Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkelig krog

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mærkelig krog
    Sendt: 18 Jan 2010 kl. 21:20
Hej Alle

Har købt denne krogtype Mustad 9550 zinc str 2. Da jeg åbner pakke ser jeg til min store overraskelse at krog øjet 2-3 milimeter for at slutte helt til krog skaftet. Mit spørgsmål er nu, er det normalt og kan denne krog bruges til fluebinding?

Mvh.

Michael
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2010 kl. 21:37
- se linket HER

Ved ikke om det kan hjælpe, kan godt finde den når jeg søger på 9550, men ikke under nogen kategori ...
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2010 kl. 22:42
ved, der findes kroge af denne type til erstatning af kroge på diverse agn. de knibes på agnen, så man slipper for besværet med springringe.
Har dog ikke set den krog du nævner, så ved ikke om det her kan forklare det.

mvh
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2010 kl. 23:22
Hej Thomas og William.

Tak for linket thomas, måske denne indehaver ved noget om krogen.

De nævnte agn hvad kunne det f.eks være William?

mvh...
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 07:56
Michael Olsen skrev: Hej Alle

Har købt denne krogtype Mustad 9550 zinc str 2. Da jeg åbner pakke ser jeg til min store overraskelse at krog øjet 2-3 milimeter for at slutte helt til krog skaftet. Mit spørgsmål er nu, er det normalt og kan denne krog bruges til fluebinding?

Mvh.

Michael...


Det er en Siwash krog, beregnet til laksefiskeri. Den monteres ved at klemme øjet med en tang så det lukker omkring blink, wobler eller...

Den er ikke lavet til fluebinding, men kan sikkert bruges til det. Læg mærke til at der er god afstand mellem spidsen og modhagen. Den kræver et godt tilslag, men så sidder den også.

Jeg bruger Siwash i rustfri udgave til spinnefiskeri fra kysten.

Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres