Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiske finger lugt

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiske finger lugt
    Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:14
Efter 4 dage i streg i Fjorden med masser af hug og masser af fisk med hjem til fryseren, så skal jeg lige høre når fiskene er renset mm, hvad gør i så med fingerne bagefter

tænker på lugten bliver ved med at sætte i huden ?

gode råd tak

p.s har vasket fingerne ja.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:16
Jeg plejer at gnide hænderne godt i koncentreret citronsaft, det tager det værste af lugten:-)

/Ole
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:17
en ægte fisker elsker duften af fisk ! ny som gammel.. - - - ellers husk at bruge sæbe! (y);-)
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:19
kaffegrums
Til top
Kurt Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kma

Tilmeldt:: 04 Jul 2002
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kma Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:22
nyder det;-)
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:28
Ja man har det sgu svært som fisker,masser af fisk i fryseren,du har ret i at det lugter...............af pral....:-)
men tillykke med lugten:-)
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ole Avatar

Tilmeldt:: 23 Mar 2004
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:30
godt bold øje møller ;-)
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:30
Begynd at samle frimærker eller glansbilleder istedet for at fiske:-):-):-):-)

Det gazzzzzz.

Prøv matas og køb noget Rodalon til håndvask det er skide godt og desinficerer samtidig.


/Allan
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:37
:-)bare rode længe nok i fruens trusser så vænner du dig til lugten.. vil prøve med citron saft næste gange jeg har haft fingre der og se hvad hun siger:-)
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 19:42
Hej Den var lige lummer hvad siger vejeret bliver det 25 grader i morgen,er aldig støt på problemet når der har
været sild i fangstnetet.;-)

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
jens madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
madsen

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 20:25
min kone har købt en trekantet stålsæbe (egentlig bare en trekantet ståldims formet som en sæbe) som jeg, når jeg har vasker hænder med sæbe, vasker hænderne med som var det et rigtig stykke sæbe.
jeg ved godt det lyder fuldstændig vandvittigt og var også noget skeptisk da jeg blev præsenteret for det nye fænomen, meeeen den virker upåklageligt.
mvh
Jens Madsen
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 20:29
du må tro hvad du vil

Pral er det ikke

har fået gode fisk på 4 dage. Langt over 15 fisk landet

hvis du er i tvivl så kunne du jo prøve at kigge under fangst rapporter på

- se linket HER

under 2010. Så må du jo kigge før du skriver

idag fik jeg 1 på 59 cm og en på 45
den anden dag fik jeg en på 45 cm
den anden dag fik jeg en på 46 cm
den anden dag fik jeg en p 44 cm
osv.

godt og vel på 4 dage har jeg landet utrolig mange fisk

Så pral er det nok ikke. det er kun ærgelig fiske snak

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 20:30
peter møller christensen skrev: Ja man har det sgu svært som fisker,masser af fisk i fryseren,du har ret i at det lugter...............af pral....:-)
men tillykke med lugten:-)...


du må tro hvad du vil

Pral er det ikke

har fået gode fisk på 4 dage. Langt over 15 fisk landet

hvis du er i tvivl så kunne du jo prøve at kigge under fangst rapporter på

- se linket HER

under 2010. Så må du jo kigge før du skriver

idag fik jeg 1 på 59 cm og en på 45
den anden dag fik jeg en på 45 cm
den anden dag fik jeg en på 46 cm
den anden dag fik jeg en p 44 cm
osv.

godt og vel på 4 dage har jeg landet utrolig mange fisk

Så pral er det nok ikke. det er kun ærgelig fiske snak
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 20:37
Rodalon
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 20:51
Kan lige bekræfte det Jens siger - et eller andet af rustfrit stål, en ske f.eks. - gnub og gnid under koldt vand - det virker - på fiskelugten altså!! ;-)
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 21:08
Jeg plejer at vaske mine fingere i tandpasta, og så i alm sæbe bagefter, så er lugten væk.
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 21:42
Berkley® TEC™ Erase Odor Killer – lugt-neutraliserende creme.

Utallige laboratorieforsøg har vist, at lugten fra mennesker, dyr og mange slags kemikalier reducerer chancen for at lokke fisken til. Berkley® TEC™ Erase Odor Killer fjerner effektivt lugte, som skræmmer både ferskvandsfisk såvel som saltvandsfisk.

Ligeledes kan håndtering og rengøring af fisk være en mindre velduftende affære. Dette kan undgås ved brug af Berkley® TEC™ Erase Odor Killer, der både rengør hænderne og fjerner de dårlige lugte, der opbygges ved håndtering af fisk.

Berkley® TEC™ Erase Odor Killer er ufarligt at anvende for både hænder, fiskeline og andet udstyr

Berkley® TEC™ Erase Odor Killer fås i en smart og bekvem tube, der både er pladsbesparende og nem at have med på fisketuren.

mvh Jørn - se linket HER
Til top
Jakob Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
adse Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér adse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 22:13
Hej Claus
Næste gang du er i Århus bør du tage ind i Decorate der ligger på Nørre Allé lige overfor Guldsmede gade. Der har de en kaffesæbe, der tager al fiskeduft...
K&B
Jakob
Der har fået skyllet al fiskeduft af de sidste tre dage i saltvand på Djursland :-(
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 22:37
Saltsyre, det burde ta det værste ;-)(y)
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 22:39
Efter 4 dage i streg med waders på ka´ du bare klø dig i rumpen ;-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 00:03
Rene Andersen skrev: :-)bare rode længe nok i fruens trusser så vænner du dig til lugten.. vil prøve med citron saft næste gange jeg har haft fingre der og se hvad hun siger:-)


Det hele gik galt for herrens mange år siden i Edens Have.
Adam havde netop passet sine ægteskabelige forpligtelser og dengang havde man jo ikke sæbe så Eva gik ned til floden for at vaske sig.
Da Gud hørte det udbrød han...Åh nej, jeg får aldrig den lugt væk fra fiskene igen.

Den dag i dag diskuterer videnskaben stadigt om det er f.... der lugter af fisk eller om det i virkeligheden er omvendt.

Mvh
Jim.
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 07:06
jim holm skrev: <

Det hele gik galt for herrens mange år siden i Edens Have.
Adam havde netop passet sine ægteskabelige forpligtelser og dengang havde man jo ikke sæbe så Eva gik ned til floden for at vaske sig.
Da Gud hørte det udbrød han...Åh nej, jeg får aldrig den lugt væk fra fiskene igen.

Den dag i dag diskuterer videnskaben stadigt om det er f.... der lugter af fisk eller om det i virkeligheden er omvendt.

Mvh
Jim.


:-)(y)
Til top
Kristian.s Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kikand

Tilmeldt:: 28 Dec 2004
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 07:11
Man skal kun klø sig i rumpen når ens fingerspidser klør..;-)
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 08:58
Smør fingrene ind i youghurt, ligesom hvis man har haft et uheld hvor fryseren er stået af, så smører man den ind i youghurt.
Mælkesyrebakterierne tager al lugten.
Mvh
Allan
Til top
Torben Grønlund Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tgh

Tilmeldt:: 01 Dec 2004
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 09:42
Hej Claus

Når jeg har (alt for sjældent) har filetteret en fisk på køkkenbordet, vasker jeg hænder og redskaber af i opvaskermiddel med et ordentligt sjask alm. husholdnings eddike.
Det virker for mig !

For øvrigt syntes jeg det er en god ide at tage indvoldende ud ved kysten inden hjemtagningen.

Hilsen
Torben
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 10:15
hvor mange skal du rense, lyder nærmest som om der er dræbt ørreder til højre og venstre :)
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 10:15
hvor mange skal du rense, lyder nærmest som om der er dræbt ørreder til højre og venstre :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres