Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Winston BIImx

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Winston BIImx
    Sendt: 25 Jan 2010 kl. 20:33
Hej alle.

Da jeg er på udkig efter en ny kystpind (#8) til denne sæson har jeg kigget og kigget og læst og læst men kan ikke beslutte mig, normalt ville jeg uden tøven tage enten TCX,CC GLX eller XI3, men har besluttet mig for at prøve noget nyt i år, i og med jeg gerne vil have en stang med mere ´´feeling´´ en stang hvor man kan mærke linen, og som man os har lidt fornøjelse af selv med mindre fisk, men som man stadigvæk kan fyre en tørresnor af med og kaste en halv grilkylling afsted ud over horisonten selvom det blæser en pelikan, derfor tror jeg at jeg er nået til to-tre stænger og det er Orvis Helios, T&T HSII, Winston BIImx, de to først nævnte skal afprøves i løbe af denne uge men Winstonnen har jeg desværre ikke mulighed for at prøve, så ville da lige høre om nogle skulle have nogle indputs omkring Winston BIImx? er den virkelig så lækker som man læser eller?

Ps. Jeg kunne selvfølgelig gå en lineklasse ned #7, men alle mine liner er til #8 og #8 er det jeg trives best med. udover det så er jeg åben for forslag.
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:05
kenneth hansen skrev: Hej alle.

Da jeg er på udkig efter en ny kystpind (#8) til denne sæson har jeg kigget og kigget og læst og læst men kan ikke beslutte mig, normalt ville jeg uden tøven tage enten TCX,CC GLX eller XI3, men har besluttet mig for at prøve noget nyt i år, i og med jeg gerne vil have en stang med mere ´´feeling´´ en stang hvor man kan mærke linen, og som man os har lidt fornøjelse af selv med mindre fisk, men som man stadigvæk kan fyre en tørresnor af med og kaste en halv grilkylling afsted ud over horisonten selvom det blæser en pelikan, derfor tror jeg at jeg er nået til to-tre stænger og det er Orvis Helios, T&T HSII, Winston BIImx, de to først nævnte skal afprøves i løbe af denne uge men Winstonnen har jeg desværre ikke mulighed for at prøve, så ville da lige høre om nogle skulle have nogle indputs omkring Winston BIImx? er den virkelig så lækker som man læser eller?

Ps. Jeg kunne selvfølgelig gå en lineklasse ned #7, men alle mine liner er til #8 og #8 er det jeg trives best med. udover det så er jeg åben for forslag....


Prøv evt. en Sage TCR i 9' #8. Den er ikke nær så stiv som rygtet gerne vil gøre den til og det er sandsynligvis min næste 8'er kæp hvis jeg finder en brugt til den rigtige pris.

Helios tipflex i #8 er også en rigtig sprød pind som kun vejer 82 gram. Den kaster fremragende og er legende let at stå med. Husk et hjul der vejer mindre end gennemsnittet så det kan matche stangen.

HS2 synes jeg virker forældet i forhold til det andet du skriver du vil prøve, men smag og behag.

Winston har jeg kun prøvet i tørfluekæp så det kan jeg ikke samligne. Jeg mener JOF har Winston på lager du kan prøve.

mvh
Thomas Schreiber
mayfly.dk
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:47
...hvis det er ´´feeling´´ du går efter ville jeg ubetinget prøve en CTS....... og de plejer at være flinke til ´´at lade prøve´´, om det er X eller MX må bero på dagsformen :-)

- se linket HER

Mvh
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:49
glemte lige; syntes bestemt også Winston MX er en fed pind :-)

Mvh
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:53
kenneth hansen skrev: Hej alle.

Da jeg er på udkig efter en ny kystpind (#8) til denne sæson har jeg kigget og kigget og læst og læst men kan ikke beslutte mig, normalt ville jeg uden tøven tage enten TCX,CC GLX eller XI3, men har besluttet mig for at prøve noget nyt i år, i og med jeg gerne vil have en stang med mere ´´feeling´´ en stang hvor man kan mærke linen, og som man os har lidt fornøjelse af selv med mindre fisk, men som man stadigvæk kan fyre en tørresnor af med og kaste en halv grilkylling afsted ud over horisonten selvom det blæser en pelikan, derfor tror jeg at jeg er nået til to-tre stænger og det er Orvis Helios, T&T HSII, Winston BIImx, de to først nævnte skal afprøves i løbe af denne uge men Winstonnen har jeg desværre ikke mulighed for at prøve, så ville da lige høre om nogle skulle have nogle indputs omkring Winston BIImx? er den virkelig så lækker som man læser eller?

Ps. Jeg kunne selvfølgelig gå en lineklasse ned #7, men alle mine liner er til #8 og #8 er det jeg trives best med. udover det så er jeg åben for forslag....


Hej Kenneth.

Ja, det kan være en jungle at finde rundt i, navnligt hvis man har specifikke ønsker og krav og som du bor i Sønderborg...har i øvrigt selv boet der en årrække.

Sage Xi3 har jeg dog ikke lige prøvet men har fra pålidelige kilder hørt ting om den som ikke just modsvarer dine ønsker, altså at det skulle være en ret stiv og ikke særligt spændende kæp.
TCX tror jeg heller ikke umiddelbart indfrier det som du efterlyser og T&T HS ll ligeså heller ikke, ja de kaster glimrende og meget mere er der ikke at sige om det...efter min mening.

Der i mod tror jeg at du vil få langt større glæde af feks stænger fra Winston, her snakker vi feeling og delicat power.
Selv har jeg bla en Winston Bllx 9 fod # 9 og selv om ´´klasse 9´´ lyder voldsomt er her ikke tale om en # 9 i traditionel forstand, den er meget let, føles fuldstændigt som en let syvèr, arbejder progressivt med denne lækre følelse du netop efterlyser, men på en kompetent og overbevisende måde og selv en målsfisk er ganske sjov at fange.
Så er der MX-serien som i den grad kaster mere end overbevisende godt, men som også er mere ´´peaket´´ og med en stivere top, har prøvet dem i 9 fod # 6, samt 10 fod # 7, sidstnævnte er en sand kastekanon i særklasse.

En af mine andre kyststænger hvis vi skal helt op i en # 8, er Hardy Zane Saltwater som jeg bare synes kaster helt uanstrengt, let og langt og som nu kan købes til en rigtig fornuftig pris...hvis altså ikke lige at man bor i Jylland og derfor har svært ved at prøve dem.

De mere ´´gængse mærker´´ som hele tiden nævnes herinde synes jeg bare bliver for småkedelige i længden, men det er selvfølgelig en smagssag men også et spørgsmål om at kunne mærke og vurdere de egenskaber som bare gør ´´de andre´´ stænger mere lækre at eje...og fiske med.

Mvh
Jim.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 21:53
Jeg kan ikke bidrage med info om Winston da jeg aldrig har fisket med mærket. Har blot bidt mærke i deres meget høje montage kvalitet der vist ikke overgås på andre fabriksmonterede stænger.

hvad er årsagen til at du springer over Sage TCX som du selv nævner? Det er absolut en kvalitets stang der bør overvejes. Har den selv i #7.

Hvad er årsagen til du vil op i #8? Blæser det meget i det sønderjyske?:-)

Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:01



Ud og prøve, prøve, prøve og så lige prøve.
Der er INGEN andre end dig selv der ved hvad der er fedt :-)

/Allan





Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian P.

Tilmeldt:: 24 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:16
Hej Kenneth

Jeg vil også anbefale BIIx serien fra Winston, hvis du prioriterer feeling.

Det seneste års tid har jeg på de fleste af mine kystture benyttet en BIIx 9´ #8, og søger du en #8 med feeling, så bør du absolut prøve denne stang. Til at sende halve kyllinger ud over horisonten, vil jeg anbefale BIIx #9.
Jeg benytter skydehoveder på ca. 11,5 meter og 16-17 gram, hvilket måske er lidt lettere end dine #8 liner, hvorfor jeg også vil fremhæve BIIx #9.

BIIx #9 har ikke den samme feeling som BIIx 9´ #8, men den har stadig mere feeling end mange af de #8 stænger, som jeg har prøvet. Som jeg skrev tidligere, så har denne stang et andet kastepotentiale end BIIx #8 - BIIx #8 har potentialet til de lange kast, men det er bare væsentligt nemmere med BIIx #9.
På BIIx #9 benytter jeg skydehoveder på ca. 11,5 meter og 18-19 gram.
For de fleste lyder en #9 stang umiddelbart lidt voldsomt, men jeg vil anbefale, at du prøver denne stang.

Mvh
Christian
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:24
Ups...lige en tilføjelse, hvordan kunne jeg dog glemme det...Hardy Demon !
Til Kenneth som indledningsvis efterlyste en lækker kystpind med power og feeling, denne har du da mulighed for at prøve ovre i det Jyske, faktisk er jeg ret sikker på at Macnap og PG Fishing i Sønderborg har dem.
Har i øvrigt også denne i 9 fod #7 og som jeg tidligere skrev herinde, så får denne stang slet ikke den opmærksomhed som den reelt fortjener.
Faktisk giver den samme grad af feeling ned gennem klingen som jeg mærker i min Winston BllX og jeg kan virkeligt slet ikke få øje på nogen som helst værdige konkurrenter i denne prisklasse.

Eller som jeg skrev...det ligner en ´´regnefejl´´ hos Hardy.

Mvh
Jim.
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:37
jim holm skrev: Ups...lige en tilføjelse, hvordan kunne jeg dog glemme det...Hardy Demon !
Til Kenneth som indledningsvis efterlyste en lækker kystpind med power og feeling, denne har du da mulighed for at prøve ovre i det Jyske, faktisk er jeg ret sikker på at Macnap og PG Fishing i Sønderborg har dem.
Har i øvrigt også denne i 9 fod #7 og som jeg tidligere skrev herinde, så får denne stang slet ikke den opmærksomhed som den reelt fortjener.
Faktisk giver den samme grad af feeling ned gennem klingen som jeg mærker i min Winston BllX og jeg kan virkeligt slet ikke få øje på nogen som helst værdige konkurrenter i denne prisklasse.

Eller som jeg skrev...det ligner en ´´regnefejl´´ hos Hardy.

Mvh
Jim.



Min Winston BIIX er også lagt på hylden, til fordel for Hardy Demon................

Mvh
Ole, Sj.Odde.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:40
Hej Ole.

Ja så ?
Hvilken Demon præcis er det som du synes distancerer eller ligefrem overgår din BllX ?

Mvh
Jim.
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:48
#6

Mvh
Ole, Sj.Odde.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 22:53
Hej Ole.

Demon i # 6 er også en helt forrygende god stang, en sand fryd at kaste med (y)

Nu mangler jeg så bare lige at spørge dig hvilken BllX der så står i skabet og samler støv...altså længde og klasse ?

Mvh
Jim.
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 23:06
jim holm skrev: Hej Ole.

Demon i # 6 er også en helt forrygende god stang, en sand fryd at kaste med (y)

Nu mangler jeg så bare lige at spørge dig hvilken BllX der så står i skabet og samler støv...altså længde og klasse ?

Mvh
Jim.



Hej Jim

9 fod klasse 6

Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2010 kl. 23:28
Hej Ole.

Okay, lige denne har jeg ikke prøvet men jeg tror at Christian som er inkarneret Winston-mand og er rigtigt godt inde i sagerne har et godt bud på hvor denne befinder sig ift hvordan vi ´´normalt´´ oplever stænger i nævnte klasse i dag...hvis man altså kan sige sådan.

Min egen BllX oplevede jeg som meget ´´blød´´ af en # 9 at være, svær at finde den rette line til og et forsigtigt gæt kunne være at du måske umiddelbart oplevede det samme ift din Demon, dog uden at denne på nogen måde kan betegnes som en stiv kæp, bestemt ikke.

Jeg er nu, om end det i starten virkede modstridende, kommet til den oplevelse og konklussion at min BllX faktisk skal have noget vægt at arbejde med således at man virkeligt får trukket kræfterne ned i bunden af klingen og rammer boron-stykket, så sker der til gengæld også ting og sager ! Denne power fandt jeg aldrig med en linevægt som jeg på daværende tidspunkt mente passede bedre ift stangens måde at bøje på, for nu at sige det på dansk.
Det er mit meget klare indtryk af netop BllX-serien her skiller sig meget ud og måske snyder sin nye ejermand for det potentiale som de reelt besidder.

Jeg ved ikke hvor meget du har fisket med din BllX men ganske som jeg kunne det jo være at du en dag opdagede nogle ´´helt nye´´ kvaliteter ved den, feks ved at smide en WF-7 eller et 15-16 gr skydehoved på den...jeg tror næsten at du har en ´´aha oplevelse´´ stående hjemme i skabet.

Mvh
Jim.
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 06:42
Henrik Dons Christensen skrev: ...hvis det er ´´feeling´´ du går efter ville jeg ubetinget prøve en CTS....... og de plejer at være flinke til ´´at lade prøve´´, om det er X eller MX må bero på dagsformen :-)

- se linket HER

Mvh


Hej Kenneth,

Jeg er den heldig ejer af en CTS Affinity X #8, hvilket er en rigtig fed stang, jeg havde forinden ejet flere andre #8 stænger bl.a. en Tcr og synes den var for hård at gå med en hel dag.

Derimod min CTS stang er bare suveræn, jeg kan fiske en hel dag uden at mærke det, og så er den let. Endnu en fordel er at den er billigere end de andre stænger, og så kan du ved ussingbech få monteret de øjer osv. du ønsker.

Kan anbefales, den kaster virkelig godt.

K&B

Jacob
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 08:45
jim holm skrev: Ups...lige en tilføjelse, hvordan kunne jeg dog glemme det...Hardy Demon !
Til Kenneth som indledningsvis efterlyste en lækker kystpind med power og feeling, denne har du da mulighed for at prøve ovre i det Jyske, faktisk er jeg ret sikker på at Macnap og PG Fishing i Sønderborg har dem.
Har i øvrigt også denne i 9 fod #7 og som jeg tidligere skrev herinde, så får denne stang slet ikke den opmærksomhed som den reelt fortjener.
Faktisk giver den samme grad af feeling ned gennem klingen som jeg mærker i min Winston BllX og jeg kan virkeligt slet ikke få øje på nogen som helst værdige konkurrenter i denne prisklasse.

Eller som jeg skrev...det ligner en ´´regnefejl´´ hos Hardy.

Mvh
Jim.


Er det Demon 9fod #7?

Den er på tilbud hos Tackelshop til 2500:-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 11:13
Tilbud ? Det er såmænd bare de nye faste priser på Hardy hos Tackleshop.

Jo Ole kan bare det knold der så hvad venter i på ?

Mvh
Jim.
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 12:03
Hej Kenneth

Det er muligt jeg tager fejl men har du ikke solgt både en TCX og en Helios kl 8 sidste år der begge var brugt 1-2 gange ??? Hvis du har tror jeg ikke du finder bedre kl 8 stænger til kysten end dem du har prøvet og mener selv Xi3 er for grov og så får den nogle grimme store skydeøjer....
Men held og lykke med din søgning(y)

Kim
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 14:51
Hej Kenneth

Ingen tvivl om at du vil få en stang med feeling i, hvis du vælger en Winston. Om det så er den form for feeling du efterlyser kan kun du selv afgøre.

BIImx'eren er en forrygende stang, men som andre skriver bør du ikke snyde dig selv for at prøve BIIx'eren også. Både 9 fods #8, 10 fods #8 og 9 fods #9 er skønne stænger.

Inden du beslutter dig endeligt, bør du heller ikke snyde dig selv for at prøve CTS 9 fods #8 i MX udgaven. Magen til harmonisk stang skal man lede længe efter (husk at det stadigvæk er subjektivt). Den er let, kaster ubesværet (og langt) og er en fornøjelse at fighte fisk på. At den så kan fås i din egen udformning er klart et plus.

Det kan Winston stænger ivørigt også, hvis man vil betale for det. Mener at et ændret håndtag (tykkelse/længde) koster $75, hvilket ikke er galt når man ser på kvaliteten af deres kork og løsdele.

God jagt

Mvh

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres