Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De to engelske lystfiskere

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: De to engelske lystfiskere
    Sendt: 14 Jan 2010 kl. 21:46
Hej Forum

Er der nogen der kan huske udsendelsene om de to engelske
lystfiskere der bla fiskede med gammelt grej. Udsendelserne blev vist i 90erne, kan de evt.købes på DVD?

Mvh
Henrik
Til top
Thomas C Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas C

Tilmeldt:: 31 Jan 2003
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 21:53
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:45
Ja.De fortolker Isak Waltons den fuldkomne fisker.
det var vist discovery channel der lavede udsendelserne og siden hen kunne købes på dvd
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:52
Det er så ikke i alle deres film de fortolker The Compleat Angler, men uanset hvad synes jeg det er nogle herlige film, jeg har selv 6 af dem (y)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 23:09
De episoder der bevæger sig i Izaak Waltons ´´fodspor´´ hedder ´´The Compleat Angler´´ med den kendte engelske skuespiller Geoffrey Palmer og hans medfisker Ray Borras.

De er udkommet på DVD for nogle år siden. Udsendelserne blev oprindeligt sendt på Discovery Channel. Sættet er på to DVD'er og kan købes på nettet - f.eks.
- se linket HER - rørende billigt ca kr. 100 + porto = herlig underholdning (såvidt jeg husker indeholder DVD bl.a. danske undertekster - så selvom du måske ikke er stærk i Palmers herlige lune sprog - så er der alligevel fuld valuta for pengene !)
mvh
Heinz
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 06:01
Jeg tror ikke at den serie han mener, der var en serie før the complet angler som omhandlede to yngre lystfiskere.Den ene laver bla et fugleskræmsel ude i vandet,hvorefter han bytter plads med fugleskræmselet for at snyde nogle karper til hug, men det lykkes ikke.
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 07:47
Det er ´´a passion for angling´´ med Chris Yates og Bob James.. De bedste fiskeprogrammer der nogensinde er lavet.. Blev produceret for BBC og filmet af Hugh Miles (en af verdens mest anderkendte naturfotografer:)
Har selv lige siddet og genset dem efter en del års fravær, og blev lynhurtigt suget ind i stemningen..

Har også haft stor glæde i at se Hugh Miles' nye serie ´´catching the impossible´´ - en serie på 7 afsnit som følger Martin Bawler i hans jagt på urealistiske drømmefisk. Martin er måske englands skrappeste specimenfisker og har bl.a haft UK rekorden på barbe og har den pt for karusse.
Inden programmet sætter de en række mål som Martin skal opfylde i serien.
Han skal bl.a. fange: Suder-10 Ibs, Karpe-40 Ibs, Rimte-8 Ibs, Barbe-15 Ibs, Gedde-30 Ibs, Rudskalle-3 Ibs Osv osv.. Som et hyggeligt plus er speakeren Bernard Gribbins (som også speakede A passion programmerne) Med i Bawlers fodspor og fanger selv nogle rigtig fine fisk. Chris Yates er også lidt med, og hele stemningen er meget lig de gamle programmer.

Se en trailer for det første af Bowler programmerne her: - se linket HER
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 09:09
Fandens også at der er is på vandet, jeg kunne godt klare en tur ud og fiske efter at have set trailerne.......
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 11:53
Kan man jo altid efter at have set noget godt fiskeri på skærmen ;-)
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 13:04
Fuldstændig enig omkring ´´A passion for Angling´´ - fremragende serie.

Må jeg i den forbindelse ikke også lige nævne, at Chris Yates yderligere er en fantastisk forfatter, der med stor humor, naturkendskab og en smule vanvid er en fantastisk formidler af fiskeriets magi. Jeg er pt ved at læse mig igennem den sjette bog, og de er alle virkelig gode.

Er der nogen herinde, der har abbonnement på eller bare er i besiddelse af enkelteksemplarer af magasinet ´´Waterlog´´, som han var medstifter af?

mvh, Rasmus
Til top
Peter Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter AC

Tilmeldt:: 19 Nov 2004
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter AC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 14:24
Hej Rasmus,

Jeg abonnerede på Waterlog i en periode omkring år 2000. Desværre er de par numre jeg fik gået tabt. Men måske du kan være heldig at finde nogle på engelsk eBay. Muligvis hos Medlar Press, mener det var dem der udgav det. Sublimt fiskemedie. Bestemt værd at bruge noget tid på at finde frem til.

Er helt enig med dig Rasmus, Chris Yates - især i ´´Casting at the Sun´´ - er en af fiskeriets største stemmer.

Bedste hilsner
Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres