Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Til Lars AA ang. brugtm.

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Til Lars AA ang. brugtm.
    Sendt: 20 Maj 2010 kl. 15:01
Hej Lars

Ja, og andre som har en mening om vores dejlige brugtmarked :-)

Var det ikke muligt at lave en eller anden form for ændring omkring dem der vælger at sætte den samme ting til salg flere gange om ugen for at få den først på siden. Det er lidt øv at det er de samme gutters/gutinders annoncer man klikker ind på. Ved ikke lige om det skal gøres via måden brugtmarkedet vises på, eller en anden form. Er ikke voldsom tilhænger af forbud og restrektioner, men synes liiiidt det er irriterende :-)

Ingen nævnt ingen glemt. Dem af jer der ´´spammer´´ ved det sikkert godt. Og hvis tingene VIRKELIG skal sælges, så vil jeg foreslå at man bruger den glimrende auktion

vh
TRHM.. Der IKKE er sur..:-)
Til top
ole clement Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kagemund

Tilmeldt:: 21 Jul 2008
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kagemund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 15:14
;-)(y).....
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 17:01
(y)(y)(y)(y)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 17:22
Enig. Hørt... (y)
Personligt er jeg også træt af annoncer som bliver sat ind igen, straks efter de er væk fra forsiden.

Nogle er værre end andre, og andre aner faktisk ikke om de vil sælge eller bytte, eller hvad de i det hele taget vil ha' for deres ting. Ingen personlige henvisninger, men find dog ud af hvad grejet skal koste og sæt det så til salg. Ellers brug aktíonen, der kan sættes mindste-pris inden aktionsstart.

Se mit, køb mit-mentaliteten er en slem spammer ;)
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 18:10
Helt enig(y)

De annoncer som jeg selv har haft herinde bliver hængende til de udløber eller næsten udløber og derefter genindrykket, hvis det er nødvendigt. Selvom de står på side 4 eller 5 kommer der som regel henvendelser på dem.
Jeg tror det handler om, man har en smule tålmodighed, ellers skulle man nok benytte auktionen og få sit salg afviklet.

Fortsat god dag

Allan
Til top
bjørn s. andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bsa120

Tilmeldt:: 01 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bsa120 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2010 kl. 20:06
Jeg må indrømme jeg selv er lidt træt af spamsælgerne, men den med at man ikke må skrive ´´BYD´´ eller lignende i til salg, giver jeg ikke meget for.

1. Hvis man som nogen mener, at man absolut skal indrykke det under auktioner, bliver man jo tvunget til at sælge til en pris, eller sætte startprisen for højt.

2. Hvis du ikke vil byde på varen, men vil have en fast pris så skriv en mail til vedkommende, eller ignorer posten.

3. De bedste handler jeg selv har gjort(mener jeg) er på sådanne ´´BUD/BYD´´ annoncer. Det har bragt en del ´´sjove´´ og ikke mindst interessante mailkorrespondancer ud af.

Bedste hilsner, og held og lykke med at få lavet forum om ;-)

Bjørn.
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2010 kl. 09:57
Henrik Møller skrev: Var det ikke muligt at lave en eller anden form for ændring omkring dem der vælger at sætte den samme ting til salg flere gange om ugen for at få den først på siden. Det er lidt øv at det er de samme gutters/gutinders annoncer man klikker ind på. Ved ikke lige om det skal gøres via måden brugtmarkedet vises på, eller en anden form. Er ikke voldsom tilhænger af forbud og restrektioner, men synes liiiidt det er irriterende :-)


Hej Henrik,

Det kunne godt laves ved at vælge en anden visningsform.

Evt.: sortering efter udløbsdato som på auktionen?

Alternativt skal der laves noget ´´restrektions-programmering´´ således at en bruger max. kunne have én forsideannonce - evt. hver 14 dag.

Med venlig hilsen

Lars Aagaard
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2010 kl. 10:35
Hej Henrik

Jeg har selv genindrykket annoncer - som regel fordi prisen bliver justeret.

Jeg kan godt se problemet i at de samme annoncer kommer op igen og igen. Dog oplever jeg som oftest, at en vare bliver solgt indenfor de første 48 timer den er på - også selvom den er blevet genindrykket. Hvilket tyder på, at annoncer som bliver meget over en uge gamle ikke rigtigt fænger. Derfor bliver det fristende at ´´sætte den på igen´´ - især hvis man er en smule utålmodig :)

...det kunne jo være at lige netop den ineteresserede køber ikke kigger ind på sinde hver dag, men kun kommer en gang om ugen eller sjældnere?

Mht ´´byd´´-annoncer, så har jeg ikke det store problem med dem. Det kan godt være svært at sætte den rigtige pris på en vare og en dialog med en interesseret køber kan nogle gange resultere i en handel.

Jeg syntes det der svært at se, hvordan man helt kan undgå at annoncer bliver genindrykket og det er vel også i købernes interesse at man kan finde det man leder efter?

Mvh

Nikolai

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:55
Vedr. Bud annoncerne så har jeg intet i mod de annoncer hvor der f.eks. skrives 2000,- eller bud, men hvis man f.eks. skriver højeste bud over 2000,- ja så mener jeg den SKAL over i auktioner, det er nemlig det det er!
Ellers så er det som nogen siger nogen gang lidt sjovt at forhandle lidt med andre om en vares pris.
Vi er jo alle lidt købmænd ;-)

Martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down