Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med billige handsker i frostvejr

 Besvar Besvar
Forfatter
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaring med billige handsker i frostvejr
    Sendt: 25 Jan 2010 kl. 11:01
Jeg har gjort en del halvhjertede forsøg, hvor jeg har kombineret fleece- og neoprenhandsker med halve fingre, men uden at opnå den ønskede bevægelighed, følsomhed og varmeevne. Før jeg kastede +500 kr efter et par GlacierGloves eller lignende, fik jeg et tip fra en ven, som anbefalede mig at prøve en arbejdshandske fra Silvan. Håndfladen på denne handske er dækket af en gummiagtig mørk masse, som minder om en blanding af neopren og vulkaniseret gummi. Oversiden af handsken består af et vævet materiale, som jeg formoder, er syntetisk. Handsken er desuden foret med noget syntetisk materiale, som kan minde om meget tynd fleece.

Nå – men nu til dagens afprøvning ved havfiskeri, hvor jeg bar handsken i ca. 6 timer, hvoraf de 5 timer foregik ude på vandet. I går (24. januar) lå vindhastigheden på Øresund i området 8-10 m/s, og temperaturen var ca. minus 3-4C. Det giver en temperatur justeret for vindfaktor på omkring minus 20C! Det var tydeligt, at mange af mine medfiskere efter et par timer fik problemer med deres kolde hænder – også selvom nogle af dem bar to par handsker. Jeg fik ikke de problemer. Selvom der ikke er ikke tale om en vandtæt handske, virkede den næsten 100% vindtæt, og den gav en rigtig god føling med stang og hjul. Selv ved langvarige tryk med tommefingeren på spolens iskolde fletline, som resulterede i, at det yderste fingerled blev rigtigt koldt, kunne man hurtigt rette op på kuldepåvirkningen ved at slå hænderne hårdt mod hinanden, når der skulle sejles videre til næste lokalitet. Efter håndtering af fisk, kunne en hurtig tørring i en klud holde handsken ren og rimelig tør.

Modellen hedder ”PowerGrap Thermo”og laves af firmaet Towa. Silvan forhandler den i en udgave med mørk underside og gul overside. Den findes vistnok også i en udgave med blå overside. Den fås i 5 størrelser (str. 7,8,9,10,11), så det skulle være muligt for de fleste at finde en størrelse, som giver optimal pasform. Og det bedste til sidst! Pris: 49,95 kr.

Sådan ser den ud:
- se linket HER

Det er nok ikke alle, som vil opleve, at handsken har samme kvalitet, som den jeg beskriver her, men til den pris er det vel værd at prøve. Hvordan den er at have på efter vask, skal jeg heller ikke kunne sige.

Hvis der er andre, som prøver denne handske, må de meget gerne poste deres erfaringer i denne tråd.

(Flyttet fra tråd vedr GlacierGloves)

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 13:08
tak for tippet.. Det skal prøves. jeg vender tilbage med en anmeldelse efter min tur på Øresund
Glasnost
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 19:35
Hej Glasnost,

Det lyder godt! Jeg er meget interesseret í at vide, hvorvidt det kun er mig, som synes, at disse handsker er lidt af et fund!
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:59
Dan skrev: Hej Glasnost,

Det lyder godt! Jeg er meget interesseret í at vide, hvorvidt det kun er mig, som synes, at disse handsker er lidt af et fund!



Hej Dan.

-nej du er ikke den eneste der syntes at de er et fund.
Jeg har brugt dem nogle år nu, bare pas på når du vasker dem, (max 40 grader)

Mvh
Ole, Sj.Odde.
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:07
Det lyder bestemt interessant (y)

-Hvis jeg må smide en lille erfaring ind, tyvstjålet fra en ex-sirius'er - jeg bruger en alm læderhandske (billig med thinsulate foer der sidder rimeligt stramt, men ikke for stramt).

Når det er hunde-prutte-koldt tager man enten en luffe eller str stor kraftig handske udenpå; så stor at den kan afmonteres ved at bide/hive den af...

-Ved ex hav/bule fiskeri er der som bekendt en del søgning, hvor den kraftige handske med fordel kan bæres, og så holdes varmen nemt i fiske strækkene :-)

-Men det kunne være man skulle et smut i Silvan... :-)

Mvh
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:43
Godaften.

Her kommer lige en grejanmeldelse fra før aktive medlemmer var under 1000 :-)

- se linket HER


/Allan
Til top
Jens Kloch Bengtson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jekbe Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jekbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 23:42
Hej Dan.
Tak for tippet -det skal prøves.
Har lige bestilt 2 par på - se linket HER til 24.- /parret, samt et par af deres ´´ikke thermo´´ til 14.-
Så må vi se...

Venligst
Jens
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 13:53
Nomax-handskerne virker interessante og skal afgjort ses/prøves. Men så vidt jeg kan se, skriver anmelderen intet om, hvorvidt de er afprøvet i temperaturer under frysepunktet.
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 13:54
24 kr for termoudgaven + porto! Superbilligt! (y)
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 13:56
Dejligt at vide, at de er prøvet af andre til koldt havfiskeri! Tak for information vedr. max.-vasketemperatur.
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 19:43
jeg har brugt disse power grab thermo og dem uden thermo i snart 2 år..
kan ikke sige andet end de er Geniale... jeg bruger dem til alt fra fiskeri til cykelture i det kolde vejr.
jeg køber dem i hillerød i en butik som hedder spicialbutiken hvor de fås fra 14 kr uden thermo og 25-30 kr med thermo

kan kun anbefale dem(y)(y)

knæk og bræk
frederik
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 23:15
Jeg har i dag benyttet handskerne på cykeltur til og fra arbejde (ca. ½ time hver vej). I morges var temperaturen omkring minus 7C, og her var handskerne ikke varme nok, når man bevægede sig på cykel. Da jeg cyklede med en fart på ca. 20km/t, svarede det til at være udsat for vind med en vindhastighed på ca. 12 m/s. Desuden gav de to bremsegreb i metal en ekstra kølende effekt. På hjemvejen var hastigheden nogenlunde den samme, men nu var temperaturen omkring minus 3-4C, og jeg havde ingen problemer med at holde varmen. Jeg gætter derfor på, at disse handsker - afhængig af vindhastighed - er ok til fiskeri ned til omkring minus 5C.
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 22:20
Så er Power Grab Thermo handskerne blevet testet på Øresund i -5c.
Jeg er både vildt begejstret og ret skuffet!

Handskerne er ret geniale til prisen. Jeg troede endelig jeg havde fundet HANDSKERNE men jeg må indrømme, at de ikke kunne holde mine hænder varme på turen.

Til gengæld har powergrab handskerne helt sikkert fået en fast plads i tasken, når det gælder fiskeri forår og efterår. Ligger temperaturen bare på den positive side, så kan handskerne klart anbefales.
Man har god fornemmelse for linen og de er vandtætte på hele gribefladen!
Glasnost
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:06
Jeg har også været alt igennem... Og min konklusion er at det ikke kan betale sig at fiske med alle de ´´fancy´´ handsker som er på markedet... Enten så mister man følingen med fluelinen, eller så varmer de ikke...

Jeg bruger selv et par fingerhandsker i uld, og indenunder er der et par latexhandsker, de holder simpelthen blodomløbet igang, og man mister ik følingen. Det ser måske ikke så smart ud. Men det virker.

Rasmus
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:37
Jeg har desuden brugt en hel dag på havet(havjagt) i bidende frost for et årstid siden med de nævnte handsker...og vupti: ja det duer de også til!!!!
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 14:40
Jeg bruger sealskin de er varme og vandtætte og hvis i køber dem i england koster de 260 kr incl fragt.
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 18:06
Glasnost skrev: Så er Power Grab Thermo handskerne blevet testet på Øresund i -5c.
Jeg er både vildt begejstret og ret skuffet!

Handskerne er ret geniale til prisen. Jeg troede endelig jeg havde fundet HANDSKERNE men jeg må indrømme, at de ikke kunne holde mine hænder varme på turen.

Til gengæld har powergrab handskerne helt sikkert fået en fast plads i tasken, når det gælder fiskeri forår og efterår. Ligger temperaturen bare på den positive side, så kan handskerne klart anbefales.
Man har god fornemmelse for linen og de er vandtætte på hele gribefladen!
Glasnost

Hej Glasnost,
Vi var tre personer, som brugte handskerne på sundet i lidt mere end 7 timer ved omkring -5C (frisk vind). Jeg havde ikke selv de store problemer, men de to venner kunne ikke holde varmen. Jeg fik således bekræftet, at de - afhængig af vindhastighed - nok kan prøves, når temperaturen er over ca. -4C, men derudover skal man ikke forvente for meget af dem. Det skal iøvrigt siges, at jeg brugte rigeligt med fed håndcreme, før vi kørte hjemmefra. Vi har alle forskellige oplevelse af kulde, så jeg kan - som før omtalt - kun anbefale, at man prøver et par.

Mange hilsner,
Dan
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 18:07
Carsten Rasmussen skrev: Jeg bruger sealskin de er varme og vandtætte og hvis i køber dem i england koster de 260 kr incl fragt.

Har du evt. et link?

Mange hilsner,
Dan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres