Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er de polaker sådan

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor er de polaker sådan
    Sendt: 18 Maj 2010 kl. 20:00
Jeg syntes bare det kunne være rart, at se linket til omhandlene citat af ren nysgerrighed.

MEN jeg bryder mig heller ikke om, at du hænger småbådsfiskerne ud. Og du gør det igen ved, at sige det er holdningen blandt småbådsfiskere, at de sælger fisk for, at dække benzinen.

Magen til postulat har jeg da aldrig hørt. Fy for søren.

Jeg afviser ikke, at der er brodne kar blandt småbådsfiskere. Men fordi jeg ser en fluefisker i et fredningsbælte eller en kystfisker med en undermålsfisk, tænker jeg da ikke med det samme, at alle stangsvingere er nogle tåber.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 20:00
En gang for alle,hvad enkelte medlemmer gør skal vi andre da ikke lastes for, men er træt af folk kommer med beskyldninger om vi høvler fisk ombord og sælger fiskene for at dække vores hobby.
Jeg beskylder jo heller ikke samtlige spinnefiskere for at stå på kronborg og tonse horn ind i spandevis for derefter at sælge dem.
Og jo jeg deltog i tråden, og citerer gerne mig selv igen,
Hvor jeg indrømmer at have fanget fisk og givet lidt til familien og nære venner samt fruen har fået et par fisk med til beboerne på plejehjemmet, men har dog aldrig solgt fisk for at dække udgiften ved min hobby.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 20:49
Alle der deltog i den debat sagde enstemmigt at det var der ikke noget galt i.. At hjemtage så mange fisk så ofte... Nu taler vi ikke om 5 målere men 15-20 eller mere.. At hjemtage så mange flere gange om ugen synes jeg er i overkanten og heldigvis er jeg ikke ene om det. Så jeg forholder mig til det jeg så skrevet offentligt derinde. Specielt en person skilte sig ud ved at blive så tøsefornærmet Specielt når man påtalte om det var hans levebrød. Han reagerede sådan.. Holder du din stin ren jammen så fint og hjemtager du fisk på en god dag og gir ud til venner og bekendte er det også fint. Men kommer du op på det antal som diskussionen gik på og gør det flere gange om måneden så synes jeg det er for meget. Hvor tit hører du om nogen der genudsætter større torsk? Tværtimod er det set før hvordan diskussionerne ender når bulefiskeriet kommer på tale.. Det deler folk i 2.. Dem der synes det er helt fint og dem der synes det er forkert.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 23:06
Åhh ja så vi tilbage hvor tråden sluttede sidst men ting der ikke helt stemmer, jo Michael tråden findes stadig og du burde om nogen anden kunne finde den da du selv skrev tidligere ´´Så jeg forholder mig til det jeg så skrevet offentligt derinde.´´ og der er kun en Michael Jensen på den tråd som samtidig var trådstarteren. ;-)
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 00:23
Prøv at formulere dig lidt tydeligere hvad det er du vil frem til... Hvad stemmer ikke? Ja jeg forholder mig til hvad der blev skrevet.. Husker det udemærket. Ka du uddybe lidt hvad du vil frem til med den sætning? Derudover har jeg kun søgt på mit brugernavn og der dukker intet op.. Jeg har brugt ´´søg i forum´´ .. Men som du kan se rundt omkring er billedet forsvundet.. I tråden udtrykke flere deres utilfredshed med den..
Til top
Thomas N. Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas N. Larsen

Tilmeldt:: 19 Sep 2003
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas N. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 01:14
Ha ha,

Jeg har kendskab til en familie der fik råd til at købe et hus først i tresserne...ved hjælp af midler fra ´´hygge´´ ålefiskeri omkring Egholm i limfjorden... Uden der blev betalt en skid i skat. Så stop nu det klynkeri om værdier hos os ´´ægte´´ danskere. Lad nu bare de der ´´Polaker´´ fiske brasen og æde dem, hvis de synes at det er fedt

Come hungry...Leave happy ;-)
Til top
Thomas N. Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas N. Larsen

Tilmeldt:: 19 Sep 2003
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas N. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 01:26
Ole,

Dig havde jeg fuldstændigt overset da jeg læste denne her underholdende tråd....Undskyld :-)

Og du gør virkelig alt hvad du kan for at æde dine egne meninger og være stueren.

(y)
Til top
Billy Bonds Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Billy Bonds

Tilmeldt:: 12 Apr 2010
Geografisk: Aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Billy Bonds Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 08:11
Lige et lille input til debatten
- se linket HER

:-(:-(:-(
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 08:27
Billy Bonds skrev: Lige et lille input til debatten
- se linket HER

:-(:-(:-(...



Latterligt indlæg fra den der har smidt det på den anden side - gad vide om det er smidt som en provokation vendt mod indvandrere.
Hvis det har noget på sig, så lav dog noget overvågning og kontrol, og kommer der vitterligt så mange og fisker ulovligt, så anmeld dem til politiet for tyveri når de er der. Tages de på fersk gerning en eller flere gange så kommer de nok ikke igen. Der er sgu ingen forskel på om det er mørke, hvide eller sorte der fisker ulovligt, så de stoppes på samme måde...ANMELDELSE!

Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 16:45

Det er rat med et forum, hvor ordet er frit, men trist med et forum der forveksler det frie ord med racisme


Latterlig kommentar. Det fri ord har nemmelige ført til at kalde folk, for det værste racistiske ord, og racistiske beskyldninger/hertz. Du lyder netop, som typen der gerne vil afskaf blasfemi- og racismeparagrafferne,, og få en atombombe ud af det, for det rigeligt med den misbrugeles af ytringsfriheden vi har.

Webmaster, få nu styre på jeres arbejde. Jeg fatter ikke, hvad i bruger tiden på. Det kan for h..... ikke passe at et fiske forum skal omhandle hertz, racisme, mod et bestemt gruppe mennesker. Vi dansker er f..... ikke bedre end andre. En hamster er mere vågen end jer!
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 18:05
Læs nu hvad jeg skriver, gode medfisker: jeg går selvfølgelig ind for ytringsfrihed - lige som du sikkert også gør det - og tager skarpt afstand fra folk der henviser til denne ytringsfrihed, når de lufter racistiske holdninger eller kommer
med racistiske udtalelser!

Racisme er iflg. Wikipedia - se på Google: en videnskabelig og politisk ideologi, som rangordner mennesker i forskellige grupper efter biologisk ´´race´´. Menneskeracer er dog et omstridt begreb, som racistiske og andre forskere har forsøgt at definere ud fra hudfarve eller andre ydre træk.

Racisme i nyere og bredere betydning bruges ofte om alle former for forskelsbehandling af folk på basis af deres afstamning eller hudfarve. Nogle opfatter enhver forskelsbehandling ud fra kultur, religion, sproglig, etnisk og national herkomst (og evt. køn) som racisme. En endnu bredere definition af racisme omfatter forhånende og nedværdigende ytringer om bestemte menneskegrupper.

Kan du, kære medfisker, ud fra ovenstående ikke se hvor jeg står i denne debat, beklager jeg meget.
Jeg holder faktisk lige meget af sjællændere og fynboer, folk fra Jylland der imod.... :o)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 18:25
Nu får I meget kort min afdøde fars sekulære holdning og dens udtryk.
Han var vist venstremand, selvom det taler til hans fordel, at han i mange år indtil partiet forsvandt, stemte på Retsforbundet, som hverken var dumt eller ikke- socialt. Han var også medlem af Naturfredningsforeningen indtil ... han meldte sig ud.

Han meldte sig ud p.g.a. en dagspressedebat i det nordjyske, hvor den lokale afdeling af Danmarks Naturfredningsforening ville skride ind overfor beboerne i en flygtningelandsby ved Hobro. De skulle ikke have lov til at fiske i en lille fersk inderfjord, Vesterfjord, for enden af Mariager Fjord. Området er et fuglereservat, men fiskeriet har altid været frit. Jeg har selv fisket der som barn, men nu mente altså Naturfredningsforeningen ikke, at vi kunne have folk til at rende rundt og forstyrre fuglene! Ihvertfald ikke flygtninge.

Min far skrev læserbreve mod den holdning, uden virkning på lokalafdelingens fremturen i pressen, men gik til sidst ud til naboen, (formanden) og sagde: “A vil gern meld mæ u!“

“Jamen hvorfor dog det?“ spurgte formanden.
Nu er han død, men hans mening lader sig høre gennem mig:
“Jow“ sagde min far, “nu skal du hør.
Det er det der, med fiskeriet ved Vesterfjord. Det generer ingen, og der er ingen tilbage her i byen uden børn der fisker karper, skalle, brasen og sådan noget dér. Det skal Naturfredningsforeningen ikke blande sig i. At flygtningene kan finde ud af at spise fiskene er fint - det har I andre glemt for mange år siden. I vil hellere købe dem i Føtex, og I har aldrig brokket jer over byens børn. Nu falder I så over der det med flygtningene. Vi inviterer dem jo, i det mindste nogen af dem, til landet. Vi laver en rimeligt veludstyret en ghetto for dem, men vi fratager dem retten til et liv. Ihvertfald retten til at arbejde (det betød MEGET for min far). Og nu vil I ovenikøbet fratage dem retten til fritid. Der holder vi“. Og så meldte han sig ud efter rigtig mange års medlemsskab. “Jamen“ sagde den lokale Naturfredningsforenings formand: “du har da altid været aktiv i foreningen som gammel landmand og venstremand?“ “Jow, men der ska vær rimelighi i ålting“ sagde min far så.

Se, det var en sand historie om en mand, der måske satte sit kryds forkert efter nogens mening - men som havde mere medmenneskelighed, overblik, mod og mandshjerte end så mange andre. Selvom han så vistnok var venstremand. Han gjorde en forskel før det blev en floskel.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 19:00
Nlsn-Laust skrev: Nu får I meget kort min afdøde fars sekulære holdning og dens udtryk.
Han var vist venstremand, selvom det taler til hans fordel, at han i mange år indtil partiet forsvandt, stemte på Retsforbundet, som hverken var dumt eller ikke- socialt. Han var også medlem af Naturfredningsforeningen indtil ... han meldte sig ud.

Han meldte sig ud p.g.a. en dagspressedebat i det nordjyske, hvor den lokale afdeling af Danmarks Naturfredningsforening ville skride ind overfor beboerne i en flygtningelandsby ved Hobro. De skulle ikke have lov til at fiske i en lille fersk inderfjord, Vesterfjord, for enden af Mariager Fjord. Området er et fuglereservat, men fiskeriet har altid været frit. Jeg har selv fisket der som barn, men nu mente altså Naturfredningsforeningen ikke, at vi kunne have folk til at rende rundt og forstyrre fuglene! Ihvertfald ikke flygtninge.

Min far skrev læserbreve mod den holdning, uden virkning på lokalafdelingens fremturen i pressen, men gik til sidst ud til naboen, (formanden) og sagde: “A vil gern meld mæ u!“

“Jamen hvorfor dog det?“ spurgte formanden.
Nu er han død, men hans mening lader sig høre gennem mig:
“Jow“ sagde min far, “nu skal du hør.
Det er det der, med fiskeriet ved Vesterfjord. Det generer ingen, og der er ingen tilbage her i byen uden børn der fisker karper, skalle, brasen og sådan noget dér. Det skal Naturfredningsforeningen ikke blande sig i. At flygtningene kan finde ud af at spise fiskene er fint - det har I andre glemt for mange år siden. I vil hellere købe dem i Føtex, og I har aldrig brokket jer over byens børn. Nu falder I så over der det med flygtningene. Vi inviterer dem jo, i det mindste nogen af dem, til landet. Vi l...


Det lyder dels som om din far var en mand af meninger, havde hjertet på rette sted - og turde tale 'tosseriet' midt imod. Ham kan jeg godt forstå Du gerne citerer - ikke mindst set sammen med den gang 'mog' for at sige det på jysk - som er skrevet i denne tråd - den er tæt på at være en skændsel - og jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at kommentere tåberiet på nogen måde - men din far fik mig alligevel til tasterne.
mvh
Heinz:-)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 19:36
Tak Heinz -
Jeg er glad for, at nogen læser også det sidste indlæg i en meget lang tråd, som jeg også havde besluttet mig til ikke at deltage i. Men så tog det mig alligevel. Tak fordi du læste og svarede.

Laust
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 19:36
Tak Heinz -
Jeg er glad for, at nogen læser også det sidste indlæg i en meget lang tråd, som jeg også havde besluttet mig til ikke at deltage i. Men så tog det mig alligevel. Tak fordi du læste og svarede.

Laust
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 19:36
Tak Heinz -
Jeg er glad for, at nogen læser også det sidste indlæg i en meget lang tråd, som jeg også havde besluttet mig til ikke at deltage i. Men så tog det mig alligevel. Tak fordi du læste og svarede.

Laust
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2010 kl. 21:37
Det er en klogere jyde, din gamle far ;)

Var en tur ved Lerkenfelt å i går, hvor jeg spadserde stive 6 timer med fluestangen uden at fange noget. På min tur gik jeg forbi en mand fra Bosnien, som var så heldig at tage 2 havørreder. Den anden mens jeg så på, en fin fisk på godt 55cm, som han genudsatte uden tøven, fordi den var så flot. Stik lige den ;)

Han havde iøvrigt alt, der kunne få fordommene til at vælte frem i en: en billig stang og billigt regntøj, men en indstilling som ikkd ret mange kan matche-heller ikke mig :(
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 21:49
Haha den er godkendt ;-). Misforståelse er der nok af i Verden. Ja, puha Jylland...
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 22:00
Kære Svend

Her i vores efterårs lys, kan jeg kun være totalt ening med dig i dine synspunkter...men du glemmer folk fra Færøerne, Grøndland....smiler.....jeg giver dig lige et kald....
Ha' det rigtig godt din gamle dreng...
Onkel Toby.
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:49
Så kunne det da kun være positivt, hvis i fra Svensk Congo, blev væk fra de Jydske vande !!!!! Claus
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:52
claus klitsgaard skrev: Så kunne det da kun være positivt, hvis i fra Svensk Congo, blev væk fra de Jydske vande !!!!! Claus...
(y)(y)(y)(y)(y)

Ja, lad bare de Congosvenskere blive hos dem selv på deres ø, så bliver der mere plads herovre ved de gode fiskesteder til alle os Rigsdanskere. :-)
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:54
(y)(y)(y);-)
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres