Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Karup å

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Møller Malmqvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Rune Møller Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2005
Geografisk: Danmark/Norge
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Rune Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Karup å
    Sendt: 16 Mar 2010 kl. 08:24
Hejsa,

I forbindelse med job er jeg en del i Karup, også i fritiden.
Jeg er primært kyst/fjord og geddefisker og har et par ture i Tryggevælde Å i bagagen, men har ellers ikke den store Å erfaring.

Er der nogen derude kan fortælle lidt om fiskeriet i Karup Å, ca 1-2 km op/nedstrøms Viborgvejbroen. Især spin og flue er interessant.
Åen er selvsagt berømt for havørred (og skrubbe!), men er der mulighed for pæne gedder også?


Jeg har selv støvsuget nettet for oplysninger, og talt med en ejer af et 800 meters stræk, men sidder der nogen derude der vil give lidt mere info (gerne fra denne sæson) så sig endelig til...

Jeg kunne selvfølgelig melde mig ind i en af foreningerne herovre, og den mulighed tygger jeg stadig på...

K&B




Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2010 kl. 10:15
Du kan følge en hel del med på denne hjemmeside.

Jeg talte med en lokal i går, kun få blankfisk, og ingen grønlændere oppe ved Hagebro.

Men glæd dig de store blankfisk kommer om få måneder.

- se linket HER

Du kan bl.a. købe alle de lokale fluer på Vormstrupvej 15, Haderup. Jespers Grejbiks, hvor du også kan hente pænt meget information og iøvrigt leje værelser og adgang til et 600 meter stræk, som er kanon godt.

God fornøjelse.
mvh
kjeld
Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wølkenstein

Tilmeldt:: 13 Nov 2006
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wølkenstein Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2010 kl. 10:26
Hej Michael

du kan altid kontakte skive lystfiskerforeningen for at få tips og info mo fiskeriet, eller gå ind på deres hjemmeside. Du er også velkommen til at kontakte mig hvis du er interreseret i hjælp til fluefiskeriet i sommermånederne hvor de store fisk kommer.
Du kan kontakte mig på mail woelck@hotmail.com. Jeg har fluefisket 43 år i karupå og kender et par pladser som kunne give dig fornøjelse når du er i karup

Morten w
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:03
Hejsa
Du kan smide en mail til mig, så kan jeg fortælle en smule om fiskeriet fra landevejs broen lige uden for Karup og ned til campingpladsen.
Til top
Kenneth Peters Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
chenille

Tilmeldt:: 01 Maj 2007
Geografisk: trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chenille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 17:00
Hej...

Hvis jeg lige må smide et spørgsmål ind over??

Er der noget godt tørflue fiskeri i åen? kommer nemlig også forbi engang imellem, pga. arbejde.

/Kp
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 19:16
hej Kenneth svaret er nej! jeg ved ikke hvordan der er oppe omkring karup by,, og så langt opstrøms, men i midt karup, nej.. i ´´de gamle´´ dage havde , staulund/ haderis. . godt tørflue fiskeri , jeg ser desværre også det som værende et overstået kapitel! mvh. steen.
Til top
Michael Møller Malmqvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Rune Møller Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2005
Geografisk: Danmark/Norge
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Rune Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 19:01
Tak til jer alle for inputs...

Jeg blev faktisk kontaktet af en bruger som udover en masse gode råd om åen, også gav en kop kaffe... Jo venligheden eksisterer skam stadig i vores land... Herligt!

God sæson!



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres