Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bækørred på kysten

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bækørred på kysten
    Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:45
:-(er det bare mig eller hva...?
- se linket HER
Det har da aldrig været en bækørred, jeg vil mere mene det er en nedgænger i gydedragt, hva siger andre..?
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:49
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.......
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:53
den eneste måde en bækørrede kan komme på kysten er når den kommer drivene med bugen oppe på vej ud af åen, den vil ikke kunne leve i salt vand.
erik
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:56
Så er jeg da ikke helt gal på den ;)
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:58
Det vil jeg heller ikke mene den kan, håber ham der har fanget den ser dette emne her ;)
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 07:59
Tak for enigheden, så kan vi jo lukke denne sag og håbe på fangeren ser det her ;)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:04
nu er det jo ikke nødvendigvis alle fiskere der er lige så sag-kyndige som jer... mon ik manden har troet at det var en bækørred, siden han har indraporteret den sådan.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:07
Hvad skulle det ændre,om fangeren ser dette ?
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:18
Nåh, det ved jeg ikke Esben. Lidt uddannelse skader vel aldrig ;-)
Jeg er også imponeret over det kunstneriske udtryk i at fotograffere en smuk havørred oven på et rustent reservehjul ;-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:21
Bækørred fra kysten, det bliver sgu da værre og værre herinde.

Nå, nu vil jeg se at komme af sted, skal på Esrum sø efter torsk ;-)

Mvh
Jim.
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:23
Det ændre at så har han lært det til en anden gang, plus så kan han ændre det til det det er, en havørred ;)

ja, rigtig kunstnerisk foto:P
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:25
Jeg tror jeg bestiller en tur til Grønland og fisker multer :P haha
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 08:38
112% hanhavørred i gydedragt
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:00
lad mig lige være bare lidt særpræget.
En bækørred er en havørred som har bestemt sig for ikke at tage en tur i have.
En havørred er en bækørred som har bestemt sig for at tage en tur i havet.
Genetisk er der ingen forskel. Så på det sæt og vis har fangeren jo ret ;-).
Men da den er fanget i havet kalder vi den jo for en havørred.
Det med farven. Tja tænk lige på de havørreder der fanges i mariager fjord, de kan meget nemt se sådan ud.
esben som er særpræges
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:00
Hej

Nej snarere 113%. :-)
Når det så er på plads vil jeg da gerne gøre opmærksom på, at der i visse åer er en del fisk på det yderste stræk, som ikke rigtig ved om de er bækørreder eller havørreder. De trækker ud og ind i åløbet. Det kan være svært at vurdere om de er det ene eller det andet. Et rigtig godt kendetegn er, at hvis fisken er ved godt huld og der er røde pletter vil der sandsynligvis være tale om bækørred.

Mvh

Karsten
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:26
Ligemeget hvad, så er det der en 180% ren havørred i gydedragt, længere er den simpelthen ikke ;)
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:32
esben bøgh skrev: lad mig lige være bare lidt særpræget.
En bækørred er en havørred som har bestemt sig for ikke at tage en tur i have.
En havørred er en bækørred som har bestemt sig for at tage en tur i havet.
Genetisk er der ingen forskel. Så på det sæt og vis har fangeren jo ret ;-).
Men da den er fanget i havet kalder vi den jo for en havørred.
Det med farven. Tja tænk lige på de havørreder der fanges i mariager fjord, de kan meget nemt se sådan ud.
esben som er særpræges


(y)(y)

Enig..

Mariagerfjord har en stamme af fjordørreder, som er stærkt farvet året rundt, en spændende fisk som man i starter studser over at fange.

Så ja, hvad er forskellen, jeg kan ikke forstå hvorfor en bækørred ikke kan leve i havet... en havørred starter som bækørred før den svømmer ud i havet, så hvorfor ikke...

Lige meget hvad har manden jo indrapporteret i god tro, og sandsynligvis ikke for at støde nogle garvede lystfiskere..

K&B

Jacob:-)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:34
Steffen Mortensen skrev: Ligemeget hvad, så er det der en 180% ren havørred i gydedragt, længere er den simpelthen ikke ;)


Hej Steffen

Jeg mener nu stadig, at det kun er 113% sikkert:-)
Det jeg skrev om ´´trækfiskene´´ var til alminedlig orientering, som det ellers tydeligt nok fremgår.

Mvh

Karsten
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:39
Erik Theill skrev: den eneste måde en bækørrede kan komme på kysten er når den kommer drivene med bugen oppe på vej ud af åen, den vil ikke kunne leve i salt vand.
erik...



Det er nu ikke helt rigtig, jeg har personlig fanget en bækørred på en 35 cm. Med store røde prikker, en rigtig flot fisk. I saltvand 1 km fra å udmunding i århusbugten.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:41
hej karsten - gider du smide et link til baggrundsstof for at bækørreden kan lever i saltvand - jeg troede (og tror) at den af forskerne udarbejdede viden omkring smoltifisering er den gældende.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:44
jim holm skrev: Bækørred fra kysten, det bliver sgu da værre og værre herinde.

Nå, nu vil jeg se at komme af sted, skal på Esrum sø efter torsk ;-)

Mvh
Jim.


Hej Jim
Esrom Sø efter torsk. Det lyder spændende. Prøv at kigge dig godt omkring. du vil sikkert ikke kunne se nogle torsk, så der er nok kun een af slagsen på søen idag.:-):-)
Men hvad? En god dag med solskin og en god madpakke er nu heller ikke sådan at sige skide til. Knæk og bræk med en bifangst.

Mvh

Karsten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:45
Jacob Albertsen skrev: <

(y)(y)

Enig..

Mariagerfjord har en stamme af fjordørreder, som er stærkt farvet året rundt, en spændende fisk som man i starter studser over at fange.

Så ja, hvad er forskellen, jeg kan ikke forstå hvorfor en bækørred ikke kan leve i havet... en havørred starter som bækørred før den svømmer ud i havet, så hvorfor ikke...

Lige meget hvad har manden jo indrapporteret i god tro, og sandsynligvis ikke for at støde nogle garvede lystfiskere..

K&B

Jacob:-)...


Folk prøver jo bare at være flink og hjælpe den knap så garvede på vej, så vedkommende ikke laver samme fjel igen.
Hvad forkert er det i det?

HC
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:48
Karsten Andersen skrev: <

Hej Jim
Esrom Sø efter torsk. Det lyder spændende. Prøv at kigge dig godt omkring. du vil sikkert ikke kunne se nogle torsk, så der er nok kun een af slagsen på søen idag.:-):-)
Men hvad? En god dag med solskin og en god madpakke er nu heller ikke sådan at sige skide til. Knæk og bræk med en bifangst.

Mvh

Karsten...


Utrolig at folk ikke kan se det ironiske i det...
Naivitet på højt plan....;-)

HC
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:52
Henrik Christensen skrev: <

Folk prøver jo bare at være flink og hjælpe den knap så garvede på vej, så vedkommende ikke laver samme fjel igen.
Hvad forkert er det i det?

HC


Jeg synes bare ikke det er særlig kammeratlig og en god måde at opføre sig på i et forum for alle....

Jeg retter jo heller ikke dine stavefejl og kommenterer dette uopfordret...

Og hvad nu hvis det var en bækørred på afveje, så er det jo ikke iorden at hænge en mand ud på et forum uberettigt..

K&B

Jacob:-)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 09:53
Hej Bjarne

Det vil jeg ikke lede efter. Det kan du selv gøre. Jeg kan dog oplyse dig om, at der har været skrevet artikler om sagen i sportsfiskerblade. Jeg tror at de der blev kaldt ´´elevatorfisk´´. Så, det burde være ganske vist.
Iøvrigt er det rigtigt som en skriver, at havørred og bækørred er samme fisk. De bestemmer selv hvad de bliver til. Enten trækker de i havet , eller også bliver de i åen. Dem jeg skriver om, er nok de mest vægelsindede,

Mvh

Karsten
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:05
Jacob Albertsen skrev: <

Jeg synes bare ikke det er særlig kammeratlig og en god måde at opføre sig på i et forum for alle....

Jacob:-)


Heller ikke noget nyt der;-)

/Ole
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:08
Karsten Andersen skrev: <

Hej Jim
Esrom Sø efter torsk. Det lyder spændende. Prøv at kigge dig godt omkring. du vil sikkert ikke kunne se nogle torsk, så der er nok kun een af slagsen på søen idag.:-):-)
Men hvad? En god dag med solskin og en god madpakke er nu heller ikke sådan at sige skide til. Knæk og bræk med en bifangst.

Mvh

Karsten


Hvis der i Esrumsø er en bestand af Knude skulle der da være mere end een.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:16
Jacob Albertsen skrev: <

Jeg synes bare ikke det er særlig kammeratlig og en god måde at opføre sig på i et forum for alle....

Jeg retter jo heller ikke dine stavefejl og kommenterer dette uopfordret...

Og hvad nu hvis det var en bækørred på afveje, så er det jo ikke iorden at hænge en mand ud på et forum uberettigt..

K&B

Jacob:-)...



Hvis denne debat skal have nogen formål, må i komme ind i kampen på en saglig og faglig måde...Tak!

Vedkommende som startede tråden spurgte om det ikke var en havørred frem for en bækørred.
Dertil svare jeg, at det er 112% en hanhavørred i gydedragt.
Hvad forkert er det i det?
Er det er mærklig måde at opføre sig på???
Hvis det er tilfældet, melder jeg pas..

HC
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:22
jo karsten - forskellen er bare at havørreden er smoltificeret hvilket gør at den kan klare saltvandet - dette kan bækørreden ikke eftersigende - grunden til at jeg bad dig underbygge din påstand er at jeg ikke kan finde materiale der gør det - elevatorfisk plejer at være en betegnelse for havørred der trækker op i ferskvand på ædetogt
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:25
Det kan slet ikke komme til mere diskution, da en bækørred har røde prikker, og en elevatorfisk er en havørred der svømmer lidt frem og tilbage fra å til fjord og minder meget om en fjordørred, hvor jeg stadig mener at alle de fisk som lever i havet er havørred og dem der lever livet i bækken og har røde prikker er en bækørred. Punktum fra min side.
PS: jeg vil kun hjælpe med det jeg siger ;)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:33
Henrik Christensen skrev: <


Hvis denne debat skal have nogen formål, må i komme ind i kampen på en saglig og faglig måde...Tak!

Vedkommende som startede tråden spurgte om det ikke var en havørred frem for en bækørred.
Dertil svare jeg, at det er 112% en hanhavørred i gydedragt.
Hvad forkert er det i det?
Er det er mærklig måde at opføre sig på???
Hvis det er tilfældet, melder jeg pas..

HC


Det er da fint at nogen mener, at fangeren trænger til oplysning og uddannelse, men tråden tager relativt hurtigt en drejning mod latterliggørelse (ingen nævnt - ingen glemt) og det er bare ikke i orden. Så den saglighed og faglighed du efterlyser er allerede gået fløjten forholdsvis tidligt i tråden.

Men bortset fra uddannelsseselementet, hvad gør denne tråd så godt for? At nogle såkaldt garvede lystfiskere kan kloge sig på havørred kontra bækørred, og tilmed få sig en griner over en nybegynders åbenlyse fejltagelse, subsidiært uvidenhed?

Ja jeg kan ikke få øje på det overordnede formål.

/Ole
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:37
(y)
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:38
Den var selvfølgelig til Ole(y)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:40
Ole Rådhede skrev: <

Heller ikke noget nyt der;-)

/Ole...


Er der nogen der kan fortælle mig, hvad vi skal med et forum, hvor så snart man prøver at hjælpe folk, ja så piver nogle børn over det ikke bliver skrevet sødt/korrekt nok.
Tag nu lige at få lidt hår på brystet.
Simpelhen for barnligt.

HC
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:43
Ole Rådhede skrev: <

Det er da fint at nogen mener, at fangeren trænger til oplysning og uddannelse, men tråden tager relativt hurtigt en drejning mod latterliggørelse (ingen nævnt - ingen glemt) og det er bare ikke i orden. Så den saglighed og faglighed du efterlyser er allerede gået fløjten forholdsvis tidligt i tråden.

Men bortset fra uddannelsseselementet, hvad gør denne tråd så godt for? At nogle såkaldt garvede lystfiskere kan kloge sig på havørred kontra bækørred, og tilmed få sig en griner over en nybegynders åbenlyse fejltagelse, subsidiært uvidenhed?

Ja jeg kan ikke få øje på det overordnede formål.

/Ole...


Ole, så skrev hvordan vi kan hjælpe den stakkels mand, således han ikke gentager fejlen, for jeg er åbenbart ikke dygtig nok.
Eller skal jeg forstå det således, at han ikke må hjælpes?

HC
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:49
Steffen Mortensen skrev: Det kan slet ikke komme til mere diskution, da en bækørred har røde prikker, og en elevatorfisk er en havørred der svømmer lidt frem og tilbage fra å til fjord og minder meget om en fjordørred, hvor jeg stadig mener at alle de fisk som lever i havet er havørred og dem der lever livet i bækken og har røde prikker er en bækørred. Punktum fra min side.
PS: jeg vil kun hjælpe med det jeg siger ;)...


Det ville jeg såment også bare, men der er åbenbart forskel på folk herinde.
Men ok, jeg har aldrig hørt til rygklappere og kommer det heller aldrig og så kan man hurtig blive upopulær, hvilket tydelig ses i denne tråd. Men det har jeg det helt fint med;-)

HC
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:55
Henrik Christensen skrev: <

Ole, så skrev hvordan vi kan hjælpe den stakkels mand, således han ikke gentager fejlen, for jeg er åbenbart ikke dygtig nok.
Eller skal jeg forstå det således, at han ikke må hjælpes?

HC


Henrik - se f.eks. svaret fra Esben Bøgh! Der svares pænt, ordentligt og fremfor alt sagligt, fagligt og oplysende.

Hvis du derimod synes det er i orden at gøre grin med mandens uvidenhed og f.eks. henvise til fiskeri af torsk i Esrom sø, så kan jeg ikke følge dig.

Manden har skrevet bækørred i stedet for havørred, sikkert fordi han ikke vidste bedre. Han lærer det sikkert en dag, og måske følger han slet ikke med på dette forum.

Anyway, så kan man undre sig over, at så lille et fejltrin kan føre til en tråd med så mange indlæg.

Man kunne godt gøre sig nogle tanker om, at nogen med djævlens vold og magt skal søge og finde noget man kan slå ned på.
Der er jo også nok at tage fat på - bækørred i stedet for havørred, farvet nedgænger fotograferet på en rusten fælg;-)

/Ole
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 10:57
Dejligt nogen er enige ;)
Tight Lines
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:09
Ole Rådhede skrev: <

Henrik - se f.eks. svaret fra Esben Bøgh! Der svares pænt, ordentligt og fremfor alt sagligt, fagligt og oplysende.

Hvis du derimod synes det er i orden at gøre grin med mandens uvidenhed og f.eks. henvise til fiskeri af torsk i Esrom sø, så kan jeg ikke følge dig.

Manden har skrevet bækørred i stedet for havørred, sikkert fordi han ikke vidste bedre. Han lærer det sikkert en dag, og måske følger han slet ikke med på dette forum.

Anyway, så kan man undre sig over, at så lille et fejltrin kan føre til en tråd med så mange indlæg.

Man kunne godt gøre sig nogle tanker om, at nogen med djævlens vold og magt skal søge og finde noget man kan slå ned på.
Der er jo også nok at tage fat på - bækørred i stedet for havørred, farvet nedgænger fotograferet på en rusten fælg;-)

/Ole...


Hallo, nu var det altså Jim der bragte Esrum sø på banen.
Men ok, læg det på mine skuldre også, de kan tåle det;-)

Mvh
Henrik, som nok skal lad være med at hjælpe folk fremover...
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:09
Ole Rådhede skrev: <

Det er da fint at nogen mener, at fangeren trænger til oplysning og uddannelse, men tråden tager relativt hurtigt en drejning mod latterliggørelse (ingen nævnt - ingen glemt) og det er bare ikke i orden. Så den saglighed og faglighed du efterlyser er allerede gået fløjten forholdsvis tidligt i tråden.

Men bortset fra uddannelsseselementet, hvad gør denne tråd så godt for? At nogle såkaldt garvede lystfiskere kan kloge sig på havørred kontra bækørred, og tilmed få sig en griner over en nybegynders åbenlyse fejltagelse, subsidiært uvidenhed?

Ja jeg kan ikke få øje på det overordnede formål.

/Ole


Lige min pointe....(y)(y)

Synes folk har en farlig tendens til at være en smule selvfede på en noget grim måde, og som regel på bekostning af andre.

Hvorfor kan vi ikke få et konstruktivt forum hvor vi hjælper hinanden, og ikke nødvendigvis skal trampe på folk som laver fejl, eller siger noget forkert... hvor er vores etik og moral henne i alt dette...

K&B

Jacob
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:30
Henrik Christensen skrev: <

Hallo, nu var det altså Jim der bragte Esrum sø på banen.
Men ok, læg det på mine skuldre også, de kan tåle det;-)

Mvh
Henrik, som nok skal lad være med at hjælpe folk fremover...


Henrik, du behøver ikke blive børnehavefornærmet, jeg har intet lagt på dine skuldre, det var såmænd blot et eksempel;-)

/Ole
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:34
Ole Rådhede skrev: <

Henrik, du behøver ikke blive børnehavefornærmet, jeg har intet lagt på dine skuldre, det var såmænd blot et eksempel;-)

/Ole...


Ja, et eksempel på noget jeg ikke har skrevet.
Og så stop dit børnehave pis igen.
Hvem sagde konstruktiv debat...haha
Moral er godt og dobbelmoral er dobbelt så godt.

Over and out herfra

HC
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:42
Henrik Christensen skrev: <

Ja, et eksempel på noget jeg ikke har skrevet.
Og så stop dit børnehave pis igen.
Hvem sagde konstruktiv debat...haha
Moral er godt og dobbelmoral er dobbelt så godt.

Over and out herfra

HC


Suk - ja jeg var så naiv i min tro på, at du ville være i stand til at debattere på et nogenlunde sobert niveau uden at blive dum og perfid, især da du anvendte ord som saglig og faglig:-(

Tilbage til virkeligheden, alt er som det plejer for Henrik Christensen

/Ole
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:43
Selvfølgelig er der da torsk i Esrum sø, og de er store, det ved en hver herinde...fangede selv en rogntung basse helt nede på 18 m vand...på tørflue ;-)

Ærligt talt....det er sgu blevet svært at tage tingene særligt seriøst herinde efterhånden, niveauet er simpelthen kommet under lavmålet hvilket de samme kålhoveder uafladeligt bidrager til.

Derfor er det helt utilstedeligt og rent til grin at snakke om etik og moral.

Jeg hjælper virkeligt gerne folk som har et problem, men at grine over ting som virkeligt er for tåbeligt må da være at foretrække frem for at græde...hvilket jeg i øvrigt tit har været ved.

Og til dem som har en så skrøbelig personlighedsstruktur at lidt ´´syg humor´´ giver anledning til bristet selvværd og fornærmelse findes der masser af andre muligheder på nettet hvor både moral og etik er af en anderledes beskaffenhed.

Men der er niveauet sikkert upassende højt. ;-)

Mvh
Jim.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 11:50
jim holm skrev:

Ærligt talt....det er sgu blevet svært at tage tingene særligt seriøst herinde efterhånden, niveauet er simpelthen kommet under lavmålet hvilket de samme kålhoveder uafladeligt bidrager til.

Derfor er det helt utilstedeligt og rent til grin at snakke om etik og moral.

Mvh
Jim.


Nu er det jo dig der forfalder til latterliggørelse, samt at kalde andre debattører for diverse lidet flatterende ting, og i ikke bare denne tråd, så du er måske ikke den helt rigtige til at kommentere på niveauet, som du jo selv er med til at sætte standarden for;-)

Medmindre du da er et af de kålhoveder du refererer til, hvilket meget kunne tyde på;-)

Etik og moral debatterer vi som det nu passer os, uanset din mening.

/Ole
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 12:06
Ole Rådhede skrev: <

Nu er det jo dig der forfalder til latterliggørelse, samt at kalde andre debattører for diverse lidet flatterende ting, og i ikke bare denne tråd, så du er måske ikke den helt rigtige til at kommentere på niveauet, som du jo selv er med til at sætte standarden for;-)

Medmindre du da er et af de kålhoveder du refererer til, hvilket meget kunne tyde på;-)

Etik og moral debatterer vi som det nu passer os, uanset din mening.

/Ole...


Prøv engang at lægge mærke til, at enhver tråd Hr. Ole Rådhede deltager i går der mudderkastning i, og sådan har det været i mange år.
Jeg gider simpelhen ikke at debattere på dit niveu Ole. Det er bare spild af tid og det gælder i denne tråd og alle nye tråde fremover.

HC
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 12:23
Ole Rådhede skrev: <

Nu er det jo dig der forfalder til latterliggørelse, samt at kalde andre debattører for diverse lidet flatterende ting, og i ikke bare denne tråd, så du er måske ikke den helt rigtige til at kommentere på niveauet, som du jo selv er med til at sætte standarden for;-)

Medmindre du da er et af de kålhoveder du refererer til, hvilket meget kunne tyde på;-)

Etik og moral debatterer vi som det nu passer os, uanset din mening.

/Ole


Hej Ole.

Under henvisning til en tråd for nylig som du ganske sikkert husker, en tråd hvor du som sædvanligt klogede dig med ting som du tydeligtvis ikke havde den ringeste indsigt i, og heller ikke magtede at svare på alle dine selvmodsigelser som jeg konfronterede dig med tror jeg at det ville være uklogt af dig at indlede nogen som helst diskussion om hvem af os som er et kålhovede.

Men jeg synes dog at du er en klar spidskandidat til posten. ;-)

Mvh
Jim.
Til top
peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lystfiskeren123

Tilmeldt:: 02 Sep 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfiskeren123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 12:31
jim holm skrev: <

Hej Ole.

Under henvisning til en tråd for nylig som du ganske sikkert husker, en tråd hvor du som sædvanligt klogede dig med ting som du tydeligtvis ikke havde den ringeste indsigt i, og heller ikke magtede at svare på alle dine selvmodsigelser som jeg konfronterede dig med tror jeg at det ville være uklogt af dig at indlede nogen som helst diskussion om hvem af os som er et kålhovede.

Men jeg synes dog at du er en klar spidskandidat til posten. ;-)

Mvh
Jim....


haha det er nemlig rigtigt jim !!!!! ole lad nu være med at kloge dig alle steder . og
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 12:32
Henrik Christensen skrev: <

Prøv engang at lægge mærke til, at enhver tråd Hr. Ole Rådhede deltager i går der mudderkastning i, og sådan har det været i mange år.
Jeg gider simpelhen ikke at debattere på dit niveu Ole. Det er bare spild af tid og det gælder i denne tråd og alle nye tråde fremover.

HC


Du ved ikke en skid om, hvordan noget har været i mange år. For ikke så længe siden beskyldte du mig for at have startet tråde om nedgængere og farvede fisk, og jeg bad dig i den forbindelse om at fremskaffe dokumentation for dine påstande.

Jeg mangler stadig at se den dokumentation, hr. Henrik Christensen, så jeg venter stadig, og jeg kommer helt sikkert til at vente længe endnu, for det er jo blot endnu et af dine hadefulde udfald mod min person.

Der skal ikke den store ledvogtereksamen til at kunne se, at du af en eller anden ligegyldig årsag ikke bryder dig om min person, og det er faktisk heller ikke særlig interessant for det betyder intet.
Men du kunne måske prøve at abstrahere fra dit personlige had, og så forholde dig til emnet på en saglig og faglig (dine egne ord) facon af hensyn til de øvrige deltager.

At denne tråd ender i det du kalder mudderkastning, det kan helt og aldeles tilskrives dig og din fremfærd, primært overfor mig, men det kan selvfølgelig godt være svært at erkende når man som dig gerne vil fremstå som den forurettede.

Om du deltager i den ene tråd eller den anden tråd rager mig en papand.

/Ole
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 12:38
@HC
@Jim
@Kenneth

Hvad end der er foregået i andre tråde ønsker jeg ikke at kommentere, men jeg synes i går efter manden og ikke bolden i denne tråd, og det er ikke på en sageligt plan.

Jeg vil give Ole ret i denne tråd, niveauet for indlæggene er underbælte stedet og ikke iorden.

Hvorfor kan vi ikke være konstruktive og hjælpe hinanden, hvorfor skal alle svines til og latterlig gøres, det er under min forstand.

K&B

Jacob

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres