Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tur til lapland

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tur til lapland
    Sendt: 04 Feb 2010 kl. 20:08
vi er 3gutter der gerne vil en tur i vildmarken i lapland, nærmere betegnet fra kiruna og fiske, men ingen af os har været deroppe før, og vi vil helst planlægge det hele selv, for at holde budgettet så lavt som muligt. så vi ikke ska betale for et bureau el lign som skal tjene på det også.

vi har fundet fly til kiruna til ca 2000kr og helikopter ture fra kiruna og ud til fjeld stationer for ca 600kr hver vej. så langt så godt.

det jeg gerne vil vide lidt om, er om der er nogle der kender nogle bestemte områder som sku være gode, og hvornår på sæsonen man skal derop for at have minmum af myg/knot osv... gode råd modtages glædeligt


MVH Peter
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2010 kl. 20:38
Hej Peter
I Kiruna sidder danske Steen Tofte Pedersen (du ka´ hitte ham i mail oversigten) - han kan se Kebnekaise fra stuevinduet - så han er den helt rigtige at tage en seriøs snak med. Han har boet i området i mange år - er lokalkendt med fiskeriet - og med de fotos han ind imellem sender mig - bliver man squ lidt tør i halsen.
Så giv Steen en mail - han skal nok øse af sin viden !
mvh
Heinz:-)
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2010 kl. 21:25
Her er lidt inspiration fra Lapland

- se linket HER
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 07:33
tusind tak til jer begge, så er der lidt at arbejde videre med. og rigtig god artikel den der, dog sys jeg ik jeg lige umiddelbart ka se nogle dato for hvornår i sæsonen de var afsted? men det kan ham steen jo så fortælle om når jeg fanger ham, pefekt, og tusind tak.
Til top
Arne Bach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Arne Bach

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Arne Bach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 08:10
En rigtig god mulighed kunne være Lars Munk.

Se http://larsmunk.com/

Mvh
Arne
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 09:15
Peter - jeg fandt Steen's direkte mail - den er:

glimmyflyfishing@yahoo.se

mvh
Heinz:-)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 09:10
heinz, ja mange tak, jeg fandt ham i listen, og han har skam også allerede svaret ;o)

arne-- hvad er ideen med ham lars munk?
Til top
Torben Nilson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T. Vind. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T. Vind. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 10:24
(y)

En af de mest tiltalende lapland artikler jeg til dato har læst. 20 år siden jeg var på de kanter, men fiskeriet er åbenbart stadig i topklasse :-)

K&B T.
Til top
Eske Braun Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eske Avatar

Tilmeldt:: 08 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 11:32
@ peter

Har du spørgsmål er du velkommen til at sende en mail.

@Torben

Glad for at du kan lide artiklen, det var fandme også en god tur :-)

Mvh Eske

ebl(a)post.cybercity.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres