Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksotisk havfiskeri på Zanzibar !!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Eksotisk havfiskeri på Zanzibar !!!
    Sendt: 01 Mar 2010 kl. 08:45
Hejsa !!

For dem som vil prøve noget helt andet er fiskeri på Zanzibar en fantastisk oplevelse.

Med mulighed for at kombinere en fantask ferie med familie eller venner med fiskeri i verdensklasse..Så er Zanzibar stedet.

Alle muligheder er åbne lige fra flue fiskeri til fiskeri med let eller svært grej til den ultimative BIG GAME tur.

Fiskeri fortages hovedsaglig fra båd og der er masser af rev som bare ligger og venter.

Listen over de fisk som bliver fanget her er lang..Tuna,kingfish,Giant Travelly,Barracuda,Groupers,Sailfish,Marlin...Og mange andre !!!

For uden fiskeri er der selvfølgelig masser af andre ting at foretage sig på denne spændende Ø...Dykning er i verdensklasse og snorkeling er også et hit....

Jeg har boet og arbejdet her på Zanzibar siden 2002 og driver nu et helt nyt vandsports center på den norligste spids af zanzibar.

For alle dem som måske har lyst at prøve noget helt andet,vil jeg selvfølgelig besvare alle spørgsmål angående en tur tl Zanzibar.

Chris præstegaard
Til top
Søren Kvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kvist Avatar

Tilmeldt:: 06 Dec 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kvist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 09:18
Hej Chris

Har du en hjemmeside man kan se eller en email man kan fange dig på?

//Søren
Til top
søren andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sk andersen

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sk andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 13:12
Personligt foretrækker jeg andamanerne, billiger og bedrer
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 13:37
Hej Søren !!

Du kan kigge lidt på vores hjemmeside

- se linket HER

Vi har haft lidt problemer med den..men jeg håber den er okay nu....Der kan du også finde vores e-mail add.

Hyg dig
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 13:41
Hej Søren !

Desværre har jeg aldrig været der...men det er jo også et helt andet sted på kloden så jeg ved ikke om de 2 steder kan samenlignes!!!!
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 13:58
Må jeg spørge hvorfor I ikke bare køber jeg reklameplads på feks en side som denne her frem for et indlæg i foraet?
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:19

Hej Tom !!

Det gør vi skam også..jeg venter bare på at få den sat i !!

Nu drejer alting sig jo heller ikke om reklame....zanzibar er sgu et fedt sted...´´om man fisker eller ej ´´....og det er vel okay at fortælle om til dem som skulle have lyst....Det tjener jeg sgu ikke noget på !!!
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:57
Jeg har da også ting jeg kunne sælge ved at kaste et forum indlæg op, hvis du så forstår min pointe......
Om det er her eller andre steder så hører reklame til på reklame pladser og forum indlæg for arrangementer (eller noget andet) til på sin dertil indrettede plads.
Spørg for eksempel til en mand ved navn Svend Erik Vardrup og de metoder han anvendte herinde på et tidspunkt........
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 15:45
søren andersen skrev: Personligt foretrækker jeg andamanerne, billiger og bedrer


Hej Søren

Jeg kunne godt tænke mig at høre om fluefiskeriet på Andamanerne. Kunne du smide din mail til mig på michael(a)kystfluefiskeren.dk?

/Michael
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 16:58
kunne godt tænke mig at fighte hvalhajen der er på hjemmesiden;-) hehe
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 18:34
Hej Johan

ehhh..det er jeg nu ikke sikker på er en god ide !!!..jeg kan godt følge dig,men deres størresle taget i betragtning....er det lidt som David og Goliat..................

Chris
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 19:24
Hej Tom !!

Hmmm..nej jeg tror stadig ikke at du helt forstod hvad jeg skrev..men skidt nu med det,du behøver jo slet ikke at at se dig sur på mit indlæg her på siden...der er jo ´´masser af indlæg her hvor der ´´bestemt ingen´´..interesse ligger bag !!!..som du kan se i ro og mag !!
Chris
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 19:52
Vil du så forklare mig hvad den grundlæggende forskel på dit reklame indslag og Svend´s er siden jeg efter din mening ikke må være træt af at se på dit???
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 19:59
Tom fald nu ned.. Lad da manden fortælle at det er fantastisk på zanzibar og der er godt fiskeri! kan helt seriøst simpelhent ikke se hvad der skulle være galt i det, ved at han informere os om, et i hvertfald for mig, et ukendt sted!! Meget mere spændne tråd hvor man kan få noget information om noget andet fiskevand, i stedet for alle de andre ´´in my opinion´´ ligegyldige tråde der efterhånden befinder sig her inde..
Er du utilfreds, så lad da vær med at læse med i tråden, svære er det da ikke!! :-) :-)
(og nu skal den her tråd, forhåbentlig ikke, rode sig ind i en ny kæmpe diskutions tråd om ligegyldige ting, som man vel godt kan sige er set før)
Lige kort til topic:
Dejligt at få noget nyt information om andet fiskevand, og lyder da som et fanastisk sted det Zanzibar :-)
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 20:05
Har du checket under den boks du har skrevet indlægget i, Jens?????

Pkt 3 for at være HELT præcist. Jeg gider ikke se på reklame i forummet!!!!! Hvorfor er det helt okay at være en good guy og liiiiiiiige fortælle om den her biks man tilfældigvis har interesser i på foraet når pkt. 3 er så klokkeklar?????
Til top
Peder Svendsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Svendsen

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 20:21
Slap dog af Tom:-(

Peder
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 20:24
:-) Altså ....

Bak da lige baglæns, ser det som et ganske fint indlæg, ikke som reklame.

Men sjovt nok gør sidens ´´politifolk´´ og deres mange negative indlæg tråden populær og gir en masse hits ;-) og ekstra reklameværdi.

Zanzibar var i øvrigt engang Dansk
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 20:37
Jamen så er reglerne jo noget gennemført pjat der bare står her for sjov!!!!
Jeg bakker derimod helt ud af tråden og opfordrer admin til at revurdere sine regler da de tydeligvis ikke bliver overholdt eller omgåes lemfældigt.
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 21:52
nu var det med hvalhajen nu for sjov... ved at hajer ikke sån lige er til at udtrætte, men kunne være sjovt at sige man havde fanget verdens største fisk:-)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 22:06
hej chris
det er en meget smuk og inspirerende hjemmeside du har der,
har du nogen erfaring med spinnefiskeri, på omkring rev, altså ikke biggame og ikke fluefiskeri, men noget med at smide rundt med hel- og halvstore wobblere?

mvh hcg

Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 23:13
ole menander skrev: :-) Zanzibar var i øvrigt engang Dansk

Zanzibar har aldrig været dansk. Mon ikke du tænker på den gamle danske koloni Trankebar, som ligger i det sydlige Indien? ;-)

Jeg er iøvrigt på vej til Dar es Salaam med håb om at få fisket lidt ud for kysten - lidt syd for Zanzibar. Hvis det skulle være muligt, satser jeg seriøst på at fiske i farvandet omkring Latham Island, som ligger ca. 45 sømil stik øst for Dar.
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 05:37
Hej Hans !

Tak for det...Var også et stort arbejde at få den lavet..er så heldig at have en kammerat som tog sig tid til at lave den...

Faktisk er det den type fiskeri som du nævner det vi gør mest i...Det er sjovt..Meget billigere end Big Game...og det giver gode resultater...Mindre rovfisk fra 5-20kg som jager omkring revene kan bestemt give en sved på panden på let kastegrej !!!!
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 05:43

Hej Tom

Jeg kender desværre ikke Svend...Eller hvad det er som han har gjordt du har set dig så sur på !!!
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 05:48
Hej Jens !!

Mange tak for det....Jeg er også lidt overrasket..Men det har jo været en lang mørk vinter i DK !!!....Måske han skulle tage til Zanzibar og lade solen varme ham lidt op !!!

Chris
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 05:53

Hej Ole !!

Håber det går godt...

Jeg er bange for at du ikke har helt ret angående ar Zanzibar en gang var Dansk....Men skidt..Hvem ved måske vi skulle arbejde på det !!!!!!
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 05:59

Hej Johan !!

Jeg ved godt at det var en joke.....Men når man ser hvad nogle af de lokale fanger hernde i deres små både med net får man sgu lidt respekt....Marlin.sejlfisk og rokker som knap kan værer i deres både....Der er mig stadig lidt en gåde hvordan de overhovedt får en 3-4 Marlin op i sådan en båd midt om natten....
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 06:03
Hej Dan

Ha en god tur herned og held og lykke med fiskeriet dernede...Det skal nok blive rigtig godt.

Får du mulighed er Mafia Island et fantastisk sted også og fiskeriet dernede er super !!!!

Chris
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2010 kl. 01:35
Hej Chris,

Jeg er nu nået til Dar og sidder hos nogle venner et par stenkast fra Slipway.

Hvis alt går vel, bliver der fisketur fra Yacht Klubben både lørdag og søndag. Men Mafia når jeg ikke til i denne omgang.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2010 kl. 07:45
Hej Chris

Er I medlem af rejsegarantifonden og er jeres kunder derfor dækket ind under pakkerejseloven. Dvs. at man er beskyttet mod konkurser, overbookning, forsinkelser mm.?

Det er noget folk bør være opmærksom på med alle de forskellige tilbud der florerer på nettet.

VH

Jesper
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2010 kl. 16:53
Hej Jesper !

Nej det er vi ikke....Men først vil jeg lige korrigere dig..Vi arrengere ikke flyrejser herned..det må folk selv ordne..Jeg kan hjælpe med tips og gode priser men selve flybilleten må folk selv købe.

Vi kan booke hoteller hvis folk gerne vil have det,men det er også noget som man selv kan gøre.

Nu er dette her jo ´´Afrika´´ og tingene fungere ikke som mange andre steder...Men det kan man jo selv tegne en forsikring mod...´´hvis man stoler på dem´´.

Hvis man vil rejse i Afrika må man værer forberedt på at..Mange ting er anderledes og et ord som...Forsinkelser eller konkurs eller overbooking er altså en del af livet hernede...Men så finder man en løsning på det.

Hvis man vil have garentier og forsikringer på alt skal man måske rejse et andet sted hend.

Mange hilsner

Chris
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2010 kl. 21:48
Har I pt nok generator-kapacitet på nordspidsen? Eller glæder I jer bare til, at kablet til hovedlandet bliver repareret - eller problemet bliver løst på anden måde.....

Kawia ufike! ;-)

Dan
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2010 kl. 06:11

Hej Dan..
Se der ramte du jo et ømt punkt...Nu er det jo snart 3 måneder siden at stømmen forsvandt her på zanzibar...Af gud ved hvilken grund....Der har været så mange rygter om grunden og hvad der ligger bag.....

Vi er helt holdt op med at fundere over hvorfor..og hvornår stømmen kommer tilbage..og ja der er godt gang i generatorene over hele Øen...Life goes on.....Men det er sgu ikke så ´´sjovt´´ længere !!!!!

Chris
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2010 kl. 07:08
Ok. Det var nu ikke for at bore i såret, at jeg begyndte at tale om strøm. Beklager hvis det blev opfattet sådan. Men skal der ikke snart være nyt valg? Måske kan en ny regering rydde lidt op i sladderen omkring kablet - eller måske ligefrem tænde for strømmen igen......

Jeg har tilbragt 7 år i Tanga fra 1991 og frem. Så jeg har fået min andel af perioder uden strøm. Som bekendt vænner man til støjen af generatoren.....

Jeg ser frem til at besøge dig i en ikke for fjern fremtid og få fisket lidt.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2010 kl. 07:09
Dobbelt post!
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2010 kl. 19:47
Hej Dan

Bare rolig....som du må vide efter at have boet i Tanga i 7 år..Så skal man have en hvis portion humor hernede.....Så det med strømmen..det overlever vi sgu nok.

Og jov ..der skal værer valg senere på året..Men forhåbentlig bliver vores ´´lille´´ problem løst inden da !!!

Hvad lavede du i Tanga i 7 år ?...er du der nu ?

Og Karibu Zanzibar for lidt fiskeri....

Chris
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2010 kl. 21:52
Ahsante sana, rafiki - alafu sasa nimmesahau kuzungumza Kiswahili.....

Nej - jeg er ikke længere i Tanga. Familien ville ikke længere, så det blev en enkeltbillet til Kbh.

Jeg ved ikke, om du har besøgt Tanga, men jeg arbejdede på en feltstation på Bombo Hospital, hvor jeg koordinerede forskning i behandling af parasitiske infektioner. Ligenu sidder jeg og bakser med noget malaria-data fra kysten. Hvis jeg ikke tager fejl, er der efterhånden også langt mellem malariatilfældene på Zanzibar eller hur?. Det store spørgsmål er nu hvorfor. Måske skal Anopheles-myggene placeres på den hastigtvoksende liste over udryddelsestruede dyr - ihvertfald i kystzonen på TZ og Pemba/Zanzibar.

Mit gæt er, at problemet med hovedkablet ikke løser sig definitivt før i ugen op til valget. Men forhåbentlig tager jeg fejl ;-)

Lad os holde kontakten. Jeg var egentlig inviteret til et møde på Zanzibar i begyndelsen af denne uge, men ville hellere lægge et par arbejdsdage mere i Dar. Nu fortryder jeg det -efter at have set din website! (y)

Tutaonana badai!
Dan
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:19
Hej Dan !

Ja det var sgu ærgeligt..men måske en anden god gang du er hernede...

Angående malari...jeg ved ikke om det er stigene eller faldene..Men jeg syntes nu stadig at der er en..Især lokale som hyppigt får malaria.....Selv har jeg haft malari 2 gange hernede...´´I løbet af knap et år´´...Og de fleste af dem som arbejder med og kender her..har også haft det...

Første gang jeg havde malari..var slet ikke sjovt..troede bestemt..at det var det...Men jeg kom mig...Sidste gang var det meget mildere....Jeg gætter på at det kommer and på hvor fremskreden malariaen er inden man begynder behandlingen som bestemmer hvor slemt det er...Men det ved du nok meget mere om end mig.

Ha en god tur herned

Chris
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 15:08
Hej Chris,

En meget kort beretning fra Dar. Lørdag 6. marts med fiskeri langs kysten uden for Dar var en nuldag. Søndag 7. marts gav en del fisk lidt syd for Latham Island, herunder Red snapper (op til 10 kg), Barracuda, Giant trevally (op til 8 kg), Bigeye trevally og en enkel Dogtooth tuna (21 kg). Vi fangede også en enkelt makrel/tun-agtig fisk på 3-4 kg, som jeg ikke kender. Kaptajnen kaldte den for en ´´silver gill´´ eller noget i den retning. Det var en del kontakt med Dogtooth, og personligt har jeg vel mistet 3-4 stykker under speed jigging uden at få en enkelt op. Jeg må indrømme, at jeg er solgt til speed jigging efter Dogtooth - utroligt spændende fiskeri! Evt. kan jeg give en mere detaljeret beskrivelse af turen i en anden tråd.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Chris Præstegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chris Præstegaard

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Geografisk: Jeg bor og lever på Zanzibar hvor jeg driver et helt nyt vandsports center som vi åbnede i November 2009. Vi har fiskeri-dykning-sejlads med Dhows og snorkeling ture. Vi arrengere også pakketure og hoteller her på Zanzibar
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chris Præstegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 05:45
Hej Dan !!

Det lyder da som du havde en rigtig god dag ved Latham Island..Det var sgu da nogle pæne fisk i fik der...

Lyder spændende med det der speed jigging..Det må du da gerne fortælle lidt mere om !

Var selv ude at fiske den anden dag nord for Zanzibar...Gav desværre ikke noget til grillen men det var rent uheld....Havde en rigtig pæn Baracudda ved båden og flere rigtig gode hug....Mistede en ´´stor´´ fisk ved deep jigging...Brækkede krogen og efterlod min jigg i sølle tilstand....Next time !!!!

Hyg dig !

Chris
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum