Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

teleskop stang

 Besvar Besvar
Forfatter
lars kaiser Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lassefyren Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lassefyren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: teleskop stang
    Sendt: 26 Apr 2010 kl. 00:10
Hej med jer alle.

Jeg vil så gerne vide om der findes en teleskop stang der er værd at købe, mange lystfiskere er rimelig ´´forudindtaget´´ hvad teleskop angår. Det er per dif. noget l... er mit indtryk, dog har jeg erfaret at jeg lige skal tage det med et gran salt. Da jeg i 2 år har haft min drengs lille rød børnestang fra brugsen i bilen. Fin lille sag at fiske med alt taget i betragtning !!!

Jeg står og mangler en ny til lidt kyst og p&t fiskeri, da den gamle desværre måtte lade livet for en børnestøvle.

Er sådanne stænger opdelt i aktioner, jeg er mest til rimelig bløde stænger.

på forhånd tak

Lars
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 01:11
Hej.

Prøv at kikke hos Lionfish, han har en del forskellige, både billige og dyre bl. a. har shimano nogle til en 6 - 800,00 kr som skulle være ret gode, med rigtige stangøjer.

Det er lidt blandet hvor gode teleskopstænger er, jeg fiskede selv i sin tid en del med en 8 fods Daiwa og brugte den som å-spinnestang, mest fordi mine andre stænger var for stive til den slags. Siden er jeg faldet for små ul-stænger istedetfor; men var glad for den indtil da, eneste ulempe er at de fleste telestænger har ´´ringøjer´´ der nemt går løse selvom man er forigtig når man samler stangen igen.

Til kystfiskeri med forfang bruger jeg bl. a. en billig trendy 12 fods tele og den funker fint til det, pris-----blot 100,00 kr. :-)

Alternativet er en ca 6 fods Kunan Surprise 1 -10 gr. en af de bedste stænger jeg har prøvet til dato, især til prisen 150,00

Eller en tilsvarende Mitchel Star lidt stivere med højere kastevægt, den tåler lidt mere men knap så sjov til blot 100,00 kr selvom det ikke er telestænger fylder de ikke meget når de er skilt ad.:-)

Skal det være rigtigt billigt har Toko nogle telestænger til små penge og den minder måske meget om din søns Brugsstang - se linket HER

Mvh.

Ivan.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 11:38
Hvis det skal være kvalitet, så prøv at se efter Shimano STC tele eller Shimano Speedmaster tele. Jeg bruger begge i 9 fod. STC er utrolig kort i sammenpakket tilstand, den kan ligge i en rygsæk.

Mvh. Peter
Til top
michael wölck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
woelck1

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér woelck1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 11:43
Ofte vil du se en god kvalitet teleskopstænger fra stangmærker der er placeret i middelhavslandene og Tyskland, hvor brugen af sådanne stænger er mere udbredt. Mærkerne Linaeffe, Grauvell, Vega laver alle stænger af god kvalitet. Stængerne er delt op på samme måde som alm. spinnestænger efter kastevægte og funktion.

Michael
Til top
Claus B Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kongen_af_wales

Tilmeldt:: 14 Apr 2010
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongen_af_wales Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 12:30
Hvis det drejer sig om en stang der er nem at have med i rygsækken, og den ikke absolut skal være teleskop, så er shimano beastmaster 5 delt nok lige sagen. Har lige selv købt den, og kan næsten kun sige positivt om den. Helt som en almindelig stang, med den ene undtagelse at håndtaget måske er lidt kort. Men den kan nemt være i rygsækken. Koster fra omkring 700 til 1200 alt efter vægtklasse osv. Har købt min ved almas.
Mvh
Claus
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 12:35
Eller denne
http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=12422
Michael
Beskyttet mod børnestøvler;-)
Til top
lars kaiser Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lassefyren Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lassefyren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2010 kl. 22:13
Mange tak for de mange råd det er bare super. Jeg kan næsten ikke undvære sådan en.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres