Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fredning af Laks Skjern å.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fredning af Laks Skjern å.
    Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:00
Laksen bliver sikkert fredet og må ikke hjemtages til primiredagen i Skjern å. Se under nyheder på SÅS hjemmeside.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:13
Link?
Til top
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:24
Sorry.Skjern ådalens hjemmeside


http://skjernaasam.dk/php/Nyheder.php?method=seneste&values[contentid]=44
Til top
karsten jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten.j Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten.j Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:26
SÅS er uofficielt blevet gjort bekendt med, at den ny bekendtgørelse for fiskeri i Skjern Å systemet aller tidligst kommer fredag den 26 marts. Igfl. fiskeridirektoratet i Esbjerg, kan der ikke søges en kvote, før den ny bekendtgørelse er udsendt. SÅS og Regulativforeningen kan derfor tidligst søge om en laksekvote for Skjern Å systemet fredag den 26.3 og den kan tidligst blive behandlet mandag den 29.3.10. FD i Esbjerg antyder samtidigt, at det tager tid at behandle en sådan ansøgning, og i betragtning af at vi samtidigt rammer påsken, ser det ikke al for lyst ud.

Bestyrelsen i SÅS har presset på for at få bekendtgørelsen færdig, men uden resultat. Vi vil forsøge, at lave en aftale om at ansøge kvoten forlods, men vi er ikke optimistiske.

Der er derfor risiko for, at laksen er fredet til premieren, og alle laks derfor skal genudsættes. Hvornår en kvote, og betingelserne for denne er på plads, er indtil videre gætværk.

Det er derfor vigtigt at følge med på hjemmesiden, vi forsøger at holde den opdateret.

Bestyrelsen i SÅS
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:40
hej karsten.

var det så ikke en ide, at udsætte premierien, så der ikke bliver hånteret fisk, som bare skal tilbage igen.

syntes det er tåbeligt at fiske catch and realese, med de metoder der bliver fisket med, og alle skal genudsætte.

ja bare en ide.
(og ja, nu får jeg hade mails og eder sendt i min retning, men jeg kan tage det)

tror alle godt kan se problematikken, og vi er vel lystfiskere med kærlighed for skjernå ik.
flex til alle.
lars

Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:47
hvad med alle de udlændinge der komme. Har venner der kommer fra norge for at fiske. Utroligt at alting skal klares i sidste øjeblik!
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 10:52
hvor står der at laksen er fredet i skjernå? ved at den frivillige ordning er udløbet pr. udgang af 200p. men hvor står der at laksen er fredet i 2010?
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:16
Henrik Poulsen skrev: hvor står der at laksen er fredet i skjernå? ved at den frivillige ordning er udløbet pr. udgang af 200p. men hvor står der at laksen er fredet i 2010?...


Alle laks i vadehavet er fredet, men der er given dispensation til at fiske laks i Skjern Å i 2009
Når denne dispensation er slut i 2009 og ikke kommet en ny i 2010
er de hermed fredet indtil der kommer en ny..

HC
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:27
skjernå er ikke vadehavet!
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:28
Er lidt forvirret her: Hører Skjern Å ind under Vadehavsbekendtgørelsen? Troede at vadehavet stoppede ved Ho bugt.
Hvis dette er tilfældet (at Skjern Å hører under denne bekendtgørelse), er der så nogen er hved hvad der sker ved Varde Å, Sneum/Holsted å, Konge Å samt Ribe å. Ved nogle af disse åer tyder det jo på at kvoter allerede er tildelt!? Betyder de så at de bortfalder såfremt den ny bekendtgørelse bliver forsinket? Vil det sige at de ´´proformakvoter´´ der er tildelt ikke er gyldige før de pågældene foreninger søger påny, og derved befinder sig i samme situation som Skjern? Forvirringen er vist ved at væe total.

Utroligt at vi skal stå her ligefør præmieren uden information! Håber inderligt at kunne få nogle svar INDEN 1. April ...ja også at DSF tager sig samme til ad sende os de fiskekort vi har betalt for (ikke dukket op endnu, utroligt)

Mvh
Finn Dahlin
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:29
havde en ide om at der ikke var indført fredning i skjern da man selv fra sas side havde lavet specielle foranstaltninger?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:47
Helge Kristensen skrev: Laksen bliver sikkert fredet og må ikke hjemtages til premieredagen i Skjern å.


Det vil vel give lidt mere plads ved åen til de lystfiskere, som gerne vil fiske C&R fiskeri, da de lystfiskere som ikke går ind for C&R fiskeri, de må formodes at holde sig væk.... :-)
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 11:56
Den enes død, den andens brød ;-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:22
Finn Dahlin skrev: Er lidt forvirret her: Hører Skjern Å ind under Vadehavsbekendtgørelsen? Troede at vadehavet stoppede ved Ho bugt.
Hvis dette er tilfældet (at Skjern Å hører under denne bekendtgørelse), er der så nogen er hved hvad der sker ved Varde Å, Sneum/Holsted å, Konge Å samt Ribe å. Ved nogle af disse åer tyder det jo på at kvoter allerede er tildelt!? Betyder de så at de bortfalder såfremt den ny bekendtgørelse bliver forsinket? Vil det sige at de ´´proformakvoter´´ der er tildelt ikke er gyldige før de pågældene foreninger søger påny, og derved befinder sig i samme situation som Skjern? Forvirringen er vist ved at væe total.

Utroligt at vi skal stå her ligefør præmieren uden information! Håber inderligt at kunne få nogle svar INDEN 1. April ...ja også at DSF tager sig samme til ad sende os de fiskekort vi har betalt for (ikke dukket op endnu, utroligt)

Mvh
Finn Dahlin...


Er egentlig fuldstændig lige meget om den hører til vadehavet eller ej.
I de åer hvor der er en bestand tilbage af den oprindlige laks, er de fredet. I de åer hvor der en oprindlig bestand af laksen, kører på en dispensation og når den ophører og der ikke er kommet ny er den altså fredet.

HC
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:33
Heldigvis er mit problem ikke så stort, jeg fanger ingen fisk alligevel, og skulle jeg være så heldig mod sædvane, så ryger den bare i vandet igen, hvor svært kan det være.

Ang Skjern å og vadehavet, så er der vist nogen der skal til ekstraundervisning i geografi.
Til top
michael oftelund larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mofl

Tilmeldt:: 02 Jun 2007
Geografisk: Utterslev mose
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mofl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:40
Hej Helge og alle andre!

Skønt med en overraskende C & R ordning til premieren;-)

Jeg håber den holder hele sæsonen(y)

C & R
Michael
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:46
nå - men det er da positivt at de ikke bare køre på frihjul ind til der er foretaget en afgørelse - det ville være synd for laksen - vi andre klare os vel nok. ser frem til en dejlig dag ved åen ihvertfald. :-)
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:53
Tak for svaret HC,

Som jeg læser det du skriver så er de kvoter der allerede er tildelt eksempelvis Varde Å, Sneum/Holsted Å og Kongeåen ikke er det papir værd de er skrevet på ...interessant, især da Kongeå og Sneum/Holsted Å ikke var omfattet af den gamle bekendtgørelse...

Jeg er også lidt forundret omkring juraen her: En bekendtgørelse der er udløbet (med påført udløbsdato den 31/12/09 ...jamen så må det vel være den lov som bekendtgørelsen er, eller rettere var en præcisering af, vel være gældene (altså fiskeriloven)? Hvis dette er tilfældet, hvor står det så at laksen er fredet?

Jeg er egentlig kun ude på at få at vide hvad der lov og ret. Er der ikke en jurakyndig på dette forum der kan give os almindelige dødelige ren besked?

Det er snart den 1. April, og mange aner ikke op eller ned. Men som en skrev, så bliver der jo dejlig plads ved åen hvis det kun er C & R ...jeg bliver ihvertfald hjemme, selv om jeg har gået og glædet mig vanvittigt til 1. April.

Mvh
Finn
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:02
ja ja finn hvis du absolut vil have fisk med hjem så tag dog i varde, storåen eller sneumå, længere er den vel ikke - i varde er kvoten forhandlet på plads. jeg vil dog især nu holde mig fra varde å - der bliver trængsel med alle dem der havde tænkt sig at tage til skjern - må indrømme jeg glæder mig faktisk mere til præmieren i skjernå med den aktuelle situation
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:13
ja ja Bjarne, jeg vil absolut have fisk med hjem;-)

For jeg kan nemlig ikke af samvittigsmæssige grunde fiske C & R, så lægger jeg hellere stangen på hylden. Lad os ikke starte den debat, men bare respektere hinanden og den forskel der heri består. Husk på at det er os der af forskellige årsager ikke kan dyrke C & R, der står til at miste alt; i andre vinder -hvorfor gnide salt i vores sår ;-)

Jeg er dog stadig forundret over hvordan kvoterne i Vadehavsåerne kan være forhandlet på plads endnu inde den ny bekendtgørelse foreligger. Paralellen til Skjerns dilemma er da til at få øjepå, medmindre at andre forhold gør sig gældene. Jeg prøver som end bare at få svar på hvad der er op og ned her.

Mvh
Finn
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:14
Finn Dahlin skrev: Tak for svaret HC,

Som jeg læser det du skriver så er de kvoter der allerede er tildelt eksempelvis Varde Å, Sneum/Holsted Å og Kongeåen ikke er det papir værd de er skrevet på ...interessant, især da Kongeå og Sneum/Holsted Å ikke var omfattet af den gamle bekendtgørelse...

Jeg er også lidt forundret omkring juraen her: En bekendtgørelse der er udløbet (med påført udløbsdato den 31/12/09 ...jamen så må det vel være den lov som bekendtgørelsen er, eller rettere var en præcisering af, vel være gældene (altså fiskeriloven)? Hvis dette er tilfældet, hvor står det så at laksen er fredet?

Jeg er egentlig kun ude på at få at vide hvad der lov og ret. Er der ikke en jurakyndig på dette forum der kan give os almindelige dødelige ren besked?

Det er snart den 1. April, og mange aner ikke op eller ned. Men som en skrev, så bliver der jo dejlig plads ved åen hvis det kun er C & R ...jeg bliver ihvertfald hjemme, selv om jeg har gået og glædet mig vanvittigt til 1. April.

Mvh
Finn...


Nej da Finn, vi skal have den lille grill med til A-stykket og så bliver der sikkert osse tid til, at for debateret den nye sæson over en kold.
Og der er sikkert osse en til dig...!
Tror det bliver vest for Stavnager bro;-)
Fiskeriet kommer i anden række denne dag, bare det at komme ud bliver kanon

Ses
HC
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:18
ja det er da lækkert at have postet en masse arbejde og penge til udsætning i at ophjælpe laksebestanden i Skjern! For så at se bureaukratiet ødelægge ens chancer for at hjembringe sit trofæ - det er jo langt fra sikkert man fanger en laks skal vi huske! Kan godt være C&R er inde i tiden men synes det er helt utilstedeligt at en organisation ikke kan finde ud af at få orden i papirarbejdet i tide! Kæft hvor SAS må have røde øre nu!
I min verden er der også noget over at gokke en Laks en over nakken og tage den med hjem og spise! Og nej det handler ikke bare om mad, men lægerne skyder da heller ikke med løse skud mod dyrene! Kender mange dygtige jægere der godt kan finde ud at at skyde et stykke vildt og sidde og se på de næste mange stykker! Mon ikke fiskere er sådan også - det er dem jeg kender i hvertfald!

Det her er i min verden værre, end hvad man kan opleve når det er værst i Norge - og det siger ikke så lidt!
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:25
Tja HC, hvis der alligevel ikke skulle være en kvote i Kongeåen den 1. April, så ses vi på ´´A´´ stykket -der kan man vel rende ind i en havbamse. Kongeåen 1. April er dog tradition for mig.
Men ifølge SSF er der en kvote på plads, så det holder vi os til indtil videre. Men jeg fisker IKKE målrettet C&R på laks, heller ikke for hyggens skyld!
Kigger ihvertfald ned på ´´A´´ engang i Påsken, håber vi ses.

Mvh
Finn
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:27
Henrik Poulsen skrev: ja det er da lækkert at have postet en masse arbejde og penge til udsætning i at ophjælpe laksebestanden i Skjern! For så at se bureaukratiet ødelægge ens chancer for at hjembringe sit trofæ - det er jo langt fra sikkert man fanger en laks skal vi huske! Kan godt være C&R er inde i tiden men synes det er helt utilstedeligt at en organisation ikke kan finde ud af at få orden i papirarbejdet i tide! Kæft hvor SAS må have røde øre nu!
I min verden er der også noget over at gokke en Laks en over nakken og tage den med hjem og spise! Og nej det handler ikke bare om mad, men lægerne skyder da heller ikke med løse skud mod dyrene! Kender mange dygtige jægere der godt kan finde ud at at skyde et stykke vildt og sidde og se på de næste mange stykker! Mon ikke fiskere er sådan også - det er dem jeg kender i hvertfald!

Det her er i min verden værre, end hvad man kan opleve når det er værst i Norge - og det siger ikke så lidt!


En åndsfælle her, dejligt:-)(y)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:31
Finn Dahlin skrev: Men jeg fisker IKKE målrettet C&R på laks, heller ikke for hyggens skyld!


Du kan jo bare sige til dig selv, at du fisker efter gedder eller havørreder - så vil en evt. laks jo være en bifangst ... det er da meget hyggeligt ;-)
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:33
Hej

Har selv meldt mig under fanen til bevagelsen af vildlaksen.
Men jeg kunne godt tænke mig og vide, hvis der er en her på forummet der ved dette.

Når jeg nu kigger i Bilka´s store udvalg af skive skåret laks samt økologisk. står ved alle opdrættet i Norge.
Menes der så her at det er udlukkende opdræt fra havbrug?

mvh.

Michael
Til top
Hans Henrik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans Henrik Hansen

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Henrik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:34
Hej Henrik
Hvorfor skal sås ha røde øre over noget de har fået trukket ned over hovedet oppefra. Det er jo oppe fra de ikke fatte en bjælde. Det samme cirkus var der osse de andre steder da de fik kvote. Prøv nu at læs hva der står inden i brokker.
Hilsen en der glæder sig til den 1 april
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:38
:-) He he, ja du har ret Steen. Og det er faktisk heller ikke så sort/hvidt i min verden. MEN, jeg vil ikke fiske på etr sted, tidspunkt eller med en metode der indebærer at den overvejende sandsynlighed for fangst er fredede laks ...især ikke blanklaks.
At der ind i mellem er bifangst af laks og/eller havørreder man sætter ud igen er jeg afklaret med, om man så også vil kalde det C&R er jeg ligeglad med, jeg fisker som min samvittighed byder og selvfølgelig inden for lovens rammer.

Mvh
Finn
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:46
altså nu ved jeg at denne her snak ikke er helt ny! hørte de første rygter i feb eller aller først i marst - lobby arbejde kunne måske have afhjulpet situationen en smule tror du ikke ? sgu da mærkeligt at mange andre åer er på plads!
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:49
Henrik Poulsen skrev: sgu da mærkeligt at mange andre åer er på plads!


Det får vi jo så se om de er når det kommer til stykket ...men hvis man kan lave proformakvoter andre steder, hvorfor så ikke i Skjern?

Nogen der ved noget nyt om hvornår vadehavsbekendtgørelsen bliver vedtaget?

Mvh Finn
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Nordkysten, Køge Bugt, Isefjord og Roskilde Fjord, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:52
En lille juridisk kommentar til spørgsmålet om, hvad der gælder, hvis bekendtgørelsen ikke træder i kraft inden 1. april:

Den nuværende bekendtgørelse - bekg. nr. 239 af 20. marts 2007 - gælder efter sit indhold frem til 31. marts 2012. Hvis ikke det lykkes af få den nye bekendtgørelse underskrevet og sat i kraft pr. 1. april 2010, gælder den gamle bekendtgørelse, hvilket altså vil sige frit fiskeri og selvjustits gennem Skjern Å Sammenslutningens regler.

Hvis den nye bekendtgørelse bliver underskrevet og sat i kraft den 1. april, og hvis ikke der når at blive tildelt kvoter pr. 1. april, gælder der et fiskeforbud efter Salmo Salar. Læg lige mærke til, at det efter den nye bekendtgørelses ordlyd vil være FORBUDT AT FISKE EFTER, LANDE osv. Salmo Salar.

Den, der tager ud den 1. april for at fiske C&R efter laks begår altså noget ulovligt!!!!

Det er kun i det tilfælde, hvor der er tildelt kvoter, at vi kan tage til åen for at fiske efter laks.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:56
Thomas Sørensen skrev: En lille juridisk kommentar til spørgsmålet om, hvad der gælder, hvis bekendtgørelsen ikke træder i kraft inden 1. april:

Den nuværende bekendtgørelse - bekg. nr. 239 af 20. marts 2007 - gælder efter sit indhold frem til 31. marts 2012. Hvis ikke det lykkes af få den nye bekendtgørelse underskrevet og sat i kraft pr. 1. april 2010, gælder den gamle bekendtgørelse, hvilket altså vil sige frit fiskeri og selvjustits gennem Skjern Å Sammenslutningens regler.

Hvis den nye bekendtgørelse bliver underskrevet og sat i kraft den 1. april, og hvis ikke der når at blive tildelt kvoter pr. 1. april, gælder der et fiskeforbud efter Salmo Salar. Læg lige mærke til, at det efter den nye bekendtgørelses ordlyd vil være FORBUDT AT FISKE EFTER, LANDE osv. Salmo Salar.

Den, der tager ud den 1. april for at fiske C&R efter laks begår altså noget ulovligt!!!!

Det er kun i det tilfælde, hvor der er tildelt kvoter, at vi kan tage til åen for at fiske efter laks....


Det var nyt for mig...
Gælder kun for Skjern Å eller?

HC
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:00
Thomas Sørensen skrev: En lille juridisk kommentar til spørgsmålet om, hvad der gælder, hvis bekendtgørelsen ikke træder i kraft inden 1. april:

Den nuværende bekendtgørelse - bekg. nr. 239 af 20. marts 2007 - gælder efter sit indhold frem til 31. marts 2012. Hvis ikke det lykkes af få den nye bekendtgørelse underskrevet og sat i kraft pr. 1. april 2010, gælder den gamle bekendtgørelse, hvilket altså vil sige frit fiskeri og selvjustits gennem Skjern Å Sammenslutningens regler.

Hvis den nye bekendtgørelse bliver underskrevet og sat i kraft den 1. april, og hvis ikke der når at blive tildelt kvoter pr. 1. april, gælder der et fiskeforbud efter Salmo Salar. Læg lige mærke til, at det efter den nye bekendtgørelses ordlyd vil være FORBUDT AT FISKE EFTER, LANDE osv. Salmo Salar.

Den, der tager ud den 1. april for at fiske C&R efter laks begår altså noget ulovligt!!!!

Det er kun i det tilfælde, hvor der er tildelt kvoter, at vi kan tage til åen for at fiske efter laks.


Interessant, og lidt af en ´´mavepumper´´ til C&R folket (rolig nu, ingen sarkasme ment her), og dejligt med juridisk bistand her. Ved du evt. også hvorledes det så forholder sig med vadehavsbekendtgørelsen, der udløb her pr. 1 Jan 2010?

På forhånd tak
Finn
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:05
dvs. de konsortier etc. som ikke er under fanerne af sas fisker uden kvoter 1. april, hvis ikke behandlingen og underskriften er på plads inden 1 april?
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:06
tror faktisk det var dig der råbte lige højt nok!
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:16
Henrik Poulsen skrev: dvs. de konsortier etc. som ikke er under fanerne af sas fisker uden kvoter 1. april, hvis ikke behandlingen og underskriften er på plads inden 1 april? ...


Det forklare så hvorfor Borris Fiskeriforening er blevet klogere;-)

HC
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:22
Hej Henrik

Hvis man læser Fiskeridirektoratets bekendtgørelse om særlige fiskeriregler i Skjern Å m.m. (https://- se linket HER) er der alene tale om en fredning for fiskeri frem til 31. marts.

I denne bekendtgørelse er der en udløbsdato. Og den udløber faktisk først i 2012. Og der står intet om særlig fredning for laks, når først sæsonen er i gang.

Derfor vil særlige regler om laks være et anliggende for den, der besidder fiskeretten - herunder foreningerne i SÅS. En forening kan jo lægge en hvilken som helst begrænsning på sine medlemmer, som man kan blive enig om.

Når der er tale om en ny bekendtgørelse allerede nu, er det vel et ønske om at få mere ensartede retningslinier og perioder for bekendtgørelsernes gyldighed for alle de vestjydske laksevandløb.

I Vadehavsbekendtgørelsen (https://- se linket HER) er der faktisk tale om en bekendtgørelse, der ikke på forhånd har en udløbsdato.

Der er heller ikke en generel fredning af laksene (bortset fra en forlænget vinterfredning) i vandløbene som bekendtgørelsen dækker. Derimod er der en specifik helårlig fredning af laksene i Ribe Å og Varde Å (samt en del af vadehavet), og denne fredning har en udløbsdato, nemlig 31.12.2009.

Laksene er derfor ikke fredede i Vadehavsvandløbene, når fiskeriet åbner 1. april 2010, med mindre der når at komme en ny bekendtgørelse inden.

For Storåen er der jo også en bekendtgørelse (https://- se linket HER) - den kom i 2008, og i denne er der også en total fredning af laksen. Men en klausul om, at direktoratet efter rådgivning fra DTU-AQUA kan tillade en kvote.

Denne bekendtgørelse er gældende frem til 31.12.2013.

mvh

Steen Lindkvist
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:25
hm.. de kunne vel have fisket helt frit til premierenhvis der ikke kommer underskrifter på behandlingerne ! men bagefter uha da!
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Nordkysten, Køge Bugt, Isefjord og Roskilde Fjord, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:30
Gælder for alle vandløb omfattet af den nye bekendtgørelse:

Sdr. Omme
Gundesbøl
Vorgod
Karstoft
Rind
Fjerholt
Holtum

Nogle dog kun på de nedre stykker, men det er sikkert heller ikke nemt at fiske efter forårslaks langt oppe i Holtum Å for eksempel
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:34
Steen Lindkvist Nielsen skrev: Hej Henrik

Hvis man læser Fiskeridirektoratets bekendtgørelse om særlige fiskeriregler i Skjern Å m.m. (https://- se linket HER) er der alene tale om en fredning for fiskeri frem til 31. marts.

I denne bekendtgørelse er der en udløbsdato. Og den udløber faktisk først i 2012. Og der står intet om særlig fredning for laks, når først sæsonen er i gang.

Derfor vil særlige regler om laks være et anliggende for den, der besidder fiskeretten - herunder foreningerne i SÅS. En forening kan jo lægge en hvilken som helst begrænsning på sine medlemmer, som man kan blive enig om.

Når der er tale om en ny bekendtgørelse allerede nu, er det vel et ønske om at få mere ensartede retningslinier og perioder for bekendtgørelsernes gyldighed for alle de vestjydske laksevandløb.

I Vadehavsbekendtgørelsen (https://- se linket HER) er der faktisk tale om en bekendtgørelse, der ikke på forhånd har en udløbsdato.

Der er heller ikke en generel fredning af laksene (bortset fra en forlænget vinterfredning) i vandløbene som bekendtgørelsen dækker. Derimod er der en specifik helårlig fredning af laksene i Ribe Å og Varde Å (samt en del af vadehavet), og denne fredning har en udløbsdato, nemlig 31.12.2009.

Laksene er derfor ikke fredede i Vadehavsvandløbene, når fiskeriet åbner 1. april 2010, med mindre der når at komme en ny bekendtgørelse inden.

For Storåen er der jo også en bekendtgørelse (https://- se linket HER) - den kom i 2008, og i denne er der også en total fredning af laksen. M...


hej Steen

Tak for info.
Dvs. at i Ribe og Varde å må der ikke fiskes laks, hvis ikke der kommer en ny dispensation inden 1 April 2010
Har jeg forstået det korrekt?


HC
Til top
Jan Pilgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pille

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Geografisk: Haderslev
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 14:47
Varde å har fået en kvote på 130, med fiskestop efter 127 reg. I Ribe og gelsåen skulle den frigives i år men mener ikke de har bestanden til det endnu.....
Glæder mig meget til d 1 april uanset om Laksen er fredet eller ej.
K&B
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 15:20
Thomas har ret ift. juraen. Såfremt Fiskeridirektoratet når at få bekendtgørelsen på plads, men ikke behandlet kvotespørgsmålet må laks ikke hjemtages. Om der må fiskes??? Ja, det gør man jo alle steder når kvoten er opfisket, men nu fisker man pludselig efter havørred..... Ja, det er tilladt at trække på smilebåndet.
Noget helt andet er at Fiskeridirektoratet har vist en total mangel på respekt for os som lystfiskere og for de lokalsamfund der gerne vil have besøg af et par fisketurister. Jeg synes jobbet skal fratages direktoratet og området administreres af andre...;-)
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 15:36
Hej Henrik

Nej, ud fra det, der er gældende lige nu, sluttede særfredningen af laksene i Ribe Å og Varde Å pr. 31.12.2009.

Så hvis der ikke når at komme en ny bekendtgørelse inden 1. april, er laksene i Ribe Å og Varde Å ikke længere fredede ud over den forlængede vinterfredning. Og så kan der som udgangspunkt hjemtages laks - altså kun, hvis der ikke er kommet en ny bekendtgørelse.

Men hvis der når at komme en ny bekendtgørelse (og det gør der nok) vil den jo sikkert indeholde en fornyet særfredning, og så er det den, der er gældende.

Om der så må fiskes laks 1. april og derefter afhænger jo så af, om der er en dispensationsmulighed i bekendtgørelsen, og om der i så fald er nået at give nogle dispensationer - det kan man jo så tvivle på.

Under alle omstændigheder er det noget rod, at tingene meldes så sent ud. Det kunne sagtens have været i orden for længe siden. Det er fuldstændigt ligesom dengang det kom bag på politikerne og miljøministeriet, at Tangeværkets koncession udløb, og hvor man begyndte med de midlertidige forlængelser for at ´´undgå hovsa-løsninger´´.


Knæk & Bræk

Steen Lindkvist

(som bare kan fiske næsten alle de laks han gider i Gudenåen ;-))
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:36
Kære Jakob Larsen + flere

jeg syntes ikke der er noget at trække på smilebåndet af.....
den lidt sarkastiske tone ... hvormed du griner lidt af at man bare switcher om til havørredfiskeri når kvoten er forsvundet... pirrer mig lidt....
jeg er modstander af C & R og har nogen gange forsøgt at argumentere imod.... men er kommet til den konklusion at det nok er uundgåeligt, bland andet fordi garn piraterne har forholdsvis frit spil(se hvor mange af de fangede laks fra 08 & 09 der var garnskadede) og at vi selvfølgelig ikke må belaste den skrøbelige bestand mere end højest nødvendig... jeg vil ikke hidse mig op over de regler der nu engang bliver vedtaget... bare fiske og selvfølgelig genudsætte laksen og behandle den som det purreste guld... ikke at det er et issue.... med en 30-40 ture og med ca 1 fanget laks og et par tilbud om året...
Nu kommer jeg til det punkt hvor jeg så vil påstå at 80 % af jer der debatere Skjern å ikke fatter en skid(ved godt at nogle af jer gør og at andre måske føler sig stødt) men mange af jer er tilrejsende lystfiskere og vil sikkert bare tage til en anden å for at fiske laks eller havørreder..... men i min verden er der ikke andre åer...hvilket alternativ er der???? jeg ville såmænd fiske med en piberenser hvis alt andet blev forbudt:-) .....
hele min verden(næsten...der er da en kone + et par børn) rotere om de 2-3 turer af ca 2 timers varighed gennem sæsonen så grin bare af at der bliver fisket på trods at man ikke må hjemtage flere laks..... for mig betyder turen til åen rigtig meget.... for det ikke skal lyde for frelst så ville jeg godt nok være ked af det med piberenseren da hele molevitten i sidste ende drejer sig om det fantastiske sug i i maven og ryk i fluestangen en stor laks kan give..... ydermere er der ikke i danmark ret mange alternativer til Skjern å når man taler 2- hånds laksefiskeri .... elsker simpelthen turen med synkelinen ned gennem grusgraven..... turen ned gennem et af strygene ved Gjaldbæk..... eller bare øl-pausen ved Gåsesvinget
det bedste er at den ligger 10-15 km fra mit hjem :-)
Er der da ingen der kan forstå at nogle af os faktisk får noget livskvalitet ud af åen og ikke kun af fangsten.....
hvorom alting er så er jeg en glad mand uanset hvad der sker og hvordan de endelige regler bliver....bare jeg må fiske laks hele sæsonen med min elskede 2-hånds kæp

Mvh. Kristian
Til top
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:40
Og hvad ville effekten af fredning være: Bedre gydning go strækere bestand....
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:46
jamen laksebestanden er vel ikke gået væsentlig tilbage.... bare stagneret..... fisketrykket er bare taget til hvilket kvoter helt sikkert vil hjælpe på og så burde fokus da bare rettes mod gratisterne...garnpiraterne der ikke yder mht avls og foreningsarbejdet.... hvorfor skulle de ... der må jo ikke fanges laks i fjorden!!!!

mvh Kristian
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:48
Kristian Nøreng lige præcis (y)
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:50
Alle jer der ikke kan fiske uden at måtte hjemtage på premieredagen, tag dog til Varde å 1. april, så bliver der mere plads til os andre.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:54
En stor tak til alle de jurakyndige i denne debat. (y)

Dejligt at få bekræftet hvorledes det hele forholder sig. Og dejligt at blive bekræftet i at jeg altså faktisk havde forstået det rigtigt, noget jeg ellers har fået på hattepullen for at påstå i andre debatter her og der.

Lad os som minimum håbe at de pågældende bekendtgørelser er underskrevet inden 1. April, ellers er der godt nok dømt lovløshed i det sønderjyske.

Synes bare det er amatørartigt myndigheder behandler os sådan, nå men hvad kan vi gøre ved :-(
Tror bare jeg vil sidde og håbe på at man i det mindste får sit fiskekort fremsendt inden 1. April ...så må vi jo se om det i det hele taget kan bruges til noget.

Mvh
Finn
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 19:14
Hej Keld

vi har før været enig eller delvist enig.....
lad os tage en øl og en snak ved åen en dag......

her er et forslag...... lad dagkort .... årskort til de forskellige vande hvor der ydes en stor frivillig indsats fra foreninger og sammenslutninger stige 15 % lad stigningen ubeskåret gå til at lønne nogle flere fiskeribetjente der så kan kontollere lyst som garnfiskere om de forskellige lokale regler overholdes...... mon ikke det kunne hjælpe bestanden......
så kunne vi ydermere omdøbe projektet i skjern å fra ´´Køb en laks´´... til ´´løn en fiskerikontollør´´ det tror jeg personligt der ville give mere afkast.... og så er en konttrollør ikke så let et offer for skarv-angreb :-)

god aften

Kristian
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres