Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebindersæt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebindersæt?
    Sendt: 14 Jan 2010 kl. 18:40
hej..

nogle der kender til et sted man kan købe et fluebindersæt??

Mvh

Christian
Til top
Dennis Hynkemejer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dennis Hynkemejer

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Vejen og omegn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis Hynkemejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 18:46
Hej

Det kan man næsten i alle grejforretninger.

Prøv at kontakte korsholm eller go-fishing.

Eller se link: http://shop.go-fishing.dk/group.asp?group=1077

Mvh Dennis
Til top
Dennis Hynkemejer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dennis Hynkemejer

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Vejen og omegn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis Hynkemejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 18:46
shop.go-fishing.dk/group.asp?group=1077

Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 20:23
http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/34_493
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 21:42
Hej Christian

Køb ikke et færdig sæt. Overvej i stedet hvilke fluer du gerne vil binde, eller hvis du er nybegynder, spørg i butikken hvilke fluer de vil anbefale, afhængig af hvor du vil fiske.. Så kan de i butikken gi' dig nøjagtigt de materialer du behøver til valgte fluer. På den måde får du kun hvad du har brug for og helt sikkert i en bedre kvalitet end man ofte får i færdige sæt.

Køb det bedste stik du har råd til. Det vil du blive glad for i længden. Det behøver ikke at koste en formue - se linket HER og virker alligevel fremragende..
De sidste få stykker værktøjer du har brug for, koster ikke en formue og kan jo altid suppleres.
-Trådholder
-En fin og en grov saks
-Dubbingnål
-Hackelklemme
Mere behøver du ikke for at komme igang..


I længden (ret hurtigt) vil dette være billigere for dig. De billige skod materialer og dårlige værktøjer skifter du alligevel hurtigt. Så er indkøbet af dem jo spildt..

K & B
Hans Peter
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:10
Hans Peter Fryd Jensen skrev: Hej Christian

Køb ikke et færdig sæt. Overvej i stedet hvilke fluer du gerne vil binde, eller hvis du er nybegynder, spørg i butikken hvilke fluer de vil anbefale, afhængig af hvor du vil fiske.. Så kan de i butikken gi' dig nøjagtigt de materialer du behøver til valgte fluer. På den måde får du kun hvad du har brug for og helt sikkert i en bedre kvalitet end man ofte får i færdige sæt.

Køb det bedste stik du har råd til. Det vil du blive glad for i længden. Det behøver ikke at koste en formue - se linket HER og virker alligevel fremragende..
De sidste få stykker værktøjer du har brug for, koster ikke en formue og kan jo altid suppleres.
-Trådholder
-En fin og en grov saks
-Dubbingnål
-Hackelklemme
Mere behøver du ikke for at komme igang..


I længden (ret hurtigt) vil dette være billigere for dig. De billige skod materialer og dårlige værktøjer skifter du alligevel hurtigt. Så er indkøbet af dem jo spildt..

K & B
Hans Peter

Det samme stik(identisk) incl brugeligt værktøj har kunnet købes ved Lionfish for 200kr
Er iøvrigt enig i det er et godt stik
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:32
Havde jeg dog bare haft en som Hans Peter til at rådgive mig da jeg startede, så havde jeg ikke haft en masse ting som jeg sandsynligvis aldrig får brug for. Hans Peters opskrift er rigtig fin.........(y)(y)(y)
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 08:10
Hej Christian
Jeg er fulkommen enig med Hans men jeg ville melde mig ind i en klub hvor de har fluebinding på programmet her vil du få en god vejledning og der er sikkert også nogle af medlemmerne der har nogle af de materialer du skal bruge.
Held og lykke med fluebinding
K&B
Børge
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 20:24
Hej Alla lystfiskara!:-)

mange tak for de fine link og vejledning. tror jeg ved hvad jeg skal nu. købe en flueholderting/?? og de matrialer jeeg vil lave fluer af samt lak og krog.

gad vide om kattehår ´´kan´´bruges bare for at sige man har fanget en fisk på kattehår:-) (det giver ikke mærker for katten:-)

Tak

Og Knæk og bræk til jer alla, nu går det jo snart løs!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres