Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvad drikker man på en fjeldfisketur?

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvad drikker man på en fjeldfisketur?
    Sendt: 14 Apr 2010 kl. 08:04
ja det lyder måske som et dumt spørgsmål, MEN, det jeg mener er, at når man ska være i vildmarken i f.eks en uge, kan man vel næppe slæbe drikkevarer med til en hel uge, drikker man blot vandet fra åen/søen? eller hvad gør i når i er derude?

jeg tænker at slæbe pulver kakao med, til at lave varm kakao.
evnt 0,5-1l saft til at lave saftevand(med vand fra å/sø)

andre fif/gode ideer??
Til top
Kai Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dyrsoe

Tilmeldt:: 04 Feb 2009
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyrsoe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 08:39
Er du udenfor beboede områder kan du roligt drikke af rindende vand. Er du ´´rigtig langt´´ ude/oppe kan du også drikke af søer - sålænge vandet ikke er misfarvet. Er du i områder med fåregræsning, så check lige et par meter opstrøms, hvad der ligger af efterladenskaber - knapt så lækkert med fårel... i vandet.
Har selv praktiseret efter ovenstående ´´regler´´ i snart 40 uden problemer (før disse regler blev præsenteret for mig, gik det galt :-).
En blanding af havregryn og skummetmælkspulver i portionsstørrelser giver en nem morgenmad, som smager godt og som man går længe på (tilsæt nødder, rosiner m.m. efter smag)
God tur.
Til top
morten brøndum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten_bach

Tilmeldt:: 21 Jun 2007
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten_bach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 09:00
whiskey ;-)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 10:05
Hej !

Er du på fjeldet så kan du drikke af dit fiskevand, bäk eller sö, små områder med stillestående vand drikker du ikke af.
Er du ved et vandlöb med bebyggelse ovenfor skal du dog tänke dig lidt for, der kan jo väre aflöbsvand i det store vand. I närheden af större samfund kan det väre en ide at undersöge om fx. vandlöbet kan komme fra et rensningsverk.
Men i det store og hele kan du regne med at kunne bruge dit/dine fiskevande som drikkevand.
K&B Steen ( kiruna sverige)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 10:13
jeg takker for jeres input, det er netop omkring kiruna jeg skal fiske. vandet bliver først 100% valgt når vi kommer derop, med hjælp fra en guide fra arctic heli. han har et par gode fiskevande til rådighed som vi skal vælge mellem når vi kommer derop. og så må jeg spørge ham, om vi ka drikke vandet fra det valgte sted.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 13:58
Et andet lille tip er at finde det koldeste vand. Især i varme somre kan nogle vande blive temmelig varme. Sidste sommer var det overdrevet varmt i fjeldet i en længere periode og jeg målte vandtemperaturen i to bække som ellers leverer iskoldt drikkevand der plejer at være max. 10 grader, den ene var 19 grader, den anden 15...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres