Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er de polaker sådan

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor er de polaker sådan
    Sendt: 14 Maj 2010 kl. 10:38
Jeg har tit set at div polaker står og fisker i de gratis søer, både med båd mm. Så sent som igår så jeg 1 man i båd tage 5 gedder op i båden og nakke dem, selv nogen ganske pæne store nogen. De skal hjem til fisk fars


hvorfor er det at de polaker bare tager de mindste der kan svømme med hjem hver gang.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 10:48
ikke kun polakker der gør det, det gør samtlige perler:-(
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:24
tjaa, på den ene side kan man egentlig godt forstå dem, de vil have mad med hjem, og lever så billigt som muligt, på den anden side kan de; tyskere, hollændere, pis polakker og andet skrot bare pakke deres syd frugter og fise hjem og fange deres egne fisk. hørte om en tysker der var på ebeltoft færgehavn den anden dag, som tog 50 skrubber..... samtlige røg i frysetasken og med garanti en tur til tyskerland hvor han sikkert sælger dem.......

kender ikke nogen der kan æde 50 skrubber selv, uden at de bliver for gamle i fryseren...

gør som mig og min bror, tog 11 skrubber indenfor 2 timer, så havde vi hvad vi skulle bruge og kørte hjem, selvom vi med garanti kunne have taget det dobbelte antal hvis vi blev.

det korte af det lange er: tag hvad du skal bruge, og derefter enten; stop fiskeriet eller genudsæt fiskene.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:41
Jeg er så træt af danskere der nakker alt hvad de fanger, de burde i det mindste vide bedre, men der er fandme mange der nakker alt hvad de hiver op. Jeg tror ikke at i skal se invandrere som noget større problem for fiskebestande, der er vist nogen danskere der sætter garn der bærer et noget større ansvar på deres skuldre, brok jer dog over dem!

Mange af de etniske minoriteter har ikke mange penge og svært ved at finde et arbejde, så fiskeri kan ses som en mulighed for at få noget konstruktivt ud af deres tid.


Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:42
kom så alle sammen....

lad os genneralisere, og hæng alle ud.....polakkere, perler, hollænder og tyskere...er der nogle vi mangler...????

det kan godt være at der findes nogle røvhuller indimellem, men det er ikke ensbetydende med at alle er sådan..........


knæk og bræk.

mads....
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:45
Frederik Lorentzen skrev: Jeg er så træt af danskere der nakker alt hvad de fanger, de burde i det mindste vide bedre, men der er fandme mange der nakker alt hvad de hiver op. Jeg tror ikke at i skal se invandrere som noget større problem for fiskebestande, der er vist nogen danskere der sætter garn der bærer et noget større ansvar på deres skuldre, brok jer dog over dem!

Mange af de etniske minoriteter har ikke mange penge og svært ved at finde et arbejde, så fiskeri kan ses som en mulighed for at få noget konstruktivt ud af deres tid.


(y)(y)
Til top
Reno Mike Broe Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jensen21 Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2008
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensen21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:01
(y)(y)(y)(y)(y);-)
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 14:35
Prøv nævne overfiskeri i Øresund på småbådsklubbens hjemmeside.. Der ser man ingen skrubler i at hjemtage 150 kg torsk pr tur flere gange om måneden.. Men det er klart naboen skal jo os ha lidt samt hans nabo og så er der jo arbejdskolleger og deres venner.. For nogen derinde er det deres levebrød..
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 14:51
Henrik Christensen skrev: ikke kun polakker der gør det, det gør samtlige perler:-(


det var dog en usædvanelig usympatisk, unuanceret og stupid genealisering du der kunne!!! :-( :-(

mik
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:01
Mikkel.... Kan du modbevise hans påstand da?

For jeg har samme opfattelse..
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:08
michael jensen skrev: Mikkel.... Kan du modbevise hans påstand da?

For jeg har samme opfattelse..


Der var en, der var to, der var tre, der var fire, der var fem på cykeltur................

Ja, I er jo nogle stykker men det gør sku ikke synspunktet spiseligt.

Lad os nu få fred for denne type udgydelser på dette forum. Det har reelt ikke noget med vores hobby at gøre men blot endnu et indlæg der skulle være afleveret på DF´s sidste kongres.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:10
michael jensen skrev: Mikkel.... Kan du modbevise hans påstand da?

For jeg har samme opfattelse..



Kan du bevise det da? Nej vel:-)

For år tilbage var jeg medlem af en lokal fiskeklub med særdeles gode medevande. Store karper, brasser og sudere. Her oplevede vi flere gange at tyskere mv. tog store fredsfisk med hjem - noget de færreste etnisk danskere vel kunne finde på.

Når tyskerne tog fiskene med hjem skyldtes det hverken grådighed eller manglende økonomisk formåen men nok snarere at den tyske kultur byder på mere fiskemenu end vores (min i hvert fald). Det kan jeg på ingen måde have ondt i røvn over;-)

Forleden nævnte jeg 93 hjemtagne gedder - det var ikke såkaldte ´´perler´´ der hjemtog dem!

/M
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:13
Sådan ser det ud hver aften i sønderborg havn.
Og nogle gange ligger der 5-10 perkerbåde.
- se linket HER

Hvad er de torsk???
25-30cm max.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:17
Perkerbåde? Er de importeret fra Perkien eller hva?

/M
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:18
Jeg har set invandrere der genudsætter fine fisk fordi de ikke lige er i top kondi o.lign. så det er hermed modbevist, men kan du bevise at samtlige ´´perler´´ tager alt hvad de fanger da?

Jeg tvivler ikke et øjeblik på at mange invandrere er ´´bagud´´ når det kommer til etik omkring hjemtagelse af fisk, men hvis du spørger mig så er danskerne det største problem! Snak med familien til næste familiefest og hør hvor mange der køber torsk, torskerogn, burlaks, hummer, ål osv. og hvad med dig selv, køber du fisk? Det er et rigtigt problem, ikke at der står et par hundrede etniske minoriteter og tager lidt gedder! Desuden er der da vist også en del danskere der hjemtager de gedder de fanger?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:23
Henrik Christensen skrev: Sådan ser det ud hver aften i sønderborg havn.
Og nogle gange ligger der 5-10 perkerbåde.
- se linket HER

Hvad er de torsk???
25-30cm max.


Fantastisk!!

Vi er jo sat fuldstændig til vægs af dette dækkende bevismateriale.

Kunne du ikke bruge tid på at gå efter danske erhvervsfiskere der dumper tonsvis af små fisk der tages som bifangster. Nå nej, Dansk Folkeparti har jo den holdning af for megen kontrol og overvågning af erhvervsfiskere er upassende.

- se linket HER#again
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:32
Sådan Jesper(y)

Der er sgu nogle folk der har svært ved at se tingene i et lidt større perspektiv og istedet finder sig en nem syndebuk som ihvertfald ikke er som dem selv (de har jo en helt anden hudfarve)!;-)
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:39
Meget apropos så kunne det da være interessant at vide om de ekstreme mængder der pt bliver hjemtaget fra de ganske kyster kun fortæres af den glade fangers husstand (måske inkl. katte), om der bliver lidt til den øvrige familie eller om de havner i skralderen?

/M
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:57
Jeg synes det er ærgerligt at et reelt problem bliver fremstillet i et så fladpandet semi-rascistisk perspektiv.

Jeg kender efterhånden til flere vandsystemer hvor fiskeriet har lidt voldsomt under at, fiskere med anden nationalitet(og madkultur) har fået øjnene op for dem. Jeg er fuldstændig overbevist om at kvaliteten af vores ferskvandsfiskeri, ihvertfald på lokalt plan, er under alvorligt pres fra 'de fremmede' og hvis man mener at os 'rigtige danskere' høster lige så voldsomt relativt set så er det på tide at åbne øjnene og tag' et kig på virkeligheden.

På den anden tide er der i de fleste søer intet ulovligt i at hjemtage 10-20 Gedder, aborre, suder eller karper på en enkelt fisketur, så reelt set gør de typisk intet ulovligt og helt fundamentalt er det de gør(spiser fangsten) langt mere naturligt end vores pseudo etiske C&R fiskeri. Hvilket man i mine øjne skal tage med i overvejelserne før man lader hadet og forargelsen få frit løb.

Hvis vi ønsker at bevare vores gode ferskvands fiskeri i fremtiden er der i mine brug for lovgivnning og/eller målrettet konstruktiv kommunikation omkring normerne i vores danske lystfiskeri. Især det sidstnævnte er desværre ikke noget der er særligt udbredt.

Mvh

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 16:03
ja det kan jeg! jeg kender flere folk med en baggrund der åbenbart berettiger det i mine øjne ret nedladende predikat ´´perler´´ og de genudsætter hhv. alle deres fisk og dem de ikke agter at bruge...

jeg synes at det er forkasteligt at hjemtage flere fisk end man kan bruge! uanset om der er tale om danske tyske svenske polske arabisk eller andre folkeslag.

men de der evigt tilbagevendende indlæg om polske lystfiskere synes jeg er latterlige!

mik
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 16:18
Jesper Rosgaard skrev: <

Fantastisk!!

Vi er jo sat fuldstændig til vægs af dette dækkende bevismateriale.

Kunne du ikke bruge tid på at gå efter danske erhvervsfiskere der dumper tonsvis af små fisk der tages som bifangster. Nå nej, Dansk Folkeparti har jo den holdning af for megen kontrol og overvågning af erhvervsfiskere er upassende.

- se linket HER#again
...


Prøv nu lige at holde dig til debatten.
Der er jo ikke lige det der bliver debateret i denne tråd
Til top
Johnny Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Johnny1eye

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnny1eye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 16:35
Henrik Christensen skrev: ikke kun polakker der gør det, det gør samtlige perler:-(


Total idiotisk påstand. Der er brådne kar alle vegne desværre, men at generalisere på den måde er stupidt.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 16:38
Ok Henrik

så forhold dig til min bevisførelse med at ikke alle invandrere hjemtager alt hvad de fanger!

Jonas
godt at se en god tone så der rent faktisk kan føres en debat. Jeg er igen ikke i tvivl om at det er et problem. Men som du selv siger så er det i høj grad lovligt så problemet ligger ikke hos invandrer far der gerne vil have fisk på tasken. Derudover er der jo en del af vores tidligere indlæg der er ret relevante, hvis det er forkert at invandrer far er med til at minimere en lokal bestand er det så ikke også forkert at vi som danskere er med til at minimere en international bestand? Jeg tror at meget få er klar over hvor slemt det står til med overfiskeri, og det gælder sig hav, å og sø, ikke kun invandrere. forkellen er at de nok i højere grad selv tager ud og fanger mad, hvor en dansker ville købe det hos fiskehandleren. Og den dansker der tager ud og fisker gør det af lyst og ikke for at fange maden.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 17:48
Henrik Christensen skrev: <

Prøv nu lige at holde dig til debatten.
Der er jo ikke lige det der bliver debateret i denne tråd


Handler tråden så om overfiskeri eller Perler??;-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 19:36
Frederik Lorentzen skrev: Ok Henrik

så forhold dig til min bevisførelse med at ikke alle invandrere hjemtager alt hvad de fanger!

Jonas
godt at se en god tone så der rent faktisk kan føres en debat. Jeg er igen ikke i tvivl om at det er et problem. Men som du selv siger så er det i høj grad lovligt så problemet ligger ikke hos invandrer far der gerne vil have fisk på tasken. Derudover er der jo en del af vores tidligere indlæg der er ret relevante, hvis det er forkert at invandrer far er med til at minimere en lokal bestand er det så ikke også forkert at vi som danskere er med til at minimere en international bestand? Jeg tror at meget få er klar over hvor slemt det står til med overfiskeri, og det gælder sig hav, å og sø, ikke kun invandrere. forkellen er at de nok i højere grad selv tager ud og fanger mad, hvor en dansker ville købe det hos fiskehandleren. Og den dansker der tager ud og fisker gør det af lyst og ikke for at fange maden. ...


Ok, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Skulle nok skrevet det lidt anderledes, det beklager jeg
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 19:41
martin petersen skrev: Perkerbåde? Er de importeret fra Perkien eller hva?

/M


:-)

mik
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 21:21
Henrik Christensen, du er ganske enkelt en løgner! Jeg sidder tit på SDU Alsion med ganske god udsigt til havnen og arbejder til 7-8 stykker om aften. Der ser jeg max 6-8 stykker på havne kanten på Als siden. Ved ik hvilke race de er men formentlig danskere af den hvide slags, for de fanger intet;-) Kører også tit ud til Dybbøl strand for at få ligningerne ud af hovedet. Her er der typisk 4-6 på land og 2-3 både og de fanger de lige så lidt. Ved ik hvor de kommer fra. Alle spinnefiskere ser ens ud i mine øjne;-). Kan overhoved ikke genkende billedet.
Chan

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 00:24
Chan Nguyen skrev: Henrik Christensen, du er ganske enkelt en løgner! Jeg sidder tit på SDU Alsion med ganske god udsigt til havnen og arbejder til 7-8 stykker om aften. Der ser jeg max 6-8 stykker på havne kanten på Als siden. Ved ik hvilke race de er men formentlig danskere af den hvide slags, for de fanger intet;-) Kører også tit ud til Dybbøl strand for at få ligningerne ud af hovedet. Her er der typisk 4-6 på land og 2-3 både og de fanger de lige så lidt. Ved ik hvor de kommer fra. Alle spinnefiskere ser ens ud i mine øjne;-). Kan overhoved ikke genkende billedet.
Chan



Hej Chan.

Egentligt gad jeg slet ikke blande mig i denne tråd, men der må jeg sgu alligevel tage Henrik Christensen i forsvar.
Jeg har boet en årrække på Als, kender Henrik rigtigt godt og har fisket meget sammen med ham og jeg kan betro dig at han er et ærligt, oprigtigt og hæderligt menneske og bestemt ikke nogen løgner.

Henriks påstand er fuldstændig berrettiget, det er rent faktisk nøjagtigt hvad der foregår i Sønderborg Havn i stor udstrækning.

Jeg skal dog undlade at hænge nogle bestemte befolkningsgrubber direkte ud...det er dog iøjenfaldende tydeligt at omtalte ulovligheder og gement dårlige opførsel i den grad er overrepræsenteret af folk som sjovt nok har nogle meget anderledes nummerplader på deres biler og ligeså tit har et kulsort overskæg...så har jeg vist ikke sagt noget som ikke passer.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:17
Chan Nguyen skrev: Henrik Christensen, du er ganske enkelt en løgner! Jeg sidder tit på SDU Alsion med ganske god udsigt til havnen og arbejder til 7-8 stykker om aften. Der ser jeg max 6-8 stykker på havne kanten på Als siden. Ved ik hvilke race de er men formentlig danskere af den hvide slags, for de fanger intet;-) Kører også tit ud til Dybbøl strand for at få ligningerne ud af hovedet. Her er der typisk 4-6 på land og 2-3 både og de fanger de lige så lidt. Ved ik hvor de kommer fra. Alle spinnefiskere ser ens ud i mine øjne;-). Kan overhoved ikke genkende billedet.
Chan

...


Det forgår i slotsgaffet og ud mod den røde boje, og det kan man mig bekendt ikke se fra Alsion.
Tag nu lige og komme ind i kampen tak.
Og det er fra både det forgår, men det kan du måske osse se fra Alsion, løstløgner....!
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:31
Hvad med du lige læser mit indlæg igen. Jeg skrev at jeg kan se havnen over på Als siden OG at jeg tit kører til Dybbøl strand og der har du fint udsigt til stedet du snakker om. Det dækker altså godt og vel 1-2km. I øvrigt, så vidt jeg kan se på videoen du linker til, kan jeg se een båd omkring filet manden. Kamera manden dækker faktisk en stor del af pladsen.

Hvad siger du til vi mødes lørdag på stranden og se hvor mange der er?
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:44
Hej Ole, der har du helt ret. Det er som man ikke helt er kommet over at man fik bølle bank af tyskerne i 1864;-). Fik en sjovt oplevelse i et af grejbutikkerne hernede. Her brokkede ekspedienterne over antal af dem (ligesom de to herre her), men sjovt nok langer man fint med orm og pirker over disken, når de kommer for at handle:-)
Vh. Chan
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 02:16
Hej Jim,
Citat: ´´Egentligt gad jeg slet ikke blande mig i denne tråd´´.
Bullshit, det er sgu netop sådan en tråd her du ALTID er med i... :-(

Citat: ´´han er et ærligt, oprigtigt og hæderligt menneske og bestemt ikke nogen løgner´´. Jamen så kan jeg ikke tælle.

Det er sjovt, som I ser så mange spøgelser. Jeg møder stort set kun flinke tyskere. De hilser altid pænt og vil gerne snakke. Det kan man sgu ik lige frem sige om jer. Kan sagten mærke forskel i forhold andre dele af landet. I er sgu en bunke Jøder og Palæstinenser. Er du klar, hvordan de opfatter jer når I skubber rund med dåse-bajerne syd for grænsen? Hvor mange af de tyske plader er ikke danskere med skatte sky?

Citat:´´Jeg skal dog undlade at hænge nogle bestemte befolkningsgrubber direkte ud...Jeg skal dog undlade at hænge nogle bestemte befolkningsgrubber direkte ud...det er dog iøjenfaldende tydeligt at omtalte ulovligheder og gement dårlige opførsel i den grad er overrepræsenteret af folk som sjovt nok har nogle meget anderledes nummerplader på deres biler og ligeså tit har et kulsort overskæg...så har jeg vist ikke sagt noget som ikke passer.´´

Øh, jeg undlader at kalde dig en nar, men en torsk.
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 07:18
Jeg troede tråden handlede om polakker !? Hvor kommer nu pludselig alle de tyskere fra ?

Og i øvrigt Chan, - Hvordan får man skatte sky ;-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 07:58
Chan Nguyen skrev: Hvad med du lige læser mit indlæg igen. Jeg skrev at jeg kan se havnen over på Als siden OG at jeg tit kører til Dybbøl strand og der har du fint udsigt til stedet du snakker om. Det dækker altså godt og vel 1-2km. I øvrigt, så vidt jeg kan se på videoen du linker til, kan jeg se een båd omkring filet manden. Kamera manden dækker faktisk en stor del af pladsen.

Hvad siger du til vi mødes lørdag på stranden og se hvor mange der er?...


Du ved lige så godt som mig hvornår det forgår.
Der er om sommeren i svag vind, så deres små joller kan komme ud og ikke i hård pålandsvind som nu.
Tag derned en stille sommeraften, så skal du se løjer.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 09:34
Henrik
hvornår er man en løstløgner, er det når man lyver løst?;-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 09:44
Det er godt at du kan erkende det, for det var ren racisme der blev udgydt. Det er handler jo ikke om at jeg ikke tror at der er store forskelle på mange af vores etniske minoriteters kultur og vores, men om at hvis vi bruger den tone som du havde gang i så mødes de kulturer aldrig og det er ikke til nogens bedste. Og du skal nok ikke regne med at de forsvinder ud i den blå luft, invandrere er kommet for at blive, få det bedste ud af det.

Jeg synes iøvrigt at debatten omkring de fisk som danskerne spiser er meget relevant, for hvorfor er det værre at spise en hjemmefanget gedde end en trawlfanget hummer? Det er jo nøjagtig samme problemstillinger, men jeg savner at du forholder dig til det i et lidt større billede end hvad der lige foregår i et bestemt område!

Hvis ikke du havde trukket lidt i land med din udmelding kunne man jo også give et modsvar der hed; Alle jyder er racister:-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:26
Chan Nguyen skrev: Henrik Christensen, du er ganske enkelt en løgner! Jeg sidder tit på SDU Alsion med ganske god udsigt til havnen og arbejder til 7-8 stykker om aften. Der ser jeg max 6-8 stykker på havne kanten på Als siden. Ved ik hvilke race de er men formentlig danskere af den hvide slags, for de fanger intet;-) Kører også tit ud til Dybbøl strand for at få ligningerne ud af hovedet. Her er der typisk 4-6 på land og 2-3 både og de fanger de lige så lidt. Ved ik hvor de kommer fra. Alle spinnefiskere ser ens ud i mine øjne;-). Kan overhoved ikke genkende billedet.
Chan

...


Com on, har du overhovdet set den video??
Eller det er måske osse løgn?
Hvorfor tror du de ligger der så tit??
For at fange ingenting??
Hallo, vist heller ikke studenterhuen der trykker hos dig
Spænd nu lige hjelmen et par takker
Til top
søren jessen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluebøssen

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Geografisk: sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluebøssen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:55
Tag jer nu sammen og få jer et liv. Om vi så slagter alt hvad vi fanger, hvad enten det er fersk eller saltvand, har det ingen effekt på den samlede fiskebestand. Vi er ca. 600.000 lystfiskere i Danmark, og afgjort den største gruppe af samme overbevisning, inden for samme sportsgren her i landet, og alligevel kan vi kun hugge efter hinanden. Hvis vi ville, kunne vi sammen stoppe alt erhverv- bierhverv og fritidsfiskeri i de danske farvande en gang for alle. Hvis der er nogen derude der sidder og ryster på hovedet er det gjort i mange andre lande som stater i usa, island, bahamas mm.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:10
Citat:´´Sådan ser det ud hver aften i sønderborg havn.´´
Hvad betyder hver aften?

Læser du heller ik dit eget indlæg nøje, ligesom du heller ik læser andres?
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:15

Hvorfor vil du stoppe alt erhvervs fiskeri...?
er du vegetar.. eller grise spiser.. eller du er måske til
dambrugs fisk.
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:16
Hej Søren

´´Tag jer nu sammen og få jer et liv´´

Yihaaa og halløjsovs for en udmelding.(y)(y)(y).

´´Om vi så slagter alt hvad vi fanger, hvad enten det er fersk eller saltvand, har det ingen effekt på den samlede fiskebestand.´´

Med hensyn til ferskvand er det en forfærdelig omgang vrøvl at lukke ud. En enkelt dygtigt, flittig og sulten fisker kan snildt ødelægge et givent fiskeri fuldstændigt i en lille sø eller mose og en håndfuld kan lokalt få has på så godt som alt godt fiskeri i småvande i lokalområdet.

Bevarelsen af den slags fiskeri har skam også stor betydning for mange af os 600000lystfiskere.

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:17
Frederik Lorentzen skrev:

Det er godt at du kan erkende det, for det var ren racisme der blev udgydt.

Hvis ikke du havde trukket lidt i land med din udmelding kunne man jo også give et modsvar der hed; Alle jyder er racister:-)


Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad er egentlig værst - racisme, eller det at beskylde andre grundløst for at være racister?

Det ville klæde de debattører, der udstiller deres manglende kendskab til lovgivningen her i tråden, at sætte sig ind i hvad racisme i lovens forstand egentlig er.
Det første skridt på vejen til at erhverve sig den viden er, at læse straffelovens § 266b, kaldet racismeparagraffen, og samtidig tage en lille test i, hvornår der kan straffes for racisme og hvornår der ikke kan. I kan finde både paragraf og test - se linket HER - læs og bliv forhåbentlig både overrasket og klogere.

Jeg synes fandeme (undskyld mit franske)det er direkte ækelt at nogen stadig, både her og i medierne i øvrigt, forsøger at påvirke debatten og knægte ytringsfriheden ved at råbe op om racisme ved den mindste lejlighed og mulighed herfor - uden at besidde bare en grundlæggende viden om, hvad racisme egentlig er.

Hvis nogen fortsat mener, at der er tale om racisme EFTER at man har sat sig ind i lovgivningen, så gå da planken ud og foretag en anmeldelse til politet - og hvis ikke, så undlad venligst at hæfte sådanne etiketter på andre.

/Ole
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:36
Ole Rådhede skrev: <

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad er egentlig værst - racisme, eller det at beskylde andre grundløst for at være racister?

Det ville klæde de debattører, der udstiller deres manglende kendskab til lovgivningen her i tråden, at sætte sig ind i hvad racisme i lovens forstand egentlig er.
Det første skridt på vejen til at erhverve sig den viden er, at læse straffelovens § 266b, kaldet racismeparagraffen, og samtidig tage en lille test i, hvornår der kan straffes for racisme og hvornår der ikke kan. I kan finde både paragraf og test - se linket HER - læs og bliv forhåbentlig både overrasket og klogere.

Jeg synes fandeme (undskyld mit franske)det er direkte ækelt at nogen stadig, både her og i medierne i øvrigt, forsøger at påvirke debatten og knægte ytringsfriheden ved at råbe op om racisme ved den mindste lejlighed og mulighed herfor - uden at besidde bare en grundlæggende viden om, hvad racisme egentlig er.

Hvis nogen fortsat mener, at der er tale om racisme EFTER at man har sat sig ind i lovgivningen, så gå da planken ud og foretag en anmeldelse til politet - og hvis ikke, så undlad venligst at hæfte sådanne etiketter på andre.

/Ole


Kære Hr. Råhede,

Når du endelige er så venlig at henvise til en paragraf kunne jo gøre dig den ulejlighed at læse den-.

Straffeloven §266b
§ 266b

Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Udtalelser i denne tråd vil fint kunne dækkes ind af ovenstående.

Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:55
Selvfølgelig har jeg da set ´´videoen´´. Hvorfor skulle jeg ellers referere til den? Jeg er ik så dum at fremføre et bevis der mod beviser mig selv lige som du gør.
Jeg kan kun forholde mig til det jeg ser. Ser ik det samme som du gør. Så er der vist ik mere om den sag.
Tror nu nok jeg har en højere uddannelse end du eller dine børn nogensinde vil få. Om jeg er klog eller ej begror nok på dit menneskesyn og politisk observans.
Facts: Sønderjyder er de dårligst uddannede i hele landet (de snakker også dårligt dansk;-)).
Påstand: Det kan have en sammenhæng med fremmedhadet.

Hvad er det egentligt, der nager ved videoen? En sort med glæde? Ja, det er torsk (bare kig i spejlet). En pæn en af slagsen, flere mindre (4-5 færdige og 4-5 ikke færdige filet) og en spand med sild (15-20). Filet manden snakker i et sprog, der ikke er til at forstå, måske sønderjysk. En båd på venstre side med 2-3 stk og slottet. Har jeg så set ´´videoen´´?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:58
Jesper Rosgaard skrev: <

Kære Hr. Råhede,

Når du endelige er så venlig at henvise til en paragraf kunne jo gøre dig den ulejlighed at læse den-.

Straffeloven §266b
§ 266b

Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Udtalelser i denne tråd vil fint kunne dækkes ind af ovenstående.



Nu tror jeg ikke du skal forsøge at belære mig om lovstof, det er du slet ikke klædt på til;-)

Og tak, jeg kender indholdet af 266b, men du har helt åbenlyst ikke givet dig den fornødne tid til at læse lidt på de afgørelser der er faldet ved vore domstole - det kunne du have gjort på det link jeg indsatte i mit tidligere indlæg, men du finder det nok mere interessant at støtte op om racismeetikketten.

Hvis du helt seriøst mener, at udtalelser i denne tråd er en overtrædelse af § 266b, så skal du da indgive en anmeldelse til politiet i den politikreds du bor i;-)

/Ole
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:06
Det abstrakte højdepunkt...er nået...ohøj


- se linket HER

Venlig hilsen Jesper
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:06
Hej Henrik L
Det skulle nok være formuleret som ´´hvor mange af de tyske plader er ikke ejet af skatte sky danskere?´´ Er den godkendt:-)
Der er ingen grund til at gøre sig umage på det her debat niveua;-)
Vh. Chan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:07
Ole Rådhede skrev: <

Nu tror jeg ikke du skal forsøge at belære mig om lovstof, det er du slet ikke klædt på til;-)

Og tak, jeg kender indholdet af 266b, men du har helt åbenlyst ikke givet dig den fornødne tid til at læse lidt på de afgørelser der er faldet ved vore domstole - det kunne du have gjort på det link jeg indsatte i mit tidligere indlæg, men du finder det nok mere interessant at støtte op om racismeetikketten.

Hvis du helt seriøst mener, at udtalelser i denne tråd er en overtrædelse af § 266b, så skal du da indgive en anmeldelse til politiet i den politikreds du bor i;-)

/Ole


Ole,

Du kan jo fint vurdere om hvorvidt jeg er klædt på til at udtale mig men ordlyden er sku da ret ligetil. At der igennem de sidste mange år(siden DF blev født) er sket et markant skrid i hvad der dømmes for inden for denne paragraf. Det skyldes til dels debatter som denne hvor det nu er blevet legitimt at lufte fordumme og den indre svinehund.

Dette er ikke værste eksempel der har været på dette Forum men et er vist: Vi har altid glæde af Hr. Råhede der jo så udnytter ytringsfriheden til det yderste(højre)

Fortsat god lørdag.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:14
Et kig på Halvskovmolen Korsør ved mørkets frembrud afsløre et mylder af anden etniske danskere med en mayonaise spand i den ene hånd og en fiskestang i den anden.. Man ka høre Mayonaise spande der blir åbnet og lukket hele tiden.. Tar man et kig er det typisk torsk på 20-30 cm der ligger i spandende... Der var en der var to der var tre.. Der står mange fiskere.. De myldrer frem lige før det blir mørkt. I Selve inderhavnen i byen er det stilnet lidt af fiskeriet og er nu flyttet ud omkring molerne. Kigger man i Skælskør inde i byen er det samme syn.. Alle steder hvor der er fisk og fange ser man dem fylde de spande.. Når fiskerikontrollen sjældent kommer forbi ka man høre telefonerne ringe og de får pludselig travlt med at smutte alle sammen.. Men hvorfor smutte hvis man har rent mel i posen? Mener det er synd og skam fiskerikontrollen ikke kigger lidt oftere forbi da det vil dæmme op for det.. Eller måske sku man trække dem der står og fisker aften efter aften i kontanthjælp da de åbenbart ikke har brug for så mange penge til mad nu de selv forsørger famillien med fisk.
Til top
søren jessen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluebøssen

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Geografisk: sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluebøssen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:15
Undskyld, jeg mente de indre danske farvande. Det er en forsvindende lille del af de fisk der bliver fanget af erhvervet der ender til konsum, langt den største del bliver brugt til dyrefoder.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres