet hvor de sælger den på udsalg eller restlager, da den nu er ret dyr - 1499 kr.

nu skal jeg så hører jeg hvilke multihjul i bruger og hvilken str.
også hvilken line i bruger, tykkelse, osv.

knæk og bræk
frederik
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 20:45
Egde-stangen kroger fint som bundstang for mit vedkommende, jeg har bare en ide´ om at den måske ikke vil kroge så godt som flådstang pga aktionen (og slet ikke i 9 fods, hvor du vil mangle lidt længde til at samle line op og overføre kraften i tilslaget).

Mine hjul er venstrehånds Ambassadeurs i str. 6001 og 6501 (kan ikke vænne mig til at spinne ind med højre hånd som de fleste multihjul er lavet, og jeg har prøvet), linen er Sufix XL Strong i 0,33 og 0,35.

Mht stang, skulle du prøve at mærke en Ron Thompson Travel Force i 10 fod 20-60 g. Den er godt nok 4-delt, men man kan jo bare lime delene sammen 2 og 2 hvis man synes det er for meget. Havde en i hånden en gang i december og den er pæn lavet med spigot feruler og virker god i aktionen, har set den til 499,- hos en forhandler nær dig(y)

Ved godt at R.T. er et bandeord for nogen, men en bådstang kan godt få nogle knubs og jeg ville være ked at betale 1500,- for en stang jeg ved vil få sin del mishandling ved dette fiskeri, bare min 25 øre ;o)

K&B
Johnny
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 21:48
tak for hjælpen alle sammen :)

knæk og bræk
frederik
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:07
nu har jeg fået købt mig 2 fede geddestænger, berkley og scierra som snart skal ud og luftes.

tak for alle jeres tips.

knæk og bræk
frederik
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:23
Hej Frederik

tilykke her fra(y)

undgå knæk og bræk på stangen;-)

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 16:08
tak Henrik.

fik stængerne til halv pris i outdoor living, hillerød :-)

knæk og bræk
frederik
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 17:41
hvilken scierra har du købt?
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 20:19
har købt en scierra paragon trigger 10 fod med en kastevægt op til 60 gram.

knæk og bræk
frederik
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 20:37
Interessant, hvad gav du for den?
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 20:40
Og påden anden side lyder det lidt mærkeligt efter som de kun har op til 46 gr. i deres katalog ??
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 20:40
Og påden anden side lyder det lidt mærkeligt efter som de kun har op til 46 gr. i deres katalog ??
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 21:06
jeg gav 499 kr for stangen, og det er rigtigt at den kun går op til 46 gram.
dem andenstang jeg købte var en berkley muscle 10 fod, op til 54 gram og den gav jeg 600 kr for :)

knæk og bræk
frederik
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 21:12
Jeg må en tur til hillerød...
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 09:24
lige mine ord :)

knæk og bræk
frederik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres