Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Påhængsmotor

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Bust-Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CCHansen Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CCHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Påhængsmotor
    Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:15
Hej Brian.

Det kommer an på hvordan din gummibåd er bygget op og hvor stærk den er i beslaget.

Jeg har en langbenet 2,3 hk Honda motor. Motoren er knap et år gammel og har ikke kørt 3 timer. Hvis det har interesse skal du være velkommen til at kontakte mig på 28 70 58 68

Mvh. Casper C. Hansen
- se linket HER
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:18
Hej Brian
Du kan godt sætte en 4 hk på.
Men det bliver nok svært at finde en på 18 kilo, det lyder heller ikke af meget,
En 2.5 hk yamaha vejer 17 Kg
- se linket HER
Michael
Til top
Casper Bust-Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CCHansen Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CCHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:28
Det var da en hel del i vægt for en yamaha. En Honda 2,3 hk vejer kun 13 kg
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:42
Motoren skal være kortbenet, og vælger du en 2 takter på 3.5/4 hk, så kan det nok godt hænge sammen vægtmæssigt, den vejer omkring de 20 kg ! Normalt er det ikke noget problem, at gå 50 % over på de godkendte hk, men du vil løbe ind i problemer på vægtsiden, eftersom der er tale om en gummibåd ! Glem el-motor, en lille benzin motor kan bedre tåle de knubs, som kystnært sejlads medfører ! Langt de fleste har indbygget tank, men de nyere modeller har mulighed for tilslutning af ekstern tank, så er du frit stillet ! Lyder ikke som den største gummibåd, så en løs tank vil jo også tage noget plads ! Du skal være velkommen til at kontakte mig for yderligere råd og vejledning, har i øvrigt mange af disse små motorer i hænderne i løbet af et år ! :-)
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 12:58
brug du bare en Honda 2.3 HK. Den sejler 12 km pr. liter benzin

Vi bruger dem selv på vores pontonbåde i fjorden / kysten

Honda motoren er klart en motor der ikke kræver noget. De køre bare der ud af.

Men de er dyre i den blå avis. Den billigste jeg fandt er 4000 kr.-

ved ikke hvad kasper skal have for sin.

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 13:00
Du skal købe dig en 4 takts benzin motor. Jeg har selv en 2.5 hk suzuki. Den vejer kun 13 kg og snuser kun til benzin dampene.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 14:22
hvorfor skal den være kortbenet? jeg ville vælge en langbenet! så skruen holder vandet, ved lidt bølgegang... mvh. steen.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 15:52
steen f. nielsen skrev: hvorfor skal den være kortbenet? jeg ville vælge en langbenet! så skruen holder vandet, ved lidt bølgegang... mvh. steen....


Det skal den af den simple grund, at den er bygget til det ! ;-) Hækken på sådan en lille gummibåd er kortere end på de fleste småjoller, som med enkelte undtagelser, også skal bruge en kortbenet ! Gummibåden vil i øvrigt rejse sig ved sejlads, hvorfor den vil trykke yderligere bag til, hvilket man i øvrigt bør kompensere for ved, at flytte lidt rundt på den medbragte bagage ! Hvis man satte en langbenet på, så vil benet yde for meget modstand i vandet, og alt for mange kræfter forsvinde den vej, fra en i forvejen lille motor, derfor !! :-)
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 16:49
Lars B har faktisk ret i det han skriver der

Nogen motor beslag er lavet sådan at de kan hæves op og ned, det er en fordel hvis man har en kort benet motor. Du overbelsater motorens kræfter jo længere den kommer ned i vandet med de små motorer

men ja den kavationsplade der sidder på motoren skal lige under vand overfladen. Hvis båden begynder at stejle, så kan du skubbe motoren mere skrå ind under båden. Så lægger den båd fronten ned af.

Sidste år så jeg på æbel ø en gut i en gummibåd, en meget lille en og en 4 hk motor. Føj den sejlede hurtigt, det var helt vildt


Her er en video hvor jeg sejler med Halv gas på en Honda 2.3 Hk benzin motor. Så har du en fornemmelse

- se linket HER

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 17:04
Claus Nielsen skrev:

men ja den kavationsplade der sidder på motoren skal lige under vand overfladen. Hvis båden begynder at stejle, så kan du skubbe motoren mere skrå ind under båden. Så lægger den båd fronten ned af.

...


Den optimale trimning nåes faktisk ved, at lade kavitationspladen ligge ca. 2-3 cm under det nederste af hækken, med hensyn til motorbenet, skal det altid hænge fuldstændig lodret !! Dette kombineret med den rigtige vægtfordeling i båden, giver størst mulig udnyttelse af din motors kræfter ! :-)
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 17:09
Lars B. skrev: <

Den optimale trimning nåes faktisk ved, at lade kavitationspladen ligge ca. 2-3 cm under det nederste af hækken, med hensyn til motorbenet, skal det altid hænge fuldstændig lodret !! Dette kombineret med den rigtige vægtfordeling i båden, giver størst mulig udnyttelse af din motors kræfter ! :-)...



Lodret når man sejler eller båden ligger stille ???
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 17:19
Benet skal stå lodret, når båden er i bevægelse/ sejler, hvis din vægtfordeling er rigtig, vil der ikke være den helt store forskel, når vi snakker småjoller/ motorer ! Her har man i øvrigt heller ikke de bedste muligheder for perfekt trimning, men er der tale om større både/ motorer, så har man typisk powertrim monteret, hvilket giver mulighed for perfekt trimning, alt efter hvor mange knob du sejler !! :-)
Til top
Torben Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
redtag

Tilmeldt:: 17 Apr 2005
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér redtag Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 17:24
Hej Brian

Jeg kiggede lige forbi og så hvad i snakkede om.
Jeg har selv en 2,3 hk honda og jeg prøvet forskellige
påhængsmotorer.
Den 2,3 hk honda er en meget stabil motor. Jeg har en
jolle 4,2m og når jeg sejler trollinghastighed går den ca
2,5 t pr liter.
Så kan du købe den påhængsmotor, så skal du slå til.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 18:12
Lars B
Hvis nu den valgte båd er uegnet til motorsejlads
(pontonbåd med bananformede pontoner)
Kunne texas tricket så ikke være at vinkle motoren så den ikke stikker næsen så meget i sky ?
(undskyld Brian)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 18:55
Kommer nok lidt an på pontonernes udformning i øvrigt, men alt er tilladt, du vil hurtigt erfare, hvornår det fungerer bedst ! Vær dog opmærksom på, at mange kræfter går tabt, når man kompenserer på denne måde, med en dårlig brændstof økonomi til følge ! :-) Personligt ville jeg nok montere en kontravægt forrest, så al motorkraft bliver brugt til fremdrift, selvfølgelig skal der så skubbes en større vægt, men umiddelbart vil gevinsten være større !!
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 19:11
Hej Casper

Jeg tror jeg lytter til Lars B. Det lyder meget fonuftigt med en kortbenet.

Men tak for tilbudet med Honda motoren.

Med sportslige hilsner

Brian
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 19:14
Hej Lars

Tak for din fine beskrivelse. Skulle du få en billig kortbenet motor til salg giv mig et kald ´´bdjelling@mail.dk´´.

Med sportslige hilsner

Brian

PS benyt i bare denne tråd til fede bådkommentarer(y)
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 19:21
Hejsa alle sammen

Mange tak for de gode kommentarer, links m.m.

Alt hjælper. Jeg har ikke en brik forstand på påhængsmotorer. Når jeg skal købe noget køber jeg ikke det første jeg ser. Jeg mener man skal sætte sig ind i det man skal bruge.
Jeg glæder mig til at komme ud med båden. Og ja den er lille. Bare 2,5m lang. Plads til 2 personer, hvis begge ikke skal fiske. Købt istedet for en pontonbåd da jeg har lidt problemer med mit knæ for tiden.

Endnu en gang tak for hjælpen ´´ til nu ´´

Med sportslige hilsner

Brian
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 19:43
Jeg skal nok have dig i tankerne, ellers bare giv lyd, hvis du selv finder en, så skal jeg nok hjælpe ! Folk er dygtige til at pynte på årgang osv., så man bliver sgu nemt snydt, brugtmarkedet svømmer stadig i gamle udtjente 80ér motorer, ofte alt for dyre ! Forvent et prisleje på 3-4000,- , hvis du skal have en fornuftig brugt motor, som du bliver glad for ! :-)
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 20:14
Hejsa Lars.
Når nu en båd(i mit tilfælde pontonbåd) stikker næsen i sky.
Når man ved for meget vægt fordeling fremad vil opleve at båden dykker med næsen når kraft/fart tages af

Kunne man så gøre bærefladen bagerst større ved at montere en form for trim flaps, som båden så kunne ´´svæve´´ på
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 20:42
Hvis dit problem er, at den rejser sig under sejlads, og kun under sejlads, ja så er du bedre hjulpet med en form for trimflaps i stedet for, at have noget vægt helt fremme ! Når alt kommer til alt, så er du vist ved at være klar til at få en ´´rigtig´´ båd ! :-)

NB. Vigtigt at understrege, at begge mine svar til dig, overvejende kan gøres gældende, når vi snakker pontonbåde eller tilsvarende !!
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 20:47
Lars B. skrev: Hvis dit problem er, at den rejser sig under sejlads, og kun under sejlads, ja så er du bedre hjulpet med en form for trimflaps i stedet for, at have noget vægt helt fremme ! Når alt kommer til alt, så er du vist ved at være klar til at få en ´´rigtig´´ båd ! :-)

NB. Vigtigt at understrege, at begge mine svar til dig, kun kan gøres gældende, når vi snakker pontonbåde eller tilsvarende !!

sure rigtig båd ku være en option netop i disse vintertider,
Der bliver bare et værre svinere ,når jeg hugger hul i bunden for at jeg kan korrigere med mine svømmefødder :-)
Problemet med pontonbåde og stor motorkraft opleves kun ved kraft over 1hk, og fart over 6-9km/timen
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 22:31
[QUOTE] Brian Mortensen skrev:
På båden står at max må bære 18 kg og max 3 HK.
[QUOTE]
Uha 18kg er ikke meget, du må være en meget lille mand ;-)
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2010 kl. 16:20
Hejsa Nick

Jeg mente selvfølgelig vægten på påhængsmotoren. Man kan jo dreje alt rundt som man vil:-(.

Med sportslige hilsner

Brian Mortensen
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 09:53
Hejsa igen

Der er lige kommet et tillægsspørgsmål!!!!

Skal man vælge en vand eller luft kølet motor? Og hvilke fordele har de forskellige motorer?

Med sportslige hilsner

Brian Mortensen
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 10:14
Hej,
Det er meget enkelt: En vandkølet. Luftkølede larmer. Nu har jeg ikke gennemlæst hele tråden, men jeg vil anbefale dig en 3,5 Tohatsu (4 tk / 17.5 kilo).
mvh
Thomas
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 10:16
Honda laver en lille 2 hk 4 takter med slyngkobling, som er luftkølet, ganske fin lille motor med gode kræfter !! Fordelen er selvfølgelig, at man ikke behøver at tænke på impeller skift osv., men man skal være opmærksom på, at en luftkølet motor ikke er særligt støjsvag sammenlignet med en vandkølet. Hvis du ellers kan finde en luftkølet, så er det typisk en gammel ´70er motor !! :-)
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 10:43
Brian Mortensen skrev: Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig en lille gummibåd. Den skal bruges til at fragte mig mellem forskellige fiskepladser på kysten. Vil også fiske lidt i den ude på det åbne vand i Vejle fjord.

Der er ingen motor til endnu. En sådan skal jeg have fat på til isen brister.

Mine spørgsmål er :
Hvad skal man vælge Benzin/EL?
Langt eller kort ben?
Indbygget eller separat tank?

På båden står at max må bære 18 kg motor og max 3 HK.
Hvad vil der ske om man smider en motor på med 4 HK?


Håber på lidt hjælp derude fra(y)
På forhånd tak




- se linket HER

Hej Brian

Tohatsu er et af de førende inden for bådmotor. De levere mange dele til og meget af indmaden i andre kendte mærker er netop fra Tohatsu. For flere år siden købte jeg en Tohatsu motor og det har jeg absolut ikke fortrudt. Det er en meget økonomisk, støjsvag, stabil og driftsikker motor, så jeg synes bestemt linket er et godt bud til din nye motor.

TC



Brian Mortensen...
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 19:40
Hej.
Er der ikke et muligt forsikringsproblem i at montere en større motor end tilladt?

Og - kan man ikke med fordel montere ´´hajfinner´´ på en så lille båd og motor?

Carsten
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 09:25
Hejsa

Ja endnu engang mange tak for hjælpen. Det er lidt svært når man er helt ny i denne verden.

Det skal dog siges at jeg endnu ikke ved om denne form for fiskeri tiltaler mig. Så derfor vil jeg nu nok ikke bruge de helt store penge på en motor. Jeg skal bare have en der kan sejle den lille båd meget korte strækninger. Så for mig er det ligegyldigt om motoren er 5-10 eller 20 år gammel. Bare den kan starte så finder jeg nok ud af resten selv.

Tak

Med sportslige hilsner

Brian Mortensen
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2010 kl. 11:40
Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig en lille gummibåd. Den skal bruges til at fragte mig mellem forskellige fiskepladser på kysten. Vil også fiske lidt i den ude på det åbne vand i Vejle fjord.

Der er ingen motor til endnu. En sådan skal jeg have fat på til isen brister.

Mine spørgsmål er :
Hvad skal man vælge Benzin/EL?
Langt eller kort ben?
Indbygget eller separat tank?

På båden står at max må bære 18 kg motor og max 3 HK.
Hvad vil der ske om man smider en motor på med 4 HK?


Håber på lidt hjælp derude fra(y)
På forhånd tak

Brian Mortensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum