Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

multe sæsonen

 Besvar Besvar
Forfatter
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: multe sæsonen
    Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:30
hej folkens....
er der nogle af jer der har set de første multer iår...????

de sidste par år har er det kommet noget bag på mig hvor tidligt de er på mine multe spots, så regner med at se til dem i weekenden, hvis vejret tillader det.

uden at vide det siger mine intuitioner mig at de nok er lidt forsinket iår, men kan ikke vente med at det spændende fiskeri starter......

knæk og bræk

mads
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:46
De er kommer rundt omkring .... Flere fritidsfiskere har fanget dem allerede ved jeg med 100 % sikkerhed ....
Så jo de er kommet .... (y)

Steen
- se linket HER
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:53
det er jo helt perfekt...

ærgeligt min kæreste har bilen idag, for så var jeg kørt med det her vejr i østjylland....
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2010 kl. 19:15
De første slanke multer har været her et stykke tid nu. Det er en svær årstid at nappe dem på, men det jo altid forsøget værd :-)
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:00
Hvordan fisker i multer og på hvilket grej?
Til top
jalal osman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jalal

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: helsingør
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jalal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 00:19
jeg har sgu været ude på mine pladser og der ik skyggen af multer,, nogen der har spottet nogle her på sjælland,, har den vildeste multefeber...
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 06:52
Jalal .... De er oppe ved dig .... Prøv og forhør dig hos fiskerne oppe i gilleleje ..... De fanger dem lige nu ....

Steen
- se linket HER
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 07:25
Hej Martin. Jeg kan kun fortælde dig hvad jeg brugere, en 9´´ ul stang 0,25 monofil line, et 15 gr. flydene bombardoflod og et forfang på ca. 1,5 m monteret med en lille str. 12 trekrog. Så køber du tostbrød fra Fakta bla. Når du ankommer til en multe plads skal du gå forsigtigt da de er meget sky, hvis de er der når du kommer, ellers bruger du tostbrødet til at forfodre med (små stykker) brug skorpen af brødet til at sætte på trekrogen (små stykker).

Når du har forfodret er det kun at vente stille og roligt til du ser de snapper brødet, så kaster du flodet ud over multerene og trækker det stille og roligt ind i stimen og lar det så ligge til de tar maddingen.

Husk at have løs bremse på hjulet, og når multen tar din madding MÅ DU aldrig give modhug, du river krogen ud af munden på den, men lad den gå et øjeblik før du strammer bremsen, og så fejter du ellers multen, men HUSK at have hånden på bremsen så du hele tiden kan enten løsne eller stramme lidt, for Multen gir dig kamp til stregen, så er du advaret smiler. OG så smager det himmelsk.

Knæk og bræk
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 09:06
jamen jeg fisker dem kun med flue....køb filmen ´´multer på flue´´, der bliver det fortalt rigtg godt.... men min erfaring er at hvis du spotter dem, så lær deres rytmer at kende ved kun at opservere. derefter placerer du dig stratetisk godt hvor du ved de kommer forbi, og fisk meget forsigtigt til dem... hvis fiskene bliver forstyret for meget, forsvinder de. dvs. LAD VÆRE med at følge dem og fiske på dem, det får du intet ud af......

men klø på, og du vil blive hurtig klogere på dem.....
Til top
Ding Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ding Dong

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ding Dong Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:20
Jeg leder efter multerne på havne og moler og fisker efter dem på løslinie med brød. Jeg har købt en fluestang og regner med at bruge den til at fiske efter multer. Men ikke med fluer men med brød og løslinie. De svømmer nemlig helt tæt på så ikke nøvendigt med lange kast :-)
Til top
jalal osman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jalal

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: helsingør
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jalal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 15:16
Steen T skrev: Jalal .... De er oppe ved dig .... Prøv og forhør dig hos fiskerne oppe i gilleleje ..... De fanger dem lige nu ....

Steen
- se linket HER...


hej steen.. hehe tro mig har været samtlige af mine rev og pladser igennem
der intet at se.. men de kommer vel snart.. ja har hørt nogele fiskere havde set dem.. har du spottet nogen ??
Til top
Maki Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Maki Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 15:36
Det er rigtigt har nemlig også hørt fra et par stykker at de er blevet set ved gilleleje området (y)

MARKRELLEN ER OGSÅ KOMMET ! !(y)
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:17
På Fyn er de kommet meget længe siden, og på stripper er de blevet taget endda.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 19:23
Hvor ??????????
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 21:35
http://sportsfiskeren.dk/multe-fra-det-varme-vand-ved-fynsvaerket

Og det er meget længe siden, på en stripper.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2010 kl. 22:26
Jeg har talt med fiskehandleren oppe i Gilleleje ...
Og de har massere af multer fra fiskerne .... De fåes renset og afskællet op til 3 kg sagde de .... (y)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 06:41
Jo det har jeg hørt/læst, men nu var det mere fra kysten.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres