Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved (køb)

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved (køb)
    Sendt: 15 Maj 2010 kl. 08:43
Hejsa, nu har jeg fisket med WF line i noget tid. og overvejer skifte til skydehoved.

Men i fluefiskeriets store jungle, har jeg hørt noget om at de skal tilpasses stangen/ afkortes... Hvad går det ud på?
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 08:47
De skal afkortes/tilpasses hvis du køber en DT-line og selv klipper skydehoved til, så det passer til dig og din stang.

Der findes efterhånden rigtig mange færdige skydehoveder på markedet, i forskellige længder og vægte, så det skulle være nemt at finde et færdigt skydehoved.
Tag din stang med ind til en velassorteret forretning med god rådgivning og ekspertisen i orden, så skal du nok få et skydehoved som passer til dig og din stang.

Du kan evt. hjælpe os herinde ved at skrive hvilken stang du fisker med :)

/Jan
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 08:53
Tony Sørensen skrev: Hejsa, nu har jeg fisket med WF line i noget tid. og overvejer skifte til skydehoved.

Men i fluefiskeriets store jungle, har jeg hørt noget om at de skal tilpasses stangen/ afkortes... Hvad går det ud på?
...


Du kunne os skrive hvilken stang du har og hvilken #? den har. på den måde kan folk lidt nemmere guide dig til det korekte skydehovede.
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:24
nåh ja det var en lille forglemt ting.
Min stang er en hardy uniqua 9´´ #6
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 16:10
mht. vægt bør du ligge mellem 14-16gr.

At gå over til skydehoved ændre flere ting udover at du naturligvis også skal vælge dig en skydeline.

Mange der fisker skydehoved gør også med linekurv da de længere kast jo gør at der skal holdes styr på mere skydeline. Desuden er mange skydeliner mere glatte(de monofile) og du har ikke den friktion i liner der gør at skydehoved og forfang for et korrekt turnover.

Hvilken setup du skal vælge vil jeg ikke kloge mig på.

Jeg anvender Zpey monofil skydeline og Intermediate Glider hoveder(eller Vision Ace flydende)

Har du overvejet en WF-line der er designet som et skydehoved setup? Det kunne være Rio Dart.

Da køb af det korrekte setup kræver en del tid bør du kigge forbi en butik med den rette ekspertise.

Tackleshop, Grejbiksen og Korsholm er gode bud.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres