Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop hjælp
    Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:14
Savner et godt trick til få få kernen igennem sig selv på et Rio salmonfly flyd. skydehoved 18g.
Normalt er der ingen problemer, men kernen på dette hoved er stenhårdt, og vil næsten ikke udvige sig.
Jeg vil ikke bruge krympeflex og alt det andet, men der må være en måde til dette hoved.

HJÆLP, og,,,,aaaarrrggggg
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:17
Hej Rene,

Har du prøvet at vareme nålen op med en lighter før du forsøger at føre den igennem?

/CM
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:19
hej jeg har det samme problem det er nogle rigtig fede liner men kæft den er hård kernen. jeg bruger bare krympeflex og så når jeg har lavet løkken propper jeg den ned i noget acetone og skralder coating af løkken.;-)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:23
Claus Mogensen skrev: Hej Rene,

Har du prøvet at vareme nålen op med en lighter før du forsøger at føre den igennem?

/CM


Tænkte på det, men tør ikke, af frygt for at skade den flettede del.
Har godt nok aldrig oplevet dette med andre kerner
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:27
Hej Fiskeansigt :-)

Send linen over til mig, så skal jeg lave løkken for dig.
Det skal koste en kold øl når vi ses :-)

Hilsen Scierrahesten
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 18:09
Hey Rene.

Kommer du den 28 til binde halløj, for så tager jeg mit kit med og hjælper dig..

Nikolaj Martins
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 19:42
Nikolaj Martins skrev: Hey Rene.

Kommer du den 28 til binde halløj, for så tager jeg mit kit med og hjælper dig..

Nikolaj Martins


Scierrahesten.
Giver dig lige et kald :)

Nikolai:

Jeps, kommer til bindetræf d 28 :)
Ringer dog lige til scierre først, da jeg håber det snart bliver lunere, og gerne vil have skudt min nye stang ind , men ellers tager jeg det med, og tak for hjælpen drenge :)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 20:15
Nikolaj Martins skrev: Hey Rene.

Kommer du den 28 til binde halløj, for så tager jeg mit kit med og hjælper dig..

Nikolaj Martins


Hej Nicolaj.
Du må meget gerne tage dit grej med til træffet.
Kan ikke få det L..., til at lykkeds:-(
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 09:59
Det gør jeg..
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 10:22
Lige et sidespring...

Er der nogen som ved om der er en kerne på Rio Outbound wf linen?
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 10:46
Prøv at dyppe kernen et par minutter i acetone, når du har fjernet coatingen. Det er driller er formentlig den lim fabrikanten bruger for at coatingen skal binde på kernen. Et lille trick, der ind i mellem gør underværker er at ´´strippe´´ limen af, efter acetone-behandlig, enten med en negl eller en løkke at tyndt monofil (0,25mm eller så).

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum