Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Røsnæs'

 Besvar Besvar
Forfatter
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Røsnæs'
    Sendt: 01 Maj 2010 kl. 17:38
hej er der nogle der har vade på Røsnæs' og fiske for nyligt.
mvh paw holst
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:11
Hej Paw.

Jeg var på Vollerup og Saltbæk tidligere på ugen, der skete ligesom ikke rigtigt noget så jeg ville nok pt vælge nogle andre lokaliteter i dit område.

Mvh
Jim.
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:24
hej jim.
jeg har tænk at fiske ved fyret på røsnæs i morgen. så må vi se der skulle være en blank, elller en af de grønne,(y)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:40
Hej Paw.

Ja det er nok en rigtig god ide at fiske ved fyret, der er næsten altid et godt strømskel og pladsen kan jo sagtens holde fisk midt på dagen...om ikke andet så skal de grønne sgu nok være der.

Rigtig god tur og K & B.

Jim.
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:51
Prøv Gisseløre (bunden af Kalundborg Fjord) og fisk ind i havnebassinet. Der er ikke kønt, men der kan være supergodt på dette tidspunkt!

Bo
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:57
hej bo. kender der godt. tak for rådet. mvh paw
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:58
det. ;-)
Til top
Morten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lækker

Tilmeldt:: 22 Maj 2008
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lækker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 23:43
Hej ..

Rønæs fyr er en sommer plads og begynder først at fiske okay sidst i Maj mdr. de sidste to år er der ik blivet fanget mange , pt er der jo ik meget for en fisk at leve af tobiser osv... ??? hvad skulle de blive tykke af
Til top
Morten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lækker

Tilmeldt:: 22 Maj 2008
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lækker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2010 kl. 23:46
Ellers er der kalundborg fjord eller ved sorten sten Anæs og syd
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:40
Morten skrev: Hej ..

Rønæs fyr er en sommer plads og begynder først at fiske okay sidst i Maj mdr. de sidste to år er der ik blivet fanget mange , pt er der jo ik meget for en fisk at leve af tobiser osv... ??? hvad skulle de blive tykke af


Nej tobisstimer inde under land er ved at være et sjældent syn, de forsvandt pludseligt for nogle år siden og det kan i den grad mærkes på ørredfiskeriet.
De sidste par år synes jeg også at det kniber med rejer, tanglopper og andre små byttedyr de fleste steder, så hvad i alverden skulle en ørred dog derind efter.
Specielt i år er den da helt gal, jeg har været ude mange gange men trods den nu ganske fornuftige vandtemperatur kan jeg ikke se nogen smådyr i vandet ved kysterne overhovedet, aldrig har der været så stille og dødt.

Jeg er klar over at andre oplever godt fiskeri men vil vove den påstand at det er både lokalt og ganske sporadisk, dels ud fra egne erfaringer samt alle dem jeg snakker med på kysterne...de fortæller alle det samme som jeg oplever.

Og ser man endeligt en enkelt fisk så er de som regel så tynde og slunkne at problemet er indlysende klart.
Nogle vil måske nu skynde sig at sige at fiskene er tynde her i foråret efter gydningen, men vi taler om fisk under målet som endnu aldrig har gydet.

Mvh
Jim.
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 10:23
Omkring tobiser...:

- se linket HER

Men den var så også fra Stevns...

/Martin
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 11:09
Hej Martin.

Yes...sådan skal det være, flot fisk (y)

Området omkring Stevns og Køge Bugt er dog et af de steder som er kendt for en pæn bestand af tobis.

Og dog...nu er det ikke fordi at jeg vil tage modet fra dig men i en tråd som vi havde kørende for nylig omkring netop kystfiskeriet var der en lokal fra Stevns som fortalte at antallet af ørreder var faldet meget de senere år på de kanter, dette begrundede han med at han heller ikke så de mængder af tobis mere...jeg tror desværre at han har meget ret i dette.

Men selvfølgelig...ingen regel uden undtagelser.

Mvh
Jim.

Til top
Henrik Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nordravn

Tilmeldt:: 28 Jul 2006
Geografisk: Stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nordravn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 13:27
Hej.

Hvad angår Stevns så kan jeg kun nikke genkendende til det faldende antal fisk.

Jeg tror dog ikke, at det bunder i manglende tobis, men derimod, som jeg har forstået det, at de er standset med kystudsætninger af smolt. Udsætningerne sker nu i områdets åer, hvilket umiddelbart kan forekomme mere naturligt, men som åbenbart i sidste ende betyder færre stangfanget fisk.

mvh. Henrik
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 13:50
lige en mere omkring Tobis.
dette pragt eksemplar er fanget på djursland og havde 15 tobis i mavsen!!

kondifaktor=1,38


http://grejbiksen.dk/grejbiksen_nyheder.asp?PID=112

(fanget på levende tobis)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 13:52
prøver lige igen

http://fjordtilfjord.dk/2010/Fangster/HenrikMoelgaard_62.4cm_3.35Kg_KF1.38_Pic2_600.jpg
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 13:57
Hej Rasmus

den har jeg lavet mange gange:-)prøv www.

- se linket HER

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2010 kl. 14:08
ahhhh ja man lærer jo noget hver dag:-)(y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres