Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slut med godt fiskeri til rimelige priser på Vormstad camping ved Orkla

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Slut med godt fiskeri til rimelige priser på Vormstad camping ved Orkla
    Sendt: 11 Jan 2010 kl. 13:40
Så er det vel endeligt slut med Orkla som folkefiske elv.

Vorstad camping mister den fede del af valdet (den øverste del ned til li hølen, flue delen)- som bliver trukket ud til eksklusivt fiske og resten af valdet stiger i pris, hvilket er hamrende rystende, valdet er efter ændringerne stort set ikke noget værd! Priser på hytter stiger ligeledes... tror det er sidste år med noget der hedder Vormstad, men Orkla bliver vel alligevel lukket - det burde den !
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 14:05
enig! Det var bare en info til de danskere der overvejede Vormstad camping til sommer! Lad være, vandet der er tilbage er noget rigtigt L... !
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 14:05
enig! Det var bare en info til de danskere der overvejede Vormstad camping til sommer! Lad være, vandet der er tilbage er noget rigtigt L... !
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 15:41
Har netop set det i går. Det betyder jo alt andet lige at fiskeriet klumper sammen igen, igen.

Men jeg kan ikke forarges over at 14 dageskortet er droppet, 300 kr må man være klar til at betale for fiskeriet.

Mht. den strækning derr falder væk er det da ærgerligt, men ligefrem eksklusiv har jeg nu aldrig vurderet denne høl til at være... der giver den trods alt for få fisk.
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 16:11
300 for vormstad når man har taget det klart bedste vand ud af strækket er rent optrækkeri! som jeg læser det fjerner man alt vand fra grænsen til bru hølen og ned forbi li hølen! Eller er jeg forkert på den?
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 16:44
Har der ikke verséret rygter, også her på dette forum, om at Wormstad Camping lukker HELT. Det skulle efter sigende ske næste år.
Ikke så mærkeligt at standarden på pladsen kun er gået én vej, hvis dét har ligget i kortene i længere tid.

Og så det nye tiltag med mindre vand til større betaling - joe - koen bliver skam malket på alle 5 patter.

Men sørgeligt, ja !

michael f
:-(
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 16:48
Var for nogle år inde og købe fiskekort til 6 medfiskere fra et andet sted, og blev mødt af en kanonsur norsk jente i 100+ klassen. Hendes optræden over for mig var simpelthen så ubehøvlet, at jeg tænkte her sætter jeg aldrig mine ben mere.....så luk bare pladsen, for min skyld igen alarm.
Per H
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 17:18
Lige for retfærdighedens skyld.

Nu er der altså rigtig mange danskere som i årevis har fisket og boet på Wormstad.

Det har også altid været en hyggelig plads med god atmosfære - og samtidig et stykke udemærket fiskevand til meget små penge.

Vi er mange, som har oplevet skønne dage og nætter der.
Men en plads som Wormstad Camping burde jo også følge med i tidens krav.
Vel kan man godt finde sig i at bo lidt primitivt - men fælles bade- og toiletrum kræver jo at vi alle føler os godt tilpas ved at aflægge disse rum et besøg. På Wormstad ..... bob bob !!!!

Intet er forandret i mange år, det er nedslidt og som følger heraf, er det alt andet end en lækker oplevelse man får når man skal på ´´det lille hus´´.

M.h.t. Menneskene omkring Wormstad synes jeg nu nok man kan sige, at det er overordentlig flinke mennesker, og har absolut intet at udsætte dér.

Per Hansen, det kan godt være at du er ligeglad med at pladsen nu indskrænker og måské lukker på sigt, men jeg kan forsikre dig, rigitig mange laksefiskere fra det meste af verden deler ikke din holdning.

go kveld
michael F
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 17:49
Hej Henrik

Jeg har ærligt talt aldrig sat mig ind i de poolnavne, men som jeg læser deres hjemmeside er det private fiskeri vel den øverste rende, der altid fiskes fra øst og muligvis også nedstrøms til næste stryg, hvor der ligger stenblokke i midten af elven. For selve den øverste fluehøl er vel ikke 400 meter lang?

Jakob
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 17:58
Det kan være strategien er som flg. Vi forringer dagkortvandet og sætter prisen op og venter.... og venter...

September 2010 konkluderes:

´´Det var godt nok ærgerligt, der kom ingen eller for få danskere i år. Vi bliver nødt til at leje det hele til Manfred Raguse og hans fine forening Norwegian Flyfishing Club, så vi kan få pengene hjem igen. Så er vi også fri for alt det bøvl med campingplads, for de dyre drenge bord jo på hotel´´.
- Det er sikkert sådan det ender, det skulle ikke overraske undertegnede.

Jakob
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 19:58
Michael Frandsen....det kan godt være at du har haft det skægt der, det ved jeg ikke en fis om, men den sure mokke der betjente mig, skabte sig så du tror det var løgn. Jeg ved ikke hvad hun var sur over, jeg havde rede penge og skulle bare betale....
Det var mig der var kunde og 6 X 3 døgnkort koster, så har man da i det mindste ret til bare lidt service....forøvrigt fiskede jeg ikke der, og kunne heller ikke tænke mig at opholde mig i det uhumske enteriør der hersker der...altså hytter og toiletter.
Det er naturligvis synd for dem som gerne vil fiske på Vormstad.....men der findes jo heldigvis andre og mere lækre steder end netop der, så tør øjnene og find et nyt sted.
Knæk & Bræk
Per H.
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2010 kl. 11:05
den øverste afløses af en ny som fiskes fra mødsatte side!
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2010 kl. 11:05
den øverste afløses af en ny som fiskes fra mødsatte side!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres