Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jigfiskeri efter helleflynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jigfiskeri efter helleflynder
    Sendt: 01 Feb 2010 kl. 22:47
Hej
Er der nogen herinde der ligger inde med erfaringer fra jigfiskeri efter helleflynder i Norge, som de vil dele lidt ud af. Jeg skal til Tromsø i maj, men er helt blank hvad det fiskeri angår.
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 23:10
Se her:

- se linket HER


Noget af det mest effiktive efter helleflynder :)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 23:54
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 07:25
Tak for link'ene. Steens link havde jeg set allerede. Men jeg hører stadig gerne fra andre, som har ´´følt det på egen krop´´.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 09:29
No shit.

En kammerat til mig havde lavet en kæmpe jig af en dildo på et kæmpe jig hoved.
Det virkede godt.

Vh

Lars
Til top
Gordon P. Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Gordon P. Henriksen Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2003
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gordon P. Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 09:40
Her er en artikel fra Fisk & Fri's online artikel arkiv der måske an hjælpe.

- se linket HER

- Gordon
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 18:22
Hej.
Hvis jeg fik chancen for at komme til Norge efter helleflynder vil jeg bestemt satse på den sikre agn; naturlige agnfisk!
Andet vil være i nødstilfælde;-)
Carsten
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 20:32
Man fanger 2-3-4 gange flere helleflyndere på de store jigs end på naturlig agn - mens gennemsnits størrelsen som regel er lidt større ved naturlig agn.

Der en nu ikke så meget hokus-pokus ved jigfiskeri efter helleflyndere. Man sænker sin jig ned til bunden også jigger man den ellers bare op ad gennem vandsøjlen indtil man har jiggen ved vandoverfladen - lidt variation er fint ind i mellem, hvor man lader jiggen synke nogle meter inden man fortsætter op ad.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:14
Hej Carsten

Hvad er det, der får dig til at sige, at det er det sikre valg? Hvis man læser lidt andre steder på nettet er det jigs, jigs og atter jigs, kun lejlighedvis ´´krydret´´ med naturlig agn - oftest rigget på et stort jighoved.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 17:37
Hej.
Jeg referer kun fra, hvad jeg har hørt og læst.
Jeg har da også svært ved at se, hvorfor en jig skulle være bedre end eksempelvis en makrelfilet.
Reklamens magt er stor - prisforskellen er også stor;-)
Carsten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres