Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Handel og svindel

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Handel og svindel
    Sendt: 29 Jan 2010 kl. 09:44
Apropos alle de frustrerende indlæg om folk der snyder hinanden og føler sig snydt, når de har handlet på brugtmarkedet og auktionen.

- se linket HER
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 10:07
Har også lidt svært ved at se din tråd skulle være særligt aktuel ?? ;-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 10:13
Som regel er der ikke problemer med direkte svindel her på siden, men der er altid plads til forbedring af faciliteterne så man undgår brok og ærgelser.

Nu har mange jo ønsket et ratingsystem her på siden, og det skulle angiveligt også blive indført på et tidspunkt.

På andre fora, f.eks. Mobildebat.dk, har man oprettet en whiteliste og en blackliste, hvor købere og sælgere kan kommentarer om gode og dårlige erfaringer.

Men som det anføres i artiklen fra dr.nyheder, så er der ikke noget der slår personligt fremmøde for at bese det man køber. Det er selvsagt ikke altid muligt.

Man kan gøre meget selv for at undgå problemer, og en af de ting man absolut ikke skal er at møde sælger på cafe Savl og Bræk eller på en tilfældig afkørsel på Køge Bugt Motorvejen - eller en hvilken som helst anden motorvej for den sags skyld.

Stil spørgsmål til varen, og kan sælger ikke svare på tilfredsstillende vis, så find en mere seriøs sælger.

/Ole
Til top
aksel jakobsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
aksel jakobsen

Tilmeldt:: 12 Nov 2008
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aksel jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 10:26
Har heller ik haft problemer herinde . kun nogle få der ik giver svar tilbage men dem kommer vi nok ik uden om .
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 11:10
Jeg har endnu aldrig oplevet svindel i 123nu. Det ser ud til at lystfiskere generelt er pålidelige mennesker. Det er sket at en køber er sprunget fra eller at en sælger er lidt længe om at levere, men svindel har jeg ikke oplevet.

Det kan godt være at man burde få kvittering med, men hvor mange har stadig kvitteringen på deres brugte grej?

Bedre kontrol i stil med ebay er rart at have, men kræver administration. Jeg er ikke sikker på at 123nu kan bære det.

Mvh. Peter
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 11:40
vi kan takke post DK for noget af problemet, , ,lige siden de stoppede med at man kunne sende pakker på efterkrav/postopkrævning som privat person ,har svindlerne fået frit spil , , , , :-(, , ,hvis vi stadigvæk kunne modtage ( sende) pakker hvor vi først betaler når pakke lev/hentes, og ikke behøvede at sende penge til sælger før varene sendes, , så er jeg rimelig sikker på at MANGE ikke ville blive snydt , ,,

Thomas
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 11:56
Thomas Hansen skrev: vi kan takke post DK for noget af problemet, , ,lige siden de stoppede med at man kunne sende pakker på efterkrav/postopkrævning som privat person ,har svindlerne fået frit spil , , , , :-(, , ,hvis vi stadigvæk kunne modtage ( sende) pakker hvor vi først betaler når pakke lev/hentes, og ikke behøvede at sende penge til sælger før varene sendes, , så er jeg rimelig sikker på at MANGE ikke ville blive snydt , ,,

Thomas


Hmmmmm, hvad skulle forhindre dig i at modtage en sten pr efterkrav, istedet for feks et hjul ?

Når man handler her, bliver man nødt til at stole på hinanden.
Få navn, adresse, telefonnr på personen, og hvis man stadig ikke føler sig tryg, ja så må man undlade at handle. Der vil altid være nogen der prøver på at snyde andre.

Men nu har jeg ikke tid mere, jeg skal ligesvare på en mail, jeg har nemlig vundet 1.000.000.000 Eur i en mailkonkurrence, og de skal lige bruge mit navn, kreditkortnummer og kontrolkode så de kan overføre pengene.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 13:40
tillykke med det Frank det har jeg også;-)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 17:11
Hej

Æv, hvordan bærer I Jer ad. Jeg har kun vundet 470.000 euro. Til gengæld har Jeg vundet mange gange.

Mvh

Karsten
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 17:41
Karsten Andersen skrev: Hej

Æv, hvordan bærer I Jer ad. Jeg har kun vundet 470.000 euro. Til gengæld har Jeg vundet mange gange.

Mvh

Karsten


Karsten, jeg er bare altid heldig.
Her den anden dag fik jeg lige en mail fra Microsoft. Der stod at jeg lige skulle downloade noget antivirus værk. da jeg havde gjort dette virkede min computer meget bedre.
Nu kan den tænde af sig selv, og den åbner automatisk mit bankprogram, og sender mails til alle mulige.
Se det er sgu service fra Microsoft, når man tænker på at jeg ikke engang har givet dem min mail.

Tak Microsoft, nu har jeg det meget bedre.(y)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 18:02
desværre er det med svindel jo ikke noget nyt fænomen, så længe nettet har eksisteret, og vi er begyndt at handle ting og sager på nettet, har der eksisteret nogle som har gjort dette til deres levevej..

er man lidt i tvivl omkring den vare man skal købe er i orden, og sælger er troværdig, kan man jo foreslå at handlen foregår via - se linket HER

der kan man jo for i de fleste kroner max 30 kr sikre sig at få en vare, og får man ikke det er der mulighed for at få sine penge tilbage..

og Ole Rådhede og andre som kender mobildebat, jeg er ikke længere mod på en af Christian Wiggers hjemmesider og får derved intet ud af og anbefale privatbetaling, andet end jeg ser det som en god ting at svindlerne får sværere ved at snyde folk..
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 18:56
Har som andre har givet udtryk for - ikke heller rendt ind i problemer her på siden (eller på nogen anden for den sags skyld) - og når jeg handler internationalt f.eks. på Ebay bruger jeg PayPal - som samtidig er en forsikring, hvis varen ikke skulle komme frem. Det koster ikke mig noget at købe (til PayPal) men kun sælger (vistnok 3-4% af beløbet)

Det smarte ved PayPal er - at man har betalt i samme sekund man trykker på accepter betaling - og din sælger kan se beløbet på sin mail og PayPal-konto samtidig.

Tradera (som ejes af Ebay) bruger et lignende system Payson - som virker på samme måde - man skal således heller ikke der opgive sine kreditkort oplysninger o.s.v. - men blot betale via en mail.

En række store forretninger og varehuse i udlandet - også grejhandlere - modtager betaling via PayPal - så også til andre ting kan man bruge systemet.

Smart, sikkert og betryggende

mvh
Heinz:-)

ps: Hvis man ønsker at begynde at handle f.eks. på Ebay - så følg auktionerne et stykke tid - læg mærke til at der er en del lots der slet ikke bydes på? Det er ofte sælgere med hjemsted i østeuropa eller andre exotiske steder - som har fine karakterer. Men ved nærmere eftersyn af disse - finder man ud af at de dækker en række små og ubetydelige handler - der kun har formål at give gode karakterer. Alligevel er de spottet af drevne Ebay-købere - og derfor byder der ikke på lækre og sjældne Hardy-hjul. Altså vær på vagt - er det gode ting - så se dem lidt an - og brug den sunde fornuft.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres