Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

verdens bedste

 Besvar Besvar
Forfatter
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: verdens bedste
    Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:27
under nyhedder er der et indlæg hvor det påståes at Danielsson fluehjul er verdens bedste... dette påstulat tager jeg ikke stilling til (jeg er selv rigtig glad for mit danielsson FW 2six)

hvad er jeres bud på verdens bedste fluehjul og ud fra hvilke kriterier?

mik
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:28
Danielsson :-)
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:35
Verdens bedste fluehjul er jo til dels en smagssag.

Man har jo vidt forskellige kriterier for sit hjul alt efter om det bruges til at kaste små tørfluer, er på jagt efter kystens sølvtøj eller om det er sydens helt store hurtigsvømmere (og alt derimellem).

Jeg elsker mine Waterworks hjul og de benyttes til alt det fiskeri jeg foretager mig. Glæden skyldes den lave vægt, simpel konstruktion og et design der er lidt anderledes. Det er også et plus at Force modellerne kan benytte 2 forskellige spoler (Det er udbredt blandt en del producenter efterhånden).

Med til dette valg har jeg også valgt at se stort på deres ulemper, blandt andet at de grundet den lille mængde materiale er relativt skrøbelige. Det kan jeg dog godt leve med da jeg som regel passer godt på mit grej.

Om det er verdens bedste, det er det til mit behov ;-)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:40
Verdens bedste hjul findes ikke.
Man kan måske finde et som generalt set, kåres som det bedste, men der vil altid komme nye, og alle har jo hver deres smag.
Personligt, syntes jeg Waterworks er et godt hjul;-)
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:46
Til prisen, helt sikkert Danielsson.

I de lidt dyre prisleje må det helt sikkert være Hatch, ingen andre mærker når Hatch til sokkeholderne i den prisklasse. (efter min mening)


Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 08:56
Hej

I mine øjne findes der kun et hjul som man kan verdens bedste hjul og det er.

TIBOR

efter det kommer de andre amerikanske hjul i rækkefølge

Hath
Abel
Bauer
Nautilus
Waterworks/Lamson

Hilsen

Jimmi

Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 10:15
Hej alle.

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste som er glad for Waterworks.

Disse hjul er i min bog, nogle gode pålidelige funktionelle og stærke hjul.

Følgende link henviser til en omfattende artikel/test om netop
Waterworks.
- se linket HER
Håber det kan bruges.

Venlig Hilsen Daniel

justonemorecast.dk
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rejebaderen

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: randers sø
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rejebaderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:03

Danielsson! Helt sikkert. Waterworks er da nogle fine flotte hjul. Men de er satme ik solide. Tab spole eller hjul 1 gang på asfalt/sten, så er spolen bøjet.
Vil til enhver tid vælge Danielsson.

Rasmus
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:16
Galvan Torque (y)(y)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:26
Hej

Verdens bedste fluehjul. Dem er der mange af. Det er helt klart et spørgsmål om hvordan man definerer tingene. Jeg har selv et par Tibor, som jeg kan kalde verdens bedste. Ihvertfald af dem jeg har prøvet. Omvendt kunne jeg sagtens argumentere for eks.vis et Okuma Airframe og 6-7000 i baglommen som ´´verdens bedste´´.

Mvh

Karsten
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:50
Hej alle
Hvis man tar´pris,kvalitet og design i betragtning,vil jeg til en hver tid påstå at det er et Galvan Torque.
Hilsen Henrik(der næsten kun har Hardy-hjul)
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 16:43
Til mit kystfiskeri er Vision 3-zone ,det hjul der har klaret flest ´´tæsk´´.
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 19:56
Vildt nok;-)(y)
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:10
Danielsson(når prisen skal være mindre end end brugt bil)
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:13
Hej Mikkel.

Jeg bemærker, at du skriver ´´kriterier´´. De kriterier, som for mig er de vigtigste er, at hjulet er simpelt opbygget og nemt at ´´gå til´´. Altså ingen utilgængelig indmad, når man er ude ved vandet og skal fikse ét eller andet. Kort sagt: et ukompliceret line-opbevarings-værktøj, som kan tåle lidt af hvert. Og gerne med en god bremse, hvis man har tendens til frøkenfingre og ikke ønsker at bruge den rigtige bremse (håndbremsen). På en absolut førsteplads blandt mine mange hjul kommer et simpelt S.A. Large Arbour (made in England). Det fungerer ikke bedre end mine forholdsvis dyre Loop Dry Fly og G3, men bevidstheden om, at det kan adskilles på et øjeblik og skylles i saltvand, hvis et sandkorn har sat sig på tværs, gør, at det er en overmåde pålidelig fiskekammerat. Det giver ro i sjælen, at man fisker i sikker forvisning om, at intet kan gå i stykker. At det har kostet det halve af de koreanske vidundere, gør jo heller ikke noget.

mvg jr
Til top
Jørn Christensen Koch Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Chrisko Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2002
Geografisk: Sdj.jylland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chrisko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 22:48

Danielsson :-)
At de så samtidig har verdens bedste service , er vel kun et plus mere (y)

Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 23:06
compO og så det dansk ;-)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 23:37
Hej !

Alt afhänger jo af hvad hjulet skal bruges til, men min egen favorit er Hardys the Sovereign, findes i gyldne 1990-1997 og i sorte 1999-2001, vidunderlige fluehjul, lette, stärke og med en gang som slår det meste. Nok Hardys bedste fluehjul nogensinde, men de fik desvärre ikke så lang tid på markedet, var nok for dyre at lave. Har fisket med hjulet i flere störrelser i snart mange år, den förste The Golden Sovereign er nok den könneste. Shimano kom med et hjul som ligner en del for et par år siden, ok det også, men den sidste finish mangler.
K&B Steen
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 23:50
Jørn Christensen Koch skrev:
Danielsson :-)
At de så samtidig har verdens bedste service , er vel kun et plus mere (y)



Hvad skal du med service hvis det er det bedtse hjul ;-)

/Michael
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 01:05
danielsson er som en volvode er pæne og lavet til og stop en elg
men der er flere hjul der er smukke og lige så stærke
jeg kunne da godt tænke mig at man kun få danielsson i andre farver lige som snabel hjul

er der nogen der har prøvet at få deres hjul behandlet vil jeg gerne høre om det


for mig skal et hjul være lige til og stabil og det må man sige at danielsson er har aldrig hørt negativ ting om dem self. har de ikke været på market så længe som andre ved godt han har lavet loop hjul

jeg kunne godt tænke mig at se noget nyt design så som loops opti hjul og high tec bare fra danielsson

stram kabel
christian

ps. her er lidt at glo på
http://flyreelmania.free.fr/
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 04:58
Tibor, fordi de er pålidelige, solide - går aldrig istykker og kan stoppe et lokomotiv - kan holde til saltvand uanset hvad

Abel samme kriterier, og så kan de fåes i de svedigste farver

Bogdan, Hady Cascapedia og Mohlin fordi det er smukt håndværk der fungerer

michael
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 07:20
Michael Jørgensen skrev: <

Hvad skal du med service hvis det er det bedtse hjul ;-)

/Michael...


Det er vel ret naivt at tro at selv Porche eller Ferrari - ikke skal have lidt service eller skiftet en sliddel, som alle andre med mellemrum ?
mvh
Heinz
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 10:24
kan det ikke være ligemeget egentlig 80% af hjulende fisker på hjemmebane (dk) et comp0 er sku ligeså godt som andet hvor når har i sidst hørt en fisk smutte pga hjulet ? det er ikke tit vel ...!line og stang spc line er det vigtigste alt anden er lidt popNgail
...............................................
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 10:58
Jeg må indrømme at jeg går efter design og vægt. Så jeg har selvfølgelig Waterworks(y)
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:00
Abel Super er mit bud(y)
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:21
Hjulet skal passe til stangen ......., man sætter ikke 4 Viborg dæk på en ferrari.
Ligeledes køber man vel ikke den ypperste stang fra Sage/Winston/Loomis og så sætter et Comp 0 hjul på, tingene skal sgu hænge sammen.

Ligeledes virker det mærkværdigt og sætte et dyrt Abel eller Bauer på en Ron Thomson stang ......

mvh
Allan
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:38
Mit bud:

Let fiskeri: Danielson
Tropisk: Nautilus (men prisen er os herefter).
Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:52
Jeg kunne godt falde for det smukke Saracione? Kender dog ikke hjulet, men smukt er det.
Hilsen Jens
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:58
hey allan
pt har jeg et compo 46 til min nye tcx funger fint så hvorfor ikke
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 18:36
Hej.
Det jeg godt kan li' ved Danielsson, er at bremsen er lukket fuldstændig inde og dermed vandtæt, og ikke er lavet at kork og andre skrøbelige materialer som skal smøres osv. Jeg har selv 4 Danielsson hjul, og har aldrig haft problemer med dem. Det skal så også lige nævnes at jeg ikke har prøvet hvad bremsen kan holde til, andet end lidt træk fra havørreder på kysten. Hjulet er stilrent og uden altmuligt pling..pling som fancy'e farver osv. og ikke mindst servicefri, det skal bare skylles under hanen når man kommer hjem.
Jeg synes det er et flot og funktionel hjul som også er til at betale, især nu hvor der er 30% rabat på hjulene, bla. hos Korsholm og Grejbiksen.

Mvh. IJ
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian P.

Tilmeldt:: 24 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:41
Nogle at mine favoritter...

Til det lette ferskvandsfiskeri er Hardy - naturligvis Made in England - Lightweight og Bougle hjulene mine favoritter. Velfungerende, smukt og klassisk.

På kysten Billy Pate eller Tibor. Fremragende kvalitet og suveræn pålidelighed.
Foretrækker Billy Pate hjulene pga. den lukkede hjulramme, som er et plus, når der benyttes tynde monofil skydeliner. At den lille spole diameter på Billy Pate hjulene også bidrager til en større fight oplevelse, skader heller ikke.

Abel er et andet bud, men disse hjul er ikke nær så overbevisende som ovenstående, og så er Tibor/Billy Pate smøringen absolut at foretrække - kan naturligvis ordnes.

Mvh
Christian











Til top
kennet brask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k brask Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2007
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k brask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:03
prøv Guideline INEX.

Super bremse og flot tidsløst design.

:-)(y)(y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres