Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye vadestøvler??

 Besvar Besvar
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye vadestøvler??
    Sendt: 31 Jan 2010 kl. 11:42
De Herrer..

Mine gamle vadestøvler er slidt op, og jeg er ude efter et par nye med spikes under.
Hvilken model har i gode erfaringer med ? Det skal lige nævnes at jeg næsten udelukkende fisker fra å-bred, og gerne går 5-10 km. i løbet af en aften/nat.

Hvis der skulle være en som har nogle stående, så bruger jeg str.42-43..

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 12:02
Jeg har nu de sidste 2 år gået i Simms Rivershed med filt og spikes uden de mindste problemer overhovedet det eneste problem er at da der er skarpe øjer på snorre øjerene ja så ryger der et snørre bånd en gang i mellem ....



/Søder
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 13:27
Simms Vibram sål er toppen til at gå på åbrinker. Der er dog også kommet flere andre med på den vogn de seneste år. Korkers, Guideline, Chota mf har alle såler med et godt mønster

/Bjarne
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 13:37
Fisker selv i Simms rivershed med Aquastealth + spikes.

Støvlen har god pasform og giver god ankelstøtte.

Den er blot alt for dyr i forhold til materialekvsliteten. Efter 1/2 år lignede mine noget der havde været med i krig.

Snørren knækker let pga. metaløjer. Sålen slipper(men kan hurtigt limes igen)

Samme støvle med Wibram vil fungere ved å men IKKE på kyst. Den er direkte livsfarlig hvis man ynder at stå/gå på fedtede sten.

Vision har noget der ser ok ud:

- se linket HER

Cloudveil:
- se linket HER/

Her skal du selv skrue spikes i.

Støvlen fås ikke i DK så her må du kigge på eksempelvis Ebay.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 13:49
Jeg er meget tilfreds med mine Simms Rivertek med Aquastealth + spikes.
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 14:02
Et par Simms med Aquastealth + spikes - så kør´det.
Uanset om det er i Norge, Skotland, Sverige.....ved åen eller på kysten.
Super kombination.

Pris /kvalitet hmmm min kommentar til det vil være at i forhold til tidligere synes jeg Simms har slækket på kvaliteten - men mærket er stadig (uanset prisniveau) ´´top of the pops´´.
;-)
Til top
Steffen rosenkilde nilsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nilsson123 Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2007
Geografisk: himmerland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nilsson123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 14:11
hej jeg bruger vision sprinter amphibia med spikes fisker meget både ved åen og kysten lækker let støvle med super pasform den er på tilbud i almas til 799 har haft mine i et par år nu og de fungerer stadig men husk at skylle dem når du har været i saltvand med dem for det holder ingenting til i længten
vh steffen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 14:44
Jeg har brugt Scierra Dynatrack bl.a. ved åen og har været ganske godt tilfreds med dem, de er dog ved at være noget slidte i det. Så jeg har overvejet at købe nogle nye vadestøvler; Chota Rocky River i stedet for, de har godt nok ikke spikes men ´´kun´´ et kraftigt mønster, som dog bør være godt nok til at kunne stå fast ved åen.

- se linket HER
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 14:49
Tak for de fine input - som vejret er udenfor, må man jo forfalde til at indkøbe grej;-)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 15:02
Eller hvorfor dog ikke tage på isfisketur til f.eks. Vellerup vig - det er da et sted, hvor der er ´´nogle´´, som har fanget pletsild her på det sidste ;-)
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 22:14
Ved ikke om det er totalt uhørt men hvis du kun skal bruge dem ved åen var de måske en ide at kigge efter et par alm billige vandrestøvler, dem står du da ihvertilfalde godt fast i, men det er ikke sikkert det giver den vilde street respekt ved åen :-;-)

Mvh Mads
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 22:35
Kender nogen af Jer disse her?
- se linket HER
De er jo rimeligt billige og ikke mindst lette.
Al
Til top
Jan M. Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout

Tilmeldt:: 19 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 23:08
Søger selv en fornuftig støvle, har en simms støvle som hørte med til mine Waders ved Køb, men jeg er ikke særligt tilfreds med dem, de er alt for tunge og STIVE
Men så på et tidspunkt at Orvis havde lavet nogle som skulle være lette at komme i og af.. De havde en snøreordning man blot trak til.. Er der nogen der kender dem ?
V.h.
Jan Møller
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres