Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medlemskort 2010?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Medlemskort 2010?
    Sendt: 25 Feb 2010 kl. 16:44
De Herrer..

Er der nogle af jer der har modtaget jeres medlemskort til diverse foreninger?
Det vil jo være lidt træls at blive bortvist fra en af de store jydske åer pga. manglende bevis på betalt kontingent - sikkert sekunder før den store laks ellers ville have inhaleret fluen/spinneren/wobleren:-)

Yes, jeg har såmænd også spurgt DSF, men latenstiden er noget lang - sikkert noget med noget EDB;-)

Det kribler jo lidt for at komme ud, tøvejret er jo kommet!!!
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 17:19
Igen i dag,Stakkels Simon,du har det ikke godt med DSF.
Op med humøret.
MvH Ole
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 17:28
Ja det er noget et mantra du slås med der, hva Simon;-)

Nu er det jo som bekendt ikke den 1. marts endnu, og posten bliver da så vidt vides også bragt ud både i morgen og på lørdag, så fat mod, tør øjnene, snup en kiks og slap lidt af i sidetaskerne:-)

På den anden side, så fisker jeg jo heller ikke i de store jyske åer - eller nogen andre åer for den sags skyld, så jeg gribes ikke på samme måde af den samme panik - eller måske kedsomhed som du.

Må jeg i al stilfærdighed foreslå et udskrift af fra din netbank, hvoraf det måske vil fremgå, at du rent faktisk HAR betalt dit kontingent, det vil helt sikkert kunne bruges ved worst case scenario og den tid det tager at udskrive et sådant overstiger helt sikkert ikke den tid det tager dig at skrive et indlæg herinde;-)

Op på hesten igen - giv ikke op, det skal nok gå

/Ole
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 17:33
Hej Ole,

Jamen jeg ved da godt at der er nogle der mener at vi skal indføre fredningstid for DSF på linie med de kære havørred/laks:-)

En udskrift fra min netbank fortæller kun at jeg har betalt et samlet beløb til DSF - ikke hvilke foreninger.

Men ok, hvis det er den gængse opfattelse, at man ikke engang kan tillade sig at forvente et medlemsbevis,,, så tager vi da skåneærmerne på...

Men det besvarer ikke mit spørgsmål - er der lys forude??
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 17:48
simon agerholm skrev: Hej Ole,

Jamen jeg ved da godt at der er nogle der mener at vi skal indføre fredningstid for DSF på linie med de kære havørred/laks:-)


Det er måske så drastisk igen, men det bliver lidt ærligt talt lidt trættende når der er et hak i pladen;-)

Men ok, hvis det er den gængse opfattelse, at man ikke engang kan tillade sig at forvente et medlemsbevis,,, så tager vi da skåneærmerne på...

Men det besvarer ikke mit spørgsmål - er der lys forude??


Hør nu, du har ikke fået dit medlemsbevis, det har jeg heller ikke, og det er der sikkert også en hel masse andre der ikke har, så vi er alle sammen i samme båd.
Giv nu posten og DSF en chance i morgen og lørdag, og skulle medlemsbeviset ikke været kommet inden den 1. så kan du jo altid starte en ny brokketråd, subsidiært fortsætte på denne.

/Ole
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 17:54
Hej Simon

Betaler du ikke som jeg direkte til din forening?
Hos os var deet sådan at vi omkring den 15 feb. skulle sende vores medlemsliste ind til DSF, derefter ville de så sende deres medlemskort ud til os brugere. Og vi tog gerne en udskrift fra netbank som kvittering for betalingen af kontingentet.

Hilsen Martin
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 18:07
Martin H ;

Jeg er medlem af 1 forening med helårsfiskeri, hvor jeg betaler direkte.
Herudover lige nu medlem af 1 med premiere d.16/1 samt en jydsk med premiere d.1/3 - begge de sidste med betaling via DSF.

Det er da godt det er DSF, havde det været en netbaseret grejbutik der førte forretning på samme niveau - havde det fået 350 indlæg frem, og en noget skidt fremtid.

Jeg synes det er betagende at lystfiskere er så tålmodige og tolerante mennesker, gid det må blive taget med ud over fiskeriets snævre grænser:-)

Anyway - jeg lander sgu snart ved den jydske å, og håber at kunne fremvise et medlemskort.. Laksen skal lokkes, inden den store kystørred - som jo nødigt skulle nå at flytte sig hele vejen ned omkring Stevns;-)
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 18:17
ang . medlems kort modtog jeg mit få dage efter indbetaling ;-) simon du kan bare tage din kvitering med ;-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 18:19
simon agerholm skrev:

Laksen skal lokkes, inden den store kystørred - som jo nødigt skulle nå at flytte sig hele vejen ned omkring Stevns;-)


Alle disse unødige bekymringer er ikke godt for dig - prøv nu om ikke du kan finde den ukuelige optimisme som du præsenterede os for tidligere, det har jo aldrig været lettere at fange en 5 kilos, det sker jævnligt for os der fisker på Stevns, så mon ikke der også er en til dig;-)

/Ole
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 19:43
Ole R ;

Jeg er ukuelig mht. optimismen.. Efter sidste sæsons helt urimelige held, satser jeg benhård på at holde samme stil - og ellers er det sgu bare på med tophuen:-)

DSF kunne måske gøre sig den lillebitte ulejlighed at informere om at de ikke magter at få udsendt medlemskort - altså simpelthen servicere deres foreninger og medlemmer med information om,, at de ikke på nuværende tidspunkt KAN servicere;-)

Der er jo nok opstået endnu et helt unikt og fuldstændig uforudsigeligt problem, som DSF ikke kan lastes for - det er bare på med skåneærmerne, alt er nok liiiiiige ved at være på plads og i sin skønneste orden.

Forøvrigt har jeg netop læst, at foreningen ved den jydske å hvor jeg skal hen og forsøge mig med nyindkøbt 2-håndspind, HAR opgivet tanken om at DSF når at udsende medlemskort..



Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 20:00
Jeg har modtaget mine i starten af februar (y)
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2010 kl. 21:31
Så kører gramafonen igen, hva

Simon, vi ved efterhånden allesammen godt hvor mange stoore fisk du fangede sidste år, hvad du vil fange i år, hvor mange foreninger du er medlem af, hvor mange dage du fisker, at du har doneret store bidrag, hvor du skal holde fe.......zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :-(

Sandheden bag ´´Dagens Simon tråd´´ er jo at du ligesom jeg, idag har modtaget en mail fra kasseren i Langå foreningen hvor han meddeler at DSF ikke får sendt medlemskort ud inden 1 marts. Han skriver dog også klart og tydeligt hvordan du lovligt, kan komme ud at fiske alligevel.

Selvfølgelig ikke godt nok for Simon, men hvad er det ? Skal det være et håndskrevet brev med dyrt Margrethe mærke adresseret til Simon A , hvori DSF undskylder og foretager dybt personligt knæfald. Det syntes du garanteret ville være en glimrende ide. Så ville chancen for en kommafejl eller lille stavefejl være til stede og SÅ er der jo basis for endnu en tråd ;-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 10:33
Peter Mathiasen skrev:

Sandheden bag ´´Dagens Simon tråd´´ er jo at du ligesom jeg, idag har modtaget en mail fra kasseren i Langå foreningen hvor han meddeler at DSF ikke får sendt medlemskort ud inden 1 marts. Han skriver dog også klart og tydeligt hvordan du lovligt, kan komme ud at fiske alligevel.



Ak ja, der er som regel flere sider af en historie, i hvert fald mindst 2, hvilket ovenstående er et glimrende eksempel på;-)

Gaaab, gaab og gaab, Simon:-(


/Ole
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 11:40
Kære Peter M ;

Jeg tror ikke du har kendskab til hvilke nyhedsbreve jeg modtager via mail, men svaret er INGEN - heller ikke fra Langå.. Så din såkaldte sandhed har du desværre opfundet til lejligheden i dette tilfælde....
Jeg fik såmænd en SMS, hvor en lystfisker gjorte mig opmærksom på status.

Prøv at forholde dig til indhold (hvad du forøvrigt også plejer), og vurder selv om der er grobund for den store ros til DSF ifm. kontingent/medlemsbevis..
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 14:51
Hej Simon!
Hav lidt tålmodighed Simon,-sidste år fik vores lille forening da allerede vore kort fra DSF i maj måned,godtnok skulle vi bruge dem fra 1.marts,men alligevel,-der var vist noget med EDB tror jeg nok.
Iår var jeg så heldig at få min opkrævning 3 dage før allersidste betalingsdag,-det var da heldigt,-nå ja ,der var godt nok en opkrævningsfejl på 295,-kr fra DSF,-men dem får jeg nu nok tilbage igen,-de har bare ikke rigtig haft tid til at svare endnu.....,og jeg tror da også fuldt og fast på,at denne gang vil det da lykkes for dem at returnere det rigtige beløb for mit dobbeltmedlemskab også.....så Simon,se lyst på fremtiden og tænk på hvor får du så mange fejl på et sted for kun 303,-kr. om året ????- det er da underholdende ikke?
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 15:12
simon agerholm skrev: Kære Peter M ;

Jeg tror ikke du har kendskab til hvilke nyhedsbreve jeg modtager via mail, men svaret er INGEN - heller ikke fra Langå.. Så din såkaldte sandhed har du desværre opfundet til lejligheden i dette tilfælde....
Jeg fik såmænd en SMS, hvor en lystfisker gjorte mig opmærksom på status.

Prøv at forholde dig til indhold (hvad du forøvrigt også plejer), og vurder selv om der er grobund for den store ros til DSF ifm. kontingent/medlemsbevis..


Hej Somon

Jamen så er en undskyldning herfra jo på sin plads (y)

Da du i januar manglede info vedr for sent indbetalt kontingent til Langå SF pga de manglende girokort, skrev jeg til dig, at du kunne modtage nyhedsmail fra kasseren hvis du henvendte dig. Det troede jeg faktisk du havde gjort, men okay sorry. Men der kom en nyhedsmail igår der beskrev, at man bare skal have dokumentation for inbetalingen, så kan man selvfølgelig fiske.

Men årsagen til mit indlæg er jo nok, at dit budskab er vedr. medlemsadminstrationen i DSF er trængt ind hos mig og sikkert de fleste andre også. Det BEHØVER ikke gentages yderligere. DSF er trods alt en medspiller og ikke en modspiller. Da jeg læste nyhedsbrevet fra LSF var det første jeg tænkte. Så kommer der eeendnu et indlæg fra Simon.

Og de keder/irriterer mig efterhånden. Faktisk så meget, at det igår var ligefør jeg oploadede et billede af en rigtig grim nedgænger, jeg gokkede for en del år siden. Det ville have givet en debat, som du den anden dag beskrev som ´´en af de evindelige nedgængertråde´´ men som jeg tror jeg blandt tidens mange DSF tråde ville fhave fundet forfriskende ;-)

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 16:55
Peter M :

Det er sgu iorden:-)

Jeg har jo selv taget fejl mere end enkelte gange.. Jeg havde såmænd bare håbet på, at DSF i lyset af de ret store problemer med dels tilbagebetaling af dobbeltkontingent, dels udsendelse af nye opkrævninger - havde sat alle sejl ind for at vise formatet ved en lynhurtig udsendelse af medlemsbeviser.. Ligesom en virksomhed ville have forsøgt at begrænse skaden ved hurtig handling.

Misforståelsen længere oppe i tråde skal ikke forhindre mig i at byde på en kop kaffe hvis vi ses ved åen:-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 17:13
Hej Simon

Nu er det jo sådan at DSF er en meget lille organisation der der er sat til at administrere rigtig mange medlemmer.
Så det er nok begrænset hvor mange ressourcer de kan kaste efter dette. Så giv dem lidt ro til at komme videre og lad være med at tage alle livets bekymringer op på forhånd.
Derved vil du opleve at de fleste forsvinder helt af sig selv.

Hilsen Martin
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 18:18
normalt gælder dit giro kort eller net bank kvittering til dit kort kommer retur fra dsf.
Så man kan sagtens fiske selv om det lille kort ikke er kommet
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 18:43
Hej Frank.
Godt svaret.
Hvordan går det?
Svar andet sted!

Carsten
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2010 kl. 19:54
synes da vi skulle få simon stemt ind i dsf. så sker der nok en masse ;-) not
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:18
De herrer..

Hvordan går det med jeres medlemskort, har i modtaget dem?

Jeg har idag været heldig at der var bid i postkassen - og er nu den lykkelige ejer af et medlemskort til en forening jeg slet ikke er medlem af:-):-)

Til gengæld har jeg så endnu ikke fået til de foreninger hvor jeg faktisk ER medlem.
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:19
Jeg har fået mit kort :)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:35
fik mit her først på ugen, og uden problemer..

lad os håbe folk snart får deres medlemskort, og til de rigtige foreninger, er nu nemmere end man skal til at have fat i udskrifter fra banken osv...
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 12:15
Mit giroindbetalningskort er mit medlemskort til min forening.
Kan ikke se hvad vi skal med et fra DSF.
Andet til de steder hvor det kan give rabat ifb. entre osv osv.
Men nogen vælger at lave et stort nr. ud af det, eller var der ikke noget at brokke sig over, og det duer jo ikke;-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 13:00
Henrik C ;

DSF opkræver og udsteder medlemskort... Det er simpelthen ganske enkelt.
Anvendes PBS eller Netbank har du jo ikke et girokort med fint posthusstempel osv.
Jeg bliver helt ærligt lidt træt af at høre på, at det enkelte medlem bare lige kan, eller, eller eller..... Det er sgu ganske simpelt :

Ganske enkelt DSFs opgave, ligegyldigt hvad du mener man selv kan foretage sig af afværgehandlinger.

Men du mener vel at det ikke er et problem at jeg har fået et medlemskort til en forening jeg ikke er medlem af, og til gengæld INGEN til de foreninger jeg er aktiv i???
Jeg kan vel bare lige.... Altså hvis jeg vil købe en liter mælk, forventer jeg faktisk heller ikke at kassedamen opkræver pengene, og så bagefter beder mig finde en ko jeg da liiiige selv kan malke;-)
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 13:07
Ja så er mit her også enda til den rigtige forening,gad vide hvad der er gået galt der:-) men logge ind på sportsfiskeren går stadivæk ikke
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 13:34
simon agerholm skrev: Henrik C ;

DSF opkræver og udsteder medlemskort... Det er simpelthen ganske enkelt.
Anvendes PBS eller Netbank har du jo ikke et girokort med fint posthusstempel osv.
Jeg bliver helt ærligt lidt træt af at høre på, at det enkelte medlem bare lige kan, eller, eller eller..... Det er sgu ganske simpelt :

Ganske enkelt DSFs opgave, ligegyldigt hvad du mener man selv kan foretage sig af afværgehandlinger.

Men du mener vel at det ikke er et problem at jeg har fået et medlemskort til en forening jeg ikke er medlem af, og til gengæld INGEN til de foreninger jeg er aktiv i???
Jeg kan vel bare lige.... Altså hvis jeg vil købe en liter mælk, forventer jeg faktisk heller ikke at kassedamen opkræver pengene, og så bagefter beder mig finde en ko jeg da liiiige selv kan malke;-)...


Mangler bare at se det første indlæg fra din side, hvor du ikke brokker dig;-)
Og på et tidspunkt var det faktisk dig selv, som havde bøffet i det;-)
Og også indrømmet det, men på trods af det forsætter du.
Havde jeg været i dine sko, havde jeg holdt en lav profil et stykke tid fremover
(y)

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 14:10
Henrik C ;

Jamen så vil jeg da af hele mit hjerte sige TAK til DSF fordi de har tildelt mig et gratis medlemsskab af Hadsten Lystfiskerforening - dét er jo positivt, og dejligt at få noget gratis:-)

Jeg fatter simpelthen ikke at du og andre forsøger at holde hånden over DSF, du ville med garanti ikke finde det rimeligt i andre forhold i livet, at du ikke får hvad du har betalt for..

Jeg har absolut intet behov for at holde lav profil, min kritik af DSFs helt vanvittige medlemsadministration er tværtimod ret nedtonet i forhold til de problemer jeg har fået oplyst i medlemsadministrationen uden for citat fra flere kassererer og formænd.
At jeg tog fejl i én opkrævning/afregning, retfærdiggør ikke at jeg efterfølgende kan finde et utal af fejl ved gennemgang - blandt andet at min søn pludselig ophørte med at eksistere.

Helt ærligt mand, du kan da ikke mene det er ok at fejlafregne dobbeltmedlemmer, sende nye opkrævninger for sent ud, forkerte opkrævninger, og så slutte af med at udstede forkerte medlemskort..

Jaja... En dag dukker der vel et medlemskort op, til bare en af de rigtige foreninger... Bare det bliver inden fredningen af havørred;-)

Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 14:17
Hej Simon.

Jeg har idag fået familiens medlemskort til Hadsten Lystfiskeriforening, så jeg tror der er lys forude;-) mon ikke de også snart dukker op hos dig, det vil jeg da håbe.

Mvh
Marc
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 17:16
Hej Simon

Jeg håber da, du har betalt for at være medlem af Hadsten Lystfiskeriforening. For vi har da mig bekendt ikke fået en udmeldelse fra dig.

Prøv lige at checke din PBS, om ikke et af de kontingenter du har betalt er til os - for hvis ikke det er, vil jeg da gerne vide det.

Knæk & Bræk.... osse ved Lilleåen!

Steen Lindkvist
Hadsten Lystfiskeriforening
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 17:20
hvis de har problemer med at nå og sende de nye kort ud, så folk reelt kan komme ud og fiske...

kan man sku bare opkræve pengene pr 1/3, og sige at sæsonen løber fra 1/4-31/3, så har de en måned til at sende de nye kort ud..

men forstår så heller ikke hvorfor man ikke ændre på indbetalinger, for dobbeltmedlemmerne, sådan at de ikke skal have pengene indbetalt ved dsf i så lang tid, før de får pengene igen..

man burde måske egentlig lave sådan at man indbetaler x antal kr til dsf, og at man så indbetaler et lavere beløb pr forening..
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 17:28
Hej.
Løsningen er nem.
Hvad skal vi med det plastickort?
Fremover gælder kun betalingskvittering.
DSF kan så spare det dumme plastkort!

Carsten
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 18:21
Hej Steen L ;

Da jeg modtog min meget stærkt forsinkede opkrævning fra DSF, var der ganske få dage til betalingsfristen i en af foreningerne.. Da jeg ikke får tid til at fiske på Hadsten strækket af Lilleåen meddelte jeg direkte til DSF at jeg ikke ønskede medlemsskab hos jer i år - og meddelte samtidig at jeg rettede beløbet ned svarende til Hadsten kontingent eksklusiv DSF medlemsskab.
Derefter betalte jeg omgående via netbank.

Nu har jeg så modtaget medlemskort til Hadsten, men INGEN kort til de foreninger hvor jeg faktisk har tid til at fiske.

Det har jeg simpelthen meget svært ved at finde fornuft i, jeg oplyste selvfølgelig mit DSF medlemsnr. ved henvendelsen til AH i DSF.

Sidenhen har jeg så opdaget at min søn er forsvundet i DSF systemet, og at jeg derfor var registreret forkert som single senior, istedet for med familiemedlemsskab i en anden forening.. Det kæver så lige et nyt girokort, og vel en ny afregning mellem DSF og lokalforeningen.. Ganske imponerende;-)

Det er som jeg har nævnt før lidt som at holde med AGF som eksiljyde - fuldstændigt i strid med sund fornuft..
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 18:34

Det er som jeg har nævnt før lidt som at holde med AGF som eksiljyde - fuldstændigt i strid med sund fornuft..


Protest! Der kan aldrig indvendes noget imod at holde med AGF;-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 18:52
simon agerholm skrev: Hej Steen L ;

Da jeg modtog min meget stærkt forsinkede opkrævning fra DSF, var der ganske få dage til betalingsfristen i en af foreningerne.. Da jeg ikke får tid til at fiske på Hadsten strækket af Lilleåen meddelte jeg direkte til DSF at jeg ikke ønskede medlemsskab hos jer i år - og meddelte samtidig at jeg rettede beløbet ned svarende til Hadsten kontingent eksklusiv DSF medlemsskab.
Derefter betalte jeg omgående via netbank.

Nu har jeg så modtaget medlemskort til Hadsten, men INGEN kort til de foreninger hvor jeg faktisk har tid til at fiske.

Det har jeg simpelthen meget svært ved at finde fornuft i, jeg oplyste selvfølgelig mit DSF medlemsnr. ved henvendelsen til AH i DSF.

Sidenhen har jeg så opdaget at min søn er forsvundet i DSF systemet, og at jeg derfor var registreret forkert som single senior, istedet for med familiemedlemsskab i en anden forening.. Det kæver så lige et nyt girokort, og vel en ny afregning mellem DSF og lokalforeningen.. Ganske imponerende;-)

Det er som jeg har nævnt før lidt som at holde med AGF som eksiljyde - fuldstændigt i strid med sund fornuft.....


Det var da noget mærklig noget at melde sig ud af en given forening via DSF.
Normal er det da den kasser i den given forening man henvender sig til, for at melde sig ud af en forening.
Undskyld mig, men forstår bedre og bedre hvorfor der er kludder i dine medlemsforhold;-) beklager!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 19:18
Hej Henrik C ;

Det var førte gang jeg var så uheldig at modtage (næsten) samlet regning fra DSF, og efter som jeg som beskrevet ovenfor var MEGET tæt på betalingsfristen for en af de andre foreninger - valgte jeg denne løsning..
Desuden ligger medlemsadministrationen da inde på DSF hjemmesiden, de udsender regningerne, og udsteder medlemskortene - så helt ærligt virker det da som en ret naturlig ting.. Men du mener vel ikke at det er naturligt at henvende sig dér hvor regningen kommer fra??
Desuden var der ganske enkelt ikke tid til at bede om en ny regning, så var jeg gået over sidste betalingsfrist.
Men du henvender dig måske til bageren når bilen går i stykker?;-)

Johan G : Jamen jeg oddser såmænd også nærmest som en tvangshandling på AGF, selvom jeg hver søndag er fysisk omringet af naboer der har sådan nogle underlige hvide flag med en løve på.....

Steen L ;

Set i bakspejlet burde jeg måske have henvendt mig til dig efter henvendelsen til DSF, men jeg troede egentlig der var en form for videndeling og kommunikation fra DSF til lokalforeningerne.. Herudover, som nævnt, var der kort tid til en betalingsfrist, og mit eget fokus røg nok hen på hvor søren min søns medlemsskab var forsvundet hen.

Ja, ja... Der dukker nok medlemskort op en dag, ligesom der ikke KAN være tvivl om at AGF bliver mestre..... En dag :-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 19:25
Jeg synes du bør arbejde seriøst på at få foden indenfor hos DSF, gerne på en fremtrædende post, så er jeg helt sikker på at alt nok skal blive meget bedre;-)

Jeg har heller ikke fået mit medlemskort, men jeg skal sgu heller ikke bruge det til noget, ikke engang til at starte brokketråde på 123nu

By the way - isen har sluppet sit tag for længst, så jeg ville måske bruge tiden på at fange den +5 du har talt så meget om;-)

/Ole
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ole Avatar

Tilmeldt:: 23 Mar 2004
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 19:37
Johan Gadegaard skrev: <

Protest! Der kan aldrig indvendes noget imod at holde med AGF;-)

nemlig selv sjællændere holder skam med AGF
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 19:43
Ole R ;
Nu skal jeg faktisk bruge nogle af mine, blandt andet for at fiske i Gudenåen om ganske kort tid.
Et andet af kortene giver adgang til præcis den fiskeplads hvor jeg har tænkt mig at forsøge efter den +5 du har bidt så meget mærke i:-)

Herudover er det jo faktisk ikke urimeligt at forvente at få lidt af det DSF må forventes at kunne levere... Selvfølgelig skal vi da støtte ´´vores´´ forbund, men det kan helt ærligt godt blive lidt for tilbagelænet og misforstået eftergivenhed..

Hvis forbundet ikke engang selv kan løfte en så relativ simpel opgave som medlemsadministrationen, ser det altså i mine øjne ret tungt ud med de store sager som garn i de kystnære områder eller Tangeværket.. Det er svært at tale med nogen særlig tyngde, når der er rod i ens eget hus.

Slutteligt vil jeg da glædes over at nogle af jer andre HAR fået medlemskort...
I skulle nappe en lottokupon - for i sidder satme da i held:-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 20:13
simon agerholm skrev: Hej Henrik C ;

Det var førte gang jeg var så uheldig at modtage (næsten) samlet regning fra DSF, og efter som jeg som beskrevet ovenfor var MEGET tæt på betalingsfristen for en af de andre foreninger - valgte jeg denne løsning..
Desuden ligger medlemsadministrationen da inde på DSF hjemmesiden, de udsender regningerne, og udsteder medlemskortene - så helt ærligt virker det da som en ret naturlig ting.. Men du mener vel ikke at det er naturligt at henvende sig dér hvor regningen kommer fra??
Desuden var der ganske enkelt ikke tid til at bede om en ny regning, så var jeg gået over sidste betalingsfrist.
Men du henvender dig måske til bageren når bilen går i stykker?;-)

Johan G : Jamen jeg oddser såmænd også nærmest som en tvangshandling på AGF, selvom jeg hver søndag er fysisk omringet af naboer der har sådan nogle underlige hvide flag med en løve på.....

Steen L ;

Set i bakspejlet burde jeg måske have henvendt mig til dig efter henvendelsen til DSF, men jeg troede egentlig der var en form for videndeling og kommunikation fra DSF til lokalforeningerne.. Herudover, som nævnt, var der kort tid til en betalingsfrist, og mit eget fokus røg nok hen på hvor søren min søns medlemsskab var forsvundet hen.

Ja, ja... Der dukker nok medlemskort op en dag, ligesom der ikke KAN være tvivl om at AGF bliver mestre..... En dag :-)...


Nu har jeg min første regning tilgode fra DSF i de 30 år jeg har været medlem af en forening under DSF.
Du får da altid kun en opkrævning fra den forening du nu engang har meldt dig ind i, eller er det mig som fuldstændig har misforstået noget??
Så ret mig venligst
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 20:23
Henrik C ;
kun få foreninger kradser selv pengene ind nu,, og det er de ret tilfredse med.

Selve teknikken, metoden og meningen med DSFs styring af medlemsadministrationen - dét håber jeg at en formand eller i særdeleshed en kasserer har lyst til at gengive.
Hvis der så endda skulle kunne findes bare én eneste som ikke har oplevet ret store, og fortsatte problemer, så begynder jeg med poker som fuldtidsjob - og satser enhver gevinst på AGF som Champions League mestre i 2011
;-)
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 21:32

Johan G : Jamen jeg oddser såmænd også nærmest som en tvangshandling på AGF, selvom jeg hver søndag er fysisk omringet af naboer der har sådan nogle underlige hvide flag med en løve på.....


Det må desværre erkendes, at die små marginalen var med dine naboer i søndags. Ret meget faktisk...:-(

Johan (der i morges modtog de rigtige fiskekort, men til gengæld endnu ikke har fået overskydende kontingent retur for sidste år)


Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 23:55
Hej Simon

Uden at være direkte fysisk involveret i ´´kampen´´ med at få edb-teknologien til at fungere i DSF, vil jeg her prøve at skitsere, hvorledes jeg opfatter det, du er løbet ind i i dette konkrete tilfælde:

Lige nøjagtigt dette her, er så vidt jeg kan se netop ikke en af de programfejl, som der ellers har været en del af i regnskabs- og medlemssystemet.

Det handler i stedet om, at din meget forståelige og menneskelige logik kolliderer med it-systemets automatik og databehandlingslogik. Og beklageligvis bøjer it-systemet ikke nakken og siger ´´javel, så gør jeg, som du tror!´´

Hvis nu du havde meddelt til den forening, du ikke længere ville være medlem af, inden foreningen indberettede til DSF, hvilke medlemmer der skulle opkræves i 2010, så havde du undgået et problem - og især havde du undgået, at din ´´hovsa´´-løsning medvirkede til at forværre problemerne med at få afregningen til at fungere korrekt.

For når du retter i en registreret ´´faktura´´ i stedet for at afvente en ny med det nye beløb er det altså netop en af de ting, der gør tingene besværlige for sekretariatet, og dermed er med til at skabe problemer i stedet for at løse dem.

Den ´´faktura´´, der er registreret på dit medlemsnummer, indeholder de medlemsskaber, du er registreret for på udstedelsestidspunktet. Hvis et eller flere af disse medlemsskaber slettes, skal hele fakturaen slettes, og en ny udstedes med de korrekte medlemsskaber. Det kan virke besværligt, men det er altså virkeligheden, og ville være det i et hvilket som helst it-baseret regnskabssystem.

Problemet er nu, at du har indbetalt på det oprindelige ´´fakturanummer´´ - og dette går direkte i regnskabssystemet fra PBS. Og vupti - nu kan fakturaen ikke slettes. Altså er du registreret for en delvis betaling af medlemsskaberne for den pågældende faktura, og står faktisk i regnskabssystemet som skyldner af det ´´manglende´´ beløb! Som du jo selvfølgelig ikke skal betale. Men systemet udsteder altså tilsyneladende de medlemskort, der hører til den pågældende faktura (og nej, det er ikke realistisk at pigerne på sekretariatet bladrer alle medlemskortene igennem for at se, om de kan finde nogen, der ikke skulle være der!)

Det ovenfor skitserede problem med betaling af et mindre beløb end det fakturerede er såmænd ikke noget, der specifikt er knyttet til DSF's regnskabssystem.

I min egen forening har vi tidligere, da vi selv krævede op, haft nøjagtigt det samme problem i vores lille regnskabssystem, når folk selv nedjusterede en udstedt ´´familiekontingent-faktura´´ til et seniorkontingent. Det er blot lidt nemmere at håndtere for os, fordi vi har et overskueligt medlemstal, hvor jeg stort set kan huske navnene på samtlige medlemmer samt deres type medlemskab, og hvor alle transaktioner i systemet sker ved manuel indtastning og ikke ved automatisk indlæsning.

Til slut vil jeg sige, at jeg kender altså ingen foreninger, der med de nuværende problemer med medlemssystemet og sen udsendelse af opkrævninger skærer hårdt igennem og udelukker alle, der ikke har betalt den 1. februar. Alene det, at foreningerne jo slet ikke har fået opdaterede lister (det plejer vi altså først at få et stykke hen i marts/april) er jo sådan set nok til, at en for sen indbetaling kommer med alligevel. Dette gælder også den meget besindige og tålmodige kasserer i min naboforening, som jeg kunne mistænke for at være den forening du har været optaget af at betale til tiden?


Knæk & Bræk

Vi ses - om ikke ved Lilleåen så et andet sted...:!

Steen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 07:58
Hej Steen L ;

Ja, jeg er ikke i tvivl om at den tekniske forklaring er som du forklarer. Dog var jeg personligt sikker på at en henvendelse via mail med beskrivelse af problemet havde løst det.
Mennesker er vel i stand til at korrigere systemet, ihvertfald når det engang virker rigtigt:-)

Tak for den tekniske forklaring.
Det forklarer bare ikke alle de andre massive problemer det nye edb system har skabt for virkelig mange både lokalforeninger og enkelt medlemmer.

Forøvrigt forventer jeg da at vende tilbage til Hadsten senere, jeg er bare blevet ramt af vedvarende drømme om at fange en dansk laks... Hvor svært kan det være;-);-)
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 09:34
Hej Simon

Jeg synes du skal tage dig rigtig god tid til at læse Steen L forklaring, gerne flere gange. Den beskriver præcist hvordan tingene foregår ude i den virkelige verden. Livet ville blive mindre besværligt for dig hvis du indså dette og ikke til stadighed førsøgte at rette verdenen ind efter det Agerholmske univers. ;-)

Lige til sidst, så har jeg jo et par gange tidligere forklaret dig, at man ikke blev smidt ud af LSF på grund af for sen indbetaling, samt at man sagtens kan fiske, blot man medbringer en eller anden form for kvittering.

Så bare klø på, så er jeg sikker på at der er en 4,9 kg's dansk laks der venter på dig ;-)

Peter
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 10:54
simon agerholm skrev: Ole R ;

Et andet af kortene giver adgang til præcis den fiskeplads hvor jeg har tænkt mig at forsøge efter den +5 du har bidt så meget mærke i:-)



Nu har jeg jo som sådan ikke bidt specielt mærke i den 5+, nok mere dine som altid svulstige armbevægelser og bastante udmeldinger om hvor let det hele er i disse år, og på den baggrund agter jeg at holde dig fast på dit løfte om ´´bare´´ at gå ud og fange en 5+ langs vore kyster.

Jeg er bekendt med, at du vil forsøge at gå efter den nemme løsning i form af en slatten nedgænger med nedfalden livmoder som vil hugge på hvad som helst, og netop derfor opfordrer jeg dig til at skynde dig lidt inden fisken bliver mere selektiv;-)

Fat mod - det skal nok gå, og lur mig om ikke du får dine medlemskort før du får fisken:-)

/Ole;-)
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 11:09
Hej Simon

Først vil jeg lige understrege, at jeg ikke klandrer dig for, hvordan du har reageret i situationen - det er du nemlig ikke alene om (hvilket jo ikke mindsker problemet). Det var ikke hensigtsmæssigt, men trods alt forståeligt.

Ja, selvfølgelig kan mennesker korrigere i systemet. Men hvis man skal leve op til lovgivningen omkring bogføring og regnskab (og det skal DSF) er der en meget vigtig ting at holde sig for øje: En bogført post må ikke slettes! Den skal rettes ved at udføre en tilsvarende modsat postering og derefter den rigtige postering.

Så der er simpelt hen lovmæssige begrænsninger for, hvad og hvordan mennesker må korrigere i et regnskabssystem. Om det bliver karakteriseret som svig, bedrageri, underslæb eller noget helt andet er jeg ikke kyndig i, men det er principielt ulovligt - og strafbart (i hvert fald hvis det bliver opdaget).

Nu hører netop dette måske til i afdelingen for bagateller i denne sammenhæng, men det er altså årsagen til at man ikke i nogen regnskabssystemer kan slette bogførte poster.

Jeg er helt sikker på, at når jeg en dag får en medlemsliste for HLF fra sekretariatet, så er det noteret, at du ikke er medlem længere. Og der er helt sikkert også lavet en kreditering af det ´´skyldige´´ beløb i DSF's regnskabssystem. Så rent regnskabsmæssigt skal der nok blive styr på det. Men på den postering, der indeholder din betaling, er der stadig registreret en sammenhæng til et medlemsskab i en ´´forkert´´ forening. Fordi denne postering ikke kan slettes.

Ud over det undervurderer mange i mine øjne hvor arbejdskrævende disse rettelser er - især når der er mange af dem. Og sekretariatet har altså ikke uanede medarbejderressourcer.

Herudover toldes der også en del på disse medarbejderressourcer til at svare opkald og e-mails fra utålmodige og ind imellem også stærkt utilfredse medlemmer og kasserere. Den tid går fra den tid, der er til at rette fejl - omvendt kan fejlene jo ikke rettes, hvis de ikke bliver meldt ind.

Jeg har derudover en anden oplevelse af, hvor massive problemerne er for foreningerne. Da jeg i december gennemgik listerne for HLF fra sidste år fandt jeg så vidt jeg husker 5 fejlregistrerede medlemmer ud af godt og vel 300. Hertil kommer at endnu 5-6 stykker havde behov for rettelser i forbindelse med opkrævningerne i begyndelsen af 2009.

I 2010 sæsonen har jeg indtil videre haft henvendelser fra 3 medlemmer, der har fået indbetalingskort med fejl. Derimod har der været en del, der har efterlyst det forsinkede indbetalingskort og ditto medlemskort. Men tingene har været korrekte, når først de nåede frem (i øvrigt har en del af efterlysningerne af indbetalingskort handlet om, at medlemmet havde overset, at han havde tilmeldt kontingentet til automatisk PBS-betaling, så opkrævningen i stedet fremgik af PBS-opgørelsen)

En helt anden ting er, at jeg som forbundsbestyrelsesmedlem har været lidt rystet over, hvor ubehøvlede og grove både menige medlemmer og foreningskasserere kan være overfor pigerne på sekretariatet. Jeg er normalt i en branche, hvor kolleger stort set daglig bliver truet og i enkelte tilfælde også stukket ned. Her kan jeg godt forstå, at der ind imellem kommer voldsomme reaktioner, fordi man berører folks økonomiske livsgrundlag.

Men at lignende reaktioner skulle forekomme i en sag om få hundrede kroner, der er gået galt i en DSF-opkrævning eller for en forsinket medlemsliste havde jeg ærligt talt ikke forestillet mig. Der er dog mig bekendt endnu ikke nogen på sekretariatet, der er blevet fysisk forulempet ;-)

Knæk & Bræk

Steen
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 12:10
Peter Mathiasen skriver´´jeg har flere gange skrevet,-at man ikke bliver smidt ud af LSF ved for sent indbetaling af kontingent.
Hvordan er det nu lige du ved det Peter,-hvis du har indbetalt din opkrævning FØR torsdag den 25. feb. kl. 14.52 da jeg f.eks modtog mail med en ændrig af de gældende forhold som siger:´´ellers er du automatisk udmeldt af foreningen.
Jeg skal lige bemærke,at for mit vedkommende var der en fejl på 295,- kr. på opkrævningen fra DSF,-jeg har forsøgt at få pengene tilbage både pr. tlf og mail,-jeg har forklaret problemet på DSFs hjemmeside,-og ja DSF har ikke reageret på nogen af delene.
Så hvis du har en opskrift på hvordan man får DSF til at rette fejlene vil det glæde mig meget Peter,-også gerne hvordan man får dobbeltkontingentet korrekt tilbagebetalt.
Nu ikke den der med PBS,-det forhindrer IKKE DSF fejl.

Simon Agerholm har helt ret i sin kritik af medlemsadministationen i DSF,-tingenes tilstand skal IKKE ties væk,-det løser ikke problemerne.
Kære Peter,-hvormange tror du der dropper sit dobbeltmedlemsskab næste år på grund af roderiet omkring dobbeltkontingenet ????
Det er helt nødvendigt at DSFs kongres tager alvorligt fat på disse problemer som i den grad fjerner fokus fra forbundets øvrige arbejde.

MVH
VM
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 12:26
Peter M ;

Selvfølgelig læser jeg da Steens indlæg ganske grundigt, og da jeg i årevis har siddet og arbejdet i Navision som mit hovedarbejdsredskab, kender jeg systemet.
Navison er ikke bedre end de informationer med placerer i systemet, og der skal være omfattende databaser tilknyttet.

Jeg sad eksempelvis med over 100 unikke bageopskrifter, med tilknyttet recept og råvareaftræk, kombineret med at alle recepter kunne indgå i samlede blandinger - og dertil knyttet total aftræk, og output beregning.
Vi lå med en omsætning på omkring 60 mill. og kunne let håndtere både drift og korrigerende handlinger.

Såfremt vi afveg fra standard, korrigerede vi i Navision, præcis som hvis jeg mailer en afvigelse til DSF.

Det er ikke raketvidenskab.

Steen L ;
Jeg er overhovedet ikke i tvivlom at der arbejdes benhårdt i medlemsadministrationen - og at det har været en meget utaknemmelig opgave med det ´´nye´´ system.

Jeg er dog personligt klar over, at mindst én lokalformand har meddelt at han trækker sig såfremt kontingentopkrævningen overgår til DSF.
Desuden har jeg set nogle meget klare refferater fra nogle generalforsamlinger, hvor de sidste års medlemsadministration ikke blot kritiseres, men også er meget tæt på at få alvorlige konsekvenser.

Fakta er ihvertfald at jeg har modtaget medlemskort til Hadsten, uden at have betalt.

Set fra den positive vinkel, har jeg så idag modtaget et enkelt kort til Korsør:-)

Ole R ;
Jeg beskriver altså kun hvad jeg selv har oplevet, og du må gerne holde mig op på den +5 fra Kysten... Nedgænger/opgænger... Ihvertfald vil jeg hygge mig mens jeg forsøger:-)
Du hved jo lige så godt som jeg, at der skal MANGE timer til - jo mindre man blot satser på held.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres