Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tarpun i Miami

 Besvar Besvar
Forfatter
ulrik Boel Bentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulrik Boel Bentzen

Tilmeldt:: 01 Jul 2010
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik Boel Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tarpun i Miami
    Sendt: 07 Jan 2010 kl. 12:57
Er der nogle der har fiske tarpun i Miami? Nogle guider eller kontakter derover. Fiske butikker el. sådan som kan give nogle råd.

Vh.
Til top
ulrik Boel Bentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulrik Boel Bentzen

Tilmeldt:: 01 Jul 2010
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik Boel Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 11:30
Er der ikke nogle der har lidt info?
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 11:46
Hej Ulrik.

Jeg kan næsten ikke forestille mig der ikke er nogen herinde der har noget lokalkendsab til tarponfiskeriet i florida.

Jeg tænkte din overskrift måske ikke dækkede dit spørgsmål ordentligt og folk måske blev lidt forvirrede af din stavefejl..
Prøv at rette overskriften til noget ala: ' Tarponfiskeri i Florida/Miami - tips og kontakter?'. eller lav en ny tråd hvs du ikke kan hitte ud af at rette overskriften.

Bestemt ikke for at lege sprog-nazist, det staver jeg selv alt for ringe til at tillade mig ;-).

Med Venlig Hilsen
Jonas
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 14:14
Hej Ulrik,
Før i tiden var der et fint tarponfiskeri i Homosasa Bay, det er tæt på Miami. Men jeg vil anbefale dig at søge lidt længere syd på til The Key´s.

Islamorada er et fint udgangspunkt, men der kan fiskes tarpon på hele øgruppen lige til Key West.

Men prøv omkring Islamorada. Søg nettet på ´´guides islamorada´´.

I Miami kan du komme ud med de store både, hvor der fiskes efter bundfisk, eller der trolles efter bl.a baracudaer, men det er ikke noget jeg kan anbefale.

God fornøjelse

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2010 kl. 15:06
Prøv evt vores bedste ven - se linket HER%3Ada%3Aofficial&hs=0ca&num=20&q=tarpon+fishing+miami&btnG=S%C3%B8g&meta=&aq=f&oq=

/Michael
- se linket HER
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Scape

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scape Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2010 kl. 18:40
Hejsa, jeg har været derovre sidste år i slutningen af marts og det er rigtigt, at Tarpon bedst fanges på the Keys. Jeg fiskede ud for Islamorada i det de kalder backcountry både. Havnen jeg brugte hedder Whale Harbor.

Jeg var derovre i marts og det var lige tidligt nok på sæsonen. Der var endnu ikke ankommet så mange Tarpon. Jeg var ude to gange 4 timer, og jeg krogede og fightede Tarpon begge dage. Jeg mistede 2 og fangede en. Det skal siges at med fanget, mener man, at kaptajnen rører forfanget. Fiskene må ikke komme op i båden. Catch & Release.

Det var en fantastisk oplevelse, og eventyrlig natur. Tarpon er utrolig stærk og smuk, den jeg fangede var omkring 120 pund.

Derudover fangede jeg Jacks (kanonfighter), Barracuda, småhajer og en rokke. Der kan også fanges snook og snapper derovre.

Undersøg backcountry bådene hjemmefra (hvis du henvender dig kan de give dig opdateret info på fiskesituationen). Endvidere opfordrer jeg dig til at undersøge deres grej. Der er forskel på kvaliteten. Der er visdt heller ikke mange af bådene som har fluestang, hvis det er det du går efter.

Det gør ondt i pengepungen at tage derud, men for mig var hver en dollar givet godt ud. Jeg gav 300 dollars pr. 4 timers tur.......

Hvis I ikke har fundet et sted at være kan jeg virkelig anbefale Casa Thorn Bed & Breakfast, som ligger tæt på. Søg på navnet på nettet.

mvh. Kenneth
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Scape

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scape Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2010 kl. 18:50
Via google maps kan jeg udpege det præcise sted hvor jeg fangede fiskene. Hvis du søger på Lignumvitae key og Shell Key, så fangede jeg dem mellem disse øer i de render du kan se. Vi lå ankret op på 70 cm vand og fiskede ud i renderne (3-4 m dybe), hvor strømmen var ret stærk. Der var ekstremt fiskerigt i de render........ Puha, hvis jeg bare kunne ønske mig et sted hen nu..
Til top
ulrik Boel Bentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulrik Boel Bentzen

Tilmeldt:: 01 Jul 2010
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik Boel Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 14:20
Hi Kenneth,
1000 tak for dit svar. Wauw sikken en fisk 120 pund! Du skriver marts var tidligt, jeg skal allerde der over beg. feb. :-( Jeg skal til south beach så det ender nok med at måtte køre ned til the keys. Jeg fisker med flue så tak for tippet ang gear. Jeg havde håbet på at leje derover.

Tak for al info!! jeg skriver lige hvis der er flere spørgsmål.

Vh. Ulrik

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 17:49
Er det Filmfotografen Ulrik Boel Bentzen der er på banen her ??

Til top
ulrik Boel Bentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulrik Boel Bentzen

Tilmeldt:: 01 Jul 2010
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik Boel Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 18:07
Jammen det er det da! Er det Henrik fra Bico. Godt nytår!
Til top
ulrik Boel Bentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulrik Boel Bentzen

Tilmeldt:: 01 Jul 2010
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik Boel Bentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 20:07
Tak for tipet. Jeg fisker med flue så egnig med bundfiskeriet.

Vh. Ulrik

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 21:10
Hey Ulrik.

Det var sku da morsomt, vidste da ikke du fiskede.. men må huske det på vores næste Bico kuttertur som vi arrangerer hvert år, dette åt for 7 gang.

Nå men jeg var i Miami for 12 år siden, og stødte ikke på noget decideret fikseri i Miami området, men nede omkring ´´the keyes´´ er der massere af fiskeri, om der er mulighed for Tarpoon ved jeg ikke, men der er massere af Mangroove så mon ikke...

Men du kan jo ringe en af dagene så skal jeg fortælle hvad jeg ved..

Hov.. En hurtig søgning på Google ´´Tarpon fishing Miami´´ giver massere af links..
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 11:04
Her har du linket ;-)

/Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres