Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart gasblus til at lave kaffe i det fri

 Besvar Besvar
Forfatter
peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lystfiskeren123

Tilmeldt:: 02 Sep 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfiskeren123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: smart gasblus til at lave kaffe i det fri
    Sendt: 01 Apr 2010 kl. 21:18
hejsa gutter , var på fisketur for et par dage siden . hvor jeg så 2 fiskere have et smart lille keddel m gas blus til at lave kaffe på , total gejl sæt . nogen der ved hvor man køber sådan et måske et link
lille handy sæt
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 21:23
Hej
Det har sikkert været en Jetboil , den kan fåes med stempel kande , ret fedt med frisk kaffe på kysten , og gas dåsen kan pakkes ned i kedlen under transport .
Jeg ved at bla Ole i tackle shop har den
VH Kokken
Bornholm
Til top
peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lystfiskeren123

Tilmeldt:: 02 Sep 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfiskeren123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 21:31
jes det er den :-) syg fed

grejdealeren koster den kun 500kr
ole tackelshop koster den 700kr

men takker mange gange kenneth jensen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 21:43
Jetboil her :- se linket HER

Husk der skal også bestilles Gas til den ...det følger ikke med ...- se linket HER.

Og kaffestempel her - se linket HER
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 22:20
Kenneth Jensen skrev: Hej Det har sikkert været en Jetboil , den kan fåes med stempel kande , ret fedt med frisk kaffe på kysten , og gas dåsen kan pakkes ned i kedlen under transport .


Jeg synes at et Trangia kogesæt er langt bedre, det kan arbejde hvor vinden er kraftig, og så kan man også varme en dåse forloren skildpadde eller sipper labsovs.

- se linket HER

- se linket HER/
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 23:03
[QUOTE] Niels Riis Ebbesen skrev: <

Jeg synes at et Trangia kogesæt er langt bedre, det kan arbejde hvor vinden er kraftig, og så kan man også varme en dåse forloren skildpadde eller sipper labsovs.

- se linket HER

- se linket HER]

Ganske rigtigt Niels.
Trangia er mere bredt anvendeligt, men Kenneth Madsen søger et lille og handy sæt.
Det kan man sku ikke kalde trangia systemet.
Desuden er trangia i sin originale tilstand, altså med spritbrænder, noget nær 100 år om at koge 1 liter vand, Jetboil gør det på 3 minutter.


/Allan
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 23:35
Allan Overgaard skrev: < Desuden er trangia i sin originale tilstand, altså med spritbrænder, noget nær 100 år om at koge 1 liter vand, Jetboil gør det på 3 minutter....


Hmm... er stress, jag og effektivitet nu også blevet et must, når vi nyder vores fritid i naturen.

Jeg synes stadig man får mange flere mulighedder med et Trangia, dets opbygning er så sikker, at man også kan bruge det i en lille jolle, jeg synes i hvert fald, at det er rigtig god løsning, når man er på heldags- og weekend ture.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
kennet brask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k brask Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2007
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k brask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 00:03
Kenneth Jensen skrev: Hej
Det har sikkert været en Jetboil , den kan fåes med stempel kande , ret fedt med frisk kaffe på kysten , og gas dåsen kan pakkes ned i kedlen under transport .
Jeg ved at bla Ole i tackle shop har den
VH Kokken
Bornholm


og kaffen er mega varm og god...

tak for kaffen forresten KOK.

husk at tage den med til maj...
vi snakkes
Til top
kennet brask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k brask Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2007
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k brask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 00:05
Niels Riis Ebbesen skrev: <

Hmm... er stress, jag og effektivitet nu også blevet et must, når vi nyder vores fritid i naturen.

Jeg synes stadig man får mange flere mulighedder med et Trangia, dets opbygning er så sikker, at man også kan bruge det i en lille jolle, jeg synes i hvert fald, at det er rigtig god løsning, når man er på heldags- og weekend ture.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Når du først en gang har prøvet en Jettboil, så er du blevet overbevist.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 00:06
Hej Niels.
Jeg er enig med dig i at trangiaen er superfed, jeg har selv en som er udbygget lidt, med duosalgryder og gasbrænder.

Stress og jag ? jeg tror du vil give mig ret i at gas er super fedt at lave mad på hvis du prøver det.

Hvis du er til en hurtig kop kaffe på dagsturen ikke vil slæbe så meget så synes jeg bestemt at jetboilen har sin beretigelse.

Hvis du vil have en hyggelig kop kaffe på dags turen så fåes det ikke meget hyggeligere end - se linket HER/


/Allan
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 08:11
Vil først lige sige at jeg aldrig har prøvet en Jetboil.

Mht til trangia så er det et system der er billigt og gennemtestet. Jeg har stadig min første trangia som er mere end 20 år gammel og har været med på et utal af ture.

Til kaffe på turene til åen, Norge om sommeren eller bare på en week end tur med familien har jeg efterhånden i en del år brugt en Kelly Kettle. Den koger 2 kopper kaffe hurtigere end nogen af de andre, man skal ikke medbringe brændstof da den kører på hvad der lige ligger på vejen eller mellem stenene. Derudover er det hyggeligt lige at tænde op i den og jeg har aldrig fået klager over røgen, selv på større rastepladser. Den enste udlempe ved den er at den, selv om den ingen ting vejer, fylder noget mere end f.eks Jetboil.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 09:00
Allan Overgaard skrev: Hej Niels.
Hvis du er til en hurtig kop kaffe på dagsturen ikke vil slæbe så meget så synes jeg bestemt at jetboilen har sin beretigelse.


Hvis det skal gå så hurtigt, og være nemt på endagsturen, så er det jo langt mere effektivt med en god termokande, jeg har en Thermos, og den kan sagtens holde kaffen/theen varm i 12-16 timer.

Og termokanden fylder og vejer jo ikke mere end den dunk med rent vand, som man skal ha´ med, hvis man vil lave kaffe eller the på en jetboil.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 09:39
ja men så er kaffen jo også 16 timer gammel...føj...så hellere frisk kaffe......(y)
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 11:29
Trangian er jo blevet forældet...
Så skulle man hellere kigge på ETApower fra Primus.
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 12:58
Der få også en mere moderne gas brænder til Trankian :-) Ved ikke hvad der strækker længst - en liter gas eller en liter sprit - men er næsten sikker på spriten er bedst i rygsækken på de lidt længere ture :-)
Til top
michael wölck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
woelck1

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér woelck1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 15:11
Hej

Jeg har selv lige købt den mindste udgave af Kelly kettle og synes vældig godt om ideen med at bruge det brændsel der er til rådighed.
Har selv brugt trangia i mange år som spejder, der er effektivt til mad men tager lang tid at varme fx. vand op med spritbrænder og det lugter altid grimt.
Med Kellyen er det lidt som at have bål, hvilket bidrager til hyggen og atmosfæren.

Michael
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 23:17
Hej.
Faldt lige over denne test!

Det er ikke helt, hvad spørgsmålet i tråden lige lægger op til, men den er de meget god.

- se linket HER

Carsten
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2010 kl. 23:59
Hej.
Jetboil kan jo udbygges til de stigende behov!
Der kan fåes gryder, pander m.m.
Så løber prisen også op!

Det bedste er efter min mening klart Trangia. Monteret med en gasbrænder er den lynhurtigt til at varme og også meget lettere at regulere med gassen end med spritten - og så soder/sviner gassen ikke!
Så kan man også varme en dåse forloren skildpadde eller et par pølser på den også!
Man kan jo nøjes med det mindste sæt! Det fylder ikke meget, og har en meget større anvendelighed!
Brænderen og en lille gaspatron kan være inden i!
Jetboil er da smart og fiks, men jeg synes, den er for dyrt for at kunne varme en sjat vand - andet kan den vel ikke umiddelbart!

Carsten
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2010 kl. 09:29
Carsten B. skrev: Hej.
Det bedste er efter min mening klart Trangia. Monteret med en gasbrænder er den lynhurtigt til at varme og også meget lettere at regulere med gassen end med spritten - og så soder/sviner gassen ikke!
Så kan man også varme en dåse forloren skildpadde eller et par pølser på den også!
Man kan jo nøjes med det mindste sæt! Det fylder ikke meget, og har en meget større anvendelighed!
Brænderen og en lille gaspatron kan være inden i!


Jeg er enig, og jeg har både en gas- og en spritbrænder til mit Trangia stormkøkken, men jeg fortrækker spritbrænderen på længere ture, da man altid kan være sikker på, at man kan købe en flaske sprit hos en købmand, og hvis man blander ca. 5% vand i spritten, så soder den næsten ikke.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2010 kl. 10:42

hejsa

Det er rigtigt, vi tager 698.-, måske fordi det er den nye model 2010, der er forskel på hullet i låget, det samme gælder stempel-systemet.

god påske

Ole
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2010 kl. 17:41
Jeg bruger min til kaffe, og til at kode pølser i

Gas kan du købe nede i sportshuset for 35 kr.-

Du kan se mere info her:

- se linket HER/


det billigste sted på nettet er her Kenneth som jeg snakkede om

- se linket HER

forstår sku ikke at folk sælger den til 799 andre steder.

du fortryder ikke købet, den er så simpel og let
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2010 kl. 18:50
Plus 65 i porto ...så er du oppe på 604,- ...
Så det er ikke det billigeste sted !! ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres