Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gulp - hvilken virker bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gulp - hvilken virker bedst?
    Sendt: 08 Maj 2010 kl. 15:48
Har prøvet Gulp Earthworms i alm brun farve i en P&T sø og de virkede over al forventning. Fiskene rørte ikke den alm Powerbait, men denne orm ville de have.

Mit spørgsmål er så, hvad erfaring i andre har med Gulp - specielt til fiskeri efter ørred i P&T men også gerne til fiskeri efter de flade på kysten.

Hvilke slags Gulp synes i virker bedst?

Endelig - ved nogen hvor de har Gulp Earthworms til rimelig penge/på tilbud, da jeg skal have anskaffet mig nogle flere.

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:53
Slet ingen som har nogen erfaring med Gulp?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:06
Hej Jan

Jeg har igennem nogen tid udført mit eget helt uvidenskablige forsøg med Gulp sandorm, og til de flade er der ikke en mærkbar forskel og jeg bruger det gerne som erstatning for alm. sandorm/børsteorm.
Det har desuden den fordel at man kan have en pakke liggende i tasken så man altid har agn når trangen til en fisketur melder sig.
Jeg har købt sandormene i Bilka til en OK pris.

Martin
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:11
hej jan

min erfaring er at gylp ikke virker til til noget som helst

mvh henrik
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:39
Måske burde du overveje at bruge dem et sted hvor der er fisk..
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:22
Henrik> Har brugt Gulp Earthworms til regnbueørreder i P&T og der virker de meget effektivt og bedre end eks Powerbait, så ved ihvertfald at disse virker over al forventning.

De er dog rimelig kostbare, så er der nogen der ved, om de kan de købes et sted på tilbud så sig endelig til.

Har ingen erfaring med de øvrige Gulp produkter, men synes at det svinger lidt hvad folk mener om det, så derfor mit spørgsmål herinde.

Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:56
Det bedste sted gulp, powerbait, og alt det andet laboratorie fremstillet syntestiske snavs har stor gevinst, er i en skraldespand, eller langt ude af landet.
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 22:13
hej jan. hvordan fisker du gulp earthworms.. mvh paw holst
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 07:20
Paw> På en lille trekrog med 2 orm agnet på og så et bobleflåd ca 1 meter ovenover. Har taget en del regnbuer på op til 6 kilo på den måde og med alm brune Earthworms. Fiskede samtidig med powerbait og der var ingen hug, mens der på Earthworms var 5 fisk der måtte på land.

Og til Rene V> Vi er nogle som bor i byen og ikke har let adgang til naturlig agn, så derfor er kunstige agn sommetider løsningen. Kunne jeg fiske med rigtige orm altid så gjorde jeg det. Men jeg ved at Earthworms ihvertfald virker meget effektivt de gange jeg har prøvet dem til regnbuer OG de er nemme at opbevare. Vil gerne høre om andres erfaring med andre typer GULP, så hold venligst tråden til emnet eller opret en anden hvis ikke du har noget fornuftigt at sige til det jeg spørger om!

TAK!
Til top
Claus Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
C.G.M.

Tilmeldt:: 30 Dec 2005
Geografisk: Sydøstfyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C.G.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 09:01
Hej
Bruger de røde og brune børsteorm fra glup til de flade, og ca 75% af fiskene tar de røde orm, en skalreje fra lidl virker også fint til store flade:-)
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 12:18
Jan sætter du 2 hele orm med krogen en gang igennem så der bare hænger en lang hale efter eller kører du den igennem eller snor dem op om?
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 13:45
Michael> Jeg lader ca 1 cm af ormene rage ud og så kroger jeg dem ellers på hver spids på krogen, så den hænger som en guirlande med alle 3 krogspidser igennem sig.
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:09

Mine erfaringer er, at det kunst agn som virker i en sø, ikke nødvendigvis fanger i en anden sø. Jeg tester gerne kunstagn når min fluearm skal lades med sort tjære, gider dog ikke bruge ret lang tid på en variant, skifter konsekvent hvis ikke der sker noget indenfor et kvarters tid.

Endvidere har jeg studset over, at regnorm i sin naturlige form fisket 1m under overfladen igen er så velfangende,, måske fordi den lugter anderledes end den suppe af duftstoffer fiskene svømmer rundt i (de duftstoffer vores kulørte boller i sivene spreder).[teori nr 0078527]
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum