Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klaus Pirk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Klaus Pirk?
    Sendt: 25 Apr 2010 kl. 19:44
Er der nogen som kan huske hvem der lavede en pirk som hed Klaus, og hvornår den blev produceret?
mvh
Bjarke
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 19:51
Abu en gang i 70erne...


/Søder
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 19:57
Tak for hurtigt svar.
Jeg kan stadig ikke finde noget om den på nettet :-(
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 20:02
Hej !

Claus-Pirken blev markedsfört af ABU mellem 1974 og 1987. 7 störrelser fra 18 til 200 gr. Ifölge katalogerne blev den i de fleste år kun markedsfört i Danmark. Lidt sväre at finde flotte ( som samleragn) Claus-Pirken ( og Borge-pirken ) kunne nemlig ikke så godt tåle saltvand, overfladen blev nästen omgående angrebet.
Samlerhilsen Steen
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 21:12
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 21:30
Så blev det opklaret. Mange tak for jeres svar.
mvh
Bjarke
Til top
lars østergaard jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars-oestergaard@jensen.mail.dk

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Geografisk: syd/sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars-oestergaard@jensen.mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 22:09
Jeg mener at kunne huske, at Klaus pirken blev solgt i Danmark før 1974 under eget navn - ligesom en anden pirk, Børge (som jeg iøvrigt fangede min første havørred på i 1972. Deres overflade mindede meget om hinanden. Hvor Klaus var en slank udgave af den gamle Bergman, så var Børge med flad.
Pludselig dukkkede begge pirke op i Nap og Nyt i 1974 under ABU´s vinger.

Med venlig hilsen
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2010 kl. 22:16
Lars B. skrev: - se linket HER :-)


jeg tror da jeg har sådan en liggende i en kasse et sted i rød/sort
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres