Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svejset loop og turnover

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svejset loop og turnover
    Sendt: 16 Jan 2010 kl. 01:47
Hej.

Får man bedre turnover ved at klippe den svejsede loop af fluelinen og fastgøre forfanget med en uniknude til flueline?
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 06:04
en ting er at jeg ikke syntes at Svejset loops med krympeflex er flotte.
en anden ting er vil næsten tro det er det forfang du bruger og din kastestil.

laver selv mine forfang bruger mange forskælig line størlser for at tilpasse så den passer mig best somregl starten jeg i 0,50 og så ned ad.



Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 08:44
Syntes godt nok også at løkken på min nyindkøbte Rioline er noget stor og tyk i det.

Har ikke kastet med den endnu, ved ikke om folk beholder den org. løkke eller klipper den af og laver nailknots tricket med knotsense?
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris1

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 09:03
Laver selv mine loops med krympeflex, hvis man er meget nøje med at skære enden i smig, og bagefter fjerner coatningen på selve løkken, syntes jeg det er både hurtigt og pænt. Thor
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 11:06
Har en Rio Grand og der er fabriks loopen sådan at linen går fra tynd til tyk i enden pga. loopen.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 11:29
Kim Jensen skrev: Har en Rio Grand og der er fabriks loopen sådan at linen går fra tynd til tyk i enden pga. loopen.


Har det nogen påvirkning, rettere sagt træls at kaste med?
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:07
Sådan alt efter vejr situationen, så synes jeg ikke at man får de bedste præsentationer. Men jeg er sikker på at noget af det har at gøre med justeringer i kastene.
Hvis man ser på hvordan et forfang er bygget op, så er det sådan at det skal blive tyndere og tyndere jo længere mod spidsen man kommer (altså tyk - tynd) man skal ikke sætte tyk - tynd - tyk sammen. Det er basis reglen for forfang og skulle ikke undre mig om det samme ikke gælder for flueliner da det handler om at overføre kraft fra line til forfang til flue. Hvis man ser på Rio Grand flueline, så er tilfældet det at den tynde line efter klumpen ender ud i tyk (pga. loop) og efter basis overføre kraft reglerne, så skal det ikke hænge sådan sammen. Men jeg er ikke erfaren nok til at jeg tør klippe den af eller råde andre til det, da jeg ikke ved hvad der så sker. Og jeg har ikke penge til at købe nye liner hele tiden :-)
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:39
hejsa. jeg fisker selv med rios ´´outbound short´´ og den havde også et meget kraftigt og kluntet loop, men det klippede jeg af, fjernede lidt af coatingen og bandt så et perfection loop så tæt på coatingen som muligt. til sidst gav jeg den så lidt ´´knot sense´´ fra hvor coatingen ender og ud over selve knuden, for at få en pæn og jævn overgang. det fungerer 100% for mig.
knæk og bræk mvh. Tony
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:42
Der står vist på Rios hjemmeside at man sagtens kan klippe loopen af uden at det skader linen. Men betyder det at man så skal til at rode med coatingen og binde sin egen loop? For det kan jeg slet ikke finde ud af. Man kan vel bare klippe loopen af og så lade den være sådan og så sætte forfanget på med en nailknot eller lignende?
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 15:11
Hej Kim.

Hvis du bare er omhuggelig med din nailknot burde det ikke være det store problem. Jeg synes også de uhensigtsmæssigt store loops på visse af RIOs liner kan give en uheldig præsentation. Jeg oplever det som om fluelinen slår så voldsomt over ,at forfanget ikke følger ordentligt med med.

Jeg har selv klippet loops af og splejset 1-1.5m 0.58FC i enden af mine OB-liner.

Mvh
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres