Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stonefly trimmer

 Besvar Besvar
Forfatter
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: stonefly trimmer
    Sendt: 14 Feb 2010 kl. 15:43
- se linket HER

sådan en fætter vil jeg gerne ha' fat i!

er der nogen der kender til et sted i dk hvor en sådan forhandles, eller er der en der vil sælge mig en?

mik
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ole Avatar

Tilmeldt:: 23 Mar 2004
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 16:14
- se linket HER
go fishing står som dealer
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 16:45
Hej Hemme....

Alle de herlige instrumenter.Til sommerens fiskeri bandt jeg 100 streaking caddis, en god del elk hair caddis og selvfølgelig de obligatoriske muddlers til natten.

Alle blev lavet med barberblad, i starten brugte jeg tid på at tape den ene side af de gammeldags blade til så man ikke skærer sig, men jeg må indrømme at efter de første fluer, ja så gider jeg ikke bruge tape mere, du kan sagtens holde bladet ude i enderne uden at skære fingrerne, en anden feature ved den metode er at du kan bukke bladet så du skærer rundt med bladet istedet for det lige cut.

/Allan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 18:11

jeg prøver barberbladet! hobykniv er for stiv og ikke skarp nok...

hvad skal du dog med alle de fine fluer ? det bliver jo aldrig slut med den forbandede vinter :-( jeg har ikke fisket siden 27/6 2009... jeg er efterhånder i ret voldsom withdrawl...

mik
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 18:46
Gammeldags gillette barberblade does the trick:-)

Fluerne var til finnmarken, 17dage i det nordligste norge, kun med rygsæk og telt, 2 fiskestænger og en masser fluer....

HOT DAMN det var en god tur.
Fik gået en god del kilometer og rygsækken vejede ind på sølle 36 kg da jeg drog ud sammen med Thomas og Lasse.
Heldigvis kan man jo bare æde kiloene væk.
Ses til sommer :-)

/Allan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 19:40
det lyder fedt! jeg må snart ud og fiske... ellers bliver jeg nok gal, eller noget ;-)

kommer du til fluebinde tamtam i ringsted om 14 dage?

mik
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 20:10
inviterer du eller hvad er det for noget ???


/Allan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:13
fluefiskerne vestsjælland arrangerer... var du ikke med for et par år siden? det er en årligt tilbagevendende ting, desv. tror jeg ikke at der er flere pladser...

mik
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:19
Nope har aldrig været med.

/Allan

Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:41
Mikke:

Vi bruger den en del...og kan kun anbefale den - nem og ligetil..

- se linket HER


Venlig hilsen Jesper Fohrmann
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:42
det var netop på din HP jeg så dimsen :-)

mik
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:43
Allan Overgaard skrev: Nope har aldrig været med.

/Allan



hmm jeg ville ha' sværget på at det var dig jeg jordede i bordfodbold...

mik
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 21:48
Mikkel:

netop...

Vi vidste ikke man kunne få den hos Go-fishing...troede faktisk ikke den var i DK

Venligst Jesper Fohrmann

Den er ikke god til alting...men hvilke ting er det....

Snakkede om at bruge tørfluer som ophænger idag....på is-fisket...men det var så også det...Men dejligt vejr..sol og vindstille massere af aborre på Esrom sø - Det er dejligt at være jordbo sådan en dag
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2010 kl. 22:03
det lyder skønt:-)

mik
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2010 kl. 13:11
Hej Mikkel!

Jeg er næsten sikker på jeg så en hos Korsholm i sidste uge! Ellers lavede Stig Hansen fra Fyn en lignende dims for nogle år siden - jeg ved ikke om han stadig har sine dimser i produktion - han havde i hvert fald en barberblads-dims og en hackle guard.

Men Stonefly's så jeg hos Korsholm for en uge siden, så ring til dem!

Lars
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2010 kl. 13:50
Jeg bruger de gamle baberblade til bedstefars skraber (gillette platinum) hvis man ønsker den buede form som på stoneflys dims kan man spænde bladet op med et stykke tape og hvis det skal være rigtig fint limer man bladet på et lille plastik kort med lidt locktite og derefter spænder det i den buede form med tape, funker fint her hjemme

Mads
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres