Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri kontrollen

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri kontrollen
    Sendt: 24 Apr 2010 kl. 20:32
Dejligt at få besøg af kontrollen på sin fisketur i dag bare ærgeligt at de fortæller at hver 3 stangfisker ikke har orden i sit fisketegn.... :-(

Hvordan skal vi så nogen sinde kunne gøre os håb om at kunne gøre noget ved de ulovlige garn når vi tilsyneladende ikke er et hak bedre selv ..... :-(


/Søder
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 21:29
Du har helt sikkert fat i noget der, vi må feje for egen dør,
der er nok til et par koste, meeeen!!! hver 3. med rod i kort,
det er sgu en stor ommer.:-(
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 21:49
Hvor stor er din viden om at det er en ommer;-)
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 21:57

Nu er det ikke just min viden der er til eksamen, jeg kommenterer blot på Søder,så vil du betvivle så skyd på rette mål.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:01
Det burde være lovpligtigt at bære sit fisketegn synligt.
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:07
Jeg tvivler ikke på søders udsagn,det lød bare til at du gjorde men det kan jeg jo have misforstået:-)
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:28
alle med fisketegn iorden :-)(y)
log ind på tråden her -
og lad os se hvor lang den bliver

Pastoren :-)(y)
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:33
Jeg tvivler heller ikke på udsagnet, men jeg ved at det netop er i denne mdr, de er oppe på dupperne når det gælder lystfisker, de har nem adgang ved broerne, hvor sild og hornfiskene er byttet. Her kommer så, fatter der aldrig normalt fisker med sine børn. Put and take fiskeren, der ikke nomalt behøver fisketegn, og så tyaskerne, polakkerne ect ect.. Så set i det lys syntes jeg ikke det virker voldsomt, den seriøse lystfisker du møder året rundt, ved åer og kyst, tror jeg i 90% af tilfældene har orden i tingene.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:37
Har man fisketegn, ja selvfølgelig og jeg bliver tjekket af fiskerikontrollen hver dag ;-);-);-)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2010 kl. 22:59
Må være irriterende med den slags emsige kollegaer ;-);-);-)

Mvh
Lasse, fisketegn en selvfølge.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 08:38
(y)
Yes Sir!!!! Osse til at skulle bære kortet synligt!!!!!
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 09:14
igen alarm fra mig... jeg kan skriver rolig at jeg har rent mel...
Helt enig at stats kort skal værre synligt... ´Men sind staten lavet om på systemet for at spar på penge ( i ved, skatten stop;-)) og sendt ikke flere kort af sted for dem der følger tiden og bruger PBS for at betaler deres regning... Og lavet nummer plade for lystfisker ... ;-) ... Og så sparet for antal af controlør ned... Det vil sige at de arbejde ikke nem for dem der skal controller vores lystfisker nr. plade... Da de brug ekstra tid for at se hvis du har endeligt betal for få lov til fiske i de Danske farvand...

JA, FOR SYNDELIGT LYSKERKORT(y) og tilbage til de gamle Dag...
Hilsen Yves
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 09:19
Ja prøv en solskins dag og tjek århus havn, for her kan fiskeri kontrollen virkelig gøre en fangst, plus så tager de jo alt der kan sprælle de mange ny dansker.

Jeg har tit overvejet og gå han og spørge dem, men jeg ønsker ikke at få en hær efter mig.
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 09:23
nu har jeg fisket i over 20 år
både å og kyst

jeg har aldrig mødt en fiskekontrol

fisketegn, ja da.

mvh henrik
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 09:39
Hej Henrik

Heller ikke mig og jeg har fisket i over 25 år, men har også selv fiskekort.

MVH.

Michael

- se linket HER
Til top
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 09:54
Hej folkens...Jeg har min fisketegn på mig men i de 7 år jeg fisker blev aldrig tjækket?? Der er ikke kun Polaker, Tysker osv der snyder....der er tæmmelig mange danske også!!!
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 11:14
Jeg har kørt bil i 12 år, jeg er aldrig blevet stoppet af politiet, men jeg har kørekort.
Til top
Søren Herred Johnsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Herred Johnsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2002
Geografisk: Limfjorden ( Thisted Bredning rundt)
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Herred Johnsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 12:34
Det kunne være rart at vide, hvor mange ´´snydere´´ der er organiserede lystfiskere under fx DSF.... Jeg synes Fiskerikontrollen burde indberette snyderne til forbundet, som efterfølgende kan ekskludere / give karantæne til det pågældende medlem, både de direkte medlemmer og de snydere, der er organiseret via en forening.
Én ting er at fange de formastelige og give bøder; kunne de pågældende blive ekskluderet fra Forbundet (som også kontakter den pågældende lokalforeningsformand med henblik på fx 2 års karantæne = mistet fiskeret!!) tror jeg at flere vil stikke piben ind!

Hilsen
Søren Hj
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 14:22
Michael Olsen skrev: Ja prøv en solskins dag og tjek århus havn, for her kan fiskeri kontrollen virkelig gøre en fangst, plus så tager de jo alt der kan sprælle de mange ny dansker.

Jeg har tit overvejet og gå han og spørge dem, men jeg ønsker ikke at få en hær efter mig.


Ja Lusk du kan roligt tage kontrol-kasketten på og kigge herud på havnen en dag og ta' en runde et par gange. Masser af kroner til kassen, det er en garanti! :P
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 15:53
Ja jeg har betalt mit fisketegn!!!

Men men at betale ´´fiskeskat´´ er meget mod min vilje.

-Få skatteopkræverne overført til offentlige områder hvor de kan gøre mere nytte. f.eks. plejehjem, hjemmehjælp og kommuneskoler!!-

AFSKAF lystfiske-skatten straks!

:-))
frede
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 16:24
(y) Jeg blev kontroleret i Strandby i dag de var på jagt efter garn. En flinker mand og hans kolega ledete efter rav, men politiet har jeg stadigvæk til gode:-)
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 18:05
Også Kolding havn, der er med garanti en masse penge at hente til fiske kassen:-)
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 19:51
Frederiksen skrev: Ja jeg har betalt mit fisketegn!!!

Men men at betale ´´fiskeskat´´ er meget mod min vilje.

-Få skatteopkræverne overført til offentlige områder hvor de kan gøre mere nytte. f.eks. plejehjem, hjemmehjælp og kommuneskoler!!-

AFSKAF lystfiske-skatten straks!

:-))
frede


Frede

Øhh er det af uvidenhed du skriver som du gør eller ved du ikke at pengene går til udsætninger af fisk sådan at du har noget at fange eller ???


/Søder
Til top
Allan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan wiil Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan wiil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 21:51
betaler over betalings service og har købt et plastik kort så glemmer man det ikke
Til top
Drazen Matic Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kicokile

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kicokile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 21:59
Fiske kontrol var i torsdags i Kolding havn. Lige til oplysning der var omkring 10-13 NYdansker som nogen kalder dem her på forum, og ud af de 10-13 mænd der var ud og fiske, alle sammen havde deres fisketegn i orden, der eneste problem var nogen af de ælder NYdansker fisker havde ikke læst korrekt hvilken længde må torsk tages med hjem. Heldigt der var kun en der havde en lige på grænsen lige præcis 38 cm...
Men der er er også nogen af idioter der ta dem som er ikke en gang 30 cm. og der er er også få idioter det sætter garn ud i havn men må jo være rablende dum idiot at gøre ind i havn hvor er skibstrafik.
har set lidt af været i de to år jeg er ned og fiske på kolding havn.
Til top
klaus lundsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claudius

Tilmeldt:: 01 Maj 2005
Geografisk: halkær å, sønderup å, limfjorden, norge og trolling
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claudius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 22:04
jeg har fisket i mere end 50 år og som regel købt fiskekort siden det blev indført.
Jeg er aldrig blevet kontrolleret.

I øvrigt mener jeg :

det er skingrende vanvittigt at give en bøde (var det ikke omkring 5-6000 kr ?) til den far med sin lille søn, fangede en undermåler på den forkerte side af en mole - og jo uden fiskekort ???

Jeg forstår den onde hyle mig godt der er nogle der fisker uden kort i ren protest, så længe reglerne bliver misbrugt på denne måde.


Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 22:13
Lasse Elmgren skrev: Jeg har kørt bil i 12 år, jeg er aldrig blevet stoppet af politiet, men jeg har kørekort.


(y)

Rasmus
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 10:07
Henning Søder skrev: <

Frede

Øhh er det af uvidenhed du skriver som du gør eller ved du ikke at pengene går til udsætninger af fisk sådan at du har noget at fange eller ???


/Søder


Jo, jeg ved godt hvad fisketegnsmidlerne skulle bruges til. Det er nu min opfattelse at alt for mange af pengene går til såkaldt ´´spillemandspenge´´

En lille historie fra det virkelige liv:

1. Da jeg var knægt først i 60´ erne Fiskede alle vi knægte i den lokale mølleå. Vi havde stort set aldrig en nul-tur. Vi fangede først og fremmest bækørred, men der var også masser af skaller, lidt gedder, brasen og aborre....
Vore fædre tattede ål om aftnen.
2. Nu bliver landbrugsbedrifterne intensiveret. Engen skal ikke længere lægge ud i græs til kreaturene om sommeren, nej nej den bliver drænet således der kan køres med de store maskiner, der skal dyrkes korn. Der pløjes og kunstgødes helt ud til kanten af åen, for der skal dyrkes på det hele. Det er nu lidt svært at fiske ved åen.
3. Så småt nedlægges alle vandmøllerne langs åen. Det er ikke længere rentabel med vandkraft, store elmotorer er mere effektive, mølledriften flyttes væk fra åsystemerne. Det er der naturligvis nogle driftige forretningsfolk der lægger mærke til. De store møllebygninger egner sig fortræffeligt til industriel produktion, og så er man også dejlig tæt på et sted hvor man kan udlede sit spildevand: Åen.
Der bliver længere mellem fiskene nu, og til tider lugter åen temmelig grumt.
4. Byen udvikler sig med dedn industrielle udvikling, og byrådet beslutter der skal anlægges et renseanlæg. Selvfølgelig tæt på åen, for det ´´rensede´´ spildevand skal jo forsvinde et eller andet sted hen- Åen igen. Ved store kraftige regnskyl kan vi se lort, kondomer bind og andre spændende ting drive ned af åen.......
5. Der anlægges et kort stykke fra åen et dambrug med regnbueørred opdræt. Vi er helt vilde os knejter. Der slipper jævnligt et stort antal ud i åen hvilket vi syntes er skønt. det som vi ikke lægger mærke til i starten er at det nu er sjældent at vi fanger andet end regnbuer, bækkerne er nu næsten væk.
6. Omkring 1975 er min lokale mølleå stort set død, ingen gider fiske, for der er ikke andet end brugte kondomer og skidt og møj i den å.


7. Og nu 45 år efter kommer politikerne så og siger at jeg som lystfisker skal betale extra skat (fisketegn) for at der kan laves naturgenopretning.
Min påstand er at det ikke er lystfiskerene der har ødelagt naturen, det er hele samfundsholdningen gennem 5 årtier der har ødelagt vores natur, derfor bør staten stå for- og betale for udsætninger og opretning af de skader som store dele af samfundet gennem årene har påført naturen.

Man kunne passende pålægge extraafgift/skat til de erhverv der har gjort en særlig indsats fo atr ødelæggelserne blev gennemført...

Men jeg betaler mit fisketegn, ikke med glæde men udelukkende for ikke at få en bøde.

Frede
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 11:42
Frederiksen skrev: <

Min påstand er at det ikke er lystfiskerene der har ødelagt naturen, det er hele samfundsholdningen gennem 5 årtier der har ødelagt vores natur, derfor bør staten stå for- og betale for udsætninger og opretning af de skader som store dele af samfundet gennem årene har påført naturen.

Man kunne passende pålægge extraafgift/skat til de erhverv der har gjort en særlig indsats fo atr ødelæggelserne blev gennemført...

Men jeg betaler mit fisketegn, ikke med glæde men udelukkende for ikke at få en bøde.

Frede


Hvem er staten egentlig? Bum, bum - nåh jo, er der ikke noget med at det rent faktisk er dig, mig og alle de andre der med/uden glæde betaler deres skat;-) Så hvis dit forslag blev ført ud i livet, så skulle du alligevel selv betale:-)

Okay, så når det nu ikke er lystfiskerne der har ødelagt naturen, så skal de selvfølgelig heller ikke betale for fiskepleje, genopretning m.v., det er da klart, det kunne da også lige passe ( ironi kan være anvendt)

Det er altså alle andre i ´´staten´´, der skal betale for at du kan fange nogle fisk i din fritid - ja, undskyld men den logik forstår jeg ikke.

Vi er (næsten) alle en del af den samme husholdning, men det er da vist rimeligt nok, at os der vil fange fisk ved vore vande også betaler lidt for det - iøvrigt er det jo latterligt lave beløb vi taler om her.

/Ole
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 16:03
Drazen Matic skrev: Fiske kontrol var i torsdags i Kolding havn. Lige til oplysning der var omkring 10-13 NYdansker som nogen kalder dem her på forum, og ud af de 10-13 mænd der var ud og fiske, alle sammen havde deres fisketegn i orden, der eneste problem var nogen af de ælder NYdansker fisker havde ikke læst korrekt hvilken længde må torsk tages med hjem. Heldigt der var kun en der havde en lige på grænsen lige præcis 38 cm...
Men der er er også nogen af idioter der ta dem som er ikke en gang 30 cm. og der er er også få idioter det sætter garn ud i havn men må jo være rablende dum idiot at gøre ind i havn hvor er skibstrafik.
har set lidt af været i de to år jeg er ned og fiske på kolding havn....


Ked af hvis denne debat skulle komme til at handle om hudfarve trosretning eller andre for sagen uvedkommende sager....jeg tror ikke der er nogen som er værre end andre på den konto måske af uviddenhed om reglerne pga sprog problemer men ellers ikke ...

/Søder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres