Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sage tcx

 Besvar Besvar
Forfatter
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: sage tcx
    Sendt: 04 Jan 2010 kl. 20:54
hej er der nogen her som fisker med sage tcx eller som har erfaring med stangen. så vidt jeg kan forstå er ´´vandene´´ meget delte.de fleste synes at mene at det er alt for stiv en kæp at gå med.men jeg ville da mene at det var hvad man var ude efter til kysten. håber på lidt meninger.
hilsen jan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 20:58
Går med en 790 og den er absolut ikke stiv men utrolig behagelig.

Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 21:48
Jeg har prøvet 9fod klasse6.Troede ikke at jeg skulle sige det om en sage stang men utrolig dejlig og ikke stiv.
Den eneste som kan få mig væk fra loomis;-)
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 21:48
Jeg har prøvet 9fod klasse6.Troede ikke at jeg skulle sige det om en sage stang men utrolig dejlig og ikke stiv.
Den eneste som kan få mig væk fra loomis;-)
Til top
Claus H. Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus HP

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus HP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 21:52
hej!

jeg går med en 690 tcx på kysten.... syntes ikke den er stiv, men derimod dejlig kontant og letkastende....
(y)
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 21:53
Jeg har prøvet 9 fod #6 og blev positivt overrasket.
Til top
Allan Jeznach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan jeznach

Tilmeldt:: 13 Feb 2008
Geografisk: Århus og Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan jeznach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 22:00
Hej.

Er den lykkelige ejer af en 691, og må bare sige, at for mig er denne stang i vinkel.

En hurtig stage, der kaster langt i de rigtige hænder.

Og jeg holder fint ud at fiske med den en hel dag på kysten.

15 grams skydehoved, og en monofil skydeline..... Og væk var den pattegris!

Allan

Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2010 kl. 22:42
Hej.

Jeg har selv bygget en 691, og det er det bedste jeg har haft i hænderne... Den er hurtigere og mere kontant end min T&T HsII 906s, men den er mere medgørlig end en TCR. Det er suverænt den fedeste kyststang jeg endnu har prøvet. 16 gram Neutral skydehoved og en tynd coated skydeline, då kan de blanke bare komme an ;-).

Mvh Klaus
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 13:26
super fint at høre at så mange er tilfredse med stangen.
snakkede nemlig med en unavngiven grejpusher som sagde at der ikke var nogen som brugte den til kyst.
men kun til konkurrence kast.
så kan jeg jo roligt gå ud og investere:-)
hilsen Jan
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 13:32
Du skal prøve den først, jeg havde min et par uger. Så opgav jeg at blive dus med den. Jeg kom ellers fra en TCR og var vant til en hurtig stang. Den var stiv og død i mine hænder.
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 13:58
Efter at have prøvet TCX 691 modellen er jeg blevet overbevist om at det er min drømme kyststang. Den er lettere end TCR serien og lidt blødere i tippen men stadig hurtig. Ved godt at det ikke siger meget men det er i hvertfald mit indtryk.
Jeg havde i hvertfald en ´´WOW´´ oplevelse. Skal dog lige prøve den igen før jeg invistere...... og skal også lige skaffe pengene ;-)

Mikkel

PS: En hurtig stang på kysten er da guld værd syntes jeg og hurtig er ikke nødvendigvis det samme som stiv i min bog.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 14:18
nej selvfølgelig er en stang en meget personlig sag.
og derfor hvad der passer til den ene passer ikke til den anden.nu kan man jo ikke lave statistik på den her smule svar. men det er da overvejende positive tilbagemeldinger.
og det gør da at jeg vil prøve stangen.selvom jeg faktisk havde fraskrevet den.er der nogen fidus i at købe en klinge og få den monteret. jeg mener da at de er ok monteret fra fabrik.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 15:38
Kork kvaliteten fra fabrikken er ikke noget at råbe hurra for.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 15:44
Sage ´´plejer´´ ellers at være en af de få producenter der levere en anstændig kork kvalitet men er vel også ramt at den generelle mangel som alle andre.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 15:52
Nu har jeg ikke haft vildt mange stænger i hånden, men de stænger jeg har haft er:

Greys G-tec
Guideline LPXe
Loop Opti Power

Og syntes at korken på TCX'eren er i en lidt højere kvalitet
(y)
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:09
Hej.

Mht at montere den selv, så mener jeg at min hjemmegjorte er en noget federe stang end Sage´s udgave :-)...
Sort hjulholder der mather mit sorte hjul, mørke gunsmoke øjer, hvor benene kan ses gennem bindetråden der i øvrigt er samme farve som på originalen. Desuden har jeg slebet den del af benene der hviler mod klingen, således at de kun er halvt så lange som på originalen. Det burde (i teorien naturligvis) give en klinge der er mindre påvirket af beviklinger og som er lidt lettere.
Jeg ved godt at alt det her er hysteri, indbildning og teori, men jeg kan bedre lide min egen end originalen, og derfor var der noget at hente for mig... + forresten ca 1500 kr ;-).

Mvh Klaus
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:51
det lyder helt klart også som en fed stang.
du har fået bygget dig der(y).
og det er selvfølgelig også toppen at have en stang man selv har sat sit præg på.
synes nu heller ikke at det er ringe at spare 1500:-).
men generelt synes jeg at kvaliteten er i den gode ende hos sage. men det er prisen jo også;-)
hilsen Jan
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:53
Enig :-).

Jeg har også selv bygget en TCX 9140 og en XP 890, det er også to skønne stænger.

Mvh Klaus
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 18:36
Jesper Rosgaard skrev: Sage ´´plejer´´ ellers at være en af de få producenter der levere en anstændig kork kvalitet men er vel også ramt at den generelle mangel som alle andre.


Hej Jesper.

Sage er i høj grad ramt af de samme problemer. Jeg har to andre tcx'ere hvor korken er okay. Ikke prangende men ok. Derudover var jeg i juledagene en tur hos korsholm for at se på en Z-axis. De bar også tydelige tegn dårlig kork kvalitet.

Man må nok vænne sig til det eller betale for et eftermonteret håndtag.

Mvh.
Til top
torben slyngborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
torben slyngborg Avatar

Tilmeldt:: 11 Sep 2004
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben slyngborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2010 kl. 21:33
Hej Jan.
Jeg har en Sage Tcx 691-4 med ikke udfyldt garanti-bevis.
Stangen er fabriksbygget m. originalt rør og pose, selvfølgelig.
Den er kun prøvekastet på græs 3 gange.
Jeg tror ikke, at det bliver MIN bedste ven, så måske kunne du have interesse i at kontakte mig på mail:

torbenslyngborg@hotmail.com

Ellers bliver den lagt til salg eller på auktion inden længe.

Mange hilsner
Torben
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2010 kl. 21:55
hej kan i sige hvad forskelden på en sage tcx og en
sage z-axis. mvh paw holst
Til top
Morten Lyhne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Lyhne

Tilmeldt:: 02 Aug 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lyhne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2010 kl. 22:02
Hey.

Torben, din mailadresse virker ikke...?

Jeg kunne godt være interesseret i stagen....

Mail mig gerne et forslag til pris...

mly@uiu.dk

Morten Lyhne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres