Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp børn der har det skidt i DK

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp børn der har det skidt i DK
    Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:32
Der er brug for Din hjælp.

I dagens Danmark er der en del børn der bliver mobbet, børn der måske har oplevet sygdom og død alt for tæt på, eller måske børn der blot er kørt godt og grundigt fast i dagligdagen. En stor del af disse børn er overvægtige, men for de fleste fylder ensomhed, mobning, lavt selvværd og mangel på venskaber lige så meget som overvægten.

De danske Julemærkehjem giver disse udsatte børn et pusterum fra deres hverdag: små 3 måneder med kammeratskaber, lege, idræt, skolegang i små hold, sund kost, stilletimer og voksne, der har tid til at lytte - alle ting, som hjælper børnene med at få troen på sig selv tilbage og at få mod på og redskaber til at tackle hverdagens problemer fremover. Tit er opholdet nok i sig selv til, at børnene får selvværdet og gnisten tilbage i deres liv.

En støtte til Julemærkehjemmene betyder at færre børn risikere at ende som socialt udstødte, når de bliver voksne.

Giv et bidrag...

https://- se linket HER/
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:39
Nu ikke fordi jeg ikke kan følge det er synd for dem, men skulle man ikke overveje at det måske ikke hørte hjemme på et lystfiskerforum? ;-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:42
Kehler !!!! for helvede!!!!!!!!
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:45
Ja, det er trist med de børn i danmark som har det skidt, og føler for dem.
Syntes bare det er lidt langt ude, at smide emnet på et fiskeforum.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:04
Hej Steen
;-)(y) sjovt nok, men måske ikke det rette forum?? kan huske da Tusmamien var der for nogle år tilbage i indonesien, der støttede danmark også med mange mill. og det er også fint, til gengæld var de også hurtigt til at brænde danske flag af pga, muhammed tegningerne, hvor blev takken af??

synes også at vi i Danmark har alt for mange som lever under fattigdoms grænsen, lad os også hjælpe dem??
Vh.
Tommy Lund
ups. nu kom jeg alligevel til at smide den i dette forum..;-)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:10
Thomas skrev: Nu ikke fordi jeg ikke kan følge det er synd for dem, men skulle man ikke overveje at det måske ikke hørte hjemme på et lystfiskerforum? ;-)

steen f. nielsen skrev: Kehler !!!! for helvede!!!!!!!!

rene vangsbo skrev: Ja, det er trist med de børn i danmark som har det skidt, og føler for dem.
Syntes bare det er lidt langt ude, at smide emnet på et fiskeforum.



Tja!, om en opfordring om at hjælpe andre mennesker er lidt langt ude eller ikke hører hjemme på et lystfiskerforum, det vil jeg nu ikke gøre mig til dommer over... men, jeg kan ikke lige se, at I har postet en tilsvarende kommentar endnu i tråden; Hjælp til Haiti .... Men en sådan kommentar må man vel formode, at I poster i den tråd snarest - da jeres kommentarer i denne tråd ellers er hykleriske...

- Eller problemet er måske ´´bare´´, at jeg ikke har oprettet en auktion, hvor pengene går til Julemærkehjemmene??? i såfald vil jeg da hurtigst muligt oprette en auktion samt opfordre andre til det samme.

Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:25
Solgte i 2008. 250kg søkogte rejer a 60kr pr kg, og pengene gik til julemærkehjemmet.Fik ikke engang et tak,SÅ aldrig mere
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:31
Det enste jeg støtter er det lokale plejehjem der engang imellem får et par torsk så vores ældre kan få lidt ordentligt føde:-) der får man da et tak og lidt kaffe når man er forbi.
Selvfølgelig skal man da hjælpe i tilfælde af katastrofer olig men syntes stadig at div. hjælpeorg. bruger for mange penge til alt andet en nødhjælpen.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:33
der tog de sku røven på dig oldfert hehe:-)(y)(y)
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:34
enig dr skummer fløden:-(:-(:-(
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:44
Find et andet sted og reklamere din B....... Mange har det skidt så hvis der blev lagt link ud til alle de lidende folk ville her ikke være andet. Det er et lystfiskerforum ikke et rødekors forum.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 23:59
B....... ??? Hr. Michael Jensen der stå vel ikke det jeg tror??
det håber jeg da ikke, men pyt nu også med det.
div. indlæg giver min nu alligevel et lille smil på læberne..:-)
VH.
Tommy Lund
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:05
[QUOTE] steen kehler skrev: Der er brug for Din hjælp.

En støtte til Julemærkehjemmene betyder at færre børn risikere at ende som socialt udstødte, når de bliver voksne.

Giv et bidrag...

https://- se linket HER]

(y)(y)(y)

Super initiativ.....

Om det hører hjemme her eller ej er efter min mening Webmaster's suveræne ret til at bedømme.... Kan man ikke lide en tråd, så ignorer den.

Jeg får et bedre indtryk af folk der tænker på andre end folk der beklager sig over et topøje der sidder lidt skævt fra fabrikken..... Og ja, jeg kan heller ikke lide folk der kører 5 meter fra min bagrude på motorvejen..... Tænk da lige på andre end dig selv..... Vor Herre bevares.

Dette forum dør sgu den dag alle brokkehovederne får deres vilje og det hele skal handle om det seneste påfund indenfor fluefiskeriet.....

Steen: 5 store (y)(y)(y)(y)(y) herfra :-)
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:05
Hvad blir det næste? Et link til dyrenes beskyttelses underskiftsindsamling mod sodomi? Der findes andre fora hvor man kan indsætte og reklamere for den slags.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:12
At give bidrag/støtte til andre handler vel ikke så meget om, at modtagerne siger; tak! - det handler vel mere om, at man giver noget til andre, der har brug for hjælp, fordi man kan og fordi, at det er rart at føle, at man prøver at gøre en lille forskel for andre mennesker.
Herudover, så er der samfundsmæssigt god økonomi i at hjælpe de børn, som er i målgruppen for Julemærkehjemmene, da netop den gruppe af børn har en forøget risiko for at ende i misbrug og at komme på overførselsindkomst senere i deres liv...


Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:22
Man snakker om at haiti er den største katastofe, FN nogle sinde har oplevet.
At nogle så starter nogle auktioner over deres grej, syntes jeg egentlig er meget prisværdigt.
Men at du Stenn så straks kører det over på et andet emne, og gør en sag ud af det, står jeg fuldstændig uforståeligt over for.
Men det er da lykkes dig at gøre et tiltag træls, godt gået:-(
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:33
Som pædagog oplever jeg ofte de svageste børn bryde sammen. Derfor ligger de også mit hjerte nær.... Så for mig er det prisværdigt at andre også tænker på dem. Om Steen har lavet denne tråd som provokation aner jeg ikke.... Jeg læste budskabet i den sammenhæng som tråden blev indledt med....

Som dansker boende i Danmark uden jordskælv og anden forfærdelige ulykker inden for rækkevidde bør jeg have det fornødne overskud/overblik til at tænke på de ramte i Haiti og sende støtte afsted..... mange bække små.....

De to ting (og mange andre ting) kan/skal ikke sammenlignes. Om jeg støtter det ene og andre støtter noget andet kommer ud på et. For vi skal ikke allesammen støtte det samme og glemme andre..... Alle der har brug for hjælp...... og fortjener hjælp.

Se indad.....

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:42
Steffen dantoft skrev: Men at du Stenn så straks kører det over på et andet emne, og gør en sag ud af det, står jeg fuldstændig uforståeligt over for.
Men det er da lykkes dig at gøre et tiltag træls


Øh!, De eneste personer, som gør et tiltag træls, det er personer som dig og andre, som kommer med uvedkomne kommentare i denne tråd og som prøver at gøre sig til dommer over hvilke organisationer der skal støttes og hvilke personer der har brug for hjælp.... Så STORT Tillykke med det :-(




Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:55
Steen har du overhovedet forstået omfanget af katastrofen.
Hvordan kan du overhovedet få dig selv til at fjerne focus fra det.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 00:59
steen kehler skrev: <

Øh!, De eneste personer, som gør et tiltag træls, det er personer som dig og andre, som kommer med uvedkomne kommentare i denne tråd og som prøver at gøre sig til dommer over hvilke organisationer der skal støttes og hvilke personer der har brug for hjælp.... Så STORT Tillykke med det :-(




...



Der må jo gå en grænse et sted.. Hvis du får lov til at sætte sætte den ´´reklame´´ ind vil andre folk jo også og i sidste emne blir det oversvømmet med betænksomme ´´reklamer´´ måske til indsamling for kattens værn. Jeg mener bestemt det er mod reglerne hvis man læser netikette. Desuden er det gratis at oprette en 123 hjemmeside hvor du kan indsætte det du vil. Et link til en sådan side i en signatur eller sådan ville være iorden.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 01:07
ja Steffen tror vi har forstået, at det er forfærdeligt, med det var det også for alle de fattige og for den sags skyld, de børn som Steen henviser til inden jordskælvet.
Der er nogle som, tager alle ting så pokkers alvorligt, at alle smil skal straffes, og det er så her vi står nu..
vh.
Tommy Lund
Som synes det er forfærdeligt det som er sket , men samtidigt ikke sidder klister foran skærmen, for at følge med..
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 01:09
Michael Carstensen skrev:

Om Steen har lavet denne tråd som provokation aner jeg ikke....



Nu har Steen jo i lange tider ikke lavet andet at provokere så du kan være sikker på at det er formålet...

Og jeg må sige Kehler at du denne gang har overgået dig selv. Selvom om du evt skulle være blevet mobbet som barn eller have tilbragt dine unge år som overvægtig på et julemærkehjem er det simpelthen for plat det her. :-(

Steen, vi taler her om en katastrofe af endnu uoverskuelige dimensioner og du bruger den til at promovere dit eget provokatoriske ego endnu engang.

Du har gennem nogen tid nu beklaget dig over personrelaterede indlæg og har været medvirkende til at Lars Å har slettet/cencureret indlæg fra tråde.

Nu vil jeg sgu' opfordre webmaster Lars Å til at vågne op og vise lidt mandsmod: Send Steen Kehler ud i glemslens tåger !!
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 01:30
Peter Mathiasen skrev: <

Og jeg må sige Kehler at du denne gang har overgået dig selv. Selvom om du evt skulle være blevet mobbet som barn eller have tilbragt dine unge år som overvægtig på et julemærkehjem er det simpelthen for plat det her. :-(

Steen, vi taler her om en katastrofe af endnu uoverskuelige dimensioner og du bruger den til at promovere dit eget provokatoriske ego endnu engang.



Tja!, de eneste personer, som promovere og provokere noget som helst her, det personer som dig, som gør sig til dommer over hvilke mennesker, der behøver hjælp ´´nok´´ -og hvilke organisationer der har et godt ´´nok´´ formål til, at man må oprette en ´´støttetråd´´...
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 01:39
Kan garantere at alle fattige herhjemme tykke eller tynde, har det bedre end de har på Haiti.
Og i Støtten til dem, blev der sat grej på auktion, så relevans til siden har det jo.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 02:20
Steffen dantoft skrev: Kan garantere at alle fattige herhjemme tykke eller tynde, har det bedre end de har på Haiti.
Og i Støtten til dem, blev der sat grej på auktion, så relevans til siden har det jo.


Øh!, hvad har det med sagen at gøre, hvorvidt børn herhjemme har det bedre end børn har det på Haiti??? - det havde de også før jordskælvet, så hvad vil du med den oplysning???
- f.eks. så dør der over 5 mio. børn hvert eneste år som følge af fattigdom og sygdom i U-landene, det er jo meget mere end på Haiti, så hvis jeg skal forstå dig ret, så er det helt ok, hvis man opretter et par støtte tråde til fordel for disse mio. af børn eller???

Faktum er det vel, at du føler for ´´sagen Haiti´´ og dermed er det vigtigt for dig, at man støtter Haiti ... jeg føler f.eks. også for ´´sagen Julemærkehjemmene´´ og dermed er det også vigtigt for mig, at man støtter Julemærkehjemmene.
- Men fordi, at du føler for Haiti, så er det kun din ´´sag´´, som der må oprettes støttetråde om - Hm!, er det ikke lidt smagsdommeri og egoistisk???

- Men altså, hvis man opretter en salgsannonce, hvor de indkomne penge går til et velgørende formål, så er det helt ok at oprette en støttetråd eller??? For hvis det er tilfældet, så skal jeg da med glæde oprette en sådan annonce, så tråden kan få ´´relavans´´.

Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 10:57
Høflighed er en god ting.selv når poste afleverer sig jeg tak selvom han får løn for det
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 11:10
Lad mig slå fast med det samme at jeg ikke bryder mig om Steen K som alt for mange gange har vist at han er en idiot.

Som jeg ser hans indlæg, så tror jeg ikke det har så meget med hjælp til den ene eller anden gruppe, men et slag for at holde disse ting ude af fiskeforumet her. ???

Det er selvfølgelig prisværdigt at folk ønsker at hjælpe, men der er rigtig mange lette alternativer til at sælge sig gamle grej under forsæt af at pengende går til Haiti. Det er ganske simpelt at støtte Haiti uden at du absolut skal ´´prale´´ med det her i forumet. Mon ikke det er det Steen prøver at sige ???

Gør som alle os andre, smid et par hundrede kroner ind til en af alle de organationer som tager sig af dette, og lad være med at blande tingende sammen.
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 11:11
Hej Steen. Hvis du føler at det at støtte julemærke hjemmet er en vigtig sag, ville det være bedst for sagen hvis, du bare gav et beløb.Din person er åbenbart så upopulær, at i dette forum giver det bare negativ opmærksomhed. Ingen tvivl om at det er en god sag men med dig i spidsen, kan det kun gå den forkerte vej
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 11:18
Nick skrev: Lad mig slå fast med det samme at jeg ikke bryder mig om Steen K som alt for mange gange har vist at han er en idiot.

Som jeg ser hans indlæg, så tror jeg ikke det har så meget med hjælp til den ene eller anden gruppe, men et slag for at holde disse ting ude af fiskeforumet her. ???

Det er selvfølgelig prisværdigt at folk ønsker at hjælpe, men der er rigtig mange lette alternativer til at sælge sig gamle grej under forsæt af at pengende går til Haiti. Det er ganske simpelt at støtte Haiti uden at du absolut skal ´´prale´´ med det her i forumet. Mon ikke det er det Steen prøver at sige ???

Gør som alle os andre, smid et par hundrede kroner ind til en af alle de organationer som tager sig af dette, og lad være med at blande tingende sammen.


Nick - jeg er fuldstændig enig (y)

Man har ikke engang pli nok til at poste alt dette under chat, men det skal absolut under ´´fiskeri generelt´´ så man er sikker på at blive eksponeret på forsiden.

Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 11:34
Skal ikke gøre mig til doms om det er det rette, at siden bliver brugt til det.
Har selv været fremme med at sofa og horoskober ikke hører til her
Dog bliver der solgt grej, så lidt har det med at gøre.
At nogle vil donere sit overskud til Haiti, er vel bare fedt
Så burde den vel egenlig ikke være længere.
Og Steen føler ikke spezielt for Haiti.
Men kunne aldrig finde på at forklejne andres forsøg på at samle ind til nødhjælp.
Ved auktionerne donerer de jo faktisk beløb.

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 14:39
Steffen dantoft skrev: ...Men kunne aldrig finde på at forklejne andres forsøg på at samle ind til nødhjælp.


- Øh! hallo! du forklejner mit forsøg på at samle ind til Julemærkehjemmene - så det der ´´aldrig´´, den holder ikke.

Jan Persson skrev:
Man har ikke engang pli nok til at poste alt dette under chat, men det skal absolut under ´´fiskeri generelt´´ så man er sikker på at blive eksponeret på forsiden.


- Jeg har oprettet tråden der, hvor tilsvarende tidligere tråde er oprettet, da det åbenbart er stedet for sådanne tråde.
Så placeringen skal ikke så meget ses som et udtryk for mængden af pli, men mere som en placering baseret på præcedens... og i den forbindelse, der synes jeg ikke lige, at du har postet en tilsvarende kommentar i de tidligere tråde omhandle samme ´´emne´´ - hm!, underligt!, man skulle næsten tro, at du er ude på et personligt ´´korstog´´ - tsk! tsk!.

Niels Olaf Haugset skrev:
Hej Steen. Hvis du føler at det at støtte julemærke hjemmet er en vigtig sag, ville det være bedst for sagen hvis, du bare gav et beløb.Din person er åbenbart så upopulær, at i dette forum giver det bare negativ opmærksomhed. Ingen tvivl om at det er en god sag men med dig i spidsen, kan det kun gå den forkerte vej.


- Jeg støtter allerede Julemærkehjemmene og da jeg synes, at formålet med Julemærkehjemmene er yderst fornuftigt, så vil jeg gerne opfordre andre til at støtte op om sagen.

- At et par enkelte lansbytosser, nogle få intelligensmæssigt mindrebemidlet og en lille gruppe snævertsynede elitære populister med hang til selvbestaltet ´´ekspert´´ smagsdommeri, at de ikke kan lide mig, det tager jeg ikke så tungt --- faktisk, så er den slags mennesker slet ikke i målgruppen for mit budskab om at støtte Julemærkehjemmene, da disse personer jo har travlt med at pleje deres eget forkvaklede navlepilleri.

- Til slut vil jeg da gerne udtrykke en stor tak!, for din tidligere støtte til Julemærkehjemmene - jeg har dog intet peronligt forhold til Julemærkehjemmene, så min tak gives ikke på vegne af Julemærkehjemmene, men på vegne af det danske samfund.
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 14:59
Steen du har kun startet denne tråd, fordi der er lavet auktioner til støte for Haiti.
Du kunne jo selv sætte grej til salg, og skrive at pengene gik til julemærkehjemmene.
Grej til salg= lige med relevans til siden.
Til top
Lars Bahrt-Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars, Gilleleje

Tilmeldt:: 28 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars, Gilleleje Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:07
Hej Steen Kehler,
Du skriver at hvis man giver noget for at støtte noget andet er det ligegyldig med et TAK. Det er jeg helt uenig med dig i.
Naturligvis kan man ikke i alle tilfælde sige TAK for en ydelse.
Men er muligheden der er det vel et spørgsmål om taknemmelighed og opdragelse.
Mvh Lars
Til top
Lars Bahrt-Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars, Gilleleje

Tilmeldt:: 28 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars, Gilleleje Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:17
Det forstår jeg sandelig godt Niels. Hvis Julemærkehjemmet ikke har tid / opdragelse til at takke enkeltpersoner som giver en ydelse er det tegn på at de ikke har behov for hjælp af den ene eller anden form. Bare synd det går ud over nogle børn.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:25
steen kehler skrev: <


- Jeg har oprettet tråden der, hvor tilsvarende tidligere tråde er oprettet, da det åbenbart er stedet for sådanne tråde.
Så placeringen skal ikke så meget ses som et udtryk for mængden af pli, men mere som en placering baseret på præcedens... og i den forbindelse, der synes jeg ikke lige, at du har postet en tilsvarende kommentar i de tidligere tråde omhandle samme ´´emne´´ - hm!, underligt!, man skulle næsten tro, at du er ude på et personligt ´´korstog´´ - tsk! tsk!.





Min kommentar var faktisk møntet på begge tråde - så intet korstog i denne omgang.

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:28
Jeg vil lige slå fast, at jeg ikke har sagt, at det er ligegyldigt med et tak - hvor har du det fra???.... I det her tilfælde snakker vi om en specifik sag, hvor vil jeg mene, at hvis man har besluttet sig for at give xxx antal kroner til et givent godt formål, hvor man altså ikke har nogen personlig relation til modtageren, men alene vil støtte fordi formålet er godt,, så er donationen vel ikke betinget af, at modtageren siger tak! - altså, hvem er det der skal sige tak!??? de børn der har været på et Julemærkehjem eller de børn, som i fremtiden kommer på et Julemærkehjem eller forældrene eller samfundet???
- Som du selv er inde på, så er det ikke i alle tilfælde, at man kan sige tak for en ydelse eller for den sags skyld forvente et tak... en velgørende sag, som Julemærkehjemmene, Røde kors o.a. vil jeg betragte som sådanne tilfælde.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:30
Jan Persson skrev: <

Min kommentar var faktisk møntet på begge tråde - så intet korstog i denne omgang.



Okay! - så beklager jeg min udtalelse. (y)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:02
Steffen dantoft skrev: Steen du har kun startet denne tråd, fordi der er lavet auktioner til støte for Haiti.
Du kunne jo selv sætte grej til salg, og skrive at pengene gik til julemærkehjemmene.
Grej til salg= lige med relevans til siden.


- Der tager du fejl, jeg har absolut ikke lavet denne tråd fordi, at der er lavet auktioner til støtte for et eller andet - jeg synes, at det er en super ide, at der laves sådanne auktioner og kan dakun opfordre folk om at byde og købe.

- Når andre brugere her på 123nu de har fået den ´´geniale´´ ide at oprette en tråd, hvor de søger støtte til en sag, som De føler er vigtig, Så vil jeg da ikke side chancen overhørrig, jeg har derfor lavet denne tråd fordi, at jeg føler, at det også er vigtig at støtte Julemærkehjemmene.

- Om man sælger noget grej for at donere pengene eller man bare giver nogle penge i donation - hvad er det lige forskellen er???
- I den forbindelse vil jeg da endnu en gang opfordre folk til at oprette en auktion til fordel for Julemærkehjemmene, så har tråden jo ligsom fået lidt ´´relevans´´ til ære for dig og andre.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres