Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælpe til fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
kent holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skoholm

Tilmeldt:: 09 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skoholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælpe til fluestang
    Sendt: 29 Apr 2010 kl. 06:38
Jeg er på udkig efter en flue stang 9 fods 6/7#. Men er lidt usikker på hvad jeg skal vælge. Syntes der er en million forskellige fabrikanter. Pris niveau omkring 1000-2000 kr.
Nogen der har et råd eller 2.
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 07:44
Prøv nogle forskellige og find ´´din´´ stang, så kan du eftrefølgende se om du kan skafe en brugt.
Til top
ole christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gitte elisa

Tilmeldt:: 19 Feb 2010
Geografisk: jeg vil gerne havde nået mere tid til at fiske
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gitte elisa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 08:08
en ide køb en brugt der er penge at spare
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 08:59
Hvad skal du bruge den til ?
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 09:05
TFO har flere modeller i prisklassen under 2000,-
(y)

TC
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 09:22
da jeg skulle ha en flue stang kiggede jeg på greys, TFO og sceirra de har flue stænger for under 2000kr. jeg blev hurtigt for elsket i TFO TICR-X jeg ville foreslå dig den stang den er meget hurtig og meget ledt. pris 1900. med livsvarigt garanti.

http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/21_41?osCsid=0cb31edc4edaa5f092fde41d13854bd8

mvh christian
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 09:43
Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige fluestænger og når alt kommer til alt, så er det i sidste ende ikke så meget et spørgsmål om fabrikat og pris, men mere et spørgsmål om temperament og kastestil.

Er selv meget glad for Scierras HMS v2 9' #6/7 til havørredfiskeri i åen. Harmonisk og ikke alt for hurtig.

På kysten bruges alt efter situation:

1) Scierra MPA 9' #5/6
2) Orvis Helios SW 9' #6
3) Sage XP 9' #7

Af ovenstående 4 stænger er det vist kun Helios der ikke er udgået, men skulle jeg vælge én stang ud fra såvel en økonomisk som fiskemæssig betragtning, så blev det den nævnte HMS v2, som jeg vil tro, at du kan finde brugt for omkring 800-1000 kr.

Godt jagt!
/Nicolai
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 10:25
Hey holm

Som sagt er der mange bud på samme, jeg har en pæn samling stanger og hjul, så synes du skal gi mig et ring så må vi se om vi kan finde noget. . ellers prøv stængerne ved en forhandler og derefter prøv om du kan finde dem brugt. Der kan være rigtig mange penge og spare..

Henrik Thomsen

24457743

Henrik_harlev_thomsen@hotmail.com
Til top
kent holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skoholm

Tilmeldt:: 09 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skoholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 10:34
Den skal bruges Til kolding å,kyst og lidt put & take.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 10:35
HMM, hvad mon forhandlerne skal leve af?
Snart er der ikke nogle steder tilbage hvor vi kan prøve vores grej.
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 11:06
holm skrev: Jeg er på udkig efter en flue stang 9 fods 6/7#. Men er lidt usikker på hvad jeg skal vælge. Syntes der er en million forskellige fabrikanter. Pris niveau omkring 1000-2000 kr.
Nogen der har et råd eller 2....


Hej Holm.

Vi har nogle rigtig gode tilbud på bla.Guideline - se linket HER Som er en rigtig god stang og især til den pris går du bestemt ikke galt i byen., den kan vi også godt lave en god pris på uden hjul :-)
En anden og rigtig god stang er Hardy Demon som også er en fed stang og den er billig lige nu - se linket HER

Hyggelig hilsen
Robin/Tackleshop.dk
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 11:54
Hvis det er din første fluestang så vil jeg anbefale dig en medium-fast stang - det kunne være Professional serien fra TFO - masser af stang til pengene og det er næppe sandsynligt at du nogensinde behøver at købe en anden stang (læg mærke til at jeg siger behøver ;-) )
Men der er masser at vælge imellem af den type.

Vælg en 9-9,5 fods stang kl. 6. Så køber du en kl. 6 line til kysten og en 7'er til åen og begge liner kan bruges i p&t alt efter hvor langt du vil kaste. Senere kan du afgøre om du vil ha skydehoveder og dermed øge din stangs anvendelsesmuligheder (meget blæst osv...) eller ej.

Iøvrigt er der stort set ikke noget der ikke kan fiskes med en kl. 6 stang (med de rigtige liner/hoveder) i danmark - det skulle da lige være laks - så med den er du dækket godt ind.

Og brug så pengene på kastekurser og de rigtige liner istedet for nye stænger og hjul.

Mangler du også hjul er det Loop CLW du skal kigge på.
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 19:42
holm skrev: Jeg er på udkig efter en flue stang 9 fods 6/7#. Men er lidt usikker på hvad jeg skal vælge. Syntes der er en million forskellige fabrikanter. Pris niveau omkring 1000-2000 kr.
Nogen der har et råd eller 2....


Hvor megen rutine har du ? Nyt eller brugt det betyder nok ikke så meget, gode brugte kan väre ret billige.
Mit råd er at du ikke skal köbe en for hurtig stang til dit blandede fiskeri ( det virker som om du fisker på flere steder ) At kunne kaste rigtigt langt er själdent det nödvendige ( det kan en hurtig stang, men der gives ikke ved dörene, stangen der ´´tilgiver´´ lidt dårlig timing er ikke super hurtig, og faktiskt der er altså ikke så stor forskel på kastelängderne ) Selv fisker jeg rigtigt meget med flue, fra # 3 til # 6/7, andre må vurdere hvor god jeg er til det, men jeg klarer mig ret godt. Jeg har også et par hurtige stänger, läkre ting men efter en hel dag bliver man altså trät, både i ryg og håndled, det har jeg aldrig oplevet med en lidt mindre hurtig stang, derfor bliver de hurtige stänger nästen altid hjemme, jeg gider bare ikke stoppe en fisketur fordi jeg ikke synes at det er sjovt at kaste mere, derimod er det ok at slutte når man er mät af mängden fangede fisk, eller giver op fordi det ikke giver noget.
Knäk og bräk Steen
Til top
Maki Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Maki Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2010 kl. 20:49
Denne stang bruger jeg selv på kysten:
- se linket HER

Super lækker at gå rundt med og som arbejder hurtigt.
For de penge tror jeg næppe du får en bedre stang:-)
Tænk under 1000kr PENGE at spare.
Så kan du for resten af pengene købe hjul og line(y)(y)

KNÆK OG BRÆK!
Til top
kent holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skoholm

Tilmeldt:: 09 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skoholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2010 kl. 06:41
Tak for de mange indlæg. Jeg har lige genoptaget fluefiskeri efter en pause på 12-15 år(børn,hus og arbejde) Så syntes jeg tiden er moden til en ny stang. Har en Daiwa black widow 7,5/6´. Som jeg har været ret glad for. Men tror jeg ender med en Scierras HMS. Tak for hjælpen
Til top
john vilhelmsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jogevi

Tilmeldt:: 17 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jogevi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2010 kl. 14:51
Okay Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig, har en del stænger(mange)som jeg aldrig kommer til at bruge, de er ikke dårlige men jeg har bare købt meget grej op(shoppinggen)så du er da velkommen til at ringe, de stænger jeg selv bruger er ikke altid de dyreste. Andre må også gerne henvende sig jeg har også 2håndsstænger!

Venligst John Vilhelmsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres