Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kontingent tilbagebetaling fra forbundet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kontingent tilbagebetaling fra forbundet
    Sendt: 07 Jan 2010 kl. 16:47
Peter :

Jeg mener faktisk ikke dig argument med at ´´så går pengene da i det mindste til vores fælles hobby´´ holder vand.

Jeg tror simpelthen ikke på at du i nogle andre sammenhænge synes det er ok at betale 3-4 gange hvad du skal - eller du stikker måske kassedammen i Netto 20 kr. hver gang du køber en liter mælk? ;-)

Hvis du sætter 1000 kr. i banken forventer du nok heller ikke kun at få 950 retur, og forøvrigt først når kassedammen synes du skal?..

Din bemærkning om at ´´vi bare selv kan gøre noget´´ er helt ved siden af. Jeg hved med sikkerhed at en hel del af brugerne sider i diverse bestyrelser, eller arbejder frivilligt med vandpleje.
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 16:54
Nu skrev jeg til dem på
redaktionen@sportsfiskeren.dk
Netop fordi jeg synes at det var bedre at de selv informerede
medlemmerne.Det kan da ikke være nemmere end at sætte det på hjemmesiden.
Det virkede så heller ikke .
Nu burde det ikke tage 3/4 år at få sine penge retur.
Når man kan få sit medlems bevis omkring foråret.

Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 17:04
uha da da, hvor det ulmer rundt i krogene !

Er det ikke på tide at én af de fra DSF, som ved noget konkret om emnet kommer med en kommentar her.

Jeg ved godt, at DSF har sig égen udemærkede hjemmeside - men da den jo kun virker noget af tiden, kunne man jo bruge den ledige tid til at følge debatter andre steder, som her. Husk lediggang er roden til alt ondt.

Come on DSF

vh
michael f
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 17:33
Det med dobbeltkontingenter, skulle ikke forekomme i de kommende år.
Det er netop et af formålene med den nye medlemregistrering via DSF´s hjemmeside, at der fremover kun vil blive opkrævet et kontingent pr. medlem, uanset hvor mange foreninger under forbundet som vedkommende er medlem af.

Med hensyn til forbundsstrukturen, så er der lagt op til en meget bredere struktur, som skulle bevirke at langt flere personer kommer med i arbejdet ´´direkte´´ i DSF. Dette vil blive lagt frem på kongressen til marts. Her vil det også blive foreslået at de direkte medlemmer, skal have mere indflydelse end det er tilfældet i dag, så forbundet arbejder bestemt frem efter at blive mere åbent, som det efterlyses andet steds i denne tråd.

Alle de problemer som DSF har haft med det nye EDB system, det har selvfølgelig været utroligt irreterende for os ude i foreningerne, men som det blev præsenteret på et landdelsmødet i oktober, så kommer det bestemt os alle til gode, når det kommer op og køre.

Vi skulle selvfølgelig have haft vores penge retur på nuværende tidspunkt og hjemmesiden´s ´´børnesydomme´´ burde være rettet eller testet inden den gik i luften, men jeg er overbevist om at tålmodigheden betaler sig




:-):-)
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 17:43
Helt enig med de 2 sidste linjer. Min mening er at Sportsfiskeren kan roses for, at have gjort meget for at vi lystfiskere i danmark kan fiske under rimelige-forhold!!:-)

Leif
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Orla Bertram-Nielsen

Tilmeldt:: 03 Feb 2006
Geografisk: Vesthimmerland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Orla Bertram-Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 18:37
At DSF ikke er demokratisk og at det næsten er umuligt at få indflydelse er noget ævl. Det kræver blot noget til gengæld.
- Hvis ellers vi er eninge om, at foreningerne er forbundets basis, vil jeg påstå, at det generelt er endog meget let at blive indvalgt i en given forenings bestyrelse.
Hvem har sidst oplevet et kampvalg i en velfungerende lystfiskerforening? Allerede her er muligheden for direkte indflydelse steget betydeligt
Og - hvis man gider at yde sit som bestyrelsesmedlem - og har en smule mellem ørerne - er der såmænd også gode chancer for en lynkarriere længere ´´oppe´´ i forbundet.
- Erfaringen i disse år er desværre, at færre og færre gider yde lidt for et aktivt foreningsdemokrati. Det er hovedproblemert i min optik.
Direkte medlemmer (uden foreningstilknytning) ser jeg primært som støttemedlemmer og/eller bladabbonenter. Jeg så gerne, at også de fik indflydelse, men det er langtfra en enkel problemstilling, som jeg ikke har nogen forkromet løsning på.
Mvh Orla Bertram-Nielsen
I øvrigt mener jeg bestemt, at eet cpr.no. kun tæller eet medlemsskab i DSF, uanset hvor mange foreninger, man er medlem af.
Jeg er som regel medlem af 4-5 DSF foreninger og har hidtil fået mine ´´overskydende´´ kontingent-penge retur i november-december. At det trækker ud i år, skyldes selvsagt de åbenbare vanskeligheder med indkøring af den nye hjemmeside med tilhørende medlemsregister.
- Ordningen har jo samtidig den kæmpestore fordel, at man får ca. 300 kr. i ´´rabat´´ for hvert foreningsmedlemsskab, vi tegner, ud over det første.
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 18:55
Helt enig .
Vil man gøre sin indflydelse gældende, er vejen bl.a. gennem noget aktivt foreningsarbejde og ikke via tasteturet til PC´en;-)
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 21:58
Enig angående problemerne med dobbelt medlemsskab. Det er ikke i orden.
Hjemmesiden skulle nok også være tjekket bedre ud, inden den blev søsat.
MEEn begge problemer ser ud til at blive løst når det hele falder i hak.

Ellers er jeg enig med Orla. Indflydelse er noget du skal gøre dig fortjent til.
Mine erfaringer med DSF. sekretariatet er positive og vi har i vores forening, igennem de år jeg har været medlem, fået stor støtte og mødt både ydmyghed, åbenhed og forståelse fra sekretariatet, samt nyt godt af den ekspertise der unægteligt de ansatte i Vingsted besidder.

Jer der er kritiske i forhold til opbygningen af DSF. Kan I ikke komme med nogle forslag til hvordan vi kan skabe en endnu bedre organisation?

Venlig hilsen

John Ø.
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 08:35
Hej Heinz

At det stort set er umuligt at komme ind i ´´inderkredsen´´ er decideret forkert hvilket jeg selv ved - der er altid brug for folk der vil arbejde for den fælles sag, men tro mig det er ikke en loppetjans der skal arbejdes mange dage og uger hvis ikke måneder om året for den fælles sag.
At det skulle års målrettet arbejde at komme ind i inderkredsen er forkert, det kræver blot en vilje og en indsats fra den enkeltes side.

Strukturen gør faktisk meget nemt at komme til efter foreningerne overtag fra kredsene/regionerne.

Der er altid brug for engagerede mennesker, både lokalt og på toppen.

mvh
michael
Til top
- Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterMulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterMulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 09:04
hahahahah - ja den med banken passer vist meget godt - er der ikke gebyr på den slags :-)

Min pointe er blot at hvis du vil ha indflydelse må du søge den der hvor den kan gøre sig gældende, og for at få den indflydelse må du gøre en indsats og dermed ikke rettet mod dem der allerede gør en indsats - hvor fik du den fra ??

At tro det nytter noget at sidde her og taste løs er naivt og det vil være udemokratisk hvis det rent faktisk ændrede noget at 3-5 stykker er voldsomt utilfredse. Det kunne tænkes at de stod ganske alene...

Vil du ikke gøre en indsats må du støtte op om dem som gør en indsats og det er uomtvisteligt at DSF har skabt resultater.

vh
Peter
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 09:12
John Ø skrev:

Jer der er kritiske i forhold til opbygningen af DSF. Kan I ikke komme med nogle forslag til hvordan vi kan skabe en endnu bedre organisation?

Venlig hilsen

John Ø.


Jo da, ganske almindelig repræsentativt demokrati.

Et CPR nummer = et medlemsskab = 1 stemme på forbundets generalforsamling.

Hvis man så ikke har tid, lyst eller lejlighed til at møde op for at gøre sin stemme gældende, kan man give fuldmagt til en forening under DSF (som man naturligvis er medlem af) til at stemme på sine vegne.

Sværere er det såmænd ikke :-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 09:32
Steen L :

Problemet med dobbeltregistreringer og EDB systemet har jo stået på i årevis, og der ER vel grænser for hvor længe man kan kalde det nyt?
Jeg hved med sikkerhed at det har været et meget stort problem i mindst 3 år - og at det ikke kun er et problem med dobbeltmedlemmer...Der er simpelthen også medlemmer af de lokale foreninger der forsvinder i systemet, og derfor bliver der ikke afregnet for dem til de lokale foreninger.

Derfor er er også flere foreninger der helst vil have opkrævningen af kontingent tilbage til dem selv, eller afholder sig fra at overlade det til DSF fra starten af.

De nuværende og langvarige problemer med medlemsregistreringen er jo faktisk en økonomisk katastrofe for de foreninger der eksempelvis oplever et 10,15 eller 20 % af deres medlemmer forsvinder ud i den blå luft - ganske enkelt fordi de lader DSF stå for opkrævningen af kontingentet:-(

Lad nu være med at skrive, at man bare kan stille op i den lokale bestyrelse og gøre sin indflydelse gældende - der er tale om et computerprogram der skal styre medlemsregistreringen, det er tilsyneladende fejlkøbt - eller man har ikke fået deffineret for leverandøren hvad det skal kunne.
Dét har altså absolut intet med frivilligt arbejde at gøre!

Orla B :
Du skriver at man får cirka 300 kr. i rabat for hvert medlemskab man tegner, udover det første.
Det forstår jeg simpelthen ikke:-)
Som jeg oplever det, er jeg allerede medlem af DSF gennem min 1. forening. Når jeg så tegner medlemsskab nr.2,3,4 eller 5 af en lokalforening tvinges jeg til at låne DSF et årskontingent på ubestemt tid - og ender med at få mindre tilbage end jeg har lånt ud, da den del DSF (måske) returnerer er mindre end det jeg har indbetalt som DSF andelen af kontingentet.

Jeg har svært ved at se forsvaret for det rod der er i DSFs medlemsregistrering.

DESUDEN (og ja, det skal være med stort;-)), tror jeg altså det ville være meget lettere at hverve nye medlemmer ude i de lokale foreninger, hvis man blot ved at vise sit DSF medlemskort eller ved oplysning af sit unikke DSF medlemsnr. kunne nøjes med at indbetale lokalforeningens andel.

Forestil dig at en kontrollør ved St.Vejle Å i Ishøj ved kontrol af dagskort, samtidig liiige kan fortælle at såfremt at man i forvejen er medlem af DSF, kan man da lige ændre sit dagskort til et medlemsskab ved at smide et par hundrede oveni!!
Jeg tror det er lettere at hive 250 kr. op af lommen på en forfrossen aborrefisker, end eksempelvis 550 kr.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 09:43
Kan ikke lade være med at tænke på, at hele denne diskusion er et ganske glimrende eksempel på den vanetænkning og lukkethed, der efter min mening præger DSF.

De repræsentanter for DSF, der har skrevet her i tråden, glimrer jo netop ved at forsvare det gamle system ´´her skal ikke laves noget om´´ og ved at forsøge at lukke munden på alle kritikere og konstruktive forslag ved at sige man skal melde sig til bestyrelsesposter i lokale foreninger (som i mit tilfælde alle ligger mellem 70 og 150 kilometer fra min bopæl) og så forsøge at få sine synspunkter igennem ved at (måske) komme op i systemet på sigt.

Man kunne jo også blot tage nogle af forslagene til sig - de er helt gratis tilgængeligt ;-)
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 10:04
Persson

Enig, har du andre konstruktive forslag?

Jeg går ud fra at du og jeg er enige om at DSF. skal styrkes, så vi får en endnu bedre paraply organisation der kan kæmpe for vores interesser?

Lige et par spørgsmål oven i

Hvordan forestiller du dig eksempelvis vi får flere sportsfiskerklubber indmeldt i DSF?

Hvordan forestiller du dig vi får flere væk fra computeren og ind i en aktiv deltagelse i foreningerne til glæde for vores sport?

Venlig hilsen

John Ø.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 10:35
John Ø ;

Du har forladt trådens indhold;-)

Måske man simpelthen skal vende tilbage til den gammeldaws måde ; nemlig at den enkelte lokalforening opkræver kontingent, og afregner med DSF efterfølgende.

Kombineret med at fremvisning af kvittering for betalt medlemsskab af en DSF-lokalforening, medfører at man får ´´forbundsrabaten´´ omgående, altså indbetaler mindre fra starten.

Jeg kan simpelthen ikke se fordelen ved den tilsyneladende MEGET tunge administrative opgave, som DSF forsøger at udføre nu, med opkrævning/dobbeltmedlemmer/modregning/tilbagebetaling.

Måske sidder der bare en og er rigtig trist over at han/de har fået købt et dyrt forkromet computerprogram til medlemsregistrering som ikke virker, og istedet for at indrømme fejlen - forsøger man så med alle midler at reparere på det??

For ikke så længe siden arbejde jeg selv med administration, løn og lagerstyring.. Det er altså ikke noget der kræver den store eksamen - hvis man har de rigtige computerprogrammer:-)

DSF burde kunne, hvis det altså overhovedet var et fokusområde.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 11:14
Det kan vel ikke være til diskussion, at det er rimeligt, at man år efter år har problemer med de dobbeltmedlemsskaber.

Løsningen er simpelthen at undlade at sætte disse kroner i spil. Det er en simpel computeropgave, som man lidt tasteri sagtens kan løse via et tilpasset edb-program.

At opkræve kroner, som man fra starten ved, at man skal tilbagebetale, det er helt unødvendigt med nutidens edb-udstyr og programmer.

Som det er idag, så er der flere forskellige opkrævningsmåder for kontingenterne. Nogle foreninger gør det selv, og andre overlader det til forbundet.

Personligt så jeg hellere at alle foreninger selv stod for kontingentopkrævningen, så forbundet kunne koncentrere sig om det helt væsentlige, nemlig lovgivningsarbejde omkring vores fiskeri og så fiskeplejen med henblink på at skaffe os det bedst mulige fiskeri.

På de områder har vi behov for en koordinering af indsatsen over for de mod- og medspillere, som vi har.

Reducer antallet af udgaver af bladet Sportsfiskeren til f.eks. fire årlige udgaver, og smid så resten af indsatsen i lovgivningsarbejde og fiskepleje.

Så kan forbundet sikkert yde en stærkere indsats for at forbedre grundlaget for det, vi andre gør, nemlig fisker.
mvh
kjeld
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 17:25
Simon
Nå ja for fanden. Blev bare så opmuntret af at kritik blev opfulgt af et konstruktivt forslag. Så rykker det.
Ska nok stikke piben og vente til en anden gang ;-)

Venlig hilsen

John Ø
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 17:48
John Ø skrev: Simon
Nå ja for fanden. Blev bare så opmuntret af at kritik blev opfulgt af et konstruktivt forslag. Så rykker det.
Ska nok stikke piben og vente til en anden gang ;-)

Venlig hilsen

John Ø


Hej John,

Helt fint - lad os tage den i en anden tråd, så denne ikke driver helt væk. Også derfor jeg har ladet dig blafre lidt i vinden ;-)
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum