Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Losseplads ved mariager fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Losseplads ved mariager fjord
    Sendt: 23 Mar 2010 kl. 09:10
Siden 2005 har Overgaard Gods ved Mariager fjord nedpløjet omkring 20.000 tons farligt affald ned i landbrugsjord. Landbrugsområdet betår overvejende af inddæmmet marsk, og alt vand føres væk i et sindrigt kanalsystem ud i vores kære fjord. Det betyder at de affaldsstoffer der ikke bliver optaget i fødevare, vil sive til fjorden. Det er dog helt utroligt som landbruget i den grad holder os alle sammen for grin. Vi sponorere med forskellige støtteordninger, og skal finde os i ikke så lidt. Jeg er på engang harm og målløs og forstår simpelthen ikke at vi skal finde os i den slags. Det kan ikke gå hurtig nok med skrappere miljø krav til landmændende!

- se linket HER®ional

http://politiken.dk/indland/article930776.ece

- se linket HER
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 09:34
Desværre synes landmænd og deres støtter ( ihvertfald dem der råber højest) at være uden for pædagogisk rækkevidde i disse sager. De slynger om sig med floskler som ´´vi overholder lovgivningen til punkt og prikke´´ og ´´vi er blandt de bedste i verden til at passe på miljøet´´ ...og når de falder ud over kanten så kommer den: ´´det var et uheld´´, eller værre: ´´Det er politikernes skyld at vi kommer til at bryde loven´´ ...go' daw do'

Fakta er at mange konstant balancerer på ydersiden af lovgivningens kant, samt er totalt blottede for miljømæssig samvittighed. Og går man dem på klingen bliver de smask fornærmede og slynger om sig med en lind strøm af ´´varm luft´´, hvilket jeg senest har oplevet i en gylledebat på et andet forum. Ak og ve!

Nu må miljøministeren stå fast, og bevise sit værd ved at praktisere hvad hun prædiker!

Mvh
Finn Dahlin
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 09:35
Ja men der skal nok være nogle her på siden der vil forsvare den stakkels landmand. Han er jo brandbeskattet og begrænset i hvor meget gødning han må sprede på sine jorde. Gad vide om affald er taget med i hans VVM godkendelse. Nej med risiko for at få et læs lort i hovedet, så kan det kun gå for langsomt, med at få styr på det landbrug.
Lad dem lukke, hvis ikke det kan bære. De lukker jo alligevel slagterierne. Vi får lorten. Tyskerne får arbejdspladserne.
Hvor kødet kommer fra, det rager mig en bønne. Jeg skal ikke snakke med det.
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 09:57
Besynderligt nok, har kommunen som føre tilsyn endnu ikke politianmeldt sagen? Vil det ikke være en naturlig konsekvens af sådan en brøler?

Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:00
Jeg vil ikke forsvare landbrugsstanden generelt, men jeg vil nu alligevel sige, at Overgaard Gods nok tager prisen som de største skurke i landbruget, og at det jo ikke er alle landmænd, der pløjer affald ned på deres marker. Det er noget ufatteligt svineri, og de skulle simpelt hen have lov til at få renset jorden fuldstændig for affald. Om så hele Brask-Thomsen familiens formue skulle forsvinde, skal de drages til ansvar. De har før været på kant med myndighederne i miljøspørgsmål og burde ikke have meget good-will nogen steder. Det bliver spændende at følge denne sag og se, om der er nogen politikere der har nosser nok til at kræve, at de rydder op.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:06
Martin
Ingen tvivl om det er noget svineri, og det skal stoppes - men det er jo det kommunen selv giver udtryk for - men det er vel på sin plads at undersøge hvad der foregår. Hvis der skal politianmeldes kan man jo efterfølgende gøre det. Men at det skal stoppes er der jo ingen tvivl om - og forhåbentlig med oprydning og bøde til følge. Så langt kan vi ikke være uenige - men, at et jysk gods tossestreger fører til at du er harm på hele landbruget - er vel skudt et pænt stykke over målet - ligesom Tommy's sludder med at nogen skal tage godset forsvar - fordi de betaler store skatter osv. - prøv nu at holde sagen nede på jorden - og skyd på dem der skal skydes på - og ikke en hel branche !
mvh
Heinz
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:20
Jeg synes godt vi kan tillade os at skyde på branchen, når dens organisationer ikke selv er længere fremme i skoene. Det er jo helt tosset at de ikke selv har foranstaltninger eller sanktions muligheder eller tilsvarende over for deres medlemmer. Har du nogen siden hørt om et medlem som er blevet smidt ud som det sker tid til anden i andre foreninger og organisationer ?????
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:51
Martin

Brask Thomsen familien har bl.a. tjent deres penge ved at drive bankforretninger - sideløbende med landbrug og en masse andre aktiviteter. Hvem af disse branchers organisationer syntes Du skal gribe ind i denne sag; finansrådet eller landbrugsorganisationer?

At nogle brådne kar bedriver ulovligheder skal jo ikke falde tilbage på en hel branche - med mindre der er tale om aktiviteter som den pågældende brancheforening er involveret i eller medvirkende til - som f.eks. hvis du havde talt om svinebaronernes hærgen ell. lign. - så kan du skyde på Axelborg og jakkesættene derinde - der bortforklarer stort set alt - og hvad næsten værre er - de slipper godt fra det !

Nej overlad Du nu denne sag til kommunen og politiet - og bid førstnævnte i haserne indtil sagen er fuldt belyst. Kan du ikke via medier m.v. så aktivèr din lokale folkevalgte politiker i enten byråd eller på tinge - en sådan sag kan ingen feje ind under gulvtæppet !

mvh
Heinz
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Nordkysten, Køge Bugt, Isefjord og Roskilde Fjord, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:20
Der står, at godset har fået godt 2 mio kr. for at opbevare affaldet. I så fald er der helt sikkert endnu en lov, som Overgaard gods har overtrådt, nemlig lov om afgift af affald. Eftersom affaldet er deponeret, skal der betales en afgift på 350 kr/ton hvilket jo så betyder, at Overgaard Gods skylder SKAT (hvilket vil sige os alle sammen) 7 mio. kr, hvortil kommer bøde og renter.

SKAT: Se at komme efter dem!!!!!!
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:28
Jeg tror de har fat i r.... på svinet.!!
http://nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3528340%2c5%2c3
Heldigvis
jc
Til top
Flemming Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fland

Tilmeldt:: 13 Dec 2002
Geografisk: Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:31
Miljøsvineri er det for alle



- se linket HER


Der var en lignende artikel i Nordjyske stifttidende d. 14 marts men den er nu fjernet.

Der er sgu nok nogle der har fået mundkurv på
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:19
Jeg tror du misforstod mig lidt. Landbruget bruger som undskyldning at de ikke kan matce landbruget på den anden side af grænsen pga. høje jordskatter, stramme miljøregler og manglende muligheder for at udvide. De er begrænset i brugen af pesticider og gødning. De har det hårdt, siger de selv. At jeg farer i blækhuset, det er fordi jeg er træt af at man næsten daglig må læse om gylle uheld, brug af forbudte pesticider, landmænd der selv leger dyrelæge, med medikamenter der er forbudt at bruge. Ja jeg kan blive ved.
Husk på at landbruget er meget synligt i landskabet, men det er en lille gruppe af personer der sidder på det. Så det er en lille gruppe der jævnlig må se sig selv på forsiden af medierne.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:04
Gode argumenter Tommy, jeg er 100% enig.

Mvh
Finn
Til top
Kenneth Niemann Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Charli44

Tilmeldt:: 24 Feb 2010
Geografisk: Efter 44 år i Aalborg Zoo er jeg nu gået på efterløn.
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Charli44 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:06
Det er simpelhen noget svineri og nu skal man også lige huske på, at ejeren af Overgårdgods er Peter Andersen, svigersøn til tidligere finansmand Alex Braskm Thomsen og det er ikke penge der mangler der. Økonomien kan godt spille ind andre landbrug men ikke her.
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:48
Hej Finn

Det er næppe miljøministeren, vi skal sætte vores lid til - her er lidt om, hvad hendes politiske bagland har tænkt sig at gøre ved vores vandmiljø (Berlingske i går)

- se linket HER


mvh.

Steen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:57
Tommy skrev: Jeg tror du misforstod mig lidt. Landbruget bruger som undskyldning at de ikke kan matce landbruget på den anden side af grænsen pga. høje jordskatter, stramme miljøregler og manglende muligheder for at udvide. De er begrænset i brugen af pesticider og gødning. De har det hårdt, siger de selv. At jeg farer i blækhuset, det er fordi jeg er træt af at man næsten daglig må læse om gylle uheld, brug af forbudte pesticider, landmænd der selv leger dyrelæge, med medikamenter der er forbudt at bruge. Ja jeg kan blive ved.
Husk på at landbruget er meget synligt i landskabet, men det er en lille gruppe af personer der sidder på det. Så det er en lille gruppe der jævnlig må se sig selv på forsiden af medierne....


Tommy - vi er alle trætte af de gentagne svinestreger i landbruget, men denne sag har ikke meget med landbrugserhvervet at gøre, hvorfor jeg syntes at sammenblandingen er urimelig og forkert.

Derfor syntes jeg heller ikke dine betragtninger omkring - hvem der syntes det er økonomisk hårdt og synd for hvem - har noget med sagen at gøre.

Som Kenneth påpeger i et senere indlæg - er det næppe fordi man er på spanden i den pågældende familie - men simpel grådighed og skurkestreger, som vi alle meget gerne ser stoppet og med oprydning og en bøde/straf, der kraftigt understreger, at det ikke kan betale sig at lave den slags.

mvh
Heinz




Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:08
Steen Lindkvist Nielsen skrev:
Det er næppe miljøministeren, vi skal sætte vores lid til - her er lidt om, hvad hendes politiske bagland har tænkt sig at gøre ved vores vandmiljø (Berlingske i går)


Ja jeg er godt klar over det Steen, der er laaangt mellem hendes ambitioner og partiets linie. Men det er simpelthen for trist hvis man ikke har bare lidt at sætte sit håb på ...hvor spinkelt det end åbenbart er:-(

Mvh Finn
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:22
I nedenstående link fremgår det endvidere, at det ikke er første gang godset opfører sig ´´kritisabelt´´:

http://epn.dk/samfund/article2019009.ece?partner=pol

Noget kunne tyde på at der et eller andet sted et stykke oppe i systemet på godset sidder mennesker, der er inderligt ligeglade med miljø og love.....

Lars
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 16:02
Ja.
Det er vel spekulation!
Tjen en million og få -måske - en bøde på 5000,00 kr!
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 21:04
hej vil lige meddele at nu er sagen da noget til radioavisen!!! steen.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 21:09
hm,´´ nået ´´ til radioavisen skulle der stå. håber at der bliver gravet, dybt! mvh. steen.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 21:42
Når noget smides væk: Nu ved vi hvor ´´væk´´ er; det ligger et sted oppe ved Mariager fjord....

Denne sag er intet mindre end en skændsel :-(
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres