Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spørgsmål
    Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:17
Er der overhovedet nogle put and take søer i danmark der har gjort så meget ud af deres sø (søer) som Trollemølla i Sverige ,en drøm for en lystfisker må vel være en dejlig sø i en skov krystalklart vand store fisk man kan se og kaste fluen til findes det i dk, Ørsted put and take ja hvis den lå i en skov og vandet var lidt mere klart, men ellers ????????????????????????
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 11:45
vi har nok ik så klart vand nogen steder i dk... eller samme respekt for det, hvis det endelig var her, sidst men ikke mindst, er der sikkert ikke nok der er villige til at betale for at ´´bruge´´ det, hvis det endelig var at nogen fik det lavet.
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:41
er jo en del danskere der tager til sverige i put and take søer, tror hvis der virkelig var sådan et perfekt sted i danmark ville man nok også betale lidt mere for det, istedet for bare som, hvordan de fleste søer er i dk en gamle sø sætter lidt bænke op omkring smider fisk i og så bare sidder og venter til alle er gået og man hente pengene, tag f.eks st rosenbusk, ville også være perfekt længere ind i en skov og så klart vand.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:51
du har jo ideen, så er det bare at ´´sø-sætte´´ den ;-) så ka du ovenikøbet tjene penge på din hobby(y)
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:03
De klareste vand jeg har oplevet i DK er helt sikkert Karlstrup Kalkgrav. Det er en forening i Solrød der har fiskeretten men søen er Skov- og Naturstyrelsens. Idet det er en gammel kalkgrav er vandet spritklart og fiskene kan ses langt nede/ude. Fiskene er ikke så fandens store men meget flotte. Rigtig flotte omgivelser og masser af plads til fluekast - men igen, ærgeligt at fiskene ikke er større.

/Tommy Ploug
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:04
ja for der jo ikke andre der gør det, de vil bare tjene penge, grave et hul på en mark nedtil grundvandet købe 500 kg ørreder og sætte et skilt op ved vejen PUT AND TAKE SØ
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:13
lyder ok ja så bare fisk over de 5 kg
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:27
Ja dem er der meget lang imellem... :-( der er ogå rigtig mange af de helt små fisk på ca 20cm der gør tørfluefiskeriet svært om sommeren. Det var vist et ønske om at de skulle vokse sig store i søen.

Men vi kunne da godt bruge en Trollemolla her på Sjælland ;-)(y)

Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:44
ja sådan en ville man sgu gerne give 500-800 kr for fiskeri samt oplevelse, men er ønske tænkning ikke nogle der har så et perfekt sted gider lave sådan noget
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 13:47
lille skov sø 2 meter dyb max lille bæk rundt om, kun fisk fra 3 kg og opefter men de fleste fra 5 og opefter max 10 fisker ad gangen
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 14:44
ikke flere indlæg ?
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 18:46
Jeg er ikke sikker på hvad du vil have flere indlæg omkring. Mig bekendt er der ikke nogen put & take søer i Danmark der giver hvad du søger, ikke åbent for offentligheden ihvertfald. Grunden er til dels tilladelse til at udsætte fisk i et sådan vand og så tvivler jeg på at den gennemsnitlige danske put & take fisker vil betale de priser der snakkes om. Det er egentligt synd, fordi en af grundende til at der ses ned på put & take fiskeriet i Danmark nok i høj grad skyldes de intetsigende vande og kvaliteten på fiskene.
Det er egentligt synd, men det er formentlig et tegn på at efterspørgslen på kvalitet er for lav eller at lovgivningen på området gør projektet umuligt.

Personligt ville jeg nok også hellere bruge pengene på en tur til åen, specielt hvis vi snakker 800 kr som nævnt.

Initiativet er dog i mine øjne velkomment, om det er rentabelt tvivler jeg dog på, desværre.
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 21:46
tror som nok man kunne få det til at løbe rundt, men en vigtig ting skulle bare ændres i lille dk man skulle ikke se ned på put and take fiskeri, man skulle gøre sådan en sø til en rigtig perle, hvis jeg havde en skovsø hvavde jeg prøvet, løvenholm skoven på djursland har en lille lækker skovsø lavt bevoksning rundt omkring så store træer rundt om det, krondyr der kommer og drikker vand perfekt, mangler bare jeg ejede det, ville rense den op lave en bæk med lidt strømvand omkring så var den der den perfekte put and take sø i dk
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 21:46
tror som nok man kunne få det til at løbe rundt, men en vigtig ting skulle bare ændres i lille dk man skulle ikke se ned på put and take fiskeri, man skulle gøre sådan en sø til en rigtig perle, hvis jeg havde en skovsø hvavde jeg prøvet, løvenholm skoven på djursland har en lille lækker skovsø lavt bevoksning rundt omkring så store træer rundt om det, krondyr der kommer og drikker vand perfekt, mangler bare jeg ejede det, ville rense den op lave en bæk med lidt strømvand omkring så var den der den perfekte put and take sø i dk
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 22:54
Jamen hvis du mener det kan løbe rundt så er det vel bare at slå til.

Jeg er enig i at det er synd der bliver set ned på put & take fiskeri, men når man kigger på majoriteten af de vande vi har så undrer det mig ikke.

Udover at jeg tror det er svært at få det til at løbe rundt er der en barriere mere du skal være obs. på, det er faunaforurening at udsætte dambrugsørreder i naturlige søer og derved vil det kræve noget arbejde at få projektet ført ud i livet.

Skulle du vælge at føre det videre vil jeg personligt hellere se mindre, men flotte fisk frem for deforme hormonbomber der har vægten med sig. Altså kræver flotte omgivelser også flotte fisk og det er endnu en af omkostningerne ved et vand af denne type.

Al mit put & take fiskeri foregår i karlstrup kalkgrav, det skyldes dels det klare vand som gør tørfluefiskeriet sjovt. Den anden grund er at det faktisk er muligt at fange en fisk der har gået i søen længe og derved har perfekte finner og en helt anden kondition end de gængse put & take fisk.

/Dennis
- Der ønsker sig mere bækørredvand i baghaven.
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 23:28
hvis jeg finder stedet, og det er til at betale, tror mig så går jeg igang med det samme, tror godt man kan få folk til at kører efter et stk godt fiskevand, hvis sverige kan få dansker derover, kan vi vel også få tysker herop, mange steder i jyske put and take søer fisker mange fra tyskland og holland
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres