Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til DAIWA hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til DAIWA hjul
    Sendt: 01 Mar 2010 kl. 20:57
Hej. Jeg har ´´arvet´´ et ubrugt ca. 25 år gammelt

DAIWA Whisker Tournament series SS26 fastspolehjul.

Er der nogen i dette forum, der kender hjulet, og hvilket fiskeri, det er velegnet til. Det virker ret rubust, og måske lidt i overkanten til spinnefiskeri i å og på kysten.

Jeg kan se, at hjulets pris var 1.599,- kr den gang - en ret høj pris.

Hvordan er hjulets holdbarhed? Er det en klassiker jeg ikke kender.

Ejner
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 21:52
hej ejner
jeg tror du skal kigge lidt grundigere på hjulet, det hedder sandsynligvis 2600 !!
prøv at gå ind på ebay - der er masser af whisker tournament hjulene, der nok startet ca for 25 år siden - og de produceres stadig.
fordi de er gode og fordi de er holdbare.
den gyldne spole var nok et af de første bud på en ´´longcastmodel´´.
2600 er vist nok den størte i serien.

jeg tror det er et fint hjul, tillykke med det

mvh hcg
Til top
søren andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sk andersen

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sk andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 21:56
Jeg har et udslidt ss som jeg har været 20år om at slide op, så kvaliteten er bare iorden, men efter dagens standard er det ikke verdens bedste hjul, mit havde problem med fletlunde grundet spole rysten sim man ikke mærker med mono men med en god fletline er det bare ireterende.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 22:47
Hej Hans og Søren
Tak for jeres input.
Hans du har ret - der står 2600.
Jeg må jo prøve, om jeg kan få hjulet til at fungere sammen med fletline. Det lader jo til, at det er kram, når det tager op til 20 år at slide det op.
Det er jo lang tid, hvis man sammenligner det med de hjul, der har været diskuteret hen over week-enden.
Ejner
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 09:21
er det denne ?- se linket HER
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 09:34
Hej Jens
Ja det er den på billedet.
Det må jo siges at være en ældre model. Jeg ved, at forretningen hvor hjulet stammer fra lukkede for 22 år siden.
Det må jo være kram siden den stadig laves.
Jeg vil prøve, om jeg kan få det til at fungere med fletline. Hvis ikke, må det blive et nyt hjul til samlingen.

Det er lidt tankevækkende, at et hjul stadig laves efter 22 år.
Mange af de dyre hjul vi køber i dag har svært ved at overleve et par år med kystfiskeri. Teknikken bliver bedre, men holdbarheden forringes åbenbart i samme forhold.

Man kan få den tanke, at hjulene med vilje laves med begrænset holdbarhed. Et hjul som Daiwa hjulet giver jo ikke nogen stor omsætning. Det er jo nærmest et engangskøb.

Ejner
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 09:49
Hej Ejner
Hjulet var en nyhed i 1987 og kostede den gang 1599,-
Har selv en 1300 og 1600 og de virker upåklagelig.
Alle hjulene i den serie er udstyret med 3 kuglelejer.

Børge
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 16:12
søren andersen skrev: Jeg har et udslidt ss som jeg har været 20år om at slide op, så kvaliteten er bare iorden, men efter dagens standard er det ikke verdens bedste hjul, mit havde problem med fletlunde grundet spole rysten sim man ikke mærker med mono men med en god fletline er det bare ireterende.
måske kan det ´´sættes i ´´stand´´ det lyder jo som et super hjul...! mvh. ps. har kun.amb....
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 16:14
søren andersen skrev: Jeg har et udslidt ss som jeg har været 20år om at slide op, så kvaliteten er bare iorden, men efter dagens standard er det ikke verdens bedste hjul, mit havde problem med fletlunde grundet spole rysten sim man ikke mærker med mono men med en god fletline er det bare ireterende.
måske kan det ´´sættes i ´´stand´´ det lyder jo som et super hjul...! mvh. ps. har kun.amb....
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 17:13
jeg er nødt til at reagere på den standardfrase med at et hjule der holder godt ikke giver stor omsætning

gad vide hvorfor daiwa stadige laver tournament whisker serien, efter 20-25 år - mon det er fordi det ikke sælger?

mig bekendt er det kun stellaejere der reagerer på deres hjuls hyppige værkstedsbesøg, ved at købe et ekstra stella !

(det må være ligesom at eje en jaguar (bil))

mvh hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres