Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

cc6 vs. extreme zip

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: cc6 vs. extreme zip
    Sendt: 14 Apr 2010 kl. 20:56
hej med jer. er på jagt efter mine først åndbare waders, og har disse to modeller i kikkerten. har set vision´s ´´extreme zip til 1500,- og Scierra´s cc6 til 2200,- og tænkte så, om der er nogen der kan fortælle mig, om det kan svare sig, at betale de 700,- ekstra for cc6éren? er der nogen af jer der har erfaring med en, eller begge af disse modeller, og vil være behjælpelig med lidt info?
på forhånd tak.
m.v.h. Tony
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 21:10
ja cc6 er mega fede har ikke noget dårlig at sige om dem

og til den pris de kan fås til køb dem 1500 har jeg fundet dem til

- se linket HER
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 21:28
Jeg er tilfreds med mine CC6,tilpas mange lommer (y)
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 22:18
Jeg har også cc6 og det er de bedste jeg har haft, er yderst tilfreds ;-)
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 23:07
har også et par cc6, hvis du har halv tykke ben så kan de godt gå hen og blive for smalle, men ellers rigtig gode, fik også mine til 1500...
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 23:22
hej igen. Med alle jeres positive erfaringer omkring cc6, er det jo svært ikke at vælge dem ;-). vil dog sige, at tilbuddet der bliver linket til tidligere i tråden, kun er gældende for en enkelt og for mig, lille størrelse.
m.v.h. Tony
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 07:37
Så vil da lige komme med et generelt indspark vedr. waders. Et par kvalitetswaders kan du have rigtig lang tid (jeg kan ihvertfald) kører på 5 år med et par Simms G3. Scierra waders holder ikke i længden, så lige her og iøvrigt mange andre steder er det faktisk billigere at investere i ordentlige udstyr. Scierra er og bliver et rent markedsføringsstunt fra Svendsen Sport, og ligger kvalitetsmæssigt i den meget ringe ende. målt ud fra pris. Vil man have kvalitet vil jeg klart anbefale Simms, Patagonia eller evt. Guideline som et billigere alternativ - der får du meget for pengene.

mvh
Kasper
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 07:38
Hej Tony!

Jeg har extreme zip og dem er jeg yderst tilfredse med, så dem kan jeg anbefale har haft mine i 2 år nu uden nogle problemer, så det er jo nok smag og behag hvad man synes om:-)

Mvh
Marc
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 07:55
kasper olsen skrev: Så vil da lige komme med et generelt indspark vedr. waders. Et par kvalitetswaders kan du have rigtig lang tid (jeg kan ihvertfald) kører på 5 år med et par Simms G3. Scierra waders holder ikke i længden, så lige her og iøvrigt mange andre steder er det faktisk billigere at investere i ordentlige udstyr. Scierra er og bliver et rent markedsføringsstunt fra Svendsen Sport, og ligger kvalitetsmæssigt i den meget ringe ende. målt ud fra pris. Vil man have kvalitet vil jeg klart anbefale Simms, Patagonia eller evt. Guideline som et billigere alternativ - der får du meget for pengene.

mvh
Kasper



Kasper har du prøvet cc6 modelen siden du er så sikker på kvaliteten ? og med den pris du har givet for dine G3 i sin tid kan man jo købe op til flere par cc6 i dag.
Men ingen tvivl om at pris og kvalitet hænger sammen, en ting er hvertilfald sikkert du får ikke mere end du betaler for;-)


Mvh Mads
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 07:59
Hej Tony

Jeg har ikke selv prøvet cc6, men har en bekendt, som har fået sine byttet seks gange!! (ja, 6 gange, ligesom navnet)
Og nu har han valgt simms.

Mine egne erfaringer er patagonia, superkvalitet!!! Simpelthen!
Min sidste nye er visions topmodel radipor, som er virkeligt fede! Meget høj åndbarhed, og rigtig god pasform!:-) Kan tilmed fåes i special størrelser, som ´´long´´ og ´´king´´ modeller. Det kan extreme zip i øvrigt også(y)

Mvh Allan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 08:09
kasper olsen skrev: Så vil da lige komme med et generelt indspark vedr. waders. Et par kvalitetswaders kan du have rigtig lang tid (jeg kan ihvertfald) kører på 5 år med et par Simms G3. Scierra waders holder ikke i længden, så lige her og iøvrigt mange andre steder er det faktisk billigere at investere i ordentlige udstyr. Scierra er og bliver et rent markedsføringsstunt fra Svendsen Sport, og ligger kvalitetsmæssigt i den meget ringe ende. målt ud fra pris. Vil man have kvalitet vil jeg klart anbefale Simms, Patagonia eller evt. Guideline som et billigere alternativ - der får du meget for pengene.

mvh
Kasper


som modsvar til kaspers indlæg, vil jeg også lige komme med et indspark, jeg har et par cc6 waders, som jeg er meget ilfreds med, det første par jeg fik var utætte i skridtet og blev bytte fra dag til dag, fin service. men siden har de bare kørt.
før dem havde jeg et par simms guide classic i goretex de blev utætte hele tiden, jeg fik dem byttet 3 eller 4 gange, før jeg opgav, og gav mig til at lappe på dem selv... nu er de henvist til en kasse i skuret! før simms havde jeg også scierra, model blackwater pro, dem havde jeg heller ingen problemer med.

åndbarheden i scierra's waders er ikke på linie med simms gretex! og simms pasform er suveren, men når skidtet ikke holder er det sltså ikke meget værd, og cc6 wadersne er ikke ret langt bagefter på pasformen (heller ikke ift. G3 som jeg har prøvet også)

om scierra er et markedsførings stunt fra svendsen sport ved jeg ikke... men er alle producenters produkter i virkligheden ikke det??? jeg er ikke på nogen måde fanatisk scierra mand, jeg har haft forskellige produkter fra scierra, og nogen har været gode, og andre dårlige, men denm der fuldstændige afvising af et mærke er imø lidt latterlig.

mik
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 08:27
Hejsa er helt enig med i der er forskæld på ting
og vi kan godt blive enig om Simms er fedt har selv et par G4 pro men der betaller du altså også ved kasse 1

bruger og mine CC6 til tider og de er altså i en god kvalitet
det kan de finde ud af at lave.

Kasper vi kan godt blive enig om at Scierra lave en masse bras nu de kan ikke lave fluestænger mere har prøvet en HM3 #6 en dag var positit efter at have prøvet den.
men det er jo ikke i samme kvalitet som min sage TCR

Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 08:37
OK Mikkel jeg var måske for grov overfor Scierra. Korrekt at de gamle blackwater waders var gode. efterfølgende er alt fra dem faldet i kvalitet. mht stænger kan de sikkert også være med, da der ikke er så mange (bortset fra amerikanerstæner) fabrikker der laver stænger i østen. Vi ved vist alle at det er de samme maskiner og ovne, der den ene uge laver loop stænger, den næste Scierra osv.

Du har været uheldig med Simms. Og ja deres service kan diskuteres - det kan deres waders derimod ikke.

Men fisker man lange dage i Mørrum eller ved kysten er forskellen markant. Her kommer åndbarheden ind i billedet.

mvh
Kasper
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 11:05
Mine CC6 går ind i deres 3. sæson.
De bliver brugt på kysten 2-4 gange ugentligt, og har været med i Norge to gange.
Jeg har netop smurt lidt waterstop på syningerne ved knæene og i skridtet, en lille lækage pga slid.

Jeg kan ikke andet end anbefale CC6. De blev skiftet da mine Blackwater Pro gik på pension efter 4 sæsoner.

Og så kan de fås i mange forskellige størrelser, så mon ikke der kan findes en model som passer enhver kropsbygning :)

Til top
Thomas Dyekjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Dyekjær Avatar

Tilmeldt:: 04 Jul 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Dyekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 11:32
Den gamle historie om de dårlige batch af G3- og Classic Guide waders samt G3-jakken som Simms leverede for 2-3 år siden forfølger dem (med rette... det er dyre sager) stadig. Min opfattelse er dog, at der nu er styr på tingene igen. Jeg er ihvert tilfælde den meget tilfredse bruger af G4 Pro waders og 2008 modellen af G3-jakken på 2-3 sæson.
Mine erfaringer med Scierras produkter er en meget sørgelig historie, som jeg ikke vil trætte nogen med.
Har fiskekammerater der er vældigt tilfredse med Visions extreme waders... mener også at tidskriftet ´´Trout Fisherman´´ kårede dem til ´´Best in Test´´.
Held & lykke med waders-jagten Tony.
hilsen
Thomas
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 12:05
Aldrig mere Scierra waders, har fået byttet et utal af gange over to forskellige modeller. I gennemsnit har jeg fået byttet waders 1-2 gange årligt over de sidste 3-4 år. -Bevares, har da fået en super service, og byttet varerne med et smil, men også stået ved åen både herhjemme og i Noge med våde bukser og sokker ...gider simpelthen ikke mere. Mine nuværende CC6'ere holdte tæt i 1½ år, men er så småt begyndt at lække i sokken.

Så længe Scierra bare bytter uden videre er det da en fornuftig billig måde at holde sig selv med nye waders ...men fisker man meget er det nok nødvendigt med 2 par, så man i det mindste hele tiden har et brugbart par ved hånden.

Kan anbefale Visions produkter når det kommer til holdbarhed, har et par Extreme Hydrox skridtstøvler, sokmodel. Har brugt dem meget mere end waders de sidste 2½ år, ingen problemer, holder stadig 100% tæt.

Jeg vælger nok Vision waders, eller måske andet mærke næste gang. Scierra's produkter holder generelt ikke til at blive brugt ret meget. Det gælder både vadestøvler, waders, skridtstøvler og fiskeveste ...har faktisk kun været heldig med deres jakker!

Mvh
Finn
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 17:20
Hej Tony

Varme anbefalinger til Visons Waders. Du har mange muligheder for størrelser og åndbarheden er helt i top. De er som nævnt testet ´´best i test´´ i udenlandske magasiner.
Har selv Extreme på 5 år samt Rapidor på 2 år. Af en eller anden grund trænger bl.a. deres Waders ikke så godt i gennem reklametrykket herhjemme.

mvh. Lars
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 22:15
Det var dog en langt ude smædekampange mod scierra der er stablet på benene her. Jeg bruger selv en cc4 da jeg ikke var lun på lynlåsen og de er bare alletiders. Har fisket både kyst og å på +100 ture og holder stadig. Skal de holde er der et par grundregler som skal overholdes. De skal tørres ordentligt inden de pakked ned til næste tur. De skal helst ikke maskinvaskes. Du skal ikke kravle rundt på knæene. Du skal ikke sætte dig på pindsvin :-)
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 22:34
Hej Martin,

Nu kan jeg jo regne ud at det bl. a. var møntet på mig. Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver. Det har intet med smædekampagne at gøre, men som end bare de sørgelige fakta for mig de sidste 3-4 år4: 5-6 par defekte Scierra vaders, 2 par defekte Scierra skridtstøvler, 2 par Vade støvler der revner, slides op eller går op i sålen efter bare EN sæson. ....men Vision skridtstøvler der virker! Hvis du er sælger for Scierra og føler dig forurettet kan du så ikke bare forholde dig til ovenstående ;-) ...og nej jeg gider ikke prøve den nye model -slut!

Din lettere patroniserende tone, og bedrevid i retning af vi andres omgang med vores vaders må stå for din egen regning. Men jeg kan love dig at jeg passer på mine ting, de bliver behørigt skyllet i rent vand og hængt til tørret efter hver tur -indendørs, ikke i direkte sol ...men alligevel så går sømmene fra hinanden både i skridtet, i samlingerne ved knæene og i sokken. Rent statistisk tegner der sig et mønster, eller også er jeg bare ekstremt uheldig.

Jeg hverken kravler på knæ eller i træer med vaders på, jeg går heller ikke i tjørnekrat og lignende. Jeg har heller ikke bælter, knapper og andre skarpe genstande på tøjet indenunder -kort sagt, jeg ved hvad jeg laver, men jeg er å fisker, går mange kilometer, og ofte i højt græs og brændenælder!

Mvh
Finn
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 00:34
Har en ældre model af Extreme Zip (som i år udgår til fordel for Ikon, tror jeg nok). De er godt igang med 2. år nu, de holder indtil videre 100% (krydser hvad der krydses kan, når det gælder vandtætte produkter). Men som alle andre waders og grej bliver de hårdt slidt af mit flyderingsbrug, når der fiskes ofte fra den gamle O-ring også selvom jeg passer meget på grejet. Min guideline jakke har for længst givet op et par steder pga. slitage og lidt for skidt indre design.

Men for H***** hvor er den lynlås guld - når man lige skal ind på det lave og strinte ud over kanten af ringen :P
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 07:35
Kære alle

Jeg har ingen aktie i at nedgøre Scierra, selvom jeg bestemt ikke kan lide deres produkter, da stort set alle deres produkter er rene kopier af eksisterende varer på markedet.

Mht. waders, så er det korrekt at man kan skylle med vand, og generelt passe på sine ting. Men vasker man sin bil hver gang man har kørt i den, og tører den behørigt af - ja så ruster den skam heller ikke.

Jeg skyller aldrig mine G3 waders, og det er her forskellen kommer ind. De bliver hængt til tørre, og ikke andet. Jeg har dog ej helelr aktier i simms. Men tilbage til dig Tony, mit råd vil være købe Simms ellr Patagonia hvis du vil vælge det bedste - alternativt vil jeg anbefale dig Guideline eller Vision som andre også har beskrevet. De er stadig langt over Scierra.

mvh
Kasper
Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 08:48
Åndbare waders er et lotteri, de er ikke så robuste. Saltvand og slid tærer på membranen, selv afskylning og omsorgsfuld behandling kan ikke forhindre at de bliver læk før eller siden......Har et par 3 lags scierra MBQ købt for 3-4 år siden, stadig tætte, brugt et par hundrede gange, har siden gået gemnnem 2 par blackwater, to par cc6, et par guideline, de holder alle mellem 1/2 og et år...nu har jeg så et par simms guide stockingfoot., og et par guideline som reserve.
Man bør vel ha 2 par åndbare waders, så man ikke står uden midt i sesonen.

Baard
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 12:56
Hej Lars Holm

Ja, extreme (zip) holder bare...men synes ikke om komforten. For stift stof og for mange lag forstærkninger (to 6-lag:-( for neden)), så åndbarheden er ret ringe om sommer. Det er vel prisen for holdbarheden. Jeg bruger nu mere mit backup Vision Fly. Meget mere komfortable og åndbart. Et 3-lag øverst og et 5- lag nederst. Virker rigeligt stærkt til mig, men må se hvor godt det holder...

Hvordan er stoffet/komforten på Rapidor i forhold til extreme? Har tænkt mig et par på guide version af dem til sommer brug.

Andre der har erfaring med de nye Ikon? Lige så stive i stoffet og lige så mange ekstra lag forstærkninger?

Vh. Chan
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 13:30
Hej Tony

Sådan lidt løs snak har jeg vist aldrig set et indlæg her på forumet, hvor folk klager over holdbarheden af extremet (tvær imod), mens Scierra er mere 50/50 for og imod. Så hvis du er til det sikre må extremet valget. Det er nok ikke så komfortabel som CC6, dog meget mere i forhold til neopren.

Vh. Chan
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 19:09
Hej Chan

Extreme zip kom i opdateret version i 2008, hvor stoffet var blødere, end de tidligere versioner. Måske din er ældre?

Mvh Allan
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 19:22
Hej Allan, ja jeg har haft mine i 3-4 år. Det kan da være at jeg selv skal have et par nye extreme så...
Vh. Chan
Til top
Daniel Linnet Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DanielLinnet

Tilmeldt:: 03 Jul 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanielLinnet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 20:04
Hej cc6 kan fåes i voksne str. på

- se linket HER

og hvis du ringer til ph så er han som regl også klar til at endre lidt på prisen...
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 21:14
Chan Nguyen skrev: Hej Allan, ja jeg har haft mine i 3-4 år. Det kan da være at jeg selv skal have et par nye extreme så...
Vh. Chan


Mine er også en ældre model uden lynlås og med relativt stivt stof. De har ikke verdens bedste åndbarhed og især omkring afslutningen af lynlåsen ved skridtet osv bliver man en smule fugtig udenpå laget indenunder. Men med rigtig underbeklædning er det intet problem og jeg tar gerne en meget nedsat åndbarhed for et par der ikke springer læk konstant og intet slid kan tage. Har dog ikke set/heller ik med fingrene de nye Ikon, men mon ikke de har fået nogle nye gode features?
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 22:16
Hej Jeppe, helt enig. Det er kun i de varmeste måneder (juli/august) jeg kan tænke mig noget mere åndbart eller hvis jeg fisker tæt ved bilen, hvis du forstår...
Vh. Chan
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 10:10
Tråden er blevet til en gang mudderkastning som så mange gange før. Ikke mindst når mærker som Scierra og Simms bliver omtalt.
Man vil kunne finde fejl hos alle mærker uanset pris. Jeg er desværre også kommet den rækken at dårlig behandling/oplevelse af Simms. Men det er ikke ensbetydende med jeg hader Simms, det er bare ikke pt. dem jeg kigger efter når jeg er på opdagelse i grejjunglen.
I dag har jeg et par Scierra cc6 waders som gør jobbet fint for mig. De kunne absolut godt være mere åndbare og pasformen omkring min fod kunne også godt være bedre. (har en lille fod ift. Min højde, det kan Scierra jo ikke gøre for) , men de har holdt tæt i et par år nu og har givet mig mange gode fiskeoplevelser.
For et lille års tid siden købte jeg også et par Orvis waders, som jeg har brugt sideløbende med mine Scierra waders. De holder også tæt endnu og hvis de viser sig jeg oplever at holdbarheden er i top er det mærket jeg nok vil investere i næste gang, da de er mere åndbare og pasformen er rigtig fin.
Jeg tror at der er lige så stor en reklamation på Simms G4 som der er på Scierra CC6, når man tager antal solgte i betragtning.
TC
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 11:15
Jeg kan bidrage til debatten med, at jeg er ejer af et par Scierra Blackwater, og et par Simms Guide.
Jeg fisker i både salt- og ferskvand, og er ude mere end 100 dage om året.

Mine Blackwater er i år 6 år gamle, og de holder nogenlunde tæt endnu. Jeg kan fornemme, at membranen er ved at være slidt, og at der er en lille fugtindtrængen når jeg vader i flere timer.
Mine Simms købte jeg for 2 år siden på et godt tilbud, og det var så meningen, at de skulle være reserve indtil de andre gav op.
Af hensyn til garantien har jeg brugt Simms waderne ca. 10 gange, og der har ikke været problemer.

Med hensyn til vedligeholdelse så vasker jeg dem ca. 1 gang om året.

Så her fra er der kun godt at sige om både Scierra og Simms.

Ejner

Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 18:57
Hej chan

Rapidor waders er af et meget slidstærkt og smudsafvisende stof og føles en smule stivere end extreme modellen.
Til gengæld tager den slet ikke i mod misfarvning af mudder, ler eller andet.
mvh. Lars
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 18:57
Hej chan

Rapidor waders er af et meget slidstærkt og smudsafvisende stof og føles en smule stivere end extreme modellen.
Til gengæld tager den slet ikke i mod misfarvning af mudder, ler eller andet.
mvh. Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres