Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alder for at sejle en jolle med motor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alder for at sejle en jolle med motor?
    Sendt: 23 Maj 2010 kl. 17:04
Jeg har tænkt mig sammen med en god kammerat at anskaffe en jolle. På jollen skal der sidde en 3,5hestes motor.

Derefter vil jeg købe en bådplads i Havnsø Havn, så vi kan have båden stående der, da det er der vi regner med at fiske mest.. (fladfisk)

Skal bare lige høre angående lovgivningen på området, om det er lovligt hvis vi begge er fyldt 16år at sejler alene rundt i båden. Ellers må jeg bare have min bror med da han er over 18år.

Mvh.
Clemens
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:30
Der er ingen aldersgrænse når det er småjoller, med mindre motorer.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:56
Husk en lovpligtig forsikring, men hvis du var under 13 år må du ikke sejle uden opsyn af en voksen, men det er jo ikke tilfældet. God fornøjelse med fiskeriet.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:39
Jan Frandsen skrev: Husk en lovpligtig forsikring, men hvis du var under 13 år må du ikke sejle uden opsyn af en voksen, men det er jo ikke tilfældet. God fornøjelse med fiskeriet.



Lovpligtig forsikring ?
Det er ikke en bil Jan.
Til top
jørgen nevermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nevermann

Tilmeldt:: 05 Sep 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nevermann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:49
Ikke lovpligtig, men en ansvarsforsikring over for trediemand vil være at anbefale, hvis nu uheldet er ude, og man afstedkommer skade på en anden båd for xxxxtusindkroner, for det kan man jo komme til at hæfte for økonomisk, hvis ikke man har en forsikring, og iøvrigt så gælder søvejsreglerne for såvel en ´´kaptain´´ på en jolle, som ham der står ved roret på en supertanker!
Venlig hilsen
Jørgen
((gammel sejler)også).
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:45
Okay, jeg må lige snakke med den gamle om sådan en forsikring. (y)

Jeg vil lige høre jer garvede havulke om hvad mener om denne båd? --> - se linket HER/

Jeg har med vilje valgt en der er stor, som der kommer til at ligge godt og sikkert i vandet.
Til top
Adolf Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Sørensen

Tilmeldt:: 12 Aug 2008
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:07
Hej Clemens
Du skal have en ansvarsforsikring når du sejler i en båd, tænk hvis du sejlede en dykker ned, dette kunne tænke sig at blive meget dyr, eller laver en skade på en anden båd, så her træder ansvarsforsikringen ind.
Mange lystbådehavne kræver enddog en forsikring for at bruge deres rampe.
Jeg kan anbefale at købe den gennem tursejleren, her koster et medlemsskab incl ansvarsforsikring under 400 kr.
- se linket HER
eller tlf. 70214242
Håber du kan bruge dette
Adolf Sørensen
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:36
hvis du bor hjemme dækker de gamles fritids og ulykkeforsikring
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:47
Clemns !
!.Redningsvest til alle ombord ( og i skal ha dem på)...
2.Godt stor anker der er tilsvarende båden/jollen og ca.30 meter ankertov...
3.god kraftig lygte-mobiltlf-og nødraket/nødblus-
4.en extra varm trøje...
5.Når i tager på tur orientere jeres familje om hvor i tager hen /også hvis i flytter plads....
6.Båden skal ha dobbetlbund/så er den synkefri ...
7.hvis i får fat i en ustabil motor/så få den fixet så den er pålidelig...
8.Ha altid et par åre med i Båden....
9.lær at anvende et kompas/lær også søvejsreglerne at kende /-koste-bøjer-lys mm./find det på nettet....

det var sådan lige det mest nødvendige køkken grej ;-)(y)

mvh.Bruno (y)
Til top
Henning Toldbod Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tolder

Tilmeldt:: 28 Mar 2008
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tolder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 22:28
Pas på med for lille motor, 3,5 vil jeg mene er for lidt hvis det er kysten i skal sejle på.
Hvis der blæser op medens i er ude, kan så lille en motor ikke altid holde kursen over bølgene.

Ellers ville jeg gå efter noget lig denne, den er synkfri og selvlænsende hvilket der er vigtigt efter min opfattelse.
- se linket HER/
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:45
Puha den båd du linker til er godt nok lækker!
(y)

Helt sikkert også en mulighed. Men den er lige lidt over vores budget, men hvis jeg kunne få min bror med på ideen, så kunne vi købe den.

Angående motor. Indtil vi er blevet erfarne nøjes vi med den, da den jo sætter nogle grænser for hvilket vejr vi kan tage ud i. ;-)

Ellers vi skal ikke særlig langt væk fra kysten når vi tager ud og fisker, da jeg tit har stået og hevet fladfisk ind fra Havnsø Mole så det er der ingen grund til.

Mvh.
Clemens
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 07:45
Nej det er jeg klar over, men derfor skal du have en forsikring alligevel, sådan er det bare hvis uheldet skulle være ude efter dig.

Så uanset om det er bil eller båd skal du have en lovpligtig forsikring.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 08:13
Jan Frandsen skrev: Nej det er jeg klar over, men derfor skal du have en forsikring alligevel, sådan er det bare hvis uheldet skulle være ude efter dig.

Så uanset om det er bil eller båd skal du have en lovpligtig forsikring....


Det kan være klogt at have en ansvarsforsikring, men det er ikke noget krav, og derfor er det forkert at kalde den lovpligtig. - se linket HER

I et andet indlæg siger du, at man ikke må sejle alene hvis man er under 13 år, - det er ikke en regel jeg er bekendt med, så hvis du har noget dokumentation for reglen, vil jeg da gerne se det.

Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:01
Inden du tegner en ansvarsforsikring, så prøv og hører i den havn du har planlagt at ligge i. Der er flere havne, hvor man får en ansvarsforsikring med oven i købet.
Forøvrigt, så er jeg også lidt nysgerrig hvor den regel med 13 år og opsyn af voksen står.
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:34
Hvis jollen er 16 fod eller mindre dækker din indbosforsikring
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:26
Det står her i dette link - se linket HER ca midt på siden, men der er en rettelse det er 15 år.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:31
Jan Frandsen skrev: Det står her i dette link - se linket HER ca midt på siden, men der er en rettelse det er 15 år....


Vedtægter fra en privat forening kan jo ligesom ikke gøres alment gældende, der er intet lovkrav, ej heller til forsikring !! ;-)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:51
Hej Clemens

Lad dig nu ikke forlede, jollen du selv linker til er en gammel Crescent 42, ubetinget den mest søstærke i sin klasse, den er dog slidt, og prisen alt for høj !!
Den jolle som Henning henviser til, er fin som sommerhusjolle, men ikke egnet til dit formål, og så er den i øvrigt ikke selvlænsende i ordets rette betydning, ej heller tilnærmelsesvis lige så søstærk !! ;-)
Får du brug for hjælp til valg af den rigtige jolle, så kan du altid rette henvendelse... :-)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:04
Til Lars B.:

På dagkort har vi en lille pulje til at ophjælpe det unge fiskeri i Danmark. Nu skriver du selv, at Clemens kan henvende sig til dig hvis han har lyst/behov.
Kan du maile til mig hvornår vi kan tale om, hvordan Clemens hjælpes bedst. Vi kan bidrage med lidt kr. Men da jeg synes din del af tråden er mest objektiv i forhold til det han efterspørger, ville jeg gerne tale med dig først.
Du kan maile - se linket HER/ - eller ringe på det tlf.nr., der står på siden. Tag dig ikke af tlf.tiden. Det er sikre tider til foreninger m.m.
Men vi tager telefonen hvis der ikke lige er fisk på. Hvis du gider hjælpe Clemens gør vi også.

Laust
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 14:22
Lars B. skrev: Hej Clemens

Lad dig nu ikke forlede, jollen du selv linker til er en gammel Crescent 42, ubetinget den mest søstærke i sin klasse, den er dog slidt, og prisen alt for høj !!
Den jolle som Henning henviser til, er fin som sommerhusjolle, men ikke egnet til dit formål, og så er den i øvrigt ikke selvlænsende i ordets rette betydning, ej heller tilnærmelsesvis lige så søstærk !! ;-)
Får du brug for hjælp til valg af den rigtige jolle, så kan du altid rette henvendelse... :-)...


Hvad ville være en fair pris for jollen?
Jeg skal jo ud og køre langt når den skal hentes.
Ellers hvilken slags maling maler man sådan en jolle med, og er der andet jeg kan gøre for få den i bedre stand?
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 14:39
Til Clemens og Lars B. - fra laust Dagkort.dk -
Til Lars B.: Clemens behøver jo hjælp. Derfor brugte han forum.
Som jeg skrev: hvis du vil hjælpe ham vil Dagkort.dk også.
Men jeg vil stadig gerne have dig, Lars B., indover, så han ikke bliver snydt.
Gider du tage stilling til følgende:
Norsk jolle af ubestemmelig alder, Selco 420, men iøvrigt i rimelig stand. Dobbeltskroget efter det oplyste. Mercury 4hk motor fra 96, som kører upåklageligt.
Båden er med flad bund, men planer med 10hk - dog ikke med de 4hk. Den er som de fleste norsk fremstillede joller ganske solid. Jeg kender dem selv fra Grønland.
Den er til salg for 7.500,- med motor.
Den kan beses på fyn, og der kan lånes en trailer en dag eller to til transporten til Havnsø.
Dagkort.dk sponserer 2.500,- kr til Clemens fra Dagkort.dk. Dagkort sponserer ved køb 2 brobilletter til Clemens med trailer og båd for afhentning og levering af trailer/båd.

Så han kan kan få båd med motor for 5.000,- kr med Dagkort.dk som delsponsor.
Lad mig høre fra dig Lars.

Laust
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:34
Hej.
Uanset alder, størrelse på båd og motor, mener jeg, at et speedbådskørekort bør være obligatorisk at tage.
Det er da vigtigt at lære søfartsregler, sikkerhedsregler m.m. at kende. Mange farlige situationer/ulykker kan sikkert undgåes, hvis alle, som vover sig til havs i egen båd, kender de almindelige søfartsregler!

Carsten
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:54
Der kan jeg sagtens følge dig. Hvor meget koster sådan et kort og kan en 16årige tage det?
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:55
Nlsn-Laust skrev: Til Clemens og Lars B. - fra laust Dagkort.dk -
Til Lars B.: Clemens behøver jo hjælp. Derfor brugte han forum.
Som jeg skrev: hvis du vil hjælpe ham vil Dagkort.dk også.
Men jeg vil stadig gerne have dig, Lars B., indover, så han ikke bliver snydt.
Gider du tage stilling til følgende:
Norsk jolle af ubestemmelig alder, Selco 420, men iøvrigt i rimelig stand. Dobbeltskroget efter det oplyste. Mercury 4hk motor fra 96, som kører upåklageligt.
Båden er med flad bund, men planer med 10hk - dog ikke med de 4hk. Den er som de fleste norsk fremstillede joller ganske solid. Jeg kender dem selv fra Grønland.
Den er til salg for 7.500,- med motor.
Den kan beses på fyn, og der kan lånes en trailer en dag eller to til transporten til Havnsø.
Dagkort.dk sponserer 2.500,- kr til Clemens fra Dagkort.dk. Dagkort sponserer ved køb 2 brobilletter til Clemens med trailer og båd for afhentning og levering af trailer/båd.

Så han kan kan få båd med motor for 5.000,- kr med Dagkort.dk som delsponsor.
Lad mig høre fra dig Lars.

Laust
...



Sikke et tilbud! Det ville godt nok være gavmildt af jer. (y):-):-)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 18:21
Tak Clemens -

Men få en objektiv mand indover, som f.eks. Lars B. Nu er det sådan, at båden ikke bliver på Fyn så længe, da jeg syntes den var et så formidabelt tilbud, at jeg har købt den efter at jeg skrev. Men Dagkort.dk's tilbud er som det tidligere var uanset det.

I løbet af et par år får du nok større ambitioner, men så kan du såmænd nok sælge den til de 5.000,-

Jeg er næsten 50 år ældre end du, men da jeg var på din alder var det jo omtrent et tilbud for millionærer. Jeg har sikret mig den. For at du fortsat kan få den på de aftalte vilkår. Men få f.eks. Lars B. eller en anden til at hjælpe dig.

Lystfiskeriet kan trænge til en hjælpende hånd, og den kan du til gengæld være med til at give.

Laust, Dagkort.dk
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:20
Nlsn-Laust skrev: Tak Clemens -

Men få en objektiv mand indover, som f.eks. Lars B. Nu er det sådan, at båden ikke bliver på Fyn så længe, da jeg syntes den var et så formidabelt tilbud, at jeg har købt den efter at jeg skrev. Men Dagkort.dk's tilbud er som det tidligere var uanset det.

I løbet af et par år får du nok større ambitioner, men så kan du såmænd nok sælge den til de 5.000,-

Jeg er næsten 50 år ældre end du, men da jeg var på din alder var det jo omtrent et tilbud for millionærer. Jeg har sikret mig den. For at du fortsat kan få den på de aftalte vilkår. Men få f.eks. Lars B. eller en anden til at hjælpe dig.

Lystfiskeriet kan trænge til en hjælpende hånd, og den kan du til gengæld være med til at give.

Laust, Dagkort.dk...


Det er jeg meget glad for at høre! (y)
Jeg er selvfølgelig interesseret i at købe båden til de 5000kr.

Jeg tænker på om jeg ikke bare skulle anskaffe mig en bådtrailer, så jollen kunne stå godt og sikkert hjemme i vores garage. Så kan vi bare kører den til Havnsø når vi skal ud og fiske.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:14
En trailer er fed, men så kræver det jo en på 18+ med kørekort hver gang. Desuden er en bådtrailer en halvdyr sag - også i forhold til båden. De ligger i et ret højt prisleje og her er det også vigtigt at alle tingene fungerer optimalt, hvis der skal køres rundt med den. Man må desuden ikke køre på offentlige veje med ophalervogne, den skal være indregistreret, dvs. med nummerplade, før den må bruges på vejene.
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:20
Goddag Jeppe Lyngsø - og Clemens:

Til Jeppe Lyngsø:
Jeg har også fintænkt lidt, og jeg er nået til samme resultat som dig, Jeppe Lyngsø. Idéen er god med en bådtrailer og forsikringsmæssigt billigere. Traileren koster jo bare også up front. Investeringen i en god, indregistreret bådtraler (brugt) og ikke for lille, som kan følge Clemens ambitioner til den næste jolle, er nu egentlig fin set i forhold til risikoen ved at have den liggende i Havnsø med risiko for tyveri m.v. Så er der også lidt frihed til søsætning flere steder, hvor der er en rampe.

Til Clemens:
Kan du ikke maile dit tlf.nr. til mig laust@dagkort.dk så vi ikke skal udstille videre kommunikation for alverden. Og få en med dig til at bese båden, som har forstand på den del. Når du har betalt og Dagkort.dk sponseret er der jo ikke nogen garantier. Jeg skal nok være der også.
Jeg kan huske fra den alder, at nu kan det ikke gå hurtigt nok! Men det må heller ikke gå FOR hurtigt.

Ellers er alt ved det gamle. Prisen minus sponsoratet og 2 brobilletter ved køb er 5 tkr.
Jeg kigger efter en god bådtrailer, men du kan stadig låne en et par dage til hjemtransport.

Laust, Dagkort.dk



Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 12:40
:-) Det er da til at blive i godt humør af:-)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:19
ja det er fanme kanon læsning det her, thumbs up!!! (y)(y)

og husk så at oprette nogle fine fangst raporter bagefter;-)
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:24
Der skal nok komme massere af fine fangstreporter. (y)

Jeg har nemlig tænkt mig at bruge på jollen når jeg skal på efterskole. Efterskolen ligger nemlig lige ned til vandet og vi har et fag der hedder lystfiskeri, så på den måde kan vi lystfiskeri interesserede drenge få glæde af den! :-)(y)(y)

Nlsn-Laust
Jeg kontakter så vi kan finde ud af resten..

:-)
Til top
Torben Nilson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T. Vind. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T. Vind. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2010 kl. 20:52
Lyder sgu som et rigtigt godt tilbud i mine ører (y)

K&B T.
Til top
Morten Østergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
M_Østergaard

Tilmeldt:: 19 Dec 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M_Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2010 kl. 07:44
Hej Clemens

Hvis jeg var dig ville jeg lede efter en POCA jolle. Enten en 400 eller en 475 og begge med 8-15 heste.. Det er det mest søstærke båd der findes på markedet og der er garanteret nogle til salg til gode penge. Med den størrelse motor kommer du heller ikke i problemer mht vinden, hvis den skulle overraske jer..
men spørg endelig, hvis du har noget..

Mvh Morten(y)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2010 kl. 11:39
Jeg har selv flere gange opfordret Clemens til at opsøge fagfolk, som du kan se tidligere i tråden. Så jeg skønner på dit engagement for Clemens. Han hænger jo ikke på noget, så det må være hans valg. Poca, Selco, Crescent - eller Hardy, Loop, Bilka-grej eller noget helt andet?
Fra Dagkort.dk var det kun venlighed i forhold til de alt for få aktive danske juniorer. Gider du at ofre tid på at undersøge og kigge på hans muligheder og måske engagere dig i forhold til at kigge nærmere på de muligheder, du støver op, skal vi såmænd nok være med til at sponsorere hans endelige valg. Vi gjorde vores i bedste mening.

Laust, Dagkort.dk
Til top
Jakob Futtrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gollum Avatar

Tilmeldt:: 21 Nov 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gollum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2010 kl. 12:15
Sikke dog en positiv tråd. Det kan altså lade sig gøre ;-)
Hjælpsomhed hele vejen rundt ... dejligt at læse !!

K&B Jakob
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down