Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laks ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laks ?
    Sendt: 17 Apr 2010 kl. 23:03
Hej.

Jeg har et spørgsmål som jeg har funderet over i noget tid efterhånden..

Jeg har fisket en del i Norge og Sverige.. Alle de gange jeg har været afsted, har jeg set laks springe helt fri af vandet..
Mange gange !
Et år ved Mörrum så vi laks springe fri af vandet ca. hver halve time i gennemsnit - hvor vi tit så flere laks springe helt vildt på bare 15 min..

Nu fisker jeg også en del herhjemme.. Både i Sneum å, Holsted å, Kongeåen og Skjern å..

Men her tror jeg maks at jeg kan tælle til at jeg i løbet af de sidste 5 år har set måske 2-3 laks springe..

Er der nogen der ved hvorfor at det er sådan herhjemme?

Ikke at det betyder noget :-) Er bare nysgerrig..

/JRH
Til top
Thomas Nymand Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nymand

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nymand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 23:30
Tja, i Ribe å ser jeg i hvert fald også rigtig mange laks fri af vandet om sommeren. Jeg kan i hvert fald ikke tælle hvor mange jeg så sidste år ;-) Hvorfor det forholder sig anderledes andre steder, kan jeg ikke svare dig på

Thomas
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 23:31
Visse steder i Danmark er der faktisk næsten ligeså meget ´´springeri´´, f. eks. i Ribe vester Å. Når man kommer lidt hen på sæsonen er det faktisk ret usædvanligt IKKE at se flere fisk springe på hver fisketur.

Mvh
Finn
Til top
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2010 kl. 07:18


Hej Hammer

Gad vide om man kan samligne laksespringeriet i de yderste stykker af åerne med køerne som kommer på græs første gang :-):-)

Hilsen steen ( som nok ser flest laksespring i søvne)
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2010 kl. 08:51

Mon ikke det kan have noget med gener at gøre, der er jo meget der skal forceres i de svenske/norske elve.
Bare en tanke..:-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres