Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knækker Loops stænger?

 Besvar Besvar
Forfatter
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Knækker Loops stænger?
    Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:12
Det nævnes ofte - og igen og igen - af garvede fluefiskere. Er det sandt eller en gammel skrøne?
Til top
steffen munkvad Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sm

Tilmeldt:: 08 Nov 2005
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:23
Min erfaring med Loop LTS X3 9½ fod #6 og Loop Yellow line 9,3 fod #7: Ingen problemer.

Mvh

Steffen

Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:25
Det var dog en meget generaliserende måde at spørge på! Har ingen loop stænger, men har selv knækket et par scierra stænger, fordi stangen gled fra hinanden midt i kastet. Har nu lært at bruge ferrule voks og har ikke knækket en stang siden :-)
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:26
Ulrik Dyrbye skrev: Det nævnes ofte - og igen og igen - af garvede fluefiskere. Er det sandt eller en gammel skrøne?...


Jeg tror på ingen måde at Loop's stænger skulle knække lettere end andre lige så kendte stænger på market, jeg synes nu heller ikke rigtig at have set noget om dette emne her på sitet i nyere tid, men det kan da være jeg tager fejl?
personligt har jeg og mine fiskevenner aldrig haft problemer med dette.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:32
Hej Ulrik


Yup, de knækker, akkurat ligesom alle andre stænger, og for det meste fordi man er et fjols ;-)

Mvh
Lasse
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
maehlisen

Tilmeldt:: 03 Dec 2008
Geografisk: ebeltoft og omegn
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maehlisen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:33
tror mere det er dem der har loop stængerne i hånden der knækker dem!!! har flere og har faktisk aldrig knækket en. men sage, scierra har jeg klemt flere af i bil døren!
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:38
Har knækket min andel af stænger, alle af forskellige fabrikanter og et fælles træk for alle de brækkede stænger er: jeg var et fjols...

Typisk når samlingerne glider fra hinanden, og dermed brækker ved næste kast.... så husk altid at give dine samlinger voks...

K&B

Jacob ;-)
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 20:59
Ingen af mine er knækket efter hårdt brug :)
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:10
hej jacob

har aldrig hørt den med voks

bruger i noget speciel voks


mvh henrik
Til top
Claus Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
C.G.M.

Tilmeldt:: 30 Dec 2005
Geografisk: Sydøstfyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C.G.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:12
har 3 blueline, de er efter 4 år stadig i samme antal dele som da de blev købt. Dog er der skiftet skydeøjer på de 2 der bliver brugt på kysten pga rust, ellers ok kæp
K/B
Claus
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:14
Bruger en stor hvid klump voks:-) Varmer voksen over et lys og smør de dele som går ind i ferullen! Du skal ikke bruge sterin da den ikke er 'sej' nok når den tørre op.
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:15
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:18
Henrik Larsen skrev: hej jacob

har aldrig hørt den med voks

bruger i noget speciel voks


mvh henrik


Hej henrik,

Et godt råd, voks altid nye stænger i ferrule voks, mange af de lidt dyre stang fabrikanter vokser stængerne fra fabrikken.. bl.a. Orvis..

K&B

Jacob
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:52
Et godt stearinlys fungerer super og har virket for mig i en del år nu uden problemer i koldt eller varmt vejr. Vask stangen engang imellem og gnid let med en stump stearin på hanferulen inden samling af delene. Der skal ikke ret meget på og ikke sidde klumper osv.
Til top
Per K. Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PerKR

Tilmeldt:: 11 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PerKR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 21:52
Hej Henrik . Jeg bruger en skivoks den er ganske udmærket , har fisket med looåp næsten siden de kom til DK.harbåde en og to hånds.Men har knækket to R.T. men aldrig ved ferulerne. M.V.H. P.K.R.
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 22:16

Hej
For nogle år siden var der forholdsvis mange stænger
fra en af deres color serier som knækkede.Jeg husker ikke
hvilken,men Korsholm omtalte den i deres katalog under
overskriften-du kan kende den på knækket-,men gjorde
samtidig opmærksom på,at fejlen var rettet i den nye serie.
Det at en producent får smidt nogle stænger på markedet
behæftet med fabrikationsfejl sker desværre nu og da men,
jeg mener ikke at det gælder specielt for Loop eller noget andet mærke,for den sags skyld.

Mvh Per
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 22:28
Jeg bruger læbepomade (har den jo alligevel med i lommen) til at smøre hanferulen med, det fungere fint.................

Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 22:59
Hej Ulrik
Jeg tror der bliver refereret til den tildigere Blueline i 11,6 fod kl. 7/8 som havde et problem med den øverste sektion.
Jeg har selv haft stangen, som ikke havde problemer. Jeg købte endda en ekstra top, som jeg heller ikke kunne knække ;-).
Jeg har 4 forskellige Loop stænger i gennem mere end 10 år. Alle brugt og har holdt til alt. Til gengæld har jeg kækket stænger fra Svendsen Sport m.fl.
Der er måske nogle som har en interresse i har holde den gamle suppe i kog.
mvh. Lars
Til top
Frank Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fix

Tilmeldt:: 10 Feb 2007
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 23:45
Hej
Har igennem årene haft adskillige Loop stænger, både 1 hånds og 2 hånds uden problemer af nogen art.
Selv ombyggede stænger fra 1-til 2 hånds har stået distancen
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 08:10
har haft rigtigt mange loop stænger - specielt blueline - og jeg har knækket en- ved at falde på en klippe, der er svært at bebrejde loop den!! De stænger jeg har haft har fået en del tæsk uden det har betydet noget som helst, har stadig en del loop - det virker - not to worry!
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 08:10
Hej Ulrik

Har en blueline 9-fod.

Top-delen er knækket 2 gange.

Jeg er ikke et fjols -:)

Den ene gang var fordi, at jeg
trak lidt mere skydeline gennem øjerne FØR det første kast.

Den anden gang kom der en LILLE sideværts bevægelse
i stangspidsen, mens jeg GIK med stangen.

Jeg mener, at de er stærke nok, hvis bevægelsen går direkte
frem og tilbage men svage, hvis der sker et minimalt sideværts træk.

P.s. Jeg har ikke knækket andre af mine 10 stænger.

M.v.h.
Carsten
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 09:38
Ole K. Andersen skrev: Jeg bruger læbepomade (har den jo alligevel med i lommen) til at smøre hanferulen med, det fungere fint.................

Mvh Ole, Sj.Odde.


Hej Ole

Jeg ville mene at læbepomade ikke kunne holde en stangdel på plads da den ikke har nogen klister effekt. Dog vil læbepomaden gøre at stangen let glider fra hinanden. En gammel stang med metalferuler kunne sikkert have glæde af pomaden. Men du har sikkert erfaring med brug af pomaden.

Loon har en ferule voks som har en fantastisk klister effekt, så stangen ikke drejer i samlingerne, samt gør det let at skille stangen ad - se linket HER

/Michael
- se linket HER
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:01
Hej

Jeg har vel haft omkring 10 Loop stænger igennem de sidste 8-10 år og ingen af dem er knækket.

...på sidste års laksetur knækkede en af de andre en Blueline 12,4´ nøjagtigt samme sted på klingen, som den anden makker knækkede sin HMS året før :)

Jeg er ret sikker på at det i næsten alle tilfælde er håndtering af grejet (eller uheld), som er skyld i om en stang knækker eller ej - ikke det ene mærke frem for det andet.

mvh

Nikolai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres