Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste vadejakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bedste vadejakke
    Sendt: 12 Jan 2010 kl. 19:27
Jeg er på udkig efter ny vadejakke og vil høre om erfaringer med disse 2:

NoLimits

http://sportshuset.eu/product.asp?product=4649

Patagonia SST (nyeste model)

- se linket HER

Plejer selv at anbefale Simms men vil lige høre på disse modeller.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2010 kl. 19:55
PLING BING skrev: Hej

Vil uden tvivl gå efter patagonia modellen. Grejlommerne på den anden tror jeg ikke, jeg vil blive gode venner med. Endvidere har p. et renomme der er svært at komme uden om. Jeg har hørt rygter her på sitet om at man nu kan finde en scierre sasta til kun 2000 - ved ikke hvor, men det er absolut meget jakke for pengene, hvis du kan finde den!
Har selv anvendt Patagonia SST i flere versioner. Den nye SST vejer kun godt 500gr. En Simms G3 vejer 900gr.

Sasta kunne også være et bud. her ville jeg dog nok vælge Simms G3 til 2K hos Korsholm.
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2010 kl. 22:30
Jeg ville gå efter patagonia sst, har selv den nyeste model, og er super glad for den..

Jeg har personligt hørt mere skidt end godt om simms G3.

mvh henrik...
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 08:28
Jeg ville nok også gå efter en Patagonia SST eller en Vision Gillie, begge jakker er knaldgode og helt VANDTÆTTE.

Rasmus
Til top
madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Skjoldager

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 11:21
Hej

Hvordan er det med længden på SST jakken fra Patagonia?

Jeg er selv på udkig efter en ny vadejakken, og havde egentlig besluttet mig for en SST, da den alle steder fra får fremragende anbefalinger.

Men, jeg læste et sted, at jakken ikke har ´´snørre-luk´´ for neden. Er det korrekt?

Og i så fald kræver det så et vadebælte for at lukke af for vind/vand, når den hænger uden på waders?

/mads
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 11:45
Hvis du ser de kommentarer fra brugere på Patagonia´s egen hjemmeside er det ogå eneste ankepunkt.

- se linket HER

Jakken er ikke superkort men lommerne er placeret højt.
Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 12:33
Hej Jesper,

Jeg har endnu ikke nogen sige noget dårligt om SST jakken, tværtimod.

Du kan evt. tage en tur til Tackleshop i Farum - se linket HER de har både Patagonia og Simms, så kan du sammenligne.

Der er selvfølgelig en forskel på den pris der er nævnt på Patagonias hjemmeside og det der skal betales i Danmark. Men når du har betalt told og moms, så er forskellen vist minimal og skulle uheldet være ude så har du en forhandler du kan tage fat i uden at skulle sende en pakke retur til USA.

Mvh

Bo
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 12:43
Bo Svarre skrev: Hej Jesper,

Jeg har endnu ikke nogen sige noget dårligt om SST jakken, tværtimod.

Du kan evt. tage en tur til Tackleshop i Farum - se linket HER de har både Patagonia og Simms, så kan du sammenligne.

Der er selvfølgelig en forskel på den pris der er nævnt på Patagonias hjemmeside og det der skal betales i Danmark. Men når du har betalt told og moms, så er forskellen vist minimal og skulle uheldet være ude så har du en forhandler du kan tage fat i uden at skulle sende en pakke retur til USA.

Mvh

Bo


Hej Bo,

Jeg har talt med Tackleshop der har bekræftet at de har den nye model på lager. Lige nu er jeg slet ikke i overvejelser om køb i udlandet.

Kender ALLE modeller fra Simms, Vision, GA og andre men er ikke stødt på ejere af den NYE Patagonia. NoLimits-modellen ser også spændende ud men heller ikke den er jeg stødt på ved kyst eller å.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:41
Hej Jesper.

Du siger at du kender alle modeller fra Simms, indbefatter det også G4 ? Jeg har prøvet den på, men kun i butikken. Den er jo desværre møg-dyr, men den virker suveræn lækker synes jeg, især er det kanon at ryglommen har fået en vertikal lynlås. Men som sagt, kender du G4 jakken fra praktisk fiskeri ?

Mvh Klaus
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:55
Klaus Jespersen skrev: Hej Jesper.

Du siger at du kender alle modeller fra Simms, indbefatter det også G4 ? Jeg har prøvet den på, men kun i butikken. Den er jo desværre møg-dyr, men den virker suveræn lækker synes jeg, især er det kanon at ryglommen har fået en vertikal lynlås. Men som sagt, kender du G4 jakken fra praktisk fiskeri ?

Mvh Klaus


Hej Klaus,

Har kun haft den på i prøverum
;-)

Har fisket i Guide + G3. G4 minder meget om G3 med et ekstra features. Enig i synspunktet mht. vertikal lynlås når lommer sidder lavt. Ellers foretrækker jeg at den sidder helt oppe i nakken med adgang fra oven. Er lidt skuffet over den høje vægt på G4 i forhold til Patagonia. Den bør du checke før du køber andet.
Til top
madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Skjoldager

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 14:18
Tak for svaret

Har du eller andre erfaringer med Deep wading modellen?

Pt. går jeg med en geoff andersen jakke, som er ret kort, og tænker at Patagonias deep wading jacket er i samme stil?

/mads
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 15:06
Hej Madsen

En af mine fiskevenner bruger Deep Wading jakken og er meget glad for den.

For mig at se minder den meget om Simms Guide eller Vision Gillie i udfromning - altså en enkel jakke med to store frontlommer, som let rummer alt hvad man har brug for.

Den er vist noget lettere end f.eks. Guide, Gillie jakkerne.

Klart en jakke jeg selv ville overveje - især pga. prisen

mvh

Nikolai

P.S. Bruger idag selv en Guide og en Gillie. Begge udemærkede som uden problemer holder brugeren tør ;)
Til top
madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Skjoldager

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Skjoldager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 15:10
Hej Nikolai

Det lyder godt. Jeg er selv glad for længden for Geoff A. jakken, så det bliver nok Deep Wading modellen.

Tak for input

/mads
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 15:18
GA og Deep Wading fra Patagonia er MEGET forskellige.

GA er proppet med features inkl. ryglomme. Den er med løst for og vejer over 1000gr.

Absolut en fin jakke til prisen.

Deep Wading er en 2,5-lags membran(ved ikke hvordan man laver en halv membran) Simpel i opbygning og ekstrem let. Som primær helårs jakke til +100 ture bærende på rygsæk tror jeg ikke den holder i længden.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres