Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nåleknude gennem linen

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nåleknude gennem linen
    Sendt: 18 Feb 2010 kl. 10:00
Hej,
Hvis man vil have sat et taperet forfang på sin flueline via en nåleknude, der går igennem fluelinen. skal man så bruge en symaskinenål, som man så fører igennem kernen og udigennem coatingen, hvorefter man trækker den tynde ende af forfanget igennem nålehullet i spidsen af symaskinenålen og trækker modsat og så binder nåleknuden med den tykke ende af forfanget???
Hvilket forfang egener sig bedst til en klasse 5 line til tørfluefiskeri og let nymfe fiskeri??? Har brugt LOOP MULTI LIGHT LEADER indtil videre.....er det stadigvæk det bedste nylonforfang....eller er der kommet bedre forfang til???
Mvh.
Michael L.
Til top
SS Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
winner Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 154
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér winner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2010 kl. 11:58
Det du selv skriver vedr nailknot er rigtig.du kan evt varme nålen,når du stikker den igennem coatingen,men vigtigst er jo at komme ind igennem kernen.Bliver en lækker samling,hvis du holder styr på vindingerne.Bruger selv et 12´´ nylonforfang fra Rio X5.
Hilsen Svend
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2010 kl. 12:28
Kan jeg ikke bare fjerne knap ½cm. af coatingen på spidsen af fluelinen, så jeg har et lille stykke DC fremme, så jeg er sikker på at nålen går inde i kernen inden den forsvinder ind under coatingen??
Mvh.
Michael L.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres